Goedkope UHD TV voor streaming

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 18-08-2023
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
43inch UHD TV.

Wat is je budget?
Tussen de € 300 en € 400

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wij willen er voornamelijk YouTube en HBO Max, Prime Video en Netflix mee streamen. Daarnaast wilt mijn vrouw de Nintendo Switch erop aansluiten. Wij hebben geen TV Abbonement, dus de tuner is niet belangrijk.

Daarnaast heb ik een PlayStation 4 waar ik al ruim 2 jaar niet opgespeeld heb, maar ik sluit niet uit dat ik die ook zou willen aansluiten. Wij hadden een Amazon Fire Stick, maar daar kreeg ik HBO Max na een reset niet meer werkend... TV moet dus kunnen casten: wanneer HBO Max geen app heeft.

Wat heb je zelf al gevonden?
Onze voorkeur ging in eerste instantie uit naar gerenommeerde merken, zoals Samsung en LG. Toen wij in de Media Markt NL waren, kon ons de LG meer overtuigen. Echter ik twijfel nu enorm tussen Hisense, LG en Samsung.

Ik heb het idee dat Hisense meer waar voor mijn geld biedt, dan LG en Samsung in de prijsklasse waarin ik een TV wil kopen. Daar ik dichtbij Duitsland woon, heb ik mij ook in Duitsland georiënteerd en vergelijkbare modellen gevonden.

Maar met name de Hisense E7HQ met QLED scherm, voor slechts € 349 leek mij de beste keuze. Alleen daar twijfel in nu toch wel enigszins aan. Het is een Chinees merk en als die na 2 jaar de geest begeeft, dan lijkt mij dat eerder duurkoop. Mijn Philips TV heeft het 10 jaar volgehouden en afgelopen zondag kapot gegaan, omdat een object tegen het LCD scherm aankwam. Dus niet omdat de TV uit zichzelf de geest gaf :)F

Naast de Hisense heb ik ook nog een Samsung en LG op mijn wenslijst, namelijk de onderstaande modellen.

uitvoering: LG 43UQ75009LF Zwart (buitenlands model) € 380 ( € 320 in BTW actie? )
uitvoering: Samsung AU7179 43" (buitenlands model) Zwart € 399 ( € 336 in BTW actie? )

Deze laatste twee zijn bij de Duitse Media Markt verkrijgbaar, welke vanaf morgen 20 uur de BTW actie heeft. Oftewel er zou nog 20% vanaf gaan. Echter dat is nog niet zeker, maar dit beïnvloedt wel mijn eventuele keuze voor Hisense. Want overduidelijk zijn Samsung en LG, ook gewoon vertegenwoordigd in de prijsklasse tussen € 300 en € 400

De Hisense wordt overigens door Amazon.de verkocht en kan ook in Nederland bezorgd worden, mochten andere Tweakers denken? Die Hisense is wel erg interessant: hij kan dus ook gewoon naar Nederland verstuurd worden.

Welke vragen heb je hier nog over?

Ik weet dat tussen de € 300 en € 400 weinig geld voor een TV is, maar schijnbaar is het aanbod enorm. Dus ik heb al flink gefilterd en enkel drie modellen, zijn nog overgebleven van de circa 8 die ik in mijn prive wenslijst heb staan.

En schijnbaar is de technologie rondom TV's zodanig verbeterd, dat je tegenwoordig voor zo'n bedrag een prima TV kunt kopen. Dus vandaar dat mijn budget zo laag is. Wellicht dat de BCC verkoper mij daarom naar de Media Markt door verweesde 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Marco-Peters op 25-10-2022 21:50 ]

Beste antwoord (via Marco-Peters op 26-10-2022 21:57)

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:02
Marco-Peters schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 10:37:
[...]
Ik heb echter ook gelezen, dat die burn in kunnen krijgen. Dat is dan gezellig: een TV van enkele duizenden euro's, waar het logo van de NOS ingebrand is :+
Ook dat is weer deels waar. Er zijn echt wel mensen die daar last van hebben. Enorm vervelend met je dure OLED. Ik heb al 5 jaar een LG OLED C7 en die is echt nog helemaal piekfijn. We kijken zat tv en ik game met statische huds op het scherm. Dat rustig uren achter elkaar. Totaal geen burn-in.

Maar zoals ik al zei: Jij moet gewoon een 43" Samsung tv kopen, recent modelletje, met VA paneel binnen je budget. Die bieden het beste contrast, mindere kijkhoeken, in dat segment en dan ook de wat betere beeldkwaliteit. Hang er een chromecast aan en je kunt lekker streamen (y)

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:45
En schijnbaar is de technologie rondom TV's zodanig verbeterd, dat je tegenwoordig voor zo'n bedrag een prima TV kunt kopen.
Dit is natuurlijk geheel afhankelijk van wat jij/ jullie onder ‘prima’ verstaan. Dat je tegenwoordig voor zo’n bedrag een tv kunt kopen zegt meer over de markt dan over de beeldkwaliteit, lees; de low end markt wordt kapot geconcurreerd waarbij de winstmarges minimaal zijn. Hierdoor wordt er op redelijk veel zaken bespaart, denk o.a. aan bouwkwaliteit, kwaliteit van het paneel, processing en OS.

QLED zegt niks over de beeldkwaliteit, alleen dat de tv en breed kleurengamma ondersteunt.

Alle door jouw genoemde tv’s zijn, zoals je al aangeeft, low end waarbij het grootste verschil het paneel type is. VA panelen bieden een goed contrast met matige kijkhoeken, en IPS panelen goede kijkhoeken met een matig contrast.

Imo kun je de genoemde Hisense en LG beter links laten liggen om verschillende redenen, denk o.a. aan slechte processing, matig contrast (LG), en matige bouwkwaliteit.

Wanneer goede kijkhoeken van minder belang zijn en je weinig geld wilt uitgeven is een Samsung 43” een goede keus. Hou er rekening mee dat je qua beeldkwaliteit niet veel erop vooruit zal gaan, tenzij de huidige tv een IPS paneel heeft en je de nieuwe een VA.

Is beeldkwaliteit belangrijk en wil je mee met de tijd, dan is een LG 48A2 de betere keus. Dit model is out of the box goed afgesteld qua kleuren (in Expert mode), kan HDR relatief goed weergeven in tegenstelling tot entry level/ midrange LCD tv’s en biedt ondersteuning voor Dolby Vision. Mocht de 20% korting ook voor de 48A2 gelden dan heb je een mooie deal, en anders kun je de LG 48A2 voor 800 euro o.a. bij deze winkel kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
Freshouttheoven schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 00:17:
[...]
Alle door jouw genoemde tv’s zijn, zoals je al aangeeft, low end waarbij het grootste verschil het paneel type is. VA panelen bieden een goed contrast met matige kijkhoeken, en IPS panelen goede kijkhoeken met een matig contrast.

Imo kun je de genoemde Hisense en LG beter links laten liggen om verschillende redenen, denk o.a. aan slechte processing, matig contrast (LG), en matige bouwkwaliteit.

Wanneer goede kijkhoeken van minder belang zijn en je weinig geld wilt uitgeven is een Samsung 43” een goede keus. Hou er rekening mee dat je qua beeldkwaliteit niet veel erop vooruit zal gaan, tenzij de huidige tv een IPS paneel heeft en je de nieuwe een VA.
Samsung overweeg ik ook zeker: vooral vanwege de naam, ze hebben inderdaad een betere reputatie dan LG. Eigenlijk is ondersteuning van HBO Max ook wel belangrijk, bij Hisense is dat niet het geval. Bij LG weet ik eventjes niet.

Maar ik kan in iedere geval niet zien of de Samsung een IPS of VA paneel gebruikt, wel heeft die TV een 4.5 als gemiddelde beoordeling van kopers. De LG scoorde in 65inch een goed bij de Stiftung Warentest, terwijl de 43inch bevredigend als score had. Ik kan beide TV's natuurlijk nog even gaan bekijken, behalve de Hisense....

Die was enkel online verkrijgbaar: ik ben eigenlijk ook niet van plan om meer dan € 400 uit te geven, voor een 43inch. Dus de Oled suggestie van de vage Marktplaats verkoper is goed bedoeld, maar gaat over mijn vastgestelde budget heen. Ik zou sowieso niet op Marktplaats een TV kopen....

Ik denk wel dat Hisense waarschijnlijk de beste beeldkwaliteit bied, voor zijn geld: de redactie van Tweakers, heeft namelijk ook zo'n Qled van Hisense getest en ze waren positief verrast.

uitvoering: Hisense 55U8QF Zwart

Waar ik bang ben dat Hisense tekort gaat schieten: is de SmartTV, omdat het er niet op lijkt dat HBO Max op korte termijn ondersteund gaat worden op de SmartTV van Hisense. Net als Samsung, hebben ze hun eigen OS en gebruiken dus niet Android TV.

Mijn vorige TV was een Philips met 3D gimmick, wat voor paneel dat was? Ik zou het niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Gerenomeerde merken maken ook slechte dingen.
In ieder geval gelukkig geen Samsung TV of wasmachine meer hier. Ze liepen allebei om de haverklap vast.

Ik ben ook niet blij met de goedkope Toshiba TV die hier op een kamer hangt.

Wel zeer tevreden met een Xiaomi 4s, dus je zou ook deze kunnen overwegen voor Android TV:
uitvoering: Xiaomi Mi Smart TV P1 43" Zwart

Voor in de woonkamer kies ik liever Sony of Panasonic

[ Voor 5% gewijzigd door DJMaze op 26-10-2022 01:19 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Samsung overweeg ik ook zeker: vooral vanwege de naam, ze hebben inderdaad een betere reputatie dan LG.
Wellicht in jouw kring, maar Samsung bezuinigt net zo hard op onderdelen en brouwkwaliteit als LG dat doet in het low end segment, niet voor niks dat allebei de merken relatief veel modellen in dit prijssegment pushen.

Over het algemeen hebben de 43” modellen van Samsung een VA paneel (vandaar het advies), LG is altijd IPS in 43”.

Niet teveel naar scores kijken, die zijn over het algemeen nietszeggend. Daarnaast kan een formaat X een ander type paneel hebben dan formaat Y. Dat de Hisense U8QF goed scoort volgens Tweakers heeft een reden, dit model beschikt over Full Array Local Dimming en kan HDR ècht weergeven en dat voor een zeer betaalbare prijs. De Hisense modellen waarnaar jij aan het kijken bent zijn niks speciaals en het geld imo niet waard.

Wellicht volgende keer eerst meer research doen voordat je gaat roeptoeteren, de gelinkte advertentie behoort tot een goed aangeschreven winkel. Ze adverteren via een andere kanaal voor een lagere prijs omdat fabrikanten restricties opleggen.

Ik zou me niet te druk maken om het OS, in het low end segment werkt het vaak maar half en als het goed werkt kan het zomaar binnen een paar jaar traag of outdated zijn. Het OS kun je voor een paar tientjes makkelijk naar wens extern upgraden, je kunt beter de focus leggen op het type paneel aangezien dit de doorslaggevende factor is in het low end segment.

Als je niet van plan bent om meer uit te geven dan 400 euro, zou ik de tv kiezen waarvan je het design en het beeld het mooiste vindt, voor zover je dit in de winkel goed kunt beoordelen ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marco-Peters
DJMaze schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 01:10:
Gerenomeerde merken maken ook slechte dingen.
In ieder geval gelukkig geen Samsung TV of wasmachine meer hier. Ze liepen allebei om de haverklap vast.

Ik ben ook niet blij met de goedkope Toshiba TV die hier op een kamer hangt.

Wel zeer tevreden met een Xiaomi 4s, dus je zou ook deze kunnen overwegen voor Android TV:
uitvoering: Xiaomi Mi Smart TV P1 43" Zwart

Voor in de woonkamer kies ik liever Sony of Panasonic
Xiaomi zou ik zo kopen: maar dan ga ik wederom puur op de merknaam af, wat ook bij Samsung en LG het geval is. Ik had een goedkope Toshiba TV gevonden, maar volgens mij dragen ze enkel de naam Toshiba?

Echter heeft het niet zoveel meer te maken, met de Toshiba van vroeger: je hebt in Duitsland bijvoorbeeld ook Telefunken en Grundig etc. Waren allemaal ooit goede Duitse merken, nu zijn het merknamen waarin de goedkoopste TV's worden aangeboden.

@Freshouttheoven ik vind het alleen een beetje vreemd, dat jij een Marktplaats link plaats. In pricewatch zitten ook al tig vage verkopers, zo heb ik bijvoorbeeld HelloTV er al uit gefilterd. Daarom ben ik ook in Duitsland gaan kijken, daar zijn de prijzen toch net wat lager.

https://tweakers.net/shopreview/2006/smits/shopreviews/

De winkel heeft ook geen feed in de pricewatch en weleens waar 5 sterren: maar ze krijgen slechts enkele recensies per jaar, hier op Tweakers. Het is misschien goed bedoeld vanuit jou kant, maar via Marktplaats kopen dat vertrouw ik niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Marco-Peters op 26-10-2022 08:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Marco-Peters schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 08:19:
Het is misschien goed bedoeld vanuit jou kant, maar via Marktplaats kopen dat vertrouw ik niet.
Het is boven je gestelde budget en dus geen optie maar je doet wederom aannames of doet het moeilijker overkomen dan het is. Je koopt niet via Marktplaats. Als je via die verkoper koopt komt de TV gewoon via Smits Arnhem (https://www.smitsarnhem.nl/), de advertentie op Marktplaats is een vorm van verkapt adverteren voor de winkel.
Waren allemaal ooit goede Duitse merken, nu zijn het merknamen waarin de goedkoopste TV's worden aangeboden.
In dat segment ben je toch ook aan het zoeken? Merk wat op de TV staat is mijns inziens niet bepalend voor de kwaliteit, prijs is dat wel. Merk op de TV is gevoel en door gevoel laat je je in deze te veel leiden.

[ Voor 23% gewijzigd door FeaR op 26-10-2022 08:53 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
FeaR schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 08:48:
[...]
In dat segment ben je toch ook aan het zoeken? Merk wat op de TV staat is mijns inziens niet bepalend voor de kwaliteit, prijs is dat wel. Merk op de TV is gevoel en door gevoel laat je je in deze te veel leiden.
Ja klopt: maar juist de Toshiba's, Telefunken en Grundig etc sluit ik uit. Ook het huismerk van de Media Markt: "Ok" genaamd, die TVs heb ik ook gezien en daarbij vond ik de LG van € 399 die de Media Markt in de Red Week nu in de aanbieding heeft toch beter uit zien.

Alleen wat zo jammer in de Media Markt was: de TV's spelen wel allemaal beeld af, maar het geluid is enorm lastig te beoordelen. Je hoort om je heen het geluid van tig TV's, omdat van alle TV's het geluid aan staat :-( En dan denk je in een winkel kun je de TV's goed uitproberen? Nou dat viel vies tegen, want de medewerker had enkel een universele afstandsbediening en die werkte niet op de LG 8)7

Morgen wil ik wellicht naar de Duitse Media Markt gaan, om de modellen die ik genoemd heb: ook echt te gaan bekijken. Reviews en op Google zoeken heb ik gedaan, zo kon ik dus wel van de Hisense reviews vinden. Maar i.t.t. reviews op Tweakers, waren die reviews in sommige opzichten te positief. Slechte punten werden niet echt benoemd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hulleman
Marco-Peters schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 00:49:
ik ben eigenlijk ook niet van plan om meer dan € 400 uit te geven, voor een 43inch.

Ik denk wel dat Hisense waarschijnlijk de beste beeldkwaliteit bied, voor zijn geld: de redactie van Tweakers, heeft namelijk ook zo'n Qled van Hisense getest en ze waren positief verrast.

uitvoering: Hisense 55U8QF Zwart

Mijn vorige TV was een Philips met 3D gimmick, wat voor paneel dat was? Ik zou het niet weten.
Tja, die U8QF Hisense is wel een iets ander segment en prijs (ca € 800) dan waar jij in wil shoppen. Daarnaast is die Hisense vanaf 55" verkrijgbaar. Totaal buiten budget en gewenst formaat. Dan kun je net zo goed voor de OLED gaan die @Freshouttheoven aanhaalt. Maar dat wil je niet, want die is € 400 buiten budget. Dan snap ik ook niet hoe je bij de Hisense U8QF uit komt. Als je gaat shoppen voor een Volkswagen Polo, ga je ook niet kijken naar een Audi Q5.

Aangezien jij van je vorige Philips tv niet eens weet wat voor paneel er in zat, ben je ook geen hele kritische kijker. Niks mis mee, maar wel bijzonder dat je dan enorm kritisch bent op de tweakers, met verstand van zaken, die je hier tips aan het geven zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Hulleman op 26-10-2022 09:48 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
Hulleman schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 09:46:
Dan snap ik ook niet hoe je bij de Hisense U8QF uit komt. Als je gaat shoppen voor een Volkswagen Polo, ga je ook niet kijken naar een Audi Q5.
Ik kwam erop uit, niet omdat ik dat specifieke model zou willen kopen. Maar omdat de redactie van Tweakers, juist wel dat model beoordeeld heeft. Eigenlijk wilde ik weten of Qled van Hisense goed is, dat die goedkopere Hisense geen local dimming heeft. Is iets wat ik niet erg vind, ook het gebrek aan 120hz zal mij niet storen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LbD5dBux5QxP26aKfPbyM0-uv6w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2tcMsyoKFuJMvz6BIuDo0HFy.jpg?f=fotoalbum_large

De Hisense heeft wel Direct Full Array verlichting, maar geen Full Array Local Dimming: ik heb begrepen dat dit nogal een verschil is, maar alsnog vind ik de termen erg op elkaar lijken. Al geloof ik dat local dimming betekent, dat LEDs ook echt uitgezet kunnen worden om een hogere zwart waarde te bereiken? Verbeter mij maar als ik het fout heb?
Aangezien jij van je vorige Philips tv niet eens weet wat voor paneel er in zat, ben je ook geen hele kritische kijker. Niks mis mee, maar wel bijzonder dat je dan enorm kritisch bent op de tweakers, met verstand van zaken, die je hier tips aan het geven zijn.
Die Philips TV is ruim 10 jaar oud, heeft twee verhuizingen overleefd. Ik heb die TV gekocht toen 3D nog een hype was, uiteindelijk is dat geflopt en nu zie je nauwelijks TV's met 3D functionaliteit. Maar na 10 jaar weet ik echt niet meer, wat voor panel erin zat.

Ik kan zelfs niet de energielabels een op een vergelijken, want de Philips had energielabel A ofzo. Maar een TV die 10 jaar geleden energielabel A kreeg, zal nu wel G krijgen.

De reden dat ik bijzonder kritisch was op de gelinkte marktplaats advertentie, omdat ik het gevoel had dat het wellicht zijn eigen advertentie kon zijn. Ik beschouw marktplaats namelijk als platform, om te onderhandelen tussen particulieren. Wanneer zakelijke verkopers hun zooi producten erop aanbieden, dan vertrouw ik dat in de regel niet. ( Ik vind het zelfs uiterst irritant, dat wanneer ik op marktplaats naar gebruikte spulletjes zoek. Dat dan advertenties van zakelijke verkopers bovenaan staan, terwijl ik dat helemaal niet wil zien of in geïnteresseerd ben wanneer ik op Marktplaats zoek. )

Vanwege het gebrek aan de feed in de pricewatch, sluit ik die winkel sowieso uit. Ze kunnen wel voor marktplaats betalen, maar tonen niet hun prijzen op Tweakers. Dat maakt het lastig vergelijken bij zo'n winkel, want ik hecht meer waarde aan Tweakers dan andere websites voor recensies en prijsvergelijking.

[ Voor 17% gewijzigd door Marco-Peters op 26-10-2022 10:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Marco-Peters schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 10:01:
[...]
De reden dat ik bijzonder kritisch was op de gelinkte marktplaats advertentie, omdat ik het gevoel had dat het wellicht zijn eigen advertentie kon zijn. Ik beschouw marktplaats namelijk als platform, om te onderhandelen tussen particulieren. Wanneer zakelijke verkopers hun zooi producten erop aanbieden, dan vertrouw ik dat in de regel niet.

Vanwege het gebrek aan de feed in de pricewatch, sluit ik die winkel sowieso uit. Ze kunnen wel voor marktplaats betalen, maar tonen niet hun prijzen op Tweakers. Dat maakt het lastig vergelijken bij zo'n winkel,...
Wederom: gevoel. Een advertentie op Marktplaats is gratis, niet te vergelijken met je als winkel aanmelden voor de Tweakers Pricewatch en daar voor moeten betalen. Waarbij de Pricewatch de prijzen van de website van de winkel pakt en men daar dus dan niet het gewenste resultaat mee boekt. Omdat die prijzen lager kunnen (maar niet mogen door fabrikanten) gaan winkeliers dit soort creatieve oplossingen verzinnen. Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic anders voor meer voorbeelden van winkels en prijzen. Prijzen op internet, puur kijkende naar OLED, zijn niet vast. Een belletje/chat/e-mail en je hebt een betere deal te pakken. Dus vergelijk Tweakers Pricewatch/internetprijzen versus OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopicgenoemde Marktplaats advertentie gaat niet op.
..want ik hecht meer waarde aan Tweakers dan andere websites voor recensies en prijsvergelijking.
Alleen jammer dat je, wederom, geen argumenten/uitleg aan lijkt te nemen van ons gebruikers. Dus eigenlijk wat hier is gezegd:
Hulleman schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 09:46:
[...]maar wel bijzonder dat je dan enorm kritisch bent op de tweakers, met verstand van zaken, die je hier tips aan het geven zijn.
Het maakt mij verder allemaal niet uit. Je bent, als je in de race zou zijn voor die TV, een dief van je eigen portemonnee puur door gevoel. Van sommige producten staat de prijs niet vast zoals dat met een GPU of CPU wel is.

[ Voor 5% gewijzigd door FeaR op 27-10-2022 08:45 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hulleman
[...]

Ik kwam erop uit, niet omdat ik dat specifieke model zou willen kopen. Maar omdat de redactie van Tweakers, juist wel dat model beoordeeld heeft.

De Hisense heeft wel Direct Full Array verlichting, maar geen Full Array Local Dimming: ik heb begrepen dat dit nogal een verschil is, maar alsnog vind ik de termen erg op elkaar lijken. Al geloof ik dat local dimming betekent, dat LEDs ook echt uitgezet kunnen worden om een hogere zwart waarde te bereiken? Verbeter mij maar als ik het fout heb?
Ja, maar dat specifieke model wat tweakers beoordeelt verschilt wel dag en nacht met het segment waar jij in kijkt. Tweakers is positief over die U8 van Hisense, omdat dat gewoon een goede tv is (wel modelletje 2020 onderhand) voor relatief weinig geld. Wellicht (was het) wel de beste tv in die prijs. Als Tweakers een low-end Hisense had beoordeelt, was de beoordeling niet zo positief. Qled zegt niks over de beeldkwaliteit, het zegt alleen dat de tv een quantum-dot filter heeft voor een beter kleurbereik. Er worden ook slechte Qled tv's gemaakt en verkocht, maar daar is de prijs dan ook naar.

Het mooie van tv's is dat je echt krijgt waarvoor je betaald. Dat is bij de meeste producten zo, maar bij tv's stijgt de beeldkwaliteit praktisch lineair met het extra geld wat je er voor uit wil geven. In het tv segment waar jij in shopt is de kwaliteit laag. Daar betaal je dan ook voor. Die tv's hebben nagenoeg nooit directe verlichting of local dimming. De tv's zijn vaak edge-lit en dan is local dimming niet mogelijk. Een LCD zonder local dimming is qua beeldkwaliteit eigenlijk nooit goed. Maar wat de tweakers hier niet goed vinden is voor veel mensen prima te kijken.

Wellicht ook goed dat jij je wat inleest over technieken als edge-lit, direct-lit, local dimming en full aray local dimming (FALD). LCD tv's kunnen LED's niet volledig uitschakelen. Vanwege de techniek is dat geen optie. Alleen OLED's kunnen volledig uitgeschakeld worden. TV's met FALD scherm zijn veelal pas te koop vanaf € 800. En als je dat bereid bent uit te geven komt OLED ook heel dichtbij.

Jij moet gewoon een 43" Samsung tv kopen, recent modelletje, met VA paneel binnen je budget. Die bieden het beste contrast, mindere kijkhoeken, in dat segment en dan ook de wat betere beeldkwaliteit. Hang er een chromecast aan en je kunt lekker streamen (y)
Vanwege het gebrek aan de feed in de pricewatch, sluit ik die winkel sowieso uit.
Zonde, want Smits Arnhem is een hele serieuze en goede winkel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Vanwege het gebrek aan de feed in de pricewatch, sluit ik die winkel sowieso uit.
Wederom geroeptoeter zonder kennis van zaken of dat je je er eerst in verdiept hebt. De meeste winkels die in de Tweakers pricewatch adverteren zijn landelijk of internationaal actief, ze betalen een fee per klik en wellicht nog meer om in de pricewatch te mogen staan. De door mij gelinkte winkel is een speciaalzaak met één vestiging, hierdoor is het qua kosten bijna niet te doen om actief in de pricewatch te staan. Zo zijn er nog veel meer andere winkels die bij de gemiddelde Tweaker goed aangeschreven staan maar niet in de pricewatch voorkomen.
Het is duidelijk dat jij voor een dubbeltje op de eerste rij wilt zitten, daarnaast komt het over alsof je Oost-Indisch doof bent voor de adviezen c.q. in je tunnelvisie blijft hangen.

Je kunt een tv niet goed beoordelen in de showroom van een gemiddelde dozenschuiver, MM behoort daar ook toe. Alle tv’s staan in de 'winkel modus', dit is standje kermis qua kleuren daarnaast is de akoestiek ook heel anders dan in jullie woonkamer.

De genoemde Xiaomi heeft een IPS paneel, door het lage contrast irriteer je je aan donkere scenes omdat je dan bijna niks kunt zien. Direct Full Array is gewoon een marketing term die Hisense gebruikt en is hetzelfde als Full Array Local Dimming.

Verder heb je te hoge verwachtingen, met een beetje geluk zal de beeldkwaliteit in SDR okayish zijn , niks meer niks minder. Helaas wordt er in dit segment flink bezuinigd en is het voornamelijk allemaal matig.

De interne speakers van dit soort tv's zijn waardeloos, klinken nergens naar, er komt geluid uit that’s it.

We proberen je van goed advies te voorzien en je van een miskoop te behoeden. Films en series die je via HBO Max, Prime Video en Netflix streamt komen veel meer tot hun recht/ tot leven met een goede tv, daarnaast is HDR de toekomst en geen gimmick wat 3D wel was. Het loont dus om wat meer uit te geven als je een liefhebber bent.

Echter komt het niet over dat je een liefhebber/ kritische kijker bent zoals @Hulleman terecht aanhaalt, vandaar het advies om de tv te nemen die jij het mooiste vindt qua beeld en design.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-05 23:19
Marco-Peters schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 00:49:
Samsung overweeg ik ook zeker: vooral vanwege de naam, ze hebben inderdaad een betere reputatie dan LG. Eigenlijk is ondersteuning van HBO Max ook wel belangrijk, bij Hisense is dat niet het geval. Bij LG weet ik eventjes niet.
...
Waar ik bang ben dat Hisense tekort gaat schieten: is de SmartTV, omdat het er niet op lijkt dat HBO Max op korte termijn ondersteund gaat worden op de SmartTV van Hisense. Net als Samsung, hebben ze hun eigen OS en gebruiken dus niet Android TV.
LG heeft WebOS, Samsung heeft Tizen, Android (TV) is ook veel voorkomend, en hiervoor zijn er veel apps beschikbaar. Daarnaast heb je ook nog wat obscure tv-OS-en, en het aanbod aan apps daarvoor is kleiner.

Het smart-deel van een smart tv is altijd het sluitstuk. Zelfs een topklasse tv heeft vaak een smart deel met een laggy interface. Daarbij houdt de ondersteuning na zo'n 2 jaar wel op.

Bij budget tv's is dat nog erger: de SoC is traag, en is vaak niet eens in staat om een gebruikersinterface in full HD te laten zien, 4K is totaal buiten scope.

Gezien het budget lijkt een Apple TV 4K niet het beste, maar overweeg om een Chromecast met Google TV aan te schaffen voor het smart deel, en focus bij de tv op het beeld (en geluid als je geen losse installatie daarvoor hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
Freshouttheoven schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 10:29:
[...]
Echter komt het niet over dat je een liefhebber/ kritische kijker bent zoals @Hulleman terecht aanhaalt, vandaar het advies om de tv te nemen die jij het mooiste vindt qua beeld en design.
Nee dat ben ik inderdaad ook niet: maar qua beeld is het natuurlijk obvious, de OLED TV's die zijn het beste wat je kunt krijgen. Ik heb echter ook gelezen, dat die burn in kunnen krijgen. Dat is dan gezellig: een TV van enkele duizenden euro's, waar het logo van de NOS ingebrand is :+

Maar ik ga mij er vanmiddag of morgen verder in verdiepen: ik heb er nu geen tijd voor, aangezien ik moet werken. Ik moet het gewoon allemaal eventjes rustig doorlezen. Mijn budget mag ook rustig omhoog naar € 500 echter de OLED's, zijn eigenlijk allemaal buiten ons budget.

Zelfs die van Hisense, want je krijgt wel een 55inch OLED of wat het ook was? Zelfde Amazon advertentie, maar andere optie. Echter mijn vrouw wilt niet groter dan 43inch, omdat wij op 1.5m van de TV zitten. Dus 50inch vind ze al te groot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Nee dat ben ik inderdaad ook niet: maar qua beeld is het natuurlijk obvious, de OLED TV's die zijn het beste wat je kunt krijgen. Ik heb echter ook gelezen, dat die burn in kunnen krijgen. Dat is dan gezellig: een TV van enkele duizenden euro's, waar het logo van de NOS ingebrand is :+
Het inbranden van OLED komt nauwelijks meer voor. Wel is het onverstandig om een OLED tv in direct fel zonlicht te zetten, UV heeft een slechte invloed op OLED.
Zelfs die van Hisense, want je krijgt wel een 55inch OLED of wat het ook was? Zelfde Amazon advertentie, maar andere optie. Echter mijn vrouw wilt niet groter dan 43inch, omdat wij op 1.5m van de TV zitten. Dus 50inch vind ze al te groot.
Grote kans dat een moderne 50" tv kleiner is dan jouw 10 jaar oude 43" tv, omdat de randen veel kleiner zijn.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
[...]
Ik heb echter ook gelezen, dat die burn in kunnen krijgen. Dat is dan gezellig: een TV van enkele duizenden euro's, waar het logo van de NOS ingebrand is :+
Ook dat is weer deels waar. Er zijn echt wel mensen die daar last van hebben. Enorm vervelend met je dure OLED. Ik heb al 5 jaar een LG OLED C7 en die is echt nog helemaal piekfijn. We kijken zat tv en ik game met statische huds op het scherm. Dat rustig uren achter elkaar. Totaal geen burn-in.

Maar zoals ik al zei: Jij moet gewoon een 43" Samsung tv kopen, recent modelletje, met VA paneel binnen je budget. Die bieden het beste contrast, mindere kijkhoeken, in dat segment en dan ook de wat betere beeldkwaliteit. Hang er een chromecast aan en je kunt lekker streamen (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
ikweethetbeter schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 10:42:
[...]
Grote kans dat een moderne 50" tv kleiner is dan jouw 10 jaar oude 43" tv, omdat de randen veel kleiner zijn.
Dat gevoel had ik niet toen ik in de Media Markt was: 50inch zag echt massive uit hoor, laat staan 55inch. Maar 43inch is toch nog steeds dezelfde meet standaard, dan 10 jaar geleden? Een cm wordt toch ook niet na 10 jaar 1.1cm?

Begrijp mij niet verkeerd: het gaat mij om het kijkgedeelde, dat TV's vroeger dikkere randen hadden. Is iets wat wel duidelijk is: maar de formaten zijn toch gewoon gelijk gebleven?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:59
Marco-Peters schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 10:45:
[...]

Dat gevoel had ik niet toen ik in de Media Markt was: 50inch zag echt massive uit hoor, laat staan 55inch. Maar 43inch is toch nog steeds dezelfde meet standaard, dan 10 jaar geleden? Een cm wordt toch ook niet na 10 jaar 1.1cm?

Begrijp mij niet verkeerd: het gaat mij om het kijkgedeelde, dat TV's vroeger dikkere randen hadden. Is iets wat wel duidelijk is: maar de formaten zijn toch gewoon gelijk gebleven?
Dat zegt @ikweethetbeter ook. De randen zijn kleiner geworden.

Scherm formaat ( waar je dus beeld ziet ) blijft hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
Hulleman schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 10:42:
[...]
Dat heb ik jarenlang met de Amazon Fire Stick gedaan: tot ik hem zaterdag terug gezet heb naar fabrieksinstellingen, toen kreeg ik op geen mogelijkheid meer HBO Max erop.

En stja zodoende heeft de Philips TV het niet overleefd, want de frustraties bij zowel mij en mij vrouw waren zo hoog opgelopen. Toen heb ik met de afstandsbediening van de Fire Stick uit frustratie gegooid, welke tegen de TV aangekomen is. Anders zou ik nu nog op Philips TV kijken, want wij wilde pas een nieuwe TV. Tot de huidige kapot ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Lezen is een kunst die niet door een ieder wordt beheerst... Het was corporalnl ook al opgevallen. Toch nog even een reactie.
Marco-Peters schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 10:45:
Dat gevoel had ik niet toen ik in de Media Markt was:
Als jij grootte op gevoel inschat, dan snap ik de meetonzuiverheid!

Aan de andere kant, bij de MM hangen 100 tv's, de meeste zijn 65", dus een 50" tv ziet er daar vaak klein uit.
50inch zag echt massive uit hoor, laat staan 55inch. Maar 43inch is toch nog steeds dezelfde meet standaard, dan 10 jaar geleden? Een cm wordt toch ook niet na 10 jaar 1.1cm?
Alleen volgens jouw gevoel.

Een 43" beeldscherm van 10 jaar geleden is nu nog steeds een 43" beeldscherm.

Een 43" tv van 10 jaar geleden had aan alle kanten een rand van minimaal 5cm.
Een 43" tv van nu heeft een rand van maximaal 1cm (soms minder), waardoor de gehele tv kleiner is.

Wil je weten hoe groot een tv is, neem dan een meetlint mee, en meet de diagonaal van de hele tv (dus niet alleen van het beeld).
Uit alles blijkt dat jij mij verkeerd begrijpt, of niet wil begrijpen.

Jouw oude 43" tv neemt xm2 aan ruimte in op je muur.
Een nieuwe 50" tv neemt ym2 aan ruimte in op je muur.

De kans is redelijk dat er x en y vrijwel gelijk zijn aan elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
ikweethetbeter schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 13:42:
Als jij grootte op gevoel inschat, dan snap ik de meetonzuiverheid!
Ja natuurlijk: ik ga niet in de Media Markt met een meetlint staan, dan wordt je net nog niet de winkel uitgegooid is mijn ervaring. Maar jij hebt het over afmetingen, daar kijk ik niet naar. De TV gaat niet aan de muur gehangen worden, deze komt gewoon op het TV meubel terecht.

Ik zou wel een 50inch willen, helaas mijn vrouw niet en met haar wensen heb ik ook rekening te houden. Ze is simpelweg van mening dat wij te dichtbij de TV zouden zitten, wanneer wij voor een maatje groter zouden gaan.

Voor mij is 43inch gewoon 43inch: het is geen smartphone die je in broekzak stopt, dus dat zijn allemaal dingen waar ik niet naar kijk. Wat ik juist wel belangrijk vind, is de smart tv en hoe de kleuren op het scherm uit zien. Juist daarom staat de Hisense erbij, maar ik geloof niet dat dit Chinese merk net zoveel liefde krijg als Xiaomi bijvoorbeeld.

Dus ik heb een beetje het idee, dat Hisense nog redelijk onbekend is en nog niet zo'n goede naam als bijvoorbeeld Samsung heeft opgebouwd. Ik focus mij echter wel op prijs en wil eigenlijk, voor die € 400 zoveel mogelijk waar voor mijn geld krijgen.

Ik zoek eigenlijk een TV welke de meeste bang for buck biedt, niet de TV welke de beste uitrusting heeft. Want dan kom je onvermijdelijk in een hogere prijsklasse terecht. Maar als Samsung de betere Smart TV heeft, dan is dat iets wat ik ook in overweging neem. Een Chromecast eraan hangen moet nergens nodig voor zijn, want als het goed is hebben de meeste TV's deze functionaliteit al ingebouwd.

[ Voor 7% gewijzigd door Marco-Peters op 26-10-2022 14:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Marco-Peters schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 14:10:
[...]
Voor mij is 43inch gewoon 43inch: het is geen smartphone die je in broekzak stopt, dus dat zijn allemaal dingen waar ik niet naar kijk.
De totale omvang van de tv maakt toch juist wel uit? Als ik eenzelfde formaat tv kan kopen, waarvan het scherm groter is, is dat alleen maar win-win. Neemt niet minder ruimte in, maar je hebt wel meer te kijken. Ik denk dat jij en wij elkaar hier nooit gaan begrijpen :)

Anyway. Als ik jou was zou ik lekker de Samsung QN43Q60 kopen. Ietsje boven budget, maar wel een VA paneel.

[ Voor 17% gewijzigd door Hulleman op 26-10-2022 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
Hulleman schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 14:19:
[...]
Anyway. Als ik jou was zou ik lekker de Samsung QN43Q60 kopen. Ietsje boven budget, maar wel een VA paneel.
Ik ga hem in ieder geval eens bekijken: op een of andere manier, kan ik hem niet in de Pricewatch vinden. Dat is toch hoe ik technische informatie en prijzen opzoek, of Idealo wanneer het om Duitse modellen gaat.

Nu wel, nadat je de Bol.com link erbij toevoegde. Eens kijken of ik het Duitse model van deze TV kan vinden, in algemene zin zijn TV's in Duitsland net een stukje goedkoper.

[ Voor 11% gewijzigd door Marco-Peters op 26-10-2022 14:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Marco-Peters schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 14:22:
[...]

Ik ga hem in ieder geval eens bekijken: op een of andere manier, kan ik hem niet in de Pricewatch vinden. Dat is toch hoe ik technische informatie en prijzen opzoek, of Idealo wanneer het om Duitse modellen gaat.
Je moet deze site gebruiken voor technische informatie over tv's: https://www.displayspecifications.com/. Daar staat alles wat je wil weten met de juiste informatie.

De informatie in de pricewatch is niet altijd juist en volledig.
Voor jou speciaal, die Q60A in de pricewatch. Denk tikfoutje van mijn kant, het is de Q60A reeks.

[ Voor 13% gewijzigd door Hulleman op 26-10-2022 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
Hulleman schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 14:24:
[...]

Je moet deze site gebruiken voor technische informatie over tv's: https://www.displayspecifications.com/. Daar staat alles wat je wil weten met de juiste informatie.

De informatie in de pricewatch is niet altijd juist en volledig.
Voor jou speciaal, die Q60A in de pricewatch. Denk tikfoutje van mijn kant, het is de Q60A reeks.
Die website was ik al tegengekomen: ik weet dat QLED niet alles zegt, maar het lijkt mij in de prijsklasse van € 300 a € 500 wel misschien het beste wat je kunt kopen.

Hier is een review van Hisense E7HQ. Welke ik in de TS noemde. De Samsung die jij noemde, lijkt mij ook wel een goede deal. Als het ook echt een Nederlands model is.

[ Voor 5% gewijzigd door Marco-Peters op 26-10-2022 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Marco-Peters schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 14:10:
Ja natuurlijk: ik ga niet in de Media Markt met een meetlint staan, dan wordt je net nog niet de winkel uitgegooid is mijn ervaring. Maar jij hebt het over afmetingen, daar kijk ik niet naar. De TV gaat niet aan de muur gehangen worden, deze komt gewoon op het TV meubel terecht.
Aan de muur, of op een kastje (een paar cm voor de muur), wat maakt het uit? Als-ie uit staat, dan heb je een zwart vlak van ongeveer 0,7 m2 om tegenaan te kijken. Dat geldt zowel voor een nieuwe 50" als een oude 43" tv.
Ik zou wel een 50inch willen, helaas mijn vrouw niet en met haar wensen heb ik ook rekening te houden. Ze is simpelweg van mening dat wij te dichtbij de TV zouden zitten, wanneer wij voor een maatje groter zouden gaan.
Als je echt dicht bij je tv zit, dan kan 43" misschien al te groot zijn. Maar dat ligt deels ook aan je eigen voorkeuren. Wil je overdonderd worden door het beeld, of mag / moet het meer op de achtergrond?

Als je nu 43" gewend bent, en jij wil wel 50", den denk ik dat het scherm in ieder geval niet te groot is. Probeer je vrouw te overtuigen door te zeggen dat het totale apparaat niet groter is als je voor 50" gaat. Maar wil je het zeker weten, dan moet je dat natuurlijk wel nameten (of middels de specificaties contro,leren).
Voor mij is 43inch gewoon 43inch: het is geen smartphone die je in broekzak stopt, dus dat zijn allemaal dingen waar ik niet naar kijk. Wat ik juist wel belangrijk vind, is de smart tv en hoe de kleuren op het scherm uit zien. Juist daarom staat de Hisense erbij, maar ik geloof niet dat dit Chinese merk net zoveel liefde krijg als Xiaomi bijvoorbeeld.
Je stopt je tv niet in je broekzak, maar hij neemt wel ruimte in. Ook de bezels (schermranden).
Dus ik heb een beetje het idee, dat Hisense nog redelijk onbekend is en nog niet zo'n goede naam als bijvoorbeeld Samsung heeft opgebouwd. Ik focus mij echter wel op prijs en wil eigenlijk, voor die € 400 zoveel mogelijk waar voor mijn geld krijgen.

Ik zoek eigenlijk een TV welke de meeste bang for buck biedt, niet de TV welke de beste uitrusting heeft. Want dan kom je onvermijdelijk in een hogere prijsklasse terecht. Maar als Samsung de betere Smart TV heeft, dan is dat iets wat ik ook in overweging neem. Een Chromecast eraan hangen moet nergens nodig voor zijn, want als het goed is hebben de meeste TV's deze functionaliteit al ingebouwd.
Jij wil de beste streaming ervaring voor je geld. Vertrouw dan niet op het smart deel van je tv, dat is vaak niet het beste onderdeel van een tv, en vooral bij de budget modellen is dat r*k. Koop een goede mediaspeler. Voor mij is dat een Apple TV, voor jou waarschijnlijk een Chromecast met Google TV. De 4K versie kost nog geen 70 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runaque
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 16:12
Heeft iemand het merk TCL al vermeld? Deze hebben een 43" in meerdere modellen en is zulk merk dat ook goed scoort bij de reviews van Caleb Denison op Digital Trends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
Runaque schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 17:04:
Heeft iemand het merk TCL al vermeld? Deze hebben een 43" in meerdere modellen en is zulk merk dat ook goed scoort bij de reviews van Caleb Denison op Digital Trends.
Ik had een TCL bij BCC gezien voor € 350 welke ons wel beviel, ook wat betreft het beeld. Maar ze hadden enkel nog het showmodel en die heeft bij wijze van spreken, al iedere werkdag een half jaar aangestaan.

Dus de € 25 korting die ik op het showroommodel kon krijgen, heb ik mij voor bedankt. Echter ik vond het scherm mooier, dan de LG die ik bij de Media Markt gezien had. Naja en hij was bedienbaar met de IR afstandbediening op mijn smartphone :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
ikweethetbeter schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 16:48:
[...]
Als je echt dicht bij je tv zit, dan kan 43" misschien al te groot zijn. Maar dat ligt deels ook aan je eigen voorkeuren. Wil je overdonderd worden door het beeld, of mag / moet het meer op de achtergrond?

Als je nu 43" gewend bent, en jij wil wel 50", den denk ik dat het scherm in ieder geval niet te groot is. Probeer je vrouw te overtuigen door te zeggen dat het totale apparaat niet groter is als je voor 50" gaat. Maar wil je het zeker weten, dan moet je dat natuurlijk wel nameten (of middels de specificaties contro,leren).
Ik heb het toen straks ten sprake gebracht: maar ze wilt het echt niet en vond dat ik haar keuze moest respecteren, dus dat is iets voor Het Relatie Topic
Jij wil de beste streaming ervaring voor je geld. Vertrouw dan niet op het smart deel van je tv, dat is vaak niet het beste onderdeel van een tv, en vooral bij de budget modellen is dat r*k. Koop een goede mediaspeler. Voor mij is dat een Apple TV, voor jou waarschijnlijk een Chromecast met Google TV. De 4K versie kost nog geen 70 euro.
Ik heb een tijdje de oude Chromecast gebruikt, maar vindt casten niet zo praktisch. Daarnaast zou als het goed is, deze functionaliteit al ingebouwd moeten zijn. Zelfs bij de Hisense, welke net als Samsung en LG hun eigen smart tv OS hebben.

Want Hisense heeft geen HBO Max account, dus dan moet ik het wel gaan casten. Mocht ik voor de Hisense kiezen. De Amazon Fire Stick was trouwens ook niet bijster snel, maar ik had een hele oude.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Marco-Peters schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 16:28:

Die website was ik al tegengekomen: ik weet dat QLED niet alles zegt, maar het lijkt mij in de prijsklasse van € 300 a € 500 wel misschien het beste wat je kunt kopen.

Hier is een review van Hisense E7HQ. Welke ik in de TS noemde. De Samsung die jij noemde, lijkt mij ook wel een goede deal. Als het ook echt een Nederlands model is.
* knip *

Dat is een nietszeggende review, er staan een hoop woorden in maar ze zeggen niet veel. Lijkt eerder op een verkapte advertorial. Het feit dat de 'reviewer' niet goed begrijpt wat HDR nu echt inhoudt en welke techniek je hiervoor nodig hebt zegt al voldoende. In dit segment en prijsklasse waarin jij aan het shoppen bent is HDR enkel marketing, de tv begrijpt wat een HDR signaal is maar kan er niks mee door hardware limitaties.

* knip *
Iets meer respect aub. We hoeven het niet allemaal met elkaar eens te zijn. Laat topic starter zelf zijn conclusies trekken.

[ Voor 10% gewijzigd door S1NN3D op 26-10-2022 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Runaque schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 17:04:
Dit heeft er mee te maken dat de modellen die zij reviewen niet binnen het budget van ts vallen, de TCL 43C721 is wel een betere keus dan de Hisense E7HQ. Over het algemeen zijn de TCL televisies iets beter afgesteld qua kleuren, betere processing en biedt AndroidTV een meerwaarde tegenover VIDAA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Marco-Peters schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 17:45:
Ik heb een tijdje de oude Chromecast gebruikt, maar vindt casten niet zo praktisch. Daarnaast zou als het goed is, deze functionaliteit al ingebouwd moeten zijn. Zelfs bij de Hisense, welke net als Samsung en LG hun eigen smart tv OS hebben.
Ik snap je helemaal, ik vind casten ook helemaal niks. Ja, mooi dat het kan, maar het is niet de manier waarop ik tv wil kijken.

Daarom adviseerde ik je ook een "Chromecast met Google TV". Dit is een zelfstandige mediaspeler, met een eigen afstandsbediening, waar je apps op kunt installeren. Bijvoorbeeld van HBO, Netflix, ...
Want Hisense heeft geen HBO Max account, dus dan moet ik het wel gaan casten. Mocht ik voor de Hisense kiezen. De Amazon Fire Stick was trouwens ook niet bijster snel, maar ik had een hele oude.
Ik adviseer je ook niet voor niets een Apple TV 4K (mijn voorkeur, bijvoorbeeld deze) of een Chromecast met Google TV 4K (vanwege jouw budget).

Goedkoper is niks, of met beperkte app support, een dure Nvidia Shield was vroeger een aanrader, maar ze zijn duurder dan een Apple TV, bieden minder, en hebben reclame in de menu's.

Maar goed, aan jou de keuze. Doe jezelf een plezier en modder niet aan met je budget smart tv functionaliteit. Maar misschien miet je eerst zelf die irritatie ervaren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
ikweethetbeter schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 18:19:
[...]

Ik snap je helemaal, ik vind casten ook helemaal niks. Ja, mooi dat het kan, maar het is niet de manier waarop ik tv wil kijken.

Daarom adviseerde ik je ook een "Chromecast met Google TV". Dit is een zelfstandige mediaspeler, met een eigen afstandsbediening, waar je apps op kunt installeren. Bijvoorbeeld van HBO, Netflix, ...
Oh sorry: bij Chromecast moest ik eigenlijk direct denken aan die goedkope dongles waar je mee doodgegooid wordt, tijdens Black Friday. Ik wist niet dat Google nu ook daadwerkelijk een mediaspeler heeft, want dat was de reden dat ik een Amazon Fire TV Stick gebruikte.

Maar ik ben nu wel genezen van die Fire TV Stick, want zoals gezegd: want ze hebben dat schijnbaar zodanig dichtgetimmerd, dat ik met geen mogelijkheid meer de HBO Max APK kon installeren. Daar moet "ontwikkelaars opties" voor aanvinken en schijnbaar, heeft Amazon dit in een update verwijderd. Want plotseling gaat dit niet meer, terwijl dat voorheen wel ging :(
Ik adviseer je ook niet voor niets een Apple TV 4K (mijn voorkeur, bijvoorbeeld deze) of een Chromecast met Google TV 4K (vanwege jouw budget).

Goedkoper is niks, of met beperkte app support, een dure Nvidia Shield was vroeger een aanrader, maar ze zijn duurder dan een Apple TV, bieden minder, en hebben reclame in de menu's.

Maar goed, aan jou de keuze. Doe jezelf een plezier en modder niet aan met je budget smart tv functionaliteit. Maar misschien miet je eerst zelf die irritatie ervaren...
Zo'n Chromecast kan altijd nog aangeschaft worden, maar ik vind het wel oprecht een goed advies. Want er komt natuurlijk ook een tijd dat er plotseling een nieuwe streamingdienst erbij komt, waarbij ik niet denk dat TV Fabrikanten dan eventjes die dienst gaan ondersteunen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Marco-Peters schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 18:27:
Zo'n Chromecast kan altijd nog aangeschaft worden, maar ik vind het wel oprecht een goed advies. Want er komt natuurlijk ook een tijd dat er plotseling een nieuwe streamingdienst erbij komt, waarbij ik niet denk dat TV Fabrikanten dan eventjes die dienst gaan ondersteunen.
Er komt ook vanzelf een tijd (meegemaakt met een oude Samsung met Tizen en een oude Philips met whatever) dat de bestaande software niet meer werkt, zoals YouTube en Netflix. Dus dan hoeft er niet eens een nieuwe dienst op te worden geïnstalleerd.

Maar goed, blijkbaar wil je zelf die ellende ervaren. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
Ik denk dat ik de keuze heb kunnen maken: op Testberichte.de kon ik de test scores, van de Duitse Consumentenbond inzien. Belangrijk voor mij is de kwaliteit van het beeld, daarmee lijkt de Samsung de betere keuze.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v-Ir8PWY9L46sQgfFL0uUs2AdlY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/peWtdeWq379lAx1P4MKU4fje.jpg?f=fotoalbum_large

Wat het vergelijkbare Nederlandse model is? Dat is altijd een beetje lastig, maar bij de Nederlandse Media Markt was deze Samsung voor € 449 in de aanbieding. Naar mijn mening zijn ze gelijkwaardig, behalve dat het een model uit 2020 is en die uit Duitsland is van 2021.

uitvoering: Samsung TU7020 43" Zwart

Ja die is bij diverse webwinkels goedkoper te krijgen, maar ik krijg de kriebels als de recensies van die winkels lees. Ik weet de Media Markt is ook een kl*te winkel, maar garantie afhandeling is nog steeds altijd goed geweest. Leuk detail van de Samsung TV: nooit meer de batterijen van de afstandsbediening vervangen, want op de achterkant zit een zonnepaneeltje B)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NpYyYiu9fzOqnUXyO27qKtQJIRw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/28ugSnTyaxhmQzZUBQx1yylI.jpg?f=fotoalbum_large

De LG scoort eigenlijk net iets beter: in Duitsland is hoe lager het eindcijfer, deste beter :+ Maar de LG kan opnames maken op een hardeschijf, daarom scoort ie beter in veelzijdigheid. Daarnaast vinden veel TV kijkers het helemaal nies, dat op de Samsung afstandsbediening geen cijfers zitten. Dus daar scoort Samsung minpunten door.

Terwijl ik dit zelf een voordeel vind: ik kijk geen TV, dus heb al die cijfers niet nodig op de afstandsbediening. De Samsung TV kost nu met de geen BTW actie € 335,30 terwijl hij voor 20 uur vanavond nog € 399 kostte.

Voor mensen die denken: ik wil ook een TV in Duitsland kopen? Alleen doen als je toch geen CI module gebruikt, of je geeneens een TV abbonement hebt en ook geen NPO kijkt. Want Nederlandse CI modules, schijnen niet met een Duitse TV te werken.

Toegevoegd 27-10-2022

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OyWT7p3uPDV11kX9Zkdh-JydPF8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j4TuYQjSRlfkPNcFhWiA7HEK.jpg?f=fotoalbum_large

In de Media Markt in Duitsland nog even de Samsung TV van € 335 bekeken, dat zag er allemaal gewoon goed uit. Dus heb de TV meegenomen en ben echt onder de indruk, van de beeldkwaliteit. Ook de Smart TV werkt gewoon prima: Prime Video, YouTube, HBO Max etc vrij makkelijk ingesteld en dat loopt eigenlijk gewoon soepel.

Ik vind eigenlijk dat er niet veel is om te mekkeren bij deze TV: maar diverse vergelijkbare modellen van Hisense, hadden ook gewoon een mooi beeld. Echter het feit dat HBO Max niet ondersteund wordt, was eigenlijk de reden om af te zien van het kopen van een Hisense.

Enige wat nogal traag werkte: de webbrowser, maar vervolgens kan ik wel gewoon video's streamen. Alleen de muiscursor verdwijnt dan niet.

[ Voor 18% gewijzigd door Marco-Peters op 27-10-2022 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:51
Veel plezier met je nieuwe TV. Ik heb een 2015 mode Samsung en daar werken bepaalde apps al niet meer op (te oude Tizen versie). Echter werkt een NL CI+ module gewoon naar behoren, mijn TV komt uit Duitsland. Het enige was dat de volgorde van de zenders niet klopte (geen HD kanalen op P1, 2 enz. Maar dat heb ik goed gekregen door regio aan te passen in service menu. Wellicht kunnen ze dat in de winkel ook doen.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
NoepZor schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 19:32:
Veel plezier met je nieuwe TV. Ik heb een 2015 mode Samsung en daar werken bepaalde apps al niet meer op (te oude Tizen versie). Echter werkt een NL CI+ module gewoon naar behoren, mijn TV komt uit Duitsland. Het enige was dat de volgorde van de zenders niet klopte (geen HD kanalen op P1, 2 enz. Maar dat heb ik goed gekregen door regio aan te passen in service menu. Wellicht kunnen ze dat in de winkel ook doen.
Mijn Philips TV had ook Smart TV: maar via een lan kabel, dus op een gegeven moment sowieso niet meer gebruikt. Echter dat de hedendaagse Smart TV niet goed zou zijn daar kan ik mij niet in vinden, want het werkt oprecht goed!

Eerlijk gezegd was dat de reden om niet voor Hisense te kiezen, die ondersteunen HBO Max niet. Al onze streaming services die wij gebruiken, moeten gewoon op de SmartTV werken. Dat is bij Samsung dus het geval.

Wij zijn er qua grootte van het scherm trouwens wel degelijk op vooruit gegaan: de auto TV bleek een 42inch scherm te hebben. Dat verhaal van dat randen van televisies dunner zijn geworden klopt wel, maar wat betreft breedte van de televisie. Is de nieuwe net een cm minder breed.

Een 50inch televisie, zou dus wel degelijk veel groter geweest zijn dan onze oude TV. Wij beide vinden 43inch wel een mooi formaat. Enige wat ik eigenlijk tegen vind vallen, bij van die bioscoop formaat films heb je altijd van die dikke zwarte randen.

Daar zie je dan gewoon het LED licht, wanneer je de kamer helemaal donker is. Maar dit was bij de oude TV niet anders en ik hekel het meer, dat Amazon de Lord of the Rings serie niet in het gewone series formaat heeft uitgebracht :X

Voor de rest is het echt een verassend goede TV en voor € 335 heb ik eigenlijk niets te mekkeren: het geluid is ook gewoon goed, dat heb ik weleens anders meegemaakt bij een goedkope Telefunken TV.
Pagina: 1