Mijn vraag
Wij zijn onze badkamer aan het verbouwen, de badkamer is vrij klein met afmetingen van 3m op 2.40m.ik heb de nieuwe indeling op papier uitgeschetst omdat wij nu ook een bad willen plaatsen was dit vrij lastig te realiseren maar het is toch gelukt.
hiervoor hebben we 1 kolomkast slechts beschikbaar en minieme opbergruimte.
bij de nieuwe badkamer hebben we acryl wandpanelen besteld maar we lopen wel met het idee om een inbouwnis te maken voor de shampoos.
we willen ervoor kiezen om een kant en klare nis te gebruiken van 90*30*7.
als we de nis willen plaatsen moeten we dus een gat voorzien in de muur, voorzetmuur lukt niet [ de nis komt dus in de spouw te liggen, deze is nog niet opgevult word wel nog gedaan ]
ik moet dan ook een stuk binnenmuur wegnemen, dit dan opvullen met een latei voor de draagkracht op te vangen in de muur ?
de nis heeft een rand deze dien ik langs achter te siliconen tegen de acryl en langs de naden boven ook want anders kan hierdoor ook nog altijd water sijpelen ?
ik vind het idee niet heel prettig, want als dit nog ergens kan lekker loopt het rechtstreeks mijn spouwmuur in.
dit idee is wel het mooiste weggewerkt en heeft ook mijn voorkeur.
is dit een juiste procedure qua verwerken of dien ik nog ergens kimband te voorzien en is gewone silicoon genoeg om de nis vast te maken of dient ik beter epoxy lijm te gebruiken ?
andere ideeen
ik kan ditzelfde principe ook toepassen net in de ruimte buiten de douche ipv horizontaal maar dan verticaal net buiten de douche waar er veel minder tot bijna geen water komt en ook zo wat meer zekerheid te krijgen op geen lekkages.of i kan er ook voor kiezen om een opbouwrek te gebruiken in de douche maar dit lijkt me meer onhandiger omdat er dan minder ruimte in de douche is.
iemand andere voorstellen of ervaringen met ietwat hetzelfde probleem ?
:strip_exif()/f/image/H1wqldcAWGMOSwKhkKrXwAuT.jpg?f=fotoalbum_large)