Hallo
Ik vroeg me af of het mogelijk is om met twee wcd + schakelaar combinatie een hotelschakeling te maken.
Ik vroeg me af of het mogelijk is om met twee wcd + schakelaar combinatie een hotelschakeling te maken.
Anoniem: 39993
[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 06-11-2022 15:16 ]
Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???
Als ik hornbach mag geloven heb ik twee wissels. Al snap ik niet goed hoe het werkt.Anoniem: 39993 schreef op zondag 6 november 2022 @ 15:15:
Ja, dat is mogelijk. Zolang de schakelaars maar wisselschakelaars zijn.
https://www.arento.nl/gir...-zuiver-wit-glanzend.html bijvoorbeeld.
Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???
Dit begrijp ik niet goed. Waar steek ik de schakeldraad die naar de lamp toe gaat.Cybersijp schreef op zondag 6 november 2022 @ 15:25:
Vandaar uit met een zwarte lampendraad naar de te schakelen lampen . easy peasy
[ Voor 31% gewijzigd door xlvg op 06-11-2022 15:32 ]
Nee, als het allebei combinatieschakelaars zoals op de link zijn is dat niet mogelijk. Bij dergelijke combinatieschakelaars is één van de contacten vast verbonden met het fasecontact van de contactdoos. Je kunt de wisselschakeling dus niet goed aansluiten.Anoniem: 39993 schreef op zondag 6 november 2022 @ 15:15:
Ja, dat is mogelijk. Zolang de schakelaars maar wisselschakelaars zijn.
https://www.arento.nl/gir...-zuiver-wit-glanzend.html
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
dan gaat het met de combinaties die jij hebt niet , of je moet zoals hierboven het wcd mee moeten willen schakelen , maar dat is niet wenselijkxlvg schreef op zondag 6 november 2022 @ 15:29:toon volledige bericht
[...]
Dit begrijp ik niet goed. Waar steek ik de schakeldraad die naar de lamp toe gaat.
Wissel combi 1
Fase (bruin
Twee zwarte ( die naar de andere gaat)
Null
Aarde
Wissel combi 2.
Fase (bruin) (voor de wcd)
Twee zwarte ( die van de andere komen)
Null
Aarde
Waar sreek ik dan de zwarte schakeldraad die naar de lamp gaat.
[ Voor 11% gewijzigd door Xander op 06-11-2022 15:37 ]
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Dat zal dan moeten. Was benieuwd of dit een makkelijkere oplossing was (: helaas.Xander schreef op zondag 6 november 2022 @ 15:36:
Gisteren was je nog in de muren aan het slijpen, maak dan gewoon 2 losse inbouwdozen voor een losse schakelaar + losse contactdoos. Dat werkt wel en ziet er ook meteen 10x beter uit.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq