Ik vind de oplossing niet met X.ZOEKEN in Excem

Pagina: 1
Acties:
  • 194 views

Onderwerpen

Vraag

• MattyUlenaers
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 30-11-2022
Beste,

Ik zit met het volgende dilemma. In de rechtskolom onder de naam zou ik een dagzien van dat de persoon in kwestie aanwezig was op de datum van de vergadering.
Ik heb dit geproberd met de functie = X.ZOEKEN, maar mij lukt het niet. Ik dat eerste op datum te, en in het tweede deel van de formule zocht ik dan van de persoon ( in het voorblad Caroline ) aan van afwezig was op de datum die ingegeven is. Zie formule

=X.ZOEKEN(H5;Tabel2[Vergaderdata];Tabel2[Aanwezigheden];X.ZOEKEN(H7;Tabel2[Aanwezig];Tabel2[Vergaderdata]))

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lIHe8amXcgn_pIN-UZOpNqN5JH8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WUZluPpSBTLstxy53SD3wRwY.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lIHe8amXcgn_pIN-UZOpNqN5JH8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WUZluPpSBTLstxy53SD3wRwY.jpg?f=fotoalbum_large

ik kom echter nooit tot het gewenste resultaat.

Hoe kan ik dit oplossen ?

Alle reacties

• hjtuinenburg
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:09
X.zoeken zoekt naar een waarde in een kolom, en geeft de bijbehorende waarde uit een andere kolom. Probleem hier is dat er twee voorwaarden zijn.

Een oplossing is om een niet-zichtbare samengestelde index te maken.

Zet in A4 bijvoorbeeld de formule =B4&D4
De waarde wordt dan Peter28/10/2022
Kopieer de formule door tot A24 en verberg eventueel de kolom.

In H8 komt dan de formule =X.zoeken(H7&$H$5;$A4:$A23;$D4:$D23)

Even uit mijn hoofd, niet getest en misschien dat het niet lekker loopt wegens de datums, maar dat is globaal het idee.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:26

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Dit topic is gesloten.