Misbruik modrechten door iemand met powermodrechten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:47

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Ik heb nog even getwijfeld of ik hier iets van wilde zeggen of niet, maar heb besloten het toch maar te doen. En ik doe dit even in een los topic in plaats van het grote mismoderatietopic omdat het geen mismoderatie van een of meerdere gebruikers betreft, maar zeer waarschijnlijk verkeerd gebruik van modrechten door iemand met powermodrechten. Tegelijkertijd wil ik ook niet per se een hele discussie starten maar ik zou het fijn vinden als dit intern even aangekaart wordt, want ik vind het ronduit schandalig als het klopt wat ik hier denk te constateren.

Het gaat om deze reactie van mij. Niet de meest vriendelijke reactie misschien, maar nergens op de man of zelfs maar offtopic. Of je het nou met me eens bent of niet, dit is een reactie die een +1 zou moeten hebben (en inmiddels ook heeft). Toch stond die reactie binnen 2 minuten na het posten ervan op -1 door 6 stemmen, en dat in een .plan die op dat moment nog amper moderaties had gehad. Dat betekent dat ófwel zes verschillende mensen mijn reactie en alléén mijn reactie het modereren waard vonden én erop gingen meningmodden binnen een paar minuten na het plaatsen daarvan, ofwel dat iemand met powermodrechten een meningmod heeft gedaan door die reactie als ongewenst te markeren. Dat laatste lijkt me waarschijnlijker en tegelijkertijd bijzonder kwalijk...

Ik hoef niet te weten wie het was en al helemaal niet publiekelijk en de score van mijn reactie kan me verder ook niet echt boeien, maar ik vind het ronduit schandalig als iemand met powermodrechten gaat lopen meningmodden terwijl dat wanneer users het doen altijd keihard wordt afgestraft. Op deze manier is de rest van de powermods niet meer serieus te nemen; het kan niet zo zijn dat powermods dit wel mogen en gewone users niet.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Beste antwoord (via NMe op 26-10-2022 18:18)

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik heb er even naar gekeken en ik zie geen -1-moderaties. Er vanuitgaande dat dit iemand was met een x6-weging, lijkt het erop dat diegene zich heeft bedacht. Er zijn meerdere mods met een x6-weging op deze reactie. Het probleem lijkt zichzelf dus te hebben opgelost, maar desondanks heb ik dit nog wel even intern onder de aandacht gebracht als case, zonder nou per se naar iemand te willen wijzen. Het kan in ieder geval geen kwaad om het belang te onderstrepen hier zuiver op te modereren (of, als je persoonlijk betrokken bent, helemaal niet te modereren), dus daar heb ik gebruik van gemaakt.

De reactie is inderdaad geen -1, maar er zitten wel onvriendelijke elementen in. De inhoud is een +1, maar ik trek zelf een punt af voor de vorm. Een 0 dus. Een -1 vind ik wel echt te zwaar voor deze reactie, en die zou dus niet gegeven moeten worden. En dus inderdaad helemaal niet door iemand met een x6-weging.

Dus terecht punt, maar gelukkig heeft degene zichzelf blijkbaar al gecorrigeerd :)

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
volgens mij moet je anders beginnen.

Beste mods, kwam die -6 door 6 verschillende users, of kwam de -6 door een powermod?

dan hoef je geen aanname te doen, maar weet je wat er waarom gebeurde en kan je daarna of het erbij laten zitten. Of een discussie aangaande powermods openen

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Natuurlijk is het een aanname. En ik bied met liefde mijn excuses aan als ik het mis heb. Maar ik weet het in dit geval toch echt zeker genoeg om die aanname te maken. Zes verschillende -1 votes binnen 2 minuten en dan géén meer in de 3 uur daarna is nogal onwaarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30722

Dat een reactie heel snel een lading -1 krijgt is toch niet bijzonder? En hoeft ook niet door powermods te komen.
Dat zijn gebruikers die het niet met je eens zijn, dat is normaal hier...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Anoniem: 30722 schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 14:31:
Dat een reactie heel snel een lading -1 krijgt is toch niet bijzonder? En hoeft ook niet door powermods te komen.
Het waren er zes, binnen twee minuten, en daarna in de volgende uren géén meer. En moderaties van powermods tellen voor zes stemmen.

Nogmaals, als ik het mis heb bied ik met liefde mijn excuses aan, maar ik ben toch echt aardig zeker van mijn zaak.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

De -1’s zijn nu wel allemaal verdwenen als ik de scorekaart mag geloven. Dat maakt losse gebruikersmoderaties nog wel een stuk onwaarschijnlijker.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Anoniem: 30722 schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 14:31:
Maar in dit geval is die lading precies 6x -1, niet meer en niet minder.

Inmiddels is de betreffende moderatie verdwenen, en het is bijzonder onwaarschijnlijk dat dat zes verschillende gebruikers waren op hetzelfde moment. Lijkt me niet meer dan terecht dat @NMe dan vragen gaat stellen.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30722

NMe schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 14:37:
[...]

Het waren er zes, binnen twee minuten, en daarna in de volgende uren géén meer. En moderaties van powermods tellen voor zes stemmen.

Nogmaals, als ik het mis heb bied ik met liefde mijn excuses aan, maar ik ben toch echt aardig zeker van mijn zaak.
Wist niet dat ze voor 6 telden...

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 30722 op 26-10-2022 14:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Kan natuurlijk ook gewoon een misklik zijn van een PowerMod; gewoon een foutje die inmiddels door de betreffende user hersteld is. O-)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Dit riekt inderdaad wel naar machtsmisbruik. Ongeacht of je het eens of oneens bent met de reactie, het is gewoon een nette (ietwat cynische) reactie waar een powermod niet voor bedoeld is.

Aangezien dit kortere tijd wel naar beneden gestemd was en nu niet meer doet het me denken aan een onderzoek over hoe de eerste comments bij Reddit de stemming bepalen en hoe er met 1 positieve of negatieve comment in het begin de stemming van de rest bepaald kan worden.

Door snel de negatieve comments te verbergen kan je dit effect natuurlijk verminderen...

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

naitsoezn schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 14:48:
Kan natuurlijk ook gewoon een misklik zijn van een PowerMod; gewoon een foutje die inmiddels door de betreffende user hersteld is. O-)
Wikipedia: Hanlon's razor

Nu is stupidity wel wat lullig voor een misklik :+

Acties:
  • Beste antwoord
  • +4 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik heb er even naar gekeken en ik zie geen -1-moderaties. Er vanuitgaande dat dit iemand was met een x6-weging, lijkt het erop dat diegene zich heeft bedacht. Er zijn meerdere mods met een x6-weging op deze reactie. Het probleem lijkt zichzelf dus te hebben opgelost, maar desondanks heb ik dit nog wel even intern onder de aandacht gebracht als case, zonder nou per se naar iemand te willen wijzen. Het kan in ieder geval geen kwaad om het belang te onderstrepen hier zuiver op te modereren (of, als je persoonlijk betrokken bent, helemaal niet te modereren), dus daar heb ik gebruik van gemaakt.

De reactie is inderdaad geen -1, maar er zitten wel onvriendelijke elementen in. De inhoud is een +1, maar ik trek zelf een punt af voor de vorm. Een 0 dus. Een -1 vind ik wel echt te zwaar voor deze reactie, en die zou dus niet gegeven moeten worden. En dus inderdaad helemaal niet door iemand met een x6-weging.

Dus terecht punt, maar gelukkig heeft degene zichzelf blijkbaar al gecorrigeerd :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

RoD schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 17:10:

Puntenaftrek voor vorm is volgens de moderatie-faq toch geen onderdeel van de scores behalve bij -1? Ook de positieve/negatieve zaken in één reactie heeft het alleen over inhoud. Dat lijkt me ook logisch, want zo hou je het zo veel mogelijk objectief op de inhoud. Alleen als het duidelijk over de schreef is, volgt er -1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lt.Mitchell
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 05-03 13:53

Zijn reactie loopt over van sarcasme, om dat nu als 'onvriendelijk' te gaan bestempelen...
En zoals gezegd door @FirePuma142, sinds wanneer is vorm bepalend voor de moderatie?

PowerMods lopen misschien wat naast hun schoenen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

FirePuma142 schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 17:20:
[...]

Puntenaftrek voor vorm is volgens de moderatie-faq toch geen onderdeel van de scores behalve bij -1? Ook de positieve/negatieve zaken in één reactie heeft het alleen over inhoud. Dat lijkt me ook logisch, want zo hou je het zo veel mogelijk objectief op de inhoud. Alleen als het duidelijk over de schreef is, volgt er -1.
Zo zwart-wit is het niet :) De vorm is wel degelijk van belang. Je mag een mening hebben, maar het is wel van belang hoe je die brengt, dat is eigenlijk de kern van Vriendelijker Tweakers.

Zie ook dit deel van de richtlijnen:
Positieve en negatieve zaken in één reactie
Wanneer een reactie zowel positieve als negatieve elementen bevat, is het de bedoeling dat dit in de score verwerkt wordt. Bijvoorbeeld, een off-topic reactie die toch een informatieve bijdrage levert aan de discussie hoort een hogere score te krijgen dan de rest van de off-topic reacties en hoort dus niet op 0 gezet te worden, maar op +1. Op dezelfde manier zal een grotendeels goede reactie die naast de goede bijdrage ook off-topic inhoud bevat, punten verliezen en bijvoorbeeld in plaats van een +3 een +2 krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Het kan in ieder geval geen kwaad om het belang te onderstrepen hier zuiver op te modereren (of, als je persoonlijk betrokken bent, helemaal niet te modereren), dus daar heb ik gebruik van gemaakt.
Thanks, dat is alles wat ik met dit topic wilde bereiken.
Dit en de verwijzing naar een vriendelijker Tweakers vind ik enigszins apart aangezien ik natuurlijk niet onvriendelijk ben jegens een persoon maar cynisch over een besluit. Maar ik vind 0 ook geen verkeerde score voor mijn reactie, dus daar zul je mij niet over horen klagen. Die -1 zoals gezegd wel, maar zelfs daar zou ik niks van gezegd hebben als het overduidelijk users waren die die score hadden gegeven, maar daar was ik in dit geval niet van overtuigd. Ik zie dat een andere reactie van mij daar ook toevallig 6 -1's heeft gehad maar die reactie heb ik niet ineens van geen scores naar 6x -1 zien springen, dus dat zullen wel gewoon users zijn geweest. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• moppentappers
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 29-04 15:42
Mijn (ongevraagde) mening hierin is dat ik zou zeggen dat tweakers terughoudend moet zijn in het powermodden van reacties die wellicht niet te waarderen zijn maar betrekking hebben op het doen en laten van tweakers zelf. Een beetje net zoals je van een politieagent niet snel een bekeuring zult krijgen als je hem rechts inhaalt, afsnijd of iets van die orde. Tuurlijk, misdraag je je ernstig dan ben je de sjaak en zo zou dat hier naar mijn idee ook moeten zijn.

Overigens vermoed ik dat dat verder ook aansluit op de zienswijze van RoD vermoed ik.

[ Voor 8% gewijzigd door moppentappers op 26-10-2022 17:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

NMe schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 17:54:
[...]

Thanks, dat is alles wat ik met dit topic wilde bereiken.

[...]

Dit en de verwijzing naar een vriendelijker Tweakers vind ik enigszins apart aangezien ik natuurlijk niet onvriendelijk ben jegens een persoon maar cynisch over een besluit. Maar ik vind 0 ook geen verkeerde score voor mijn reactie, dus daar zul je mij niet over horen klagen. Die -1 zoals gezegd wel, maar zelfs daar zou ik niks van gezegd hebben als het overduidelijk users waren die die score hadden gegeven, maar daar was ik in dit geval niet van overtuigd. Ik zie dat een andere reactie van mij daar ook toevallig 6 -1's heeft gehad maar die reactie heb ik niet ineens van geen scores naar 6x -1 zien springen, dus dat zullen wel gewoon users zijn geweest. :P
Ik trek inderdaad een punt af voor het cynisme. Overigens vind ik een +1 ook best. Dat zal iedereen persoonlijk afwegen, en waar de score dan uiteindelijk op terecht komt (0 of +1), is wmb dan ook de juiste score.

Ik zie overigens inderdaad een aantal "gewone" -1-moderaties op je andere reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

moppentappers schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 17:55:
Mijn (ongevraagde) mening hierin is dat ik zou zeggen dat tweakers terughoudend moet zijn in het powermodden van reacties die wellicht niet te waarderen zijn maar betrekking hebben op het doen en laten van tweakers zelf. Een beetje net zoals je van een politieagent niet snel een bekeuring zult krijgen als je hem rechts inhaalt, afsnijd of iets van die orde. Tuurlijk, misdraag je je ernstig dan ben je de sjaak en zo zou dat hier naar mijn idee ook moeten zijn.

Overigens vermoed ik dat dat verder ook aansluit op de zienswijze van RoD vermoed ik.
Inderdaad, dat is de precies de boodschap. En, bij twijfel niet oversteken. Er zijn genoeg anderen die het moderatiewerk kunnen doen en als er dingen misgaan is er altijd nog dit forum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

RoD schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 17:47:
[...]

Zo zwart-wit is het niet :) De vorm is wel degelijk van belang. Je mag een mening hebben, maar het is wel van belang hoe je die brengt, dat is eigenlijk de kern van Vriendelijker Tweakers.

Zie ook dit deel van de richtlijnen:

[...]
Ook uit dat deel van de richtlijnen haal ik geen beoordeling op vorm. Vind het ook bijzonder dat iets subjectiefs als de vorm, naast de overduidelijke -1, een plaats heeft eerlijk gezegd. Dat maakt het beoordelen alleen maar lastiger.

Dat het niet zo zwart-wit is klinkt me ook niet erg logisch in de oren. Het is allemaal heel uitdrukkelijk beschreven, zonder vormvoorbehoud. Naar mijn idee heeft vorm dus simpelweg geen plaats buiten de -1. Als dat wel de bedoeling is, ik hoop van niet want slippery slope, dan is een aanpassing van de faq een goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

FirePuma142 schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 18:22:
[...]

Ook uit dat deel van de richtlijnen haal ik geen beoordeling op vorm. Vind het ook bijzonder dat iets subjectiefs als de vorm, naast de overduidelijke -1, een plaats heeft eerlijk gezegd. Dat maakt het beoordelen alleen maar lastiger.
Er staat duidelijk: "Wanneer een reactie zowel positieve als negatieve elementen bevat, is het de bedoeling dat dit in de score verwerkt wordt."

Dat vorm van belang is lijkt me logisch. Zie punt 2 van de huisregels: https://tweakers.net/info/algemene-voorwaarden/huisregels/
Dat het niet zo zwart-wit is klinkt me ook niet erg logisch in de oren. Het is allemaal heel uitdrukkelijk beschreven, zonder vormvoorbehoud. Naar mijn idee heeft vorm dus simpelweg geen plaats buiten de -1. Als dat wel de bedoeling is, ik hoop van niet want slippery slope, dan is een aanpassing van de faq een goed idee.
Het gaat hier om richtlijnen, er staat niet in wat elke reactie moet krijgen. Er zit individuele interpretatie in de richtlijnen, en dus ook in de scores. In de praktijk gaat het dan om, bijvoorbeeld in dit geval, of een reactie een 0 of een -1 is. Een grotere spreiding komt zelden voor. Het zal bijvoorbeeld niet voorkomen dat iemand de richtlijnen dusdanig interpreteert dat er een ongewenste reactie op +3 gemodereerd wordt.

Een zwart-wit set aan regels van wat elke reactie moet krijgen is niet haalbaar. Je hebt altijd interpretatie en dus individuele variatie in hoe een bepaalde reactie wordt geïnterpreteerde met de moderatierichtlijnen in het achterhoofd.

[ Voor 4% gewijzigd door RoD op 26-10-2022 18:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Om het maar even hardop te zeggen: ik heb geen enkel bezwaar tegen die 0. Ik zou zelf in RoD's schoenen niet diezelfde keuze maken maar ik begrijp dat daar een stukje speling zit voor persoonlijke interpretatie van de regels, en uiteindelijk wordt dat vanzelf uitgemiddeld naar een correct cijfer. Binnen de marge van één punt in elke richting vind ik dat ook powermods die vrijheid moeten hebben voor persoonlijke interpretatie. Buiten die speling van één punt open ik een topic als deze. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

RoD schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 18:26:
[...]

Er staat duidelijk: "Wanneer een reactie zowel positieve als negatieve elementen bevat, is het de bedoeling dat dit in de score verwerkt wordt."
Ja, objectieve elementen zoals in de richtlijnen omschreven.
Dat vorm van belang is lijkt me logisch. Zie punt 2 van de huisregels: https://tweakers.net/info/algemene-voorwaarden/huisregels/
Ik snap het wel, ik vind het ook niet onlogisch. Maar het staat niet in de faq. Zet het er dan in denk ik dan.
[...]

Het gaat hier om richtlijnen, er staat niet in wat elke reactie moet krijgen. Er zit individuele interpretatie in de richtlijnen, en dus ook in de scores. In de praktijk gaat het dan om, bijvoorbeeld in dit geval, of een reactie een 0 of een -1 is. Een grotere spreiding komt zelden voor. Het zal bijvoorbeeld niet voorkomen dat iemand de richtlijnen dusdanig interpreteert dat er een ongewenste reactie op +3 gemodereerd wordt.
Ik zeg ook niet dat het vast staat. Wat ik wel zeg is dat er in de moderatie-faq naar mijn idee geen expliciet vormbehoud staat. En je daar dus, behalve -1, ook niet op beoordeelt normaliter.
Een zwart-wit set aan regels van wat elke reactie moet krijgen is niet haalbaar. Je hebt altijd interpretatie en dus individuele variatie in hoe een bepaalde reactie wordt geïnterpreteerde met de moderatierichtlijnen in het achterhoofd.
Ik weet niet zo goed waar je uit opmaakt dat er geen enkel interpretatieverschil kan voorkomen. Dat lijkt me een utopie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-05 11:48

_David_

FP ProMod

llama llama duck

ProMods hebben trouwens ook 6x weging, dus het hoeft niet een PowerMod geweest te zijn ;)

Ps. Nee ik was het niet :+

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

FirePuma142 schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 18:49:
[...]

Ja, objectieve elementen zoals in de richtlijnen omschreven.

[...]

Ik snap het wel, ik vind het ook niet onlogisch. Maar het staat niet in de faq. Zet het er dan in denk ik dan.

[...]

Ik zeg ook niet dat het vast staat. Wat ik wel zeg is dat er in de moderatie-faq naar mijn idee geen expliciet vormbehoud staat. En je daar dus, behalve -1, ook niet op beoordeelt normaliter.
Nee, het staat er niet expliciet in, maar zo is het wel bedoeld :) Wat we als ongewenste vormen beschouwen, staat ook gewoon uitgelegd bij de -1.

Het lijkt mij overduidelijk dat als er, bijvoorbeeld, een discussie is of de nieuwe videokaart van Nvidia goed of slecht is, je score afhangt van je argumentatie, maar toch ook zeker of je degene waar je op reageert een onbenul noemt. Daar krijg je dus aftrek voor, als je dat doet, want dat zijn dingen die we niet willen zien.
Ik weet niet zo goed waar je uit opmaakt dat er geen enkel interpretatieverschil kan voorkomen. Dat lijkt me een utopie.
Ik zeg dat er juist wél interpretatieverschil is ;)

[ Voor 20% gewijzigd door RoD op 26-10-2022 19:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

RoD schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 19:05:
[...]

Nee, het staat er niet expliciet in, maar zo is het wel bedoeld :) Wat we als ongewenste vormen beschouwen, staat ook gewoon uitgelegd bij de -1.
Ja, precies. Alleen bij de -1, dat heb ik toch al een aantal keer aangehaald.
Het lijkt mij overduidelijk dat als er, bijvoorbeeld, een discussie is of de nieuwe videokaart van Nvidia goed of slecht is, je score afhangt van je argumentatie, maar toch ook zeker of je degene waar je op reageert een onbenul noemt. Daar krijg je dus aftrek voor, als je dat doet, want dat zijn dingen die we niet willen zien.
Op de persoon is beduidend anders en valt daarmee onder de -1.
[...]

Ik zeg dat er juist wél interpretatieverschil is ;)
Precies, maar je doet voorkomen alsof ik dat niet vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:48

AlphaRomeo

FP PowerMod
Laat ik beginnen met te zeggen dat ik het gelukkig niet was, gelukkig, maar ik had het wel kunnen zijn. We maken allemaal fouten namelijk. Alleen de fouten van pro- en powermods komen iets harder aan. Desondanks moeten we er scherp op zijn. Bovendien klik ik ook wel eens mis waarna het seconden daarna gecorrigeerd wordt, maar als je dan net binnen die seconden kijkt zie je toch de verkeerde moderatie.

De suggestie van kwade opzet of zelfs machtsmisbruik vind ik wel vervelend. Ik ben er van overtuigd dat dat niet aan de orde is. Integendeel, ik denk dat wij onszelf soms strenger tegen het licht houden dan onze medewerkers.

Mijn voorstel zou zijn om dit te beschouwen als een incident en bij regelmatige herhaling een FP admin (bijvoorbeeld @RoD) een DM te sturen. Die kan dan eventueel kijken of er echt iemand misbruik aan het maken is van het gestelde vertrouwen. Maar nogmaals: ik twijfel niet aan de integriteit van de mods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Waar staat eigenlijk dat bij het modereren van een ontopic reactie er 1 punt afgetrokken kan worden voor de vorm (waarbij je dan op 0 uitkomt) :?

Oh ik zie het nu.

Wel ik vind dat een bijzonder onverstandig idee want het is zeer subjectief en bovendien komen daarmee relevante reacties als "irrelevant" te staan wat nogal raar is want het is ontopic.

Sowieso zou het dan beter zijn om dit ook in het 'uitklap uitleg menu'tje' op te nemen.

En als dit al een punt aftrek oplevert om de vorm, dan vind ik dat wel heel erg safespace gedrag.

[ Voor 23% gewijzigd door Help!!!! op 26-10-2022 19:56 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Help!!!! schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 19:50:
[...]

Waar staat eigenlijk dat bij het modereren van een ontopic reactie er 1 punt afgetrokken kan worden voor de vorm (waarbij je dan op 0 uitkomt) :?
Zie de richtlijnen die ik in mijn voorgaande reactie heb aangehaald. RoD in "Misbruik modrechten door iemand met powermodrechten"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Ja sorry ik zag het, was te snel, heb mijn bericht wat aangepast.

[ Voor 10% gewijzigd door Help!!!! op 26-10-2022 20:03 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Help!!!! schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 19:50:
[...]

Oh ik zie het nu.

Wel ik vind dat een bijzonder onverstandig idee want het is zeer subjectief en bovendien komen daarmee relevante reacties als "irrelevant" te staan wat nogal raar is want het is ontopic.

Sowieso zou het dan beter zijn om dit ook in het 'uitklap uitleg menu'tje' op te nemen.

En als dit al een punt aftrek oplevert om de vorm, dan vind ik dat wel heel erg safespace gedrag.
Als je denkt dat jouw "vorm" een punt aftrekt oplevert, dan hebben we het niet over hetzelfde :)

Ja, het is in bepaalde mate subjectief, maar het gaat wel degelijk om zowel inhoud als vorm. Daar ging nou juist Vriendelijker Tweakers over. Als je een punt niet op een respectvolle manier kan brengen, dan krijg je daar aftrek voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

RoD schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 20:05:
[...]

Als je een punt niet op een respectvolle manier kan brengen, dan krijg je daar aftrek voor.
Goed idee om dat dat helderder te verwoorden in de faq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

RoD schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 20:05:
[...]

Als je denkt dat jouw "vorm" een punt aftrekt oplevert, dan hebben we het niet over hetzelfde :)

Ja, het is in bepaalde mate subjectief, maar het gaat wel degelijk om zowel inhoud als vorm. Daar ging nou juist Vriendelijker Tweakers over. Als je een punt niet op een respectvolle manier kan brengen, dan krijg je daar aftrek voor.
Bijzonder slecht idee zoals ik hierboven al uiteenzette. Gelukkig breng ik weinig tijd door op de FP.

Misschien moet Musk ook Chief Tweak worden. ;) 8)

PC Specs

Pagina: 1