Laminaat in de gang/hal

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcFrance
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 16-04 02:07
Moet ik iets anders doen als ik het laminaat in de ingang van mijn huis plaats waar ik het soms moet openen om naar de watermeter te kijken?
Of alles als "normaal"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:19
Je bedoelt, je hebt zo'n luik in de grond?
Ik heb destijds hier een mat opgelegd en het laminaar eromheen.
Dan blijft het laminaar gewoon liggen en als ik bij de meter wil, haal ik de mat weg en open ik het luik.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:31
MarcFrance schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 10:23:
Moet ik iets anders doen als ik het laminaat in de ingang van mijn huis plaats waar ik het soms moet openen om naar de watermeter te kijken?
Of alles als "normaal"?
Ik zou het niet over het luik heen leggen als je je watermeter nog wilt kunnen bereiken :+

[ Voor 4% gewijzigd door GermanPivo op 22-04-2022 10:26 ]

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcFrance
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8mFYXbDExf1QYFsYgcr1eR9RvIE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zEQPi0gT1Jqh2puWErIfvmAi.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is wat ik op dit moment heb en meestal zat het laminaat erop maar het is vervelend om alles 1-2 keer per jaar te demonteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:09
GarBaGe schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 10:25:
Je bedoelt, je hebt zo'n luik in de grond?
Ik heb destijds hier een mat opgelegd en het laminaar eromheen.
Dan blijft het laminaar gewoon liggen en als ik bij de meter wil, haal ik de mat weg en open ik het luik.
Afhankelijk van de situatie kan het ook een nette oplossing zijn om over de hele breedte van hal/gang een droogloopmat te leggen van deur t/m luik. Voornamelijk optisch aantrekkelijk als je anders met allerlei smalle stroken laminaat komt te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:09
MarcFrance schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 10:29:
[Afbeelding]

Dit is wat ik op dit moment heb en meestal zat het laminaat erop maar het is vervelend om alles 1-2 keer per jaar te demonteren.
Ik zou hier dus vanaf de voordeur t/m de hoek in de muur/trap een droogloopmat inleggen. Zo'n eilandje laminaat bij de voordeur heb je niets aan. Dan heb je ook je lijnenspel kloppend.

Afwerkprofiel erbij en klaar.

[ Voor 7% gewijzigd door Rukapul op 22-04-2022 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcFrance
Rukapul schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 10:31:
[...]

Ik zou hier dus vanaf de voordeur t/m de hoek in de muur/trap een droogloopmat inleggen. Zo'n eilandje laminaat bij de voordeur heb je niets aan. Dan heb je ook je lijnenspel kloppend.

Afwerkprofiel erbij en klaar.
Alleen om te bevestigen, je bedoelt om de mat alleen in het rode gebied te leggen en de rest met laminaat?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WGrWk7bFU7FHp_SPJ4Bttpycd5Y=/x800/filters:strip_exif()/f/image/rB8I8Zc1DtZx0igeGC2t6HK7.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob-T6
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:02
Ik zou een droogloopmat doen vanaf het muurtje (onderzijde rode vierkant) tot de buitendeur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:32
Klopt. Vanaf het muurdammetje rechts waar de trap eindigt. Rustig beeld, makkelijk te verwijderen. Aluminium hoek of J-profiel gebruiken om het laminaat te beëindgen. Ik gebruik altijd deze: https://www.praxis.nl/bou...ilver-30x9mm-95cm/0895789

Ook langer te krijgen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcFrance
!jullie zijn allemaal geweldig!!
Bedankt, heb zoveel nieuwe ideeën

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:03
niet vergeten om onder de mat wel een luik te leggen natuurlijk..

anders:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:41
Een voorbeeld hoe het momenteel bij mij ligt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/As1BOfVb6cd48rTEcjUPSG6tGgo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yR4dnPj56Je62AH8u9Ytz37V.jpg?f=fotoalbum_large

Onder mijn deurmat zit de opening naar de kruipruimte. Daaroverheen zit een houten plank, schuimrubber, isolatiemateriaal (kan je nog een beetje zien langs mijn deurmat) en dan mijn deurmat.
Toevallig had ik hem gisteren ook even opgemaakt, nieuwe CV ketel, zie nog de voetafdruk van de CV-monteur :D

Note: toen ik mijn woning kocht lag het al zo. Dus ik weet niet welke materialen enz zijn gebruikt!

[ Voor 9% gewijzigd door Ryur op 22-04-2022 21:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:37
Ik heb zelf mat over volle breedte gedaan - vond ik zelf makkelijker (en ziet er ook net uit, ipv zo'n raar vierkante mat die nooit perfect past :P
doordat de mat wat groter is heeft het gelijk een iets luxere uitstraling (wat totaal schijn is, mat is goedkoper dan laminaat + ondervloer.

PS, koop een goede kwaliteit droogloopmat, en laat je buurjongen met zn basketbal er even op los, dan zijn alle losse frutseltjes eruit ;)

[ Voor 49% gewijzigd door 99ruud99 op 22-04-2022 21:48 ]

Pagina: 1