UE46C8700, CI+ UPC, Sandisk U3 8GB USB-stick, PopcornHour C200, BD-C6900, Marantz SR7005, Wii, PS/2, Logitech Harmony one
Vraag
Beste antwoord (via rens-br op 01-11-2022 08:30)
UE46C8700, CI+ UPC, Sandisk U3 8GB USB-stick, PopcornHour C200, BD-C6900, Marantz SR7005, Wii, PS/2, Logitech Harmony one
Alle reacties
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Het gebeurd zelden dat een eindgebruiker de max DL en UL haalt. Dat is niet alleen via koper, maar ook glas
Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig
In het andere geval zijn de resterende specs van je pc nodig (welke hdd/ssd, hoeveel geheugen etc.)
Wabbawabbawabbawabba
?? Wat.Unknown Alien schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 15:39:
Waar baseer je op dat je niet de volledige DL en UL haalt aan jouw PC ligt?
Het gebeurd zelden dat een eindgebruiker de max DL en UL haalt. Dat is niet alleen via koper, maar ook glas
Koper is totaal irrelevant, waar dit in het verleden nogal eens werd aangeboden met een 'tot' snelheid die geadverteerd werd was 'max' snelheid. Bij het afnemen van een 1Gbit glasvezelcontract, moet je ook wel echt 1Gbit kunnen ontvangen op de router. Zeker als je de router afneemt van de leverancier (of zelf een adequaat alternatief hebt).
De bottlenecks zullen in dit geval dan bedrading, netwerkpoort/netwerkkaart, drivers, OS en performance kunnen zijn. Bij bedrading zie je meestal niet goed aangesloten netwerkkabels wat resulteert in 100Mbit (wat hier klaarblijkelijk niet het geval is). Eventueel zou het een te lange kabel kunnen zijn, maar dit is wat onwaarschijnlijk. Of misschien een CCA-kabel (aluminium i.p.v. koper kern).
Indien de speedtest niet in RAM opslaat zou het ook een schrijfissue kunnen zijn van een harddisk bijv.
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Bij glas is dat helemaal niet waar. Ik en een groepje kennissen hebben sinds ongeveer een jaar allemaal KPN glasvezel en we halen alle 6 gewoon de geadverteerde 1Gbps (vaak zelfs nog een stukje hoger dan dat!).Unknown Alien schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 15:39:
Waar baseer je op dat je niet de volledige DL en UL haalt aan jouw PC ligt?
[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie
@True het maakt niet uit of je een Sata SSD hebt on NVMe
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Eens, maar ik las nergens dat @Silverback een SSD had (inmiddels gemeld). Een HDD kan soms de 128MB/s schrijfsnelheid aan, een SSD (welke dan ook) gaat dat inderdaad wel halen.Hackus schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 15:56:
@Silverback Hier al gelezen ?
[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie
@True het maakt niet uit of je een Sata SSD hebt on NVMe
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Cat 5Sito schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 16:09:
Wat voor kabel gebruik je? CAT5, CAT5e, CAT6?
Dan ligt daar je probleem. Cat5 kan maar snelheden halen van 100Mbps. Weet je zeker dat je Cat5 gebruikt en geen Cat5e, omdat je aangeeft dat je 700Mbps+ haalt?
[ Voor 80% gewijzigd door rens-br op 01-11-2022 08:31 ]
En welke netwerkkaart (of moederbord waar de chip op zit) zit er precies in je pc?
Er zit geen switch / andere kabel tussen?
950Gbps?! wow, dat is echt buitenaards snel! Overigens gaat een 2.5Gbps kaartje niet sneller zijn dan een 1 Gbps kaartje (mits die daadwerkelijk zijn max haalt natuurlijk), want de linespeed al gewoon 1 Gbps zijn.Silverback schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 06:38:
Op een ander forum gelezen dat er wel eens problemen zijn met Realtekchips op netwerkkaarten die hun beoogde snelheid niet halen. Heb de gok genomen door een 2,5Gig netwerkkaartje aan te schaffen ondanks dat de oude kaart never aan zijn limiet zat. Ik haal nu snelheden van rond de 950Gbps, dus hier lag de oorzaak
Erg vreemd trouwens dat het hier aan lijkt te liggen. De tijd dat realtek chips (en/of hun drivers) echt slecht waren, ligt toch wel een tijdje achter ons. Maar iig fijn dat het werkt.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Klopt, mijn hele huis heeft 1GB componenten, dus sneller verwacht ik dan ook niet. De oude Realtek chip is van 2012 en een nieuw kaartje was niet duur en ging bewust voor wat overhead als probeersel en het was een goede gok :-)borft schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 08:54:
[...]
950Gbps?! wow, dat is echt buitenaards snel! Overigens gaat een 2.5Gbps kaartje niet sneller zijn dan een 1 Gbps kaartje (mits die daadwerkelijk zijn max haalt natuurlijk), want de linespeed al gewoon 1 Gbps zijn.
Erg vreemd trouwens dat het hier aan lijkt te liggen. De tijd dat realtek chips (en/of hun drivers) echt slecht waren, ligt toch wel een tijdje achter ons. Maar iig fijn dat het werkt.
Allicht te kritisch maar ik gok dat alles 1Gbps is zoals je switches en netwerkkaarten?Silverback schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 09:11:
[...]
Klopt, mijn hele huis heeft 1GB componenten,
@borft ik ken meerdere "nieuw aanschafbare laptops" waar ook nog Realtek-netwerk-spul in zit van bijna 10 jaar oud; klant van me wordt er gestoord van hoe "wisselvallig" de performance is
ik verwacht dat IT'ers de goede hoofd- en kleine letters op de goede momenten gebruiken
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof