laminaat verticaal leggen

Pagina: 1
Acties:

• MarcFrance
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 16-04-2025
Wanneer u laminaat verticaal legt in bijvoorbeeld een gang.

Aan de voor- en achterkant sluit het goed aan, maar uiteraard omdat het maar één plank per rij is, niets aan de zijkanten.

Besteedt u speciale aandacht aan dat onderdeel? Of het tegen de muur staat, maakt niet uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iKIaKifZGMLOiJ-N6KpLEtEJ-Qk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/uXngPk1WQwLeqCUSP5Y4ee1C.png?f=user_large

• Snaba
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 22:54
Heb daar zelf nooit problemen van ondervonden. Ook nooit mee gemaakt dat planken van links of rechts gaan schuiven waardoor er een naad zichtbaar wordt tussen een plank en de plinten.

De vraag is wel of het mooi is om met alleen maar volle planken te werken. Als de rest van de woning een speels verband heeft en in de hal heb je alleen maar volle planken dan kan dat wel raar ogen.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:07
Laminaat leg je eigenlijk altijd in de lengterichting, maar niets houd je tegen om het in de breedterichting te leggen. Gewoon iets ruimte vrijhouden van de muur en zorgen dat de plint daar overheen valt.

Verticaal zou ik niet doen: laminaat tegen de muur is niet zo mooi. Laminaat als plafond ook niet trouwens. Dat heb ik er eens met plezier uitgesloopt :P

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Ik zaag het af.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb werkelijk waar geen idee waar het over gaat.
Verticaal laminaat, is dat tegen de wand?
De onduidelijke foto heeft ook geen meerwaarde.

Kun je iets meer uitleg geven?

[ Voor 11% gewijzigd door Cheesy op 21-10-2022 14:22 ]

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Is dit topic een vervolg op dit topic? Laminaat in de gang/hal

Testing, one, two ...

• Bazvv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:22
Rukapul schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 13:57:
Laminaat leg je eigenlijk altijd in de lengterichting, maar niets houd je tegen om het in de breedterichting te leggen. Gewoon iets ruimte vrijhouden van de muur en zorgen dat de plint daar overheen valt.

Verticaal zou ik niet doen: laminaat tegen de muur is niet zo mooi. Laminaat als plafond ook niet trouwens. Dat heb ik er eens met plezier uitgesloopt :P
Laminaat leg je meestal richting het licht/raam.

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-01 15:06
Aan de randen moet je altijd een uitzetvoeg voorzien; als die voeg aan beide kanten 4 millimeter is, en je plinten zijn 10millimeter, dan kan je nooit de voeg zien.
Maar met @Snaba, waarom geen speels verband in steken? Je hebt volle planken, die zaag je op verschillende plekken doormidden en hang je met de uiteinden weer aan elkaar, zorg dat je naden 30cm of meer verspringen en vermijd herhalende patronen en klaar.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Pagina: 1