Waarom start de Sony Bravia 32WE610 zo moeilijk op?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakersnetfan
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 25-03-2024
Als ik op de aan-knop of een kanaalnummer druk, gebeurt er niets. Ook niet als ik de stekker er een tijdje uithaal. Een andere afstandbediening gebruiken helpt niet. Software is up-to-date.

Maar na de zoveelste poging reageert de tv opeens wel door het indrukken van een knop, en krijg ik beeld te zien. Daarna duurt het nog een tijd voor ik van kanaal kan veranderen of het geluid harder kan zetten.
Als dit eenmaal lukt, reageert de tv de rest van de tijd normaal. Ook als ik ‘m daarna uitzet en weer aanzet.
Het lijkt of hij ergens warm moet lopen, maar waarom?
De tv (gekocht in 2018) is nog maar twee jaar in gebruik. Zou het kunnen gebeuren dat hij het opeens blijvend niet meer doet?

Alvast dank voor het meedenken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-10 15:00
Heeft je TV niet een energiebesparende functie, waardoor het standaard in een hele deep sleep gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• khdevries
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-10-2022
Geweldig bedankt!
Waarschijnlijk is door een update de slaapstand veranderd in een comastand. Door de eco-instelling volledig uit te schakelen, start de tv nu direct op.
Het duurt echter nog wel een paar minuten voordat ik van kanaal kan veranderen of het geluid harder kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 07:09
khdevries schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 15:55:
Geweldig bedankt!
Waarschijnlijk is door een update de slaapstand veranderd in een comastand. Door de eco-instelling volledig uit te schakelen, start de tv nu direct op.
Het duurt echter nog wel een paar minuten voordat ik van kanaal kan veranderen of het geluid harder kan zetten.
Was je vergeten dat je een 2e account had gemaakt voor deze vraag, of had je toevallig hetzelfde probleem als de TS? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakersnetfan
Ik had een ander account aangemaakt omdat ik m'n eigen naam toch wat privé vond. Maar ja, m'n eigen account dus nog niet verwijderd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:25
Ik heb dit ook met een vergelijkbaar model van Sony (en tevens gezien bij andere modellen uit die tijd). Naar mijn weten zit er gewoon een hele trage cpu/soc in dat ding waardoor het OS er lang over doet om in de achtergrond volledig op te starten. Inderdaad minstens een minuut wachten en hopen dat de laatste keer het geluid niet al te hard stond.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakersnetfan
Bedankt voor je toelichting.
Voordat ik de tv uitzet, zet ik standaard het geluid dan ook altijd eerst op 0. Anders zit je inderdaad bij opstarten noodgedwongen een tijd naar herrie te luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakersnetfan
Helaas vertoonde de tv na twee dagen weer dezelfde comakuren, dus de eco-stand was niet de oorzaak.
Terugzetten naar fabrieksinstellingen bleek de oplossing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakersnetfan
De oplossing... voor één dag. Pas na de zoveelste poging reageert de tv pas weer, soms na het even uitschakelen van de stroom.
Het blijft een puzzel wat dit probleem veroorzaakt. Een chip die eerst warm moet lopen?
Pagina: 1