douchenis of toch beter doucherekje ?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philtjens
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 12:27

Mijn vraag

Wij zijn onze badkamer aan het verbouwen, de badkamer is vrij klein met afmetingen van 3m op 2.40m.
ik heb de nieuwe indeling op papier uitgeschetst omdat wij nu ook een bad willen plaatsen was dit vrij lastig te realiseren maar het is toch gelukt.

hiervoor hebben we 1 kolomkast slechts beschikbaar en minieme opbergruimte.

bij de nieuwe badkamer hebben we acryl wandpanelen besteld maar we lopen wel met het idee om een inbouwnis te maken voor de shampoos.
we willen ervoor kiezen om een kant en klare nis te gebruiken van 90*30*7.
als we de nis willen plaatsen moeten we dus een gat voorzien in de muur, voorzetmuur lukt niet [ de nis komt dus in de spouw te liggen, deze is nog niet opgevult word wel nog gedaan ]
ik moet dan ook een stuk binnenmuur wegnemen, dit dan opvullen met een latei voor de draagkracht op te vangen in de muur ?

de nis heeft een rand deze dien ik langs achter te siliconen tegen de acryl en langs de naden boven ook want anders kan hierdoor ook nog altijd water sijpelen ?
ik vind het idee niet heel prettig, want als dit nog ergens kan lekker loopt het rechtstreeks mijn spouwmuur in.

dit idee is wel het mooiste weggewerkt en heeft ook mijn voorkeur.

is dit een juiste procedure qua verwerken of dien ik nog ergens kimband te voorzien en is gewone silicoon genoeg om de nis vast te maken of dient ik beter epoxy lijm te gebruiken ?
andere ideeen
ik kan ditzelfde principe ook toepassen net in de ruimte buiten de douche ipv horizontaal maar dan verticaal net buiten de douche waar er veel minder tot bijna geen water komt en ook zo wat meer zekerheid te krijgen op geen lekkages.

of i kan er ook voor kiezen om een opbouwrek te gebruiken in de douche maar dit lijkt me meer onhandiger omdat er dan minder ruimte in de douche is.

iemand andere voorstellen of ervaringen met ietwat hetzelfde probleem ? :) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4go3-Jf1nDtVoS4dHz-WOUz5sMY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H1wqldcAWGMOSwKhkKrXwAuT.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
Deze: https://www.ikea.com/nl/n...t-zuignap-zwart-50498530/

Hang het op de juiste plaats op en je hebt er geen last van, behalve dan dat het voor je gevoel plaats in neemt.

Ze zijn er ook recht: https://www.ikea.com/nl/n...nap-wit-40381253/#content

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo85
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 02-06 16:04
Ik zou sowieso geen nis doen in dit geval. Maar is een douchebankje geen optie? Daar zal je vrouw je ook dankbaar voor zijn als ze haar benen wil scheren. En kan je ook zaken op zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:57
Philtjens schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 01:12:

Mijn vraag

Wij zijn onze badkamer aan het verbouwen, de badkamer is vrij klein met afmetingen van 3m op 2.40m.
ik heb de nieuwe indeling op papier uitgeschetst omdat wij nu ook een bad willen plaatsen was dit vrij lastig te realiseren maar het is toch gelukt.

hiervoor hebben we 1 kolomkast slechts beschikbaar en minieme opbergruimte.

bij de nieuwe badkamer hebben we acryl wandpanelen besteld maar we lopen wel met het idee om een inbouwnis te maken voor de shampoos.
we willen ervoor kiezen om een kant en klare nis te gebruiken van 90*30*7.
als we de nis willen plaatsen moeten we dus een gat voorzien in de muur, voorzetmuur lukt niet [ de nis komt dus in de spouw te liggen, deze is nog niet opgevult word wel nog gedaan ]
ik moet dan ook een stuk binnenmuur wegnemen, dit dan opvullen met een latei voor de draagkracht op te vangen in de muur ?

de nis heeft een rand deze dien ik langs achter te siliconen tegen de acryl en langs de naden boven ook want anders kan hierdoor ook nog altijd water sijpelen ?
ik vind het idee niet heel prettig, want als dit nog ergens kan lekker loopt het rechtstreeks mijn spouwmuur in.

dit idee is wel het mooiste weggewerkt en heeft ook mijn voorkeur.

is dit een juiste procedure qua verwerken of dien ik nog ergens kimband te voorzien en is gewone silicoon genoeg om de nis vast te maken of dient ik beter epoxy lijm te gebruiken ?
andere ideeen
ik kan ditzelfde principe ook toepassen net in de ruimte buiten de douche ipv horizontaal maar dan verticaal net buiten de douche waar er veel minder tot bijna geen water komt en ook zo wat meer zekerheid te krijgen op geen lekkages.

of i kan er ook voor kiezen om een opbouwrek te gebruiken in de douche maar dit lijkt me meer onhandiger omdat er dan minder ruimte in de douche is.

iemand andere voorstellen of ervaringen met ietwat hetzelfde probleem ? :) [Afbeelding]
Ik neem aan dat je binnenmuur dikker is dan 7 cm. Dus het lijkt mij geen probleem om een stuk eruit te zagen/hakken. Laat dan wel zoveel mogelijk muur staan. Een latei voor een nisje van 7 diep zou ik zeggen dat het niet nodig is. Het gan in de muur is ook minder dan 7 cm diep. Je moet de dikte van de lijm+acrylpanelen er nog afhalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:54

FreakNL

Well do ya punk?

Die producten met zuignappen zijn voor mij echt hels. Vroeger of later laten ze toch los.

Ik zou zelf niet zo snel een nis in de spouw plaatsen, maar dat is meer gevoel.. Ik weet eigenlijk niet of er ook nadelen zijn. Ik zou het sowieso niet doen op een plek waar je de muur met de buren deelt, dan ga je een geluidslek/geluidsbrug maken.

Ik heb zelf "gewoon" zo'n glazen plankje van de IKEA waarvan je de houders in de muur schroeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:10
Zuignappen zijn erg vervelend en schroeven in de muur vind ik persoonlijk zonde. Je hebt ook rekjes die zich om de buis van he regendouche klemmen. Neemt weinig extra plek in beslag (zelfde plek als de thermostaat kraan) en kunnen niet vallen. Schoonmaken wel een beetje een kriem.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
hoe vaak denk je dat bad te gebruiken? vel mensen willen een bad maar gebruiken het nauwelijks als het er is. Je kan ook af en toe een hotelovernachting boeken met je partner, kamer met bad. Heb je twee vliegen in 1 klap en hou je een normaal in te delen badkamer over

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcw82
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 15:24
Misschien heb je hier wat aan; https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2111492
Das onze badkamer. 3.2*2.3 m (die ronding moet daar nog uit dan)
Wij hebben de nis dus in die wand gedaan. Bevalt zeer goed.
Op onze tegels zouden zuignap oplossingen niet werken, niet glad genoeg.

Succes met het uitzoeken (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philtjens
President schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 06:49:
Deze: https://www.ikea.com/nl/n...t-zuignap-zwart-50498530/

Hang het op de juiste plaats op en je hebt er geen last van, behalve dan dat het voor je gevoel plaats in neemt.

Ze zijn er ook recht: https://www.ikea.com/nl/n...nap-wit-40381253/#content
we hebben een luxe badkamer gekocht dit oogt vrij cheap ook en gaat afbraak doen aan de rest maar toch bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Philtjens schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 12:37:
[...]

we hebben een luxe badkamer gekocht dit oogt vrij cheap ook en gaat afbraak doen aan de rest maar toch bedankt :)
Als je een luxe badkamer hebt gekocht, dan leg je je wens toch gewoon bij de uitvoerder/leverancier neer?

Die zal je dan van advies/mogelijkheden voorzien.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philtjens
Milo85 schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 07:34:
Ik zou sowieso geen nis doen in dit geval. Maar is een douchebankje geen optie? Daar zal je vrouw je ook dankbaar voor zijn als ze haar benen wil scheren. En kan je ook zaken op zetten.
gaat niet lukken wegens plaatsgebrek helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philtjens
FreakNL schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 08:28:
Die producten met zuignappen zijn voor mij echt hels. Vroeger of later laten ze toch los.

Ik zou zelf niet zo snel een nis in de spouw plaatsen, maar dat is meer gevoel.. Ik weet eigenlijk niet of er ook nadelen zijn. Ik zou het sowieso niet doen op een plek waar je de muur met de buren deelt, dan ga je een geluidslek/geluidsbrug maken.

Ik heb zelf "gewoon" zo'n glazen plankje van de IKEA waarvan je de houders in de muur schroeft.
heb geen buren, vrijstaand huis :)
nis word veel werk dus overweeg ook gewoon voor een los plankje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Je gaat de oude badkamer er helemaal uit slopen, dan zijn die paar stenen voor die nis het werk niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philtjens
No Hands schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 09:12:
hoe vaak denk je dat bad te gebruiken? vel mensen willen een bad maar gebruiken het nauwelijks als het er is. Je kan ook af en toe een hotelovernachting boeken met je partner, kamer met bad. Heb je twee vliegen in 1 klap en hou je een normaal in te delen badkamer over
badkamer is reeds gekocht het bad dus ook, mijn vriendin gaat vaak in bad ikzelf niet.
het is ook gemakkelijker om onze zoon van 1 jaar te wassen in bad ipv de inloopdouche vandaar ook de keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philtjens
Sethro schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 12:43:
Je gaat de oude badkamer er helemaal uit slopen, dan zijn die paar stenen voor die nis het werk niet.
Het gaat niet voor het werk ben meer bang op lekkages hierdoor waardoor ik twijfel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Een nis, en zeker een zwarte zoals in de openingspost, zou ik alleen doen wanneer je een waterontharder hebt. Heb je dat niet dan krijg je kalkvlekken waar je bij staat en blijf je aan het poetsen, de vraag is of je dat moet willen.

Een nis in een muur hoeft helemaal niet te lekken. Zo'n bak die je laat zien is dicht, de boel is net als wandtegels netjes ingeplakt en gevoegd. Daar komt geen water tussen. Wanneer je het met tegels doet is dat net hetzelfde. Alles wordt gevoegd en gekit wat er voor moet zorgen dat de boel waterdicht is.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• rmr1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:59
Ik heb deze:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gzK-BI-w1pEIAKeKacC5wCUPS2s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0L8NYuUqD3uQNnJqjP1QsP2O.jpg?f=fotoalbum_large

Afneembaar, dus goed schoon te maken.
En dan heb je geen gezeur met evt lekkages oid..

I’m not superstitious, but I am a little stitious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36835

sypie schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 13:12:
Een nis, en zeker een zwarte zoals in de openingspost, zou ik alleen doen wanneer je een waterontharder hebt. Heb je dat niet dan krijg je kalkvlekken waar je bij staat en blijf je aan het poetsen, de vraag is of je dat moet willen.
Ligt er ook aan waar je woont. Hier 7dH en geen ontharder. Zwart sanitair en zwarte accenten. Na het douchen maken we het even droog met een handdoek en vrijwel geen kalkaanslag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjtienuh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01:11
rmr1 schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 13:15:
Ik heb deze:

[Afbeelding]

Dat ziet er netjes uit. Hoe wordt het gemonteerd en waar te krijgen? Ben zelf nig oo zoek naar een systeem zonder boren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philtjens
rmr1 schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 13:15:
Ik heb deze:

[Afbeelding]

waar heb je deze gekocht ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Anoniem: 36835 schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 13:17:
[...]
Na het douchen maken we het even droog met een handdoek …
Ja, als je dat consequent doet is er weinig aan de hand. Hier zijn we niet van die poetsers, voor ons dus niet geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernardsimon
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 21-10-2024
Ik heb deze gekocht bij de X2o, afneembaar!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SDShAwls9i1NvOGmx0KnNbEPvSE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/5ZHx801G7HZtuu8LwlJhOaPB.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philtjens
Bernardsimon schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 14:12:
Ik heb deze gekocht bij de X2o, afneembaar!

[Afbeelding]
Heb ik ook gezien maar vond ik vrij bombastisch/aanwezig 🙂

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MagniArtistique
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 08:42
Milo85 schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 07:34:
Douchebankje ook handig als je slechter te been wordt. En ook nog voor copulus inzetbaar 🙃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
Philtjens schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 12:40:
[...]

gaat niet lukken wegens plaatsgebrek helaas
3x2,40 is best wel groot voor Nederlandse begrippen. Of is het een hele onhandige vorm waardoor zo'n bankje (wat eigenlijk meer een randje is) niet past?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philtjens
Frame164 schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 21:27:
[...]

3x2,40 is best wel groot voor Nederlandse begrippen. Of is het een hele onhandige vorm waardoor zo'n bankje (wat eigenlijk meer een randje is) niet past?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WOfb01B5scKE0LRA-T0u8mn9CpA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A8X4H7Gbxjyn94brq4sMVGRp.jpg?f=fotoalbum_large

Dit word de indeling als ik een nis maak voor een bankje zit ik met mijn voeten in de douche als ik naar de wc moet .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankSpin
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
.

[ Voor 97% gewijzigd door FrankSpin op 14-07-2023 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Philtjens schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 23:15:
[...]

[Afbeelding]

Dit word de indeling als ik een nis maak voor een bankje zit ik met mijn voeten in de douche als ik naar de wc moet .
Ik zou sowieso zo'n bad doen, kun je wel op een normale manier naar je toilet lopen, en qua erin zitten is het niet anders leert de ervaring (en stuk sneller gevuld)

Afbeeldingslocatie: https://www.bad-winkel.nl/pub/media/catalog/product/cache/aefcd4d8d5c59ba860378cf3cd2e94da/r/i/riho-delta-ligbad-afgeschuind-150-links.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:21
Een zeepschaal plankje geklikt aan de douche glijstang is misschien ook nog een idee? Blijft fatsoenlijk zitten, niks op de muur en zijn in veel varianten verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philtjens
42erik schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 00:57:
[...]

Ik zou sowieso zo'n bad doen, kun je wel op een normale manier naar je toilet lopen, en qua erin zitten is het niet anders leert de ervaring (en stuk sneller gevuld)

[Afbeelding]
Heb al ergens in het topic vermeld dat alles al besteld is en hier thuis staat.

Is gewoon een normaal bad geworden past prima 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:03
Wij hebben zo een kraan : https://www.sawiday.be/nl...XSuCdgEf88boaAnFMEALw_wcB

Dat platformpje op de kraan is best groot en eigenlijk niets extra meer nodig.

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Philtjens schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 23:15:
[...]

[Afbeelding]

Ik hoop voor je dat dat '40 x 30' kasje langs het bad ruim vrij hangt van de vloer. De persoon welke er straks dagelijks met een dweil voor mag gaan zorgen dat de vloer er 'spik en span' bij ligt zal je dankbaar zijn :*)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philtjens
Will_M schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 01:39:
[...]

Ik hoop voor je dat dat '40 x 30' kasje langs het bad ruim vrij hangt van de vloer. De persoon welke er straks dagelijks met een dweil voor mag gaan zorgen dat de vloer er 'spik en span' bij ligt zal je dankbaar zijn :*)
Geen probleem komt inderdaad vrij van de vloer 🙂👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:18
Als ik iets zou nemen voor mijn douche,
Zou het altijd dit zijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VSadK_Vx2WVGAHtoDukMcoudWh4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SOdzhNRakZTJceUH1lCapCHR.jpg?f=fotoalbum_large

https://www.x2o.be/nl/bla...or-douche-mat-zwart-84217

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmr1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:59
Mijn aannemer heeft dit voor me geregeld.
Meeste badkamer leveranciers kunnen dit wel regelen.
Merk heet Keuco:

https://catalog.keuco.com...ackselection=0&limit=1-20

Bij mij is het aan de muur gelijmd. Had er eerst een beetje een hard hoofd in of het wel zou blijven hangen. Maar het hangt nu 3 jaar zonder problemen.

Zo is het bevestigd:
YouTube: KEUCO Montagefilm kleben Duschablage schwarz

I’m not superstitious, but I am a little stitious.

Pagina: 1