Waarschuwing: Misleidende telefonische verkoop DGB Energie

Pagina: 1
Acties:
  • 794 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
We zijn opnieuw gebeld met een misleidend telefoontje van naar achteraf blijkt "Collectieve Inkoop Partner" <info@collectieveinkooppartner.nl> namens "DGB Huishoudelijk". Ik had er nog nooit van gehoord, maar blijkbaar was dat die partij die in het nieuws kwam toen ze een jaar geleden éénzijdig het contract van klanten beëindigden.

Ze vertellen niet duidelijk namens wie ze bellen, maar geven de indruk te bellen namens (in ons geval) Vattenfall - de huidige energie-aanbieder - door te vertellen dat ze bellen wegens ons Vattenvall-contract. Dit zouden ze kunnen aanpassen naar een voordeliger contract. Daarbij geven ze zogenaamd ter controle het eind van je bankrekeningnummer, waardoor het lijkt alsof je te maken hebt met de huidige aanbieder (die deze gegevens legaal heeft.)

Mijn vriendin zei: Ik ga aan de telefoon niets toezeggen, stuur maar een offerte. Deze kreeg ze vervolgens in haar inbox zonder dat ze haar email adres heeft gegeven.

We zijn nooit klant bij CIP of DGB geweest. Volgens mij was deze telefonische verkoop daardoor illegaal.

Hoe komt die "Collectieve Inkoop Partner (sic)" (CIP) aan al deze gegevens? Zit er ergens een legaal lek die net zo stompzinnig is als het legale GBA - SILA lek? Of hebben ze profielen op het dark web gekocht?

Is die CIP een schaduwonderneming van DGB Huishoudelijk, of misleiden ze ook namens andere partijen?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knurft
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Ach ja.. Meld het bij de ACM en als je geluk hebt nemen die actie. Voor de rest lekker laten rusten, die organisatie heeft vast ergens een klantenbestand opgekocht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Sowieso nooit op telefonische colportage ingaan. Het is hoe dan ook niet in jouw voordeel. Anders zouden ze niet betalen om iemand jou op te laten bellen.

Volg de overheidtips, Klik weg, Hang Op

[ Voor 13% gewijzigd door SmurfLink op 21-10-2022 18:58 ]

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITsEZ
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15-05 09:13

ITsEZ

parttime all-rounder

Sando schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 18:13:

Mijn vriendin zei: Ik ga aan de telefoon niets toezeggen, stuur maar een offerte. Deze kreeg ze vervolgens in haar inbox zonder dat ze haar email adres heeft gegeven.
Kijk maar uit, een paar jaar geleden waren er nog bedrijven die een “offerte” stuurde, waarbij je vast zat aan het contract als je niet binnen x dagen aangaf niet akkoord te gaan. Uiteraard niet legaal, maar zoals je aangeeft is het bellen überhaupt al niet gerechtvaardigd. ;)

What you see is always what you get.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:29

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
De gebruikelijke tips zijn bekend en gegeven en ik mis de discussiewaarde van het topic. Daarnaast past een discussie over de gegevens beter in Privacy en beveiliging of als actualiteit in Actualiteit, wetenschap en maatschappij

Ik doe het topic op slot

[ Voor 7% gewijzigd door tweakduke op 22-10-2022 09:43 ]

Tweakers Discord

Dit topic is gesloten.