Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

copykat

Good copy isn't bad

Topicstarter
Hallo Apple gebruikers,
vergeef me als ik niet alle 100 pagina's door gespit heb voor een antwoord op mn vraag maar ik zit op de wip om wel of niet een iphone 12 aan te schaffen.
reden is dat mn huidige door de zaak geleverde mobiel een zootje maakt van dual sim en Android Auto in mn auto. Ik rij service bij klanten en zit dus bijna de helft vd tijd in de auto dus die impact van niet goed werken is vrij hoog. (Na een klein jaar ben ik er wel klaar mee.)

Aangezien ik totaal onbekend ben met Iphones en de daarbijj behorende quirks en eigenaardigheden en goede eigenschappen had ik hier mn licht op gestoken.
ik zou misschien een dual Esim kunnen aanvragen bij de zakelijke provider om het probleem van 1 sim slot te omzeilen.(youfone ondersteunt Esim nog niet mn zakelijke account/abo wel.)
mijn vraag is dan ook wat zijn de ervaringen met dual sim en dual internet providers in een Iphone?
bij Android schakelt de sim1 én internet uit als sim2 word gebruikt. (logisch anders moeten er twee 4g units in zitten.)
De Oppo had ook daarin een quirk sim van youfone moest in slot 1 om ook tijdens bellen op die sim internet (4g) te behouden. andersom de zakelijke sim op slot 1 viel internet weg.
mijn onderzoek bij providers en technische gegevens mobiel gaf aan dat en de simkaarten gelijk waren en de slots exact de zelfde aansluit mogelijkheden/specs hadden dus rara waarom?

Gebruik is vrij intensief.
werk tool met werk apps, navigatie via auto connectie, bellen, whatsapp, in de toekomst vermoedelijk teams. al mn eigen apps en gebruik.
Wil niet met 2 fysieke telefoons rondlopen want dan moet je elke keer denken welke gaat af en op welke staat welke app en info. niet te doen zonder fouten.

Dus hoe gaat de Apple Iphone 12 256gb hier mee om als ik dual sim gebruik?
Is dat een serieuze concurent voor de Samsung s21fe 256gb?
Keuze is voor een jaar of 5. (mijn doel in gebruik) als t op 3 uit komt wegens hardware bottleneck ook goed.

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:54
copykat schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 10:00:
Hallo Apple gebruikers,
vergeef me als ik niet alle 100 pagina's door gespit heb voor een antwoord op mn vraag maar ik zit op de wip om wel of niet een iphone 12 aan te schaffen.
reden is dat mn huidige door de zaak geleverde mobiel een zootje maakt van dual sim en Android Auto in mn auto. Ik rij service bij klanten en zit dus bijna de helft vd tijd in de auto dus die impact van niet goed werken is vrij hoog. (Na een klein jaar ben ik er wel klaar mee.)

Aangezien ik totaal onbekend ben met Iphones en de daarbijj behorende quirks en eigenaardigheden en goede eigenschappen had ik hier mn licht op gestoken.
ik zou misschien een dual Esim kunnen aanvragen bij de zakelijke provider om het probleem van 1 sim slot te omzeilen.(youfone ondersteunt Esim nog niet mn zakelijke account/abo wel.)
mijn vraag is dan ook wat zijn de ervaringen met dual sim en dual internet providers in een Iphone?
bij Android schakelt de sim1 én internet uit als sim2 word gebruikt. (logisch anders moeten er twee 4g units in zitten.)
De Oppo had ook daarin een quirk sim van youfone moest in slot 1 om ook tijdens bellen op die sim internet (4g) te behouden. andersom de zakelijke sim op slot 1 viel internet weg.
mijn onderzoek bij providers en technische gegevens mobiel gaf aan dat en de simkaarten gelijk waren en de slots exact de zelfde aansluit mogelijkheden/specs hadden dus rara waarom?

Gebruik is vrij intensief.
werk tool met werk apps, navigatie via auto connectie, bellen, whatsapp, in de toekomst vermoedelijk teams. al mn eigen apps en gebruik.
Wil niet met 2 fysieke telefoons rondlopen want dan moet je elke keer denken welke gaat af en op welke staat welke app en info. niet te doen zonder fouten.

Dus hoe gaat de Apple Iphone 12 256gb hier mee om als ik dual sim gebruik?
Is dat een serieuze concurent voor de Samsung s21fe 256gb?
Keuze is voor een jaar of 5. (mijn doel in gebruik) als t op 3 uit komt wegens hardware bottleneck ook goed.
Persoonlijk zou ik dan kiezen voor een 13 (pro) en misschien zelfs wel de max als je aan de iPhone zit te denken. Deze heeft net een betere batterij dan de 12. Wellicht kun je dan hier nog even rondneuzen of je vragen stellen:

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089940

Met betrekking tot dual sim had ik met mijn t-mobile en kpn abbo's dat zodra ik aan het bellen was met mijn t-mobile abbo, ik mijn kpn data niet kon gebruiken. Wel mijn t-mobile data.

Qua verschil met samsung kan ik je helaas niet verder helpen. Ik denk dat beide prima toestellen zijn waarbij wellicht de software/hardware combo bij Apple beter op orde is doordat ze beide in eigen beheer hebben.

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Nu online

copykat

Good copy isn't bad

Topicstarter
hk12nl schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 10:17:
[...]

Persoonlijk zou ik dan kiezen voor een 13 (pro) en misschien zelfs wel de max als je aan de iPhone zit te denken. Deze heeft net een betere batterij dan de 12. Wellicht kun je dan hier nog even rondneuzen of je vragen stellen:

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089940
Hi, ik heb wel een budget en hoger dan 12 word wat eh prijziger denk ik. Was al van 300-400euro naar 500-700euro gegaan om binnen de technische scope te komen van mn gebruiks voorwaarden.
Met betrekking tot dual sim had ik met mijn t-mobile en kpn abbo's dat zodra ik aan het bellen was met mijn t-mobile abbo, ik mijn kpn data niet kon gebruiken. Wel mijn t-mobile data.
technisch geheel voorspelbaar er zit 1 4G/5G unit in een mobiel dus of s1 of s2 kan daar gebruik van maken. Vaak stel je bij instellingen in welke internet default is. (ik heb voldoende op beide dus dat boeit mij niet wissel soms bewust om tijdens downloaden op hotspot naar prive om die 10G te gebruiken zodat in random gebruik de zakelijke voldoende G's overheeft om niet te overschrijden.)
Qua verschil met samsung kan ik je helaas niet verder helpen. Ik denk dat beide prima toestellen zijn waarbij wellicht de software/hardware combo bij Apple beter op orde is doordat ze beide in eigen beheer hebben.
Mijn focus ligt nu vooral op DualSim gedrag en mogelijkheden kwa organiseren
ik vermoed dat apps op beide beschikbaar zijn, ik heb weinig "schimmige" apps (apps die alleen in de android wereld leven) op mn android en nul games dus dat zou niet een probleem moeten zijn bij overstappen.

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16-10 09:31
copykat schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 10:27:
[...]

Hi, ik heb wel een budget en hoger dan 12 word wat eh prijziger denk ik. Was al van 300-400euro naar 500-700euro gegaan om binnen de technische scope te komen van mn gebruiks voorwaarden.

[...]

technisch geheel voorspelbaar er zit 1 4G/5G unit in een mobiel dus of s1 of s2 kan daar gebruik van maken. Vaak stel je bij instellingen in welke internet default is. (ik heb voldoende op beide dus dat boeit mij niet wissel soms bewust om tijdens downloaden op hotspot naar prive om die 10G te gebruiken zodat in random gebruik de zakelijke voldoende G's overheeft om niet te overschrijden.)

[...]

Mijn focus ligt nu vooral op DualSim gedrag en mogelijkheden kwa organiseren
ik vermoed dat apps op beide beschikbaar zijn, ik heb weinig "schimmige" apps (apps die alleen in de android wereld leven) op mn android en nul games dus dat zou niet een probleem moeten zijn bij overstappen.
Volgens mij las ik in je vraag terug dat je zo’n 5 jaar met de telefoon wilt doen. In dat geval zou ik persoonlijk toch wat extra betalen en voor de 13 (pro) gaan. Het is nou eenmaal een feit dat een iPhone duurder is dan bijvoorbeeld de samsung s21. Maar persoonlijk vind ik dat een iphone het langer uithoudt, na 5 jaar nog steeds soepel werkt, en gewoon veel meer waar biedt voor je geld. Het is geen wetenschappelijk onderbouwd gegeven; maar in mijn omgeving (inclusief ikzelf) is iedereen die dacht ik koop een flagship van samsung ipv een iphone omdat het goedkoper is alsnog overgestapt naar iphone. Zelf werd ik van elke android telefoon na 1 jaar al gek en ging al kijken naar iets anders. En als je dan 500 uitgeeft voor wen samsung en die na 2-3 jaar vervangt, terwijl een iphone 13 800 kost en je er 5 jaar of langer mee kan doen + hij blijft consequent altijd goed werken, dan zou ik het wel weten.
Dual sim werkt perfect op iphone, ik heb enkel geen ervaring met samsung met dualsim dus daar kan ik niks over zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Nu online

copykat

Good copy isn't bad

Topicstarter
snelle check:
https://www.refurbed.nl/p/iphone-13/14163/
https://www.refurbed.nl/p/iphone-12/9483/

100 euro verschil.
en 3x zo duur als een nieuwe van die ik nu heb... yikes.
De reden is ik probeer 100 per jaar als afschrijving aan te houden of dat reël is weet ik niet ik heb vroeger voornamelijk zakelijk beschikbaar gestelde gehad en geen eigen mobiel maar omdat je gebruik intensiveert zijn de overhandigde modellen vaak gewoon het net niet of gewoon plain ruk. :)
Toen een Nokia 6.2 gekocht maar die is nu te langzaam in dual modes.
De Oppo A74 5g doet wat hij moet doen nu maar heeft dus die hoogst irritante fouten in handsfree AA modes. (Dat was dus mijn benchmark als welke zou ik nemen die geen problemen heeft met AA en dualsim.)
A52s of A53 en dan het een kleine stap naar de s21fe. en weer een kleine stap naar de iPhone 13 refurbished :P maar een flink aantal stappen van het oorspronkelijke startpunt.

dat dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@copykat uitvoering: Samsung Galaxy S21 FE, 8GB ram, 256GB opslag, Grafiet

Verder zit je in iOS en heb je aankoopadvies nodig

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Bovenstaande berichten zijn afgesplits van [iOS 16] - Ervaringen & Discussie Aankoopadvies heeft weinig te maken ervaringen en discussies over iOS 16, en passen dan ook beter in een eigen topic.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ondertussen is er al een apart topic: Android of Iphone

Daar dus verder :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.