π TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: π TCG Codex for iOS ::: π€ TCG Codex for Android
In plaats van steeds proberen kun je beter even afwachten tot een officiele aankondiging. Wanneer je niet op Telegram zit wacht je rustig op de mail af die zegt dat je weer kunt inloggen. En wanneer het zo ver is en iedereen tegelijk gaat inloggen krijg je denk ik weer problemen. Even geduld hebben het is een startup en er zitten nog genoeg kinderziektes in. Ik betaal nu via curve en doe een GBIT wanneer eea weer werkt.Ypho schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 10:39:
[...]
Idem, ik heb dezelfde melding.
/edit: net uit de Discord:
[...]
Same here, schjnbaar 15k+ accounts gelockt die allemaal handmatig gecheckt moeten worden.pimsaint schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 10:37:
[...]
Krijgen jullie hier ook dezelfde melding of ben ik nu de spreekwoordelijke Sjaak? (en de komende weken zoet met contact zoeken)
Hey everyone,
As youβve noticed, the App is now live again for the majority of members, minus Card features. Thank you again for your patience.
So what now?
1. Some accounts are locked, review underway
We are currently conducting a review of accounts with our Card Issuer and Processor. Unfortunately, this requires that we lock a number of accounts based on a certain type of card transaction (this is btw not related to Card Spend Rewards). We expect to find that the vast majority of locked members have acted completely in good faith, and itβs unfortunate that many of those affected are active and positive contributors to this group.
To ensure the review is thorough, we will review and unlock accounts on a case-by-case basis, we kindly ask for your patience while we work through this.
2. We will provide more details
We are preparing an official statement to share with the community which will provide more detail on the reasons for our App downtime over the past 24 hours. This also involves input from our partners.
3. We will provide a timeline and next steps
For the resumption of normal card services. At this stage, please expect that it will take a few days to unlock all remaining accounts.
Once again, we apologise for the downtime, and reiterate that we take these actions only in the best interests of safeguarding the platform and community, and in spite of the clear inconvenience this causes affected members.
Many thanks for your understanding. To stay updated, please keep an eye on pinned messages in this group. We will email ALL when relevant.
The hi Team
π TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: π TCG Codex for iOS ::: π€ TCG Codex for Android
Het werkt weer (de app) en ik ben niet geblokkeerd. Nu de kaart nog.
Luckyknakworst schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 11:47:
[...]
Het werkt weer (de app) en ik ben niet geblokkeerd. Nu de kaart nog.
Hier ook 'account locked'pimsaint schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 10:37:
[...]
Nou dat zal waarschijnlijk wel meevallen, dit soort feestjes doen me denken aan de begintijden van zowel CDC als Plutus.
Het leek er even op dat de app weer werkte, maar toen:
[...]
Krijgen jullie hier ook dezelfde melding of ben ik nu de spreekwoordelijke Sjaak? (en de komende weken zoet met contact zoeken)

Maar kan de kaart dus nog niet gebruiken, voor de rest is er in de app niks te doen

Gelukkig heb ik er verder alleen wat wisselgeld opstaan, en de stake in Hi dollars uiteraard.
Ik ben onlangs op citytrip geweest en heb de Hi kaart eens goed gebruikt (icm Curve) voor alle aankopen.
Alle aankopen werkten perfect.
Zou het niet kunnen zijn dat ze de 'marchant codes' te ruim hebben genomen waardoor ze te veel moeten uitbetalen, want ik heb onlangs ook onderstaande email ontvangen.
Dear hi member,
It has come to our attention that you were among a small number of members using restricted merchant codes in order to claim Card Spend Rewards.
We would like to inform you that any Card Spend Rewards which were received this way will be clawed back from your Flexible, Vault or Earn. If you do not have sufficient HI balance in your Flexible, please anticipate a longer processing time.
Withdrawals have been temporarily disabled for your account and will resume once the balance has been clawed back.
There is no action needed from your side.
The hi Team
gebruik Hi-app toch nog eigenlijk niet. wel getest met 1 transactie, de volgende transactie is volgende week ivm verlenging Spotify account
[ Voor 46% gewijzigd door Kol Nedra op 24-01-2023 12:23 ]
nothing stops this train
Oeh, heb even ik mazzel dat amazon mijn refund via mijn account balance heeft laten lopen.Tomba schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 12:32:
Ze melden nu dat het om Refund fraude gaat. Iedereen die een refund heeft gehad sinds activering is gelockt en moet handmatig gecheckt worden. Ik had vorige week inderdaad een refund van Bol....
Verklaart wel waarom ik niet locked ben idd, heb nog geen enkele refund via Hi.
Ik afgelopen vrijdag letterlijk voor t eerstDomino schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 12:35:
[...]
Oeh, heb even ik mazzel dat amazon mijn refund via mijn account balance heeft laten lopen.
Verklaart wel waarom ik niet locked ben idd, heb nog geen enkele refund via Hi.

Ik heb via netflix, hbo max en google 3 kleine refunds ontvangen. Dus ze hebben toevallig mij account al bekeken of bijvoorbeeld een treshold van een paar euro waarbij het ook goed is.Tomba schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 12:32:
Ze melden nu dat het om Refund fraude gaat. Iedereen die een refund heeft gehad sinds activering is gelockt en moet handmatig gecheckt worden. Ik had vorige week inderdaad een refund van Bol....
Ik vraag me af of curve gebruikers hier ook onder 'fraude' vallen, maw, mag je de virtual Hi kaart wel aan curve kaart toevoegen zodat je lekker overal kan gaan shoppen en dus meer mogelijkheden hebt dan de kaart louter 'virtueel' te gebruiken.Tomba schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 12:32:
Want er moet toch een reden zijn waarom HI zelf nog geen echte kaarten heeft verdeeld.
Nee natuurlijk niet, curve is zelfs 1 van de perks en anders kan je die Hi kaart niet eens gebruiken.mrzipper schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 12:47:
[...]
Ik vraag me af of curve gebruikers hier ook onder 'fraude' vallen, maw, mag je de virtual Hi kaart wel aan curve kaart toevoegen zodat je lekker overal kan gaan shoppen en dus meer mogelijkheden hebt dan de kaart louter 'virtueel' te gebruiken.
Want er moet toch een reden zijn waarom HI zelf nog geen echte kaarten heeft verdeeld.
Fysieke kaarten maken kost ook gewoon tijd, zeker nu mensen moeten dokken voor de kaart als ze iets speciaals willen (die hele NFT ongein) en het dus custom is.
Ok oefTomba schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 12:52:
[...]
Nee natuurlijk niet, curve is zelfs 1 van de perks en anders kan je die Hi kaart niet eens gebruiken.
Fysieke kaarten maken kost ook gewoon tijd, zeker nu mensen moeten dokken voor de kaart als ze iets speciaals willen (die hele NFT ongein) en het dus custom is.
Ik vraag me dan toch af wat ze met die fraude bedoelen.
Als er een bepaalde aankoop wegens restricted merchant niet gedaan kan worden dan neem ik aan dat dit ook meteen door Hi geblokkeerd wordt, want ik heb een email gekregen dat ik een aankoop (hotel betaling) gedaan heb die achteraf gezien 'restricted' was, ik heb mijn Hi coins terug moeten inleveren.
Ik ga er wel vanuit ja, al hebben zelfs de niet gelockte accounts momenteel geen toegang tot de kaart.mrzipper schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 12:58:
[...]
Ok oefdan zullen de locked accounts wel weer vrijgegeven worden.
Ik vraag me dan toch af wat ze met die fraude bedoelen.
Als er een bepaalde aankoop wegens restricted merchant niet gedaan kan worden dan neem ik aan dat dit ook meteen door Hi geblokkeerd wordt, want ik heb een email gekregen dat ik een aankoop (hotel betaling) gedaan heb die achteraf gezien 'restricted' was, ik heb mijn Hi coins terug moeten inleveren.
Overigens; hoezo komt een hotel niet in aanmerking voor cashback?
Kijk onderstaande email kreeg ik nadat ik cashback ontvangen had voor een betaling in een hotel in TsjechiΓ«.Tomba schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 13:09:
[...]
Ik ga er wel vanuit ja, al hebben zelfs de niet gelockte accounts momenteel geen toegang tot de kaart.
Overigens; hoezo komt een hotel niet in aanmerking voor cashback?
Ze hebben de coins teruggenomen (refund) en mijn withdrawals werden (tot heden) geblokkeerd.
en nu is ook mijn account zoals bij zovelen anderen mensen afgesloten
Dear hi member,
It has come to our attention that you were among a small number of members using restricted merchant codes in order to claim Card Spend Rewards.
We would like to inform you that any Card Spend Rewards which were received this way will be clawed back from your Flexible, Vault or Earn. If you do not have sufficient HI balance in your Flexible, please anticipate a longer processing time.
Withdrawals have been temporarily disabled for your account and will resume once the balance has been clawed back.
The hi Team
Zou kunnen, ik had nog meer dan dat zelfs, mede omdat de december aankopen en de uitgaven van de 13e maand nog meegepakt zijn.glatuin schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 13:11:
Los van de refunds, ik vermoed dat wereldwijd gezien gemiddeld over alle hi gebruikers er niet heel veel cashback wordt gegeven want veel mensen besteden erg weinig. Maar ik en met mij velen mensen in NL Noord-west Europa) geven wel flink wat uit en hebben al heel veel cashback gehad. Het lijkt me dat ivm fraude ze ook extra goed moeten kijken naar accounts die veel cashback hebben gehad. Ik zit nu, na nog geen maand op ca 125 euro cashback.
Bizar hoor, hotel lijkt me een behoorlijk valide uitgave. Plutus geeft daar wel cashback op.mrzipper schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 13:12:
[...]
Kijk onderstaande email kreeg ik nadat ik cashback ontvangen had voor een betaling in een hotel in TsjechiΓ«.
Ze hebben de coins teruggenomen (refund) en mijn withdrawals werden (tot heden) geblokkeerd.
en nu is ook mijn account zoals bij zovelen anderen mensen afgesloten![]()
Dear hi member,
The hi Team
Ik had, toen de virtuele kaart beschikbaar kwam, nog voor een maand transacties op mijn bank cc staan. Die heb ik gelijk via curve op de hi kaart laten boeken. Nu zit na een maand al op 340 USDT, geswapped en wel.glatuin schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 13:11:
Los van de refunds, ik vermoed dat wereldwijd gezien gemiddeld over alle hi gebruikers er niet heel veel cashback wordt gegeven want veel mensen besteden erg weinig. Maar ik en met mij velen mensen in NL Noord-west Europa) geven wel flink wat uit en hebben al heel veel cashback gehad. Het lijkt me dat ivm fraude ze ook extra goed moeten kijken naar accounts die veel cashback hebben gehad. Ik zit nu, na nog geen maand op ca 125 euro cashback.
Ik heb de initiΓ«le stake er al uit.
Heeft Hi ergens een overzicht van welke merchant codes er aanvaard worden en welke niet?Tomba schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 13:14:
[...]
Bizar hoor, hotel lijkt me een behoorlijk valide uitgave. Plutus geeft daar wel cashback op.
En als een aankoop niet toegelaten is, dan wordt 'm toch gewoon door Hi geblokkeerd, niet?
Want in mijn geval hebben ze dus 'achteraf' de aankoop geweigerd en mijn rewards teruggenomen van mijn flexible account.
Nee die is er niet en support is non-existent dus je ben SOL denk ik als ze dat doen.mrzipper schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 13:22:
[...]
Heeft Hi ergens een overzicht van welke merchant codes er aanvaard worden en welke niet?
En als een aankoop niet toegelaten is, dan wordt 'm toch gewoon door Hi geblokkeerd, niet?
Want in mijn geval hebben ze dus 'achteraf' de aankoop geweigerd en mijn rewards teruggenomen van mijn flexible account.
Zijn er gelockte Hi users die ondertussen opnieuw kunnen inloggen?

Ze verwachten dat het ongeveer 2 dagen duurt om alle geblokkeerde accounts te controleren...mrzipper schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 15:48:
Hoi,
Zijn er gelockte Hi users die ondertussen opnieuw kunnen inloggen?
Ik ontvang geen:
- Hi spend reward vanuit spotify subscription, wel duidelijk dat het abbo wordt afgeschreven
- meerdere keren geen 100 Hi bonus per 100 euro overmaking per iban
- terugstorting euro Hi account nav retour Coolblue product (149 euro)
Nog meer ergenis:
- Platform out of order zonder enige communicatie (tja vaag via discord of zoiets lees ik hier)
-verkoop van Hi terug naar fiat euro's niet mogelijk
Silver member die gok om er meer uit te halen dan dat het erin stopt..π
Ja, ik heb net hetzelfde probleem,beetje rommelig allemaal op het ogenblik.Edwin3 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 18:08:
Zo droevig het Hi platform met de ene ergenis na de andere
Ik ontvang geen:
- Hi spend reward vanuit spotify subscription, wel duidelijk dat het abbo wordt afgeschreven
Nog meer ergenis:
- Platform out of order zonder enige communicatie (tja vaag via discord of zoiets lees ik hier)
Ik had net voor het 'locken' van mijn account een paar honderd euro naar mijn HI IBAN overgeschreven.
Ben benieuwd hoe dit allemaal gaat aflopen, voorlopig ben ik er gerust in dat ze enkel op zoek zijn naar fraudeurs en alle andere accounts terug zullen vrijgeven.
Edwin3 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 18:08:
Zo droevig het Hi platform met de ene ergenis na de andere
Ik ontvang geen:
Nog meer ergenis:
- De perks werken idd nog niet goed, zouden voor alle mensen die het Google formulier ingevuld hebben eerste week februari gestort moeten worden
- 100 Hi bonus was alleen over de eerste 100β¬
- Terugstortingen die niet goed gegaan zijn doen ze handmatig (en werkt inmiddels goed, zelf vorige week nog een refund van Bol gehad)
:strip_exif()/f/image/3nUeEUAzAPbbi75aZbfUAnKA.jpg?f=fotoalbum_large)
Dus ze hebben deze keer wel degelijk informatie verstrekt (was ik niet gewend
Verkoop naar Euro kan inderdaad niet, maar schijnt nog wel te komen. Voor nu Hi β> MEXC β> USDT en dan of terug naar Hi (je kan betalen met je USDT) of via bv Kraken naar Euro.
De huidige outage is overigens in mijn ogen wel compleet ruk. Iedereen die ooit een refund heeft gehad is locked out en daar kijken ze handmatig naar, de debit card doet t nu voor niemand en de mensen die wΓ©l in kunnen loggen krijgen via IBAN overboeking hun geld er ook niet afβ¦
Tis de hele tijd al rommeligmrzipper schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 18:17:
[...]
Ja, ik heb net hetzelfde probleem,beetje rommelig allemaal op het ogenblik.
Ik had net voor het 'locken' van mijn account een paar honderd euro naar mijn HI IBAN overgeschreven.
Ben benieuwd hoe dit allemaal gaat aflopen, voorlopig ben ik er gerust in dat ze enkel op zoek zijn naar fraudeurs en alle andere accounts terug zullen vrijgeven.
Extra ergenis erbij:Tomba schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 18:20:
[...]Voor het uit de lucht zijn van het platform heb ik zelf meerdere mails ontvangen:
- De perks werken idd nog niet goed, zouden voor alle mensen die het Google formulier ingevuld hebben eerste week februari gestort moeten worden
- 100 Hi bonus was alleen over de eerste 100β¬
- Terugstortingen die niet goed gegaan zijn doen ze handmatig (en werkt inmiddels goed, zelf vorige week nog een refund van Bol gehad)
[Afbeelding]
Dus ze hebben deze keer wel degelijk informatie verstrekt (was ik niet gewend)
Verkoop naar Euro kan inderdaad niet, maar schijnt nog wel te komen. Voor nu Hi β> MEXC β> USDT en dan of terug naar Hi (je kan betalen met je USDT) of via bv Kraken naar Euro.
De huidige outage is overigens in mijn ogen wel compleet ruk. Iedereen die ooit een refund heeft gehad is locked out en daar kijken ze handmatig naar, de debit card doet t nu voor niemand en de mensen die wΓ©l in kunnen loggen krijgen via IBAN overboeking hun geld er ook niet afβ¦
bij jou werkt het dus schijnbaar wel, waarbij er soms een formulier ingevuld dient te worden om het werkend te krijgen. Hier wordt je geduld aardig op de proef gesteld ....wachten..wachten..wachten
hi-->euro: idd schijnt te komen..met nadruk op schijnt.
1e 100 euro = 100 hi bonus: idd..wacht er nog steeds op
wat bedoel je met handmatig? refund fiat euro nav retour Coolblue
Nee daarom heb ik dat formulier ook ingevuldβ¦Edwin3 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 18:42:
[...]
Extra ergenis erbij:
bij jou werkt het dus schijnbaar wel, waarbij er soms een formulier ingevuld dient te worden om het werkend te krijgen. Hier wordt je geduld aardig op de proef gesteld ....wachten..wachten..wachten
[β¦]
Ik bedoel dat refunds niet verwerkt werden tot zeg anderhalve week geleden en dat refunds die daarvoor kwamen handmatig verwerkt moeten worden.Edwin3 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 18:42:
[...]
hi-->euro: idd schijnt te komen..met nadruk op schijnt.
1e 100 euro = 100 hi bonus: idd..wacht er nog steeds op
wat bedoel je met handmatig? refund fiat euro nav retour Coolblue
Mijn stake staat er nog dus in theorie kan ik direct opnieuw applyen, maar dat lijkt me toch niet helemaal handig.
Je kaart komt weer terug zodra ze deze activeren. Dat gaat vanzelf maar ze moeten eerst de fraude samen met de kaart-uitgever oplossen. Ik las op Telegram dat het in de komende dagen opgelost moet zijn...Gongbao schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 21:13:
App lijkt weer netjes te werken, maar als ik op card duw is mijn kaart daar helemaal weg, ik kan opnieuw op de waitlist. Is dat bij jullie ook zo?
morgen loopt mijn Spotify af, zal het wel afgeschreven worden vd kaart?Gongbao schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 21:13:
App lijkt weer netjes te werken, maar als ik op card duw is mijn kaart daar helemaal weg, ik kan opnieuw op de waitlist. Is dat bij jullie ook zo?
Mijn stake staat er nog dus in theorie kan ik direct opnieuw applyen, maar dat lijkt me toch niet helemaal handig.
nothing stops this train
Nope, geen enkele kaart doet t momenteelKol Nedra schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 21:57:
[...]
morgen loopt mijn Spotify af, zal het wel afgeschreven worden vd kaart?

dan heb ik morgen vast een boze vrouw aangezien ze zeer actief met Spotify is ^^
nothing stops this train
Spotify is via Plutus sowieso interessanter omdat je dan de Litouwen prijs kan betalen (wel even via VPN je locatie aanpassen) 8.99 voor Duo en 10.99 voor FamilyKol Nedra schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 22:08:
[...]
dan heb ik morgen vast een boze vrouw aangezien ze zeer actief met Spotify is ^^
Tot dit moment zelf nog nul communicatie gehad van Hi. Geen enkele mail of iets. De enige info moet ik zelf actief zoeken in Discord/Telegram/t.net. Terwijl ik wel regelmatig marketing mails van ze krijg
Raar, ik heb wel 3 mails gehad:Ypho schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 07:09:
Vanmorgen de notificatie dat mijn withdrawal was mislukt (van 2 dagen terug), helaas was dit alleen de notificatie, de app zegt nog steeds dat mijn account geblokkeerd is.
Tot dit moment zelf nog nul communicatie gehad van Hi. Geen enkele mail of iets. De enige info moet ik zelf actief zoeken in Discord/Telegram/t.net. Terwijl ik wel regelmatig marketing mails van ze krijg
:strip_exif()/f/image/3nUeEUAzAPbbi75aZbfUAnKA.jpg?f=fotoalbum_large)
Withdrawal van geld of Hi?
Tot nog toe lijkt er werkelijk nul progressie te zijn. Inmiddels is de boodschap niet meer βbinnen 2 dagenβ maar
:strip_exif()/f/image/I14vfKGFDR28Wk8ltkSW7d4P.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik begin het geloof een beetje te verliezen want op Telegram is er iig niemand te vinden die al unlocked is. Er zouden zoβn 18000 Hi holders zijn overigens kijkende naar de chains.
Withdrawal van Hi. Zojuist mijn eerste mail gehad, maar dat was het rejecten van de withdraw. Mijn mailserver heeft de afgelopen dagen ook geen mail gehad van Hi, dus ook niet gebounced, of in SPAM gezet oid.Tomba schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 07:26:
[...]
Raar, ik heb wel 3 mails gehad:
Withdrawal van geld of Hi?
Nouja, ik zie het wel. Het was vooral speelgeld bij Hi. Alleen jammer dat ik dan weer abonnementen moet omzetten van betaalmethode (want Hi via Curve kon dan weer niet ofzo).
Ik vraag me eigenlijk af wat die 'massale' fraude door 'die bepaalde groep mensen' eigenlijk precies is?
En hoezo moeten ze duizenden gelockte accounts dan 1 voor 1 gaan controleren, ze zullen toch wel kunnen filteren zeker, mensen die een paar honderd HI aan rewards verdiend hebben, zijn die moeten ze toch niet hebben? (zoals in mijn geval).
2 dagen voor de 'lock' ging er al een HI withdrawal niet door, pending, pending.
Dan system maintanance....
Dan account locked......
Ik blijf Hi het voordeel van de twijfel geven maar hoe lang nog
Dit vertaald precies mijn gedachten. Withdrawals van 3 dagen geleden zijn nu geannuleerd, vaag mailtje met als reden: Kyc not completered or insufficient funds. Account is zonder bericht of mail gelocked.mrzipper schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 08:07:
Zo vaag allemaal hoor....
Ik vraag me eigenlijk af wat die 'massale' fraude door 'die bepaalde groep mensen' eigenlijk precies is?
En hoezo moeten ze duizenden gelockte accounts dan 1 voor 1 gaan controleren, ze zullen toch wel kunnen filteren zeker, mensen die een paar honderd HI aan rewards verdiend hebben, zijn die moeten ze toch niet hebben? (zoals in mijn geval).
2 dagen voor de 'lock' ging er al een HI withdrawal niet door, pending, pending.
Dan account locked......
Crypto.com voelt nu ineen zo slecht nog niet

dit idd, werkt prima, krijg dagelijks Yield payout van de staking alleen card sectie werkt nietSkyField schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 09:37:
Ik heb geen refund gedaan via HI en mijn account is daarom ook niet gelocked geweest. Gistermiddag een withdrawal van HI aangevraagd en die is gisteravond netjes verwerkt. Ik kan alleen niet bij de kaart, maar verder werkt de app weer prima.
nothing stops this train
QFT.mrzipper schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 08:07:
Zo vaag allemaal hoor....
Dan account locked......
Gaat sowieso eind deze week worden dus dan is t 4-6 dagen down. Een ramp als je daar betalingen hebt lopen. Als t eind deze week nog niet werkt wordt t geld afschrijven denk ik.knakworst schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 09:27:
Ik denk ook wel dat deze ponzi weer live gaat. Maar twee dagen down is niet best voor het vertrouwen.
Verklaart niet de massale blocks en mondjesmaat vrij geven. Heb ook pas 1 of 2 meldingen voorbij zien komen van mensen die weer unlocked warenβ¦knakworst schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 10:35:
Ik denk dat die paynent provider de stekker eruit heeft getrokken totdat hi de zaken op orde heeft. Hopelijk lukt dat voor het weekend.
Meer mensen die dit ervaren? Heb bedrag erop staan voor de maandelijkse boodschappen en afschrijving die ik nu naar Plutus wil gaan sturen.
mijn account doet het gewoon, alleen de card sectie niet.....maargoed dat is het belangrijkste ^^Tomba schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 11:31:
[...]
Verklaart niet de massale blocks en mondjesmaat vrij geven. Heb ook pas 1 of 2 meldingen voorbij zien komen van mensen die weer unlocked warenβ¦
nothing stops this train
De 145 euro die ik er heb staan (fiat) kan ik niet withdrawen (IBAN unsuppored), niet naar ING, noch naar Revolut. De Flexible Hi die ik heb staan heb ik zojuist weer een withdraw voor ingeschoten, ben benieuwd of dit gaat lukken.
Als crypto withdrawals lukken, ben ik geneigd mijn EUR om te zetten naar USDT, en deze vervolgens naar mijn Ledger te halen, want op dit moment ben ik een beetje huiverig voor wat er bij Hi allemaal speelt.
verstandig, ik heb er echter maar β¬45 op staan (+β¬28 aan Hi)Ypho schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 12:00:
Ik kan inmiddels weer in de applicatie, zonder de Card mogelijkheden dan.
De 145 euro die ik er heb staan (fiat) kan ik niet withdrawen (IBAN unsuppored), niet naar ING, noch naar Revolut. De Flexible Hi die ik heb staan heb ik zojuist weer een withdraw voor ingeschoten, ben benieuwd of dit gaat lukken.
Als crypto withdrawals lukken, ben ik geneigd mijn EUR om te zetten naar USDT, en deze vervolgens naar mijn Ledger te halen, want op dit moment ben ik een beetje huiverig voor wat er bij Hi allemaal speelt.
misschien dat ik die β¬45 er iig vanaf haal en naar binance stuur
edit:
dus ik kan mijn EUR omzetten naar BUSD? en dit via BsC verzenden naar Binance? (fee: 0.5 BUSD)
[ Voor 6% gewijzigd door Kol Nedra op 25-01-2023 12:25 ]
nothing stops this train
Dat hoopte ik dus, maar ik kan zo snel niet vinden hoe ik dit kan doen. Ik kan geen EUR naar USDT omzetten (moet USD-USDT), ik kan zo snel ook geen andere coins vinden die ik met EUR kan kopen.Kol Nedra schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 12:20:
[...]
dus ik kan mijn EUR omzetten naar BUSD? en dit via BsC verzenden naar Binance? (fee: 0.5 BUSD)
Staat op "pending" nog, maar duurde voorheen ook een aantal uur bij mij.
[ Voor 21% gewijzigd door Ypho op 25-01-2023 12:49 ]
ik zie wel optie transfer: het lijkt dat ik mijn eur kan transferen ''Fiat'' naar ''Trading''Ypho schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 12:49:
[...]
Dat hoopte ik dus, maar ik kan zo snel niet vinden hoe ik dit kan doen. Ik kan geen EUR naar USDT omzetten (moet USD-USDT), ik kan zo snel ook geen andere coins vinden die ik met EUR kan kopen.
[...]
Staat op "pending" nog, maar duurde voorheen ook een aantal uur bij mij.
niet getest tho
hmmm: ''Convert'' zie ik alleen optie HKD en USD staan in fiat sectie.....dus geen eur
[ Voor 8% gewijzigd door Kol Nedra op 25-01-2023 12:53 ]
nothing stops this train
Precies, daar zit ik nu ook vastKol Nedra schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 12:51:
[...]
ik zie wel optie transfer: het lijkt dat ik mijn eur kan transferen ''Fiat'' naar ''Trading''
niet getest tho
hmmm: ''Convert'' zie ik alleen optie HKD en USD staan in fiat sectie.....dus geen eur
:strip_exif()/f/image/qElR4vcKfRLagoaWhdhPemUw.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat zou het maximaal aantal karakters moeten zijn. Mijn Franse rekening heeft er zoveel. Voor een Nederlandse rekening zou Hi minder moeten accepteren anders is het een bug.Ypho schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 12:58:
Zegt iemand dit iets? Een IBAN met 34 karakters? Moet ik mijn IBAN anders formatteren zodat ze het in de app wel accepteren? Of is dit een van de bugs?
[Afbeelding]
Die funds zouden toch wel veilig moeten zijn tenzij ze echt een grote f*ck*p gedaan hebben. Al die medewerkers zouden toch uit de hi opbrengsten betaald kunnen worden, dat is recent een behoorlijke inflow geweest.
[ Voor 13% gewijzigd door knakworst op 25-01-2023 13:22 ]
Klopt, dat gaat volgens T nog even duren. Eerst moeten er wat problemen opgelost worden. Helaas onduidelijk wat met 'even' wordt bedoeld.Edwin3 schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 18:59:
betalingen met curve card/hi worden nog steeds geweigerd
nothing stops this train
Dear hi member,
The hi Team

Hi lijkt issues te hebben met hun card provider.
[ Voor 18% gewijzigd door Tomba op 26-01-2023 07:43 ]
Ook een withdrawal van 20.01 (naar Mexc) staat nog op 'pending'
Het begint de goede kant uit te gaan?
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Via IBAN? Dat lukte mij gisteren niet namelijk.Tomba schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 07:43:
Hier mijn account weer unlocked. Heb een Euro withdrawal geΓ―nitieerd. Kaarten werken namelijk nog altijd niet
Via IBAN ja naar ABN Amro. Staat op processing.Ypho schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 07:57:
[...]
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Via IBAN? Dat lukte mij gisteren niet namelijk.
Kan je even iets laten weten als de EUR transfer via IBAN gelukt is?Tomba schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 07:43:
Hier mijn account weer unlocked. Heb een Euro withdrawal geΓ―nitieerd. Kaarten werken namelijk nog altijd niet
Dan ga ik ook zo snel mogelijk mijn fiat weghalen totdat de problemen allemaal bij HI opgelost zijn.
Thanks.
Of course, het zal druk zijn. Afgaande op de Telegram groepen ben ik niet de enige die zijn funds safu probeert te stellenmrzipper schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 08:06:
[...]
Kan je even iets laten weten als de EUR transfer via IBAN gelukt is?
Dan ga ik ook zo snel mogelijk mijn fiat weghalen totdat de problemen allemaal bij HI opgelost zijn.
Thanks.
Nu kijken of de kaart weer gaat werken, want er staat nog wel een paar honderd euro aan euro's op.
Ze roepen ook echt maar wat he, in de ochtend gaf Sam juist aan dat het wel zou moeten werken...
:strip_exif()/f/image/Ae5alHxkn7N8ZtO1ovwa46u8.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 30% gewijzigd door Tomba op 26-01-2023 08:59 ]
Ik heb nog niemand weten te bevestigen dat een crypto withdrawal gelukt is, niet in de NL telegram groep, niet in de UK telegram groep.
Zal eens een nieuwe inschieten.
Dat is gewoon krom, daarvoor lock je accounts.StefanoZ schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 09:46:
Withdraw zijn logischerwijs uitgeschakeld. Het gaat om misbruik van de kaart waarbij Hi verkregen is (zoals dat een paar weken geleden ook kon met Revolut). Om te voorkomen dat de daders de HI opnemen en er niks meer te halen valt hebben ze alle withdrawals uitgeschakeld.
Indien je account werkt moet je FIAT/crypto kunnen schuiven.
Ze maken er een potje van, het begint een farce te worden.
Gelukkig ben ik er zelf al 100% uit qua kosten, voor de rest: ik hoop dat het weer goed komt.
Het begint een rugpull te wordenDomino schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 09:58:
[...]
Dat is gewoon krom, daarvoor lock je accounts.
Indien je account werkt moet je FIAT/crypto kunnen schuiven.
Ze maken er een potje van, het begint een farce te worden.
Gelukkig ben ik er zelf al 100% uit qua kosten, voor de rest: ik hoop dat het weer goed komt.
Hi everyone.
A quick status update.
Locked Accounts
Following review, the team has now unlocked another batch of accounts. Of the 1,300 or so accounts that were locked in relation to the situation 2 days ago, approximately 1,000 have now been re-opened.
If your account remains locked, please DM Lukas @Lukasee2 with your nickname and he will review personally with the team.
β¦ UNLESS that is you are one of the attempted fraudsters - yes believe it or not, they are actually writing to me to ask for special treatment.
IBANs
A number of you are also experiencing issues with IBANs. There are a small number of pending IBAN deposits in our system (approx 50) which will be processed and show in accounts within the next few hours. In addition, there are a small number of IBAN deposits and deactivations that occurred on Moorwand side that we hope to be able to provide an update on later today.
Cards
Remain deactivated.
There are a couple of steps we need to work through with both Moorwand and Mastercard before we are able to reactivate cards - not least to ensure we donβt experience a repeat of the incident of the past days. We thank you for your patience while we work through that. We expect this to take a few working days, will confirm actual timeline as soon as we can.
CRO / NEXO
A number of you have asked if we can extend the deadline. We will extend until 10th Feb. A reminder to deposit CRO/NEXO and then email bonus@hi.com (Do not buy auto-staked HI). Processing may be slightly slower than normal this week.
β-
Understand this is a frustrating passage of time for many members, weβre truly thankful for your patience.
Will provide more updates when relevant, weβre working as fast we can to resume full service. Wishing every one a good day in the meantime, and hopefully this will be welcome news for the European community especially as you wake up and start your days.
Please letβs try to keep things positive as we move forward.
Finally, my apologies that I was not available yesterday, I had (still have) a family emergency.
Appreciate your support as ever ππ»
Mwoah aan een unlocked account heb je weinig als je crypto/fiat gegijzeld isknakworst schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 10:22:
Langzamerhand zie ik toch dat deze shitshow de goede kant op gaat.
Hi everyone.
A quick status update.
Locked Accounts
Following review, the team has now unlocked another batch of accounts. Of the 1,300 or so accounts that were locked in relation to the situation 2 days ago, approximately 1,000 have now been re-opened.
If your account remains locked, please DM Lukas @Lukasee2 with your nickname and he will review personally with the team.
β¦ UNLESS that is you are one of the attempted fraudsters - yes believe it or not, they are actually writing to me to ask for special treatment.
IBANs
A number of you are also experiencing issues with IBANs. There are a small number of pending IBAN deposits in our system (approx 50) which will be processed and show in accounts within the next few hours. In addition, there are a small number of IBAN deposits and deactivations that occurred on Moorwand side that we hope to be able to provide an update on later today.
Cards
Remain deactivated.
There are a couple of steps we need to work through with both Moorwand and Mastercard before we are able to reactivate cards - not least to ensure we donβt experience a repeat of the incident of the past days. We thank you for your patience while we work through that. We expect this to take a few working days, will confirm actual timeline as soon as we can.
CRO / NEXO
A number of you have asked if we can extend the deadline. We will extend until 10th Feb. A reminder to deposit CRO/NEXO and then email bonus@hi.com (Do not buy auto-staked HI). Processing may be slightly slower than normal this week.
β-
Understand this is a frustrating passage of time for many members, weβre truly thankful for your patience.
Will provide more updates when relevant, weβre working as fast we can to resume full service. Wishing every one a good day in the meantime, and hopefully this will be welcome news for the European community especially as you wake up and start your days.
Please letβs try to keep things positive as we move forward.
Finally, my apologies that I was not available yesterday, I had (still have) a family emergency.
Appreciate your support as ever ππ»
Klopt de shitshow verdient geen pluim, maar als het een rugpull is of de toko failliet is bleef de server wel off-line en droogde de support ook wel op.Tomba schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 10:27:
[...]
Mwoah aan een unlocked account heb je weinig als je crypto/fiat gegijzeld is
:strip_exif()/f/image/EvhC0S9r6OzcXmlEFPE0ohSI.jpg?f=fotoalbum_large)
Vanmorgen was mijn account weer vrijgegeven en deel van beschikbare flex overgemaakt. Dat werkt πͺ
Dan zouden withdrawals niet werken lijkt mij
[ Voor 28% gewijzigd door lubbertkramer op 26-01-2023 11:06 ]
Nice, alleen Fiat gegijzeld duslubbertkramer schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 11:04:
[Afbeelding]
Vanmorgen was mijn account weer vrijgegeven en deel van beschikbare flex overgemaakt. Dat werkt πͺ
[...]
Dan zouden withdrawals niet werken lijkt mij
Hi heeft voor hun geen waarde natuurlijk he
[ Voor 9% gewijzigd door Tomba op 26-01-2023 11:11 ]
Zou later online komen, vooralsnog houden ze woord over wat wel / niet werkt. Beetje vertrouwen kan dan geen kwaad
Ouch....StefanoZ schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 11:09:
ik maak me meer zorgen over de β¬1800 die ik 23 januari heb overgemaakt en nu niet zichtbaar is π
Toch niet helemaallubbertkramer schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 11:10:
[...]
Zou later online komen, vooralsnog houden ze woord over wat wel / niet werkt. Beetje vertrouwen kan dan geen kwaad
:strip_exif()/f/image/Ae5alHxkn7N8ZtO1ovwa46u8.jpg?f=fotoalbum_large)
Grote bedragen checken ze handmatig. Alles ging instant bij mij behalve grote bedragen. Zou er even een berichtje aan wagen op telegram aan Relji/Peri zoals Sam adviseerde dan kunnen ze dat nakijken. Ik had vanmorgen ook even contact met ze over de withdrawals en het antwoord wat ik kreeg kwam uit.StefanoZ schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 11:09:
ik maak me meer zorgen over de β¬1800 die ik 23 januari heb overgemaakt en nu niet zichtbaar is π
There was large influx of withdrawal request in last 4 hours.
Within an hour, your withdrawal will be approved.
Later werd dat veranderd, snap dat in de hectiek tegenstrijdigheden ontstaan
:strip_exif()/f/image/JEoJytcGfLVVmPUuZhx2sb8R.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 44% gewijzigd door lubbertkramer op 26-01-2023 11:17 ]
Ja ruim 4 uur later jalubbertkramer schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 11:14:
[...]
Later werd dat veranderd, snap dat in de hectiek tegenstrijdigheden ontstaanMaar zoals ik zei, vooralsnog van unlock account tot langzaam opstarten komt het uit. Als het een rugpull was hadden ze er niets meer uitgelaten. Zal nu een USDT withdrawel testen nu Hi gelukt is.
[Afbeelding]
True, zie dat inmiddels EUR convert naar Crypto ook aangezet isTomba schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 11:19:
[...]
Ja ruim 4 uur later jaDe communicatie is zoals het steeds gaat bij Hi chaotisch.
/f/image/YzZw09t2ttGqmFvMLOafN8Er.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 14% gewijzigd door lubbertkramer op 26-01-2023 11:24 ]
Gaat de goede kant op dan! Krijg je ze er ook vanaf die USDT?lubbertkramer schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 11:20:
[...]
True, zie dat inmiddels EUR convert naar Crypto ook aangezet is
[Afbeelding]
Withdrawel nu pending, gok dat dat ook even duurtTomba schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 11:27:
[...]
Gaat de goede kant op dan! Krijg je ze er ook vanaf die USDT?
Als Hi teveel inzakt komende uren zet ik het voor een jaar vast, zit nu tochal in het casino
Hi.com is een nieuwe partij en brengt daarom een hoog risico met zich mee. Wees terughoudend en zeer voorzichtig. Investeer alleen geld dat je bereid bent te verliezen. Ga geen lange termijn verplichtingen (Bijv. staking) aan.
Referrals / invites aanbieden of er om vragen is niet toegestaan. Wees je er daarnaast van bewust dat sommige gebruikers voordelen kunnen krijgen door jou iets te adviseren (bijv. referral/invite inkomsten).
Er is melding gedaan van oplichting via Telegram groepen. Wees je ervan bewust dat niet iedereen de intentie heeft om je daadwerkelijk te helpen, maar je ook kan proberen op te lichten.
Blijf daarom kritisch en voorzichtig!