Zoektocht bekabelde videodeurbel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invictus66
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17:21
Het sleept ondertussen al enkele jaren aan, de aankoop van een "bel". Het probleem is dat ik eigenlijk niet kan vinden wat ik zoek. Ik woon in een redelijk goed geïsoleerde woning, van zodra ik mijn woning buiten stap neemt het wifi signaal een stevige duik. Ik zou dus graag een bekabelde bel willen, dit zowel voor stroom als voor netwerk, dan kom ik bij POE uit. Op de plaats waar mijn bel moet komen in een utp voorzien.
Uiteraard moet de bel een camera hebben. Meldingen/beantwoorden op de smartphone staat ook op het verlanglijst, naast een scherm binnenhuis. Graag ook met een bewegingsmelder en opname van die beelden. Maandelijkse kosten betalen voor een bel doe ik liever niet. Daarnaast zou ik graag hebben dat dit er nog een beetje goed uitziet ook, liefst in opbouw, inbouw is praktisch niet zo voor de hand liggend. Oh ja, indien het even kan zou ik hier ook liever geen fortuin voor betalen.
Ik denk dat ik eigenlijk niet zo veel vraag, maar het aanbod lijkt zich vooral toe te spitsen op wifi.
Potentiële opties:
- Loxone intercom: ik heb loxone domotica dus dit lijkt een logische aanvulling. Ziet er bovendien goed uit. Nadeel is vooral dat het behoorlijk duur is, terwijl de specificaties eigenlijk maar matig zijn. Heeft bevendien geen binnenscherm. Ik vind weinig tot geen gebruikserservaringen en is niet zo vlot verkrijgbaar.
- Niko videofoon: Lijkt de beste optie, maar is ook weer behoorlijk duur.
- Reolink doorbell: Nog niet echt verkrijgbaar. Heeft wat smartfuncties (zoals persoonsherkenning) die wel leuk lijken. Is een stuk goedkoper, maar heeft geen binnensscherm. Ik heb het nog niet in het echt gezien, maar heb een beetje twijfels, ziet er op het eerste zicht wel heel plastic uit.
- Doorbird: ook vooral weer duur. Heeft wel een indoor station, maar samen is het belachelijk duur.

Iemand suggesties?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:13

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Is een (chinese) cloud ook nog een probleem?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Falcon schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 08:51:
Is een (chinese) cloud ook nog een probleem?
Dat is erg langzaam (ik weet niet of dat door de Chinese cloud komt, er moet gewoon veel gebeuren met zo'n bel, verbinding opzetten via wifi, naar de cloud, van de cloud naar je telefoon, daar moet de app opgestart worden en ook een verbinding worden opgezet. Meestal is degene die op de bel heeft gedrukt dan al weer weg. ), ik heb er twee gehad (Xiaomi en Eken) en die werken meestal via wifi.

In dit topic zullen wel wat tips staan Slimme deurbel/camera met lokale opslag EN zonder abonnement

[ Voor 43% gewijzigd door Marzman op 24-10-2022 09:02 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TwArbo
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
https://eu.store.ui.com/c.../products/g4-doorbell-pro

Enige waar je bij deze deurbel rekening mee moet houden is dat je van te voren goed onderzoek doet. De deurbel vereist dat je ook een Unifi Protect apparaat aanschaft en je moet even kijken welke kabels je precies nodig hebt. Zie bijv. de installatie gids: https://dl.ui.com/qig/uvc-g4-doorbell-pro-eu

Deze oplossing is niet goedkoop, maar het doet wel wat je wil.

[ Voor 26% gewijzigd door TwArbo op 24-10-2022 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwArbo
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Nog even terugkomend op mijn voorgaande bericht. Je hebt wel deze adapter nog nodig: https://eu.store.ui.com/c...-doorbell-pro-poe-adapter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:13

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Marzman schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 09:00:
[...]

Dat is erg langzaam (ik weet niet of dat door de Chinese cloud komt, er moet gewoon veel gebeuren met zo'n bel, verbinding opzetten via wifi, naar de cloud, van de cloud naar je telefoon, daar moet de app opgestart worden en ook een verbinding worden opgezet. Meestal is degene die op de bel heeft gedrukt dan al weer weg. ), ik heb er twee gehad (Xiaomi en Eken) en die werken meestal via wifi.

In dit topic zullen wel wat tips staan Slimme deurbel/camera met lokale opslag EN zonder abonnement
Klopt, ook privacy is hier een dingetje.. vandaar of ik mij afvroeg of @Invictus66 hier ook over nagedacht had?

Op navolging van @TwArbo heeft de Ring Doorbell Elite ook PoE.

@Marzman True, of liever gezegd 在哪里 :P

[ Voor 10% gewijzigd door Falcon op 24-10-2022 10:44 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Falcon schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 10:38:
[...]

Klopt, ook privacy is hier een dingetje.. vandaar of ik mij afvroeg of @Invictus66 hier ook over nagedacht had?
Het is een ding, maar mijn deurbel hangt niet op een ambasade, ik heb geen ministers in de familie en ik werk niet bij asml. Dus het lijkt me heel sterk dat de chinezen dat interessant vinden. Hooguit kunnen ze zien hoe lang een pakketje van aliexpress onderweg is :p

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:31
Is de Dahua VTO serie niet ook een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPas
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 07:49
Hallo,
al es bij Hikvision gekeken?
Ik heb deze in gebruik: https://www.hikvision.com...s/Pro-Series/ds-k1t501sf/
Hangt al een jaar buiten en voorlopig nog geen klachten.
Is betaalbaar en is geen gesloten systeem zoals Unifi

Hikvision HCSA, Paxton, Siemens, Raspberry Pi

Pagina: 1