SBC nas, is de NanoPi R5S een goed idee?

Pagina: 1
Acties:
  • 191 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansMij
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:13
Ik ben al een tijdje aan het kijken naar een nieuwe NAS. Mijn Synology DS215j is al op leeftijd en dus is het misschien een goed moment om eens naar iets nieuws te kijken.

Nu heb ik niet zoveel eisen aan een NAS, dat ding ligt in de meterkast meestal niks te doen en voor de rest staat er alleen een bak data op. Ik ben dus van mening dat meerdere schijven onnodig zijn, alle bestanden worden wekelijks gekopieerd naar een externe locatie.

Mocht de NAS crashen, dan heb ik dus een tweede locatie vanwaar ik de bestanden kan terug kopiëren naar een nieuwe NAS. Ik wat dat dit een sub-optimale situatie is, maar voor mij werkt het. Verder is het natuurlijk belangrijk dat het apparaat weinig energie gebruikt. Ik was aan het rondkijken en zag een NanoPi R5s. Het is een Single board ARM-machientje met 2*2.5Gbe en 1*1Gbe. Voldoende RAM voor een NAS en er kan een NVME-schijf in gedrukt worden. Volgens mij voldoet dat aan alle eisen die ik heb, maar toch knaagt het gevoel dat ik iets mis. De vraag is dus, zou dit een goede NAS-oplossing voor thuis kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:02

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Dit topic is gesloten.