Beste Tweakers
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben op zoek naar een upgrade van mijn i5-4590 build! ( Toch al een ouder ding he )
Momenteel speel ik op 1080p, maar ben wel van plan te upgraden naar een1440p, 144hz monitor.
Ik speel verschillende shooters, WoW, Rocket League, GTA, NFS, Assetto Corsa en een beetje VR.
Met het nieuwe systeem hoop ik deze en recentere games zonder problemen te runnen op 1440p en 144hz.
Ik game voornamelijk met het systeem en wil nog wel eens sporadisch streamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1600
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Naar de toekomst toe een 1440p, 144hz monitor op het oog. Daarnaast zit er in mijn huidige pc een Gigabyte 1060 6gb in. Die zou ik eventueel in het nieuwe systeem willen gebruiken indien dit geen conflict zou geven met de nieuwe processor. (Ik zit een beetje met de vraag om nu al te kopen of te wachten. Denkend aan Black Friday die er aan zit te komen, en de nieuwe releases/mogelijke prijsdalingen).
Heb ook nog 2x Cooler Master fans Masterfan MF120 Halo (wit
)
Ten slotte gebruik ik dezelfde HDD en SSD.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet bepaald een voorkeur. Liefst wel het meeste bang for the buck.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zou wel wat leuke RGB in mn kast willen hebben. Dacht misschien ook aan een custom psu-kabel, maar niet echt ervaring hiermee. Had al gezien dat het redelijk wat kost voor zo'n kabeltje.
Wat verwacht je van ons?
Met de nieuwe releases en prijsdalingen twijfel ik toch tussen verschillende onderdelen. Voorlopig heb ik de 5800X3D op het oog. Daarnaast ben ik enkele posts op het forum afgegaan. Ik weet ook niet zo goed voor welke GPU ik momenteel het beste zou kunnen gaan i.c.m. de processor.
Alvast bedankt voor het lezen!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben op zoek naar een upgrade van mijn i5-4590 build! ( Toch al een ouder ding he )
Momenteel speel ik op 1080p, maar ben wel van plan te upgraden naar een1440p, 144hz monitor.
Ik speel verschillende shooters, WoW, Rocket League, GTA, NFS, Assetto Corsa en een beetje VR.
Met het nieuwe systeem hoop ik deze en recentere games zonder problemen te runnen op 1440p en 144hz.
Ik game voornamelijk met het systeem en wil nog wel eens sporadisch streamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1600
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Naar de toekomst toe een 1440p, 144hz monitor op het oog. Daarnaast zit er in mijn huidige pc een Gigabyte 1060 6gb in. Die zou ik eventueel in het nieuwe systeem willen gebruiken indien dit geen conflict zou geven met de nieuwe processor. (Ik zit een beetje met de vraag om nu al te kopen of te wachten. Denkend aan Black Friday die er aan zit te komen, en de nieuwe releases/mogelijke prijsdalingen).
Heb ook nog 2x Cooler Master fans Masterfan MF120 Halo (wit
Ten slotte gebruik ik dezelfde HDD en SSD.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet bepaald een voorkeur. Liefst wel het meeste bang for the buck.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zou wel wat leuke RGB in mn kast willen hebben. Dacht misschien ook aan een custom psu-kabel, maar niet echt ervaring hiermee. Had al gezien dat het redelijk wat kost voor zo'n kabeltje.
Wat verwacht je van ons?
Met de nieuwe releases en prijsdalingen twijfel ik toch tussen verschillende onderdelen. Voorlopig heb ik de 5800X3D op het oog. Daarnaast ben ik enkele posts op het forum afgegaan. Ik weet ook niet zo goed voor welke GPU ik momenteel het beste zou kunnen gaan i.c.m. de processor.
- Kan ik qua afmetingen ergens zien of het RAM geheugen onder de CPU koeler past?
- Andere aanraders van RAM geheugen met RGB/RGB fans?
- Ervaring met custom PSU kabels?
- Wachten op Black Friday deals? Of met bv enkel GPU wachten?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 7 5800X3D Boxed | € 369,- | € 369,- |
1 | Moederborden | Gigabyte B550 AORUS ELITE V2 | € 149,- | € 149,- |
1 | Videokaarten | ASRock Radeon RX 6900 XT Phantom Gaming D 16G OC | € 699,- | € 699,- |
1 | Behuizingen | NZXT H510 Flow Zwart | € 84,89 | € 84,89 |
1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 4 | € 84,62 | € 84,62 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB Pro CMW16GX4M2C3200C16 | € 74,90 | € 74,90 |
1 | Voedingen | Corsair TX750M (2021) | € 79,90 | € 79,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.541,31 |
Alvast bedankt voor het lezen!