Riool / put in de voortuin verstopt en moet worden vervangen

Pagina: 1
Acties:
  • 8.563 views

Vraag

• Ivanhoe58
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 25-04-2023
Hallo lieve mensen,

We hebben een aantal dagen problemen gehad met het afvoeren van water (verstopte WC).
Vanochtend is hiervoor een bedrijf geweest en nu blijkt dat de put in de voortuin verstopt zat met allerlei rotzooi en begroeit met wortels van bomen/struiken.

De afvoerbuis die ons huis in gaat is ook oud en aan vervanging toe.
Ik heb erbij gestaan en geloof dit allemaal, ook omdat de buis met camera is geïnspecteerd etc.
De werkwijze was prima en professioneel.
Maar ik kreeg alsnog wel een rolberoerte van de prijs die gecommuniceerd werd voor de verdere reparatie.

De offerte was +/- €2500,- excl. btw. en de kosten van vandaag €430,- incl. btw.

Wat moet er nog gedaan worden: afvoerbuis vervangen door PVC variant en wordt op de bestaande riolering aangesloten. Dit is zo'n 6 meter buis.
Verder worden de tegels uit onze huidige WC gesloopt, beton gestort en egaal gemaakt.
Nieuwe tegels en het leggen ervan zitten niet in de +/- €2500,- excl. btw.

Zoals wellicht velen van jullie heb ik totaal geen referentiekader en wil dus graag aan jullie vragen.
Is +/- €2500,- excl. btw. een redelijk bedrag voor de beschreven reparatie? Iemand die hier ervaring mee heeft? (aantal foto's bijgevoegd)

Heel veel dank voor de feedback en terugkoppeling.
Wordt erg gewaardeerd.

Vriendelijke groeten,

IvoAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LzfRAuJOgWzpvsrzK0t65YP-Hrw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/azlKVUI2d1I7blthsrRAHv6N.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yiCHJpkh5Rf0dWQqef5Xjh1iOpw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a1NAVEnmyBANflMyaEY0eUaA.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door Ivanhoe58 op 10-11-2022 17:42 ]

Alle reacties

• Ivanhoe58
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 25-04-2023
Hoi lieve mensen,

Bedankt voor alle perspectieven, meedenken en opmerkingen. Ik merk dat mijn communiceren een stuk duidelijker en scherper kan maar omdat dit niet mijn 'cup of tea' is merk ik dat ik het eea. moeilijk kan overbrengen. Excuus daarvoor!

De 3 meter pijp het huis in is oud metaal (uiteinde aangegeven op foto met rood hieronder), de afvoerbuis buiten (neem aan dat het gres is) in mijn put (ligt in mijn voortuin) gaat 3 meter naar de riolering. Het oude metaal moet vervangen worden aldus de expert en dat is het stuk dat onder mijn toilet uitkomt. Vandaar dat de tegels in de WC er ook uitmoeten (geen kruipruimte). Ik heb geen idee waarom het oude metaal vervangen moet worden door PVC anders dan dat het me goed lijkt dat iets wat erg oud is vervangen wordt. Misschien ben ik daar een beetje een simpele geest in.

De put in het voortuin zit vol met wortels, als je goed naar de gele pijl kijkt dan zie je de bovenkant van de wortels al zitten en dit gaat dus +/- 1 meter diep naar beneden. Toen de expert de put vanmiddag opende zag het helemaal verstopt met WC papier etc. De wortels hielden allemaal troep vast. Wortels kan je nu natuurlijk weghalen maar zullen ongetwijfeld terugkomen waardoor hetzelfde probleem ontstaat. Onze voortuin staat vol met struiken en een boom, die allemaal weghalen is geen optie.

Resume: hetgeen uit de metalen buis (rode pijl) komt stroomt in de put 1 meter naar beneden en wordt dan verder afgevoerd naar de riolering. De expert zegt: put eruit en dan met 6 meter nieuwe buis de afvoer direct op de riolering aansluiten. Daarmee omzeil je de put uiteindelijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_uQXjUjByxOTjNG1fK66GGf4weY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0QORsAUMhKoziKkMplKAb9f4.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.