• geert.hist
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 14-04 20:35
Hallo,,

het ouderlijke huis zou een upgrade ondergaan. ik ben op zoek naar een systeem dat zowel de verwarming, als koeling als ventilatie doet, indien dat niet bestaat eventueel iets dat samenwerkt.

het verwarmen en koelen zou kunnen lukken via een vloerverwarming en warmtepomp. maar heb nog niets gezien dat ook de ventilatie doet.

ik zou ook een volledige lucht-lucht warmtepomp kunnen steken, maar in de winter is warme lucht en koude vloeren en muren niet aangenaam.

iemand een idee, of bepaald product voor ogen ?
dank
geert

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kijk eens naar deze: Itho Daalderop Vincent

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Is dat niet gewoon een binnengeplaatste LWWP?

In het particuliere nieuwbouwtopic zijn er wat mensen met een allinone van Nilan.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
bbbrumbrum schreef op donderdag 10 november 2022 @ 10:28:
Is dat niet gewoon een binnengeplaatste LWWP?
Ja met mogelijkheid tot aansluiten op MV afvoer, maar daar is wel een aparte motor voor nodig. Dus misschien niet helemaal wat TS zoekt.

Duco had een ventillatiewarmtepomp
die echt als MV functioneert maar die is volgens mij niet meer verkrijgbaar.

[ Voor 3% gewijzigd door blackd op 10-11-2022 13:24 ]

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• geert.hist
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 14-04 20:35
dank,

itho daalderop vincent: inderdaad een binnen lwwp, waarbij je ook de afvoerlucht van je ventulatie over de wwp stuurt zodat je ook dat kan recuperen.

all in one van nilan: dat lijkt me een ventialtie eenheid met een boiler die uit de vertrekkende lucht ook nog wat energie haalt.... kan ook maar 275m³ rondsturen,

nog een vraagje
wat als je je warmtepomp op een plat dak zet, dat uit houten I joist bestaat ? kan je gezoem uitsluiten ? ik kijk naar goede merken zoals panasonic en mitsubishi ; op een betonplaat ? met anti-vibratie blokken ? indien dat niet lukt eventueel buiten, zoveel meter mag ik maximaal hebben en welke diameter moet de pvc buis dan hebben ? dank