Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:25

copykat

Good copy isn't bad

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
dual sim 256gb workhorse

budget was 400 maar noodgedwongen denk ik eerder 700.
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?
Dual sim en goed werkend op Andriod auto of apple carplay .
Werkpaard dus moet niet snel stuk gaan. Vallen bedoel ik niet maar 10x per dag in auto connector er in er uit, broekzak geen hoesje flipcase maar open want werkt als 3e scherm in auto.

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Samsung s21 fe 256gb. 650-706,- misschien refurbisched.
Een apple 12 refurbisched 256gb denk ik de 11 is meer gelijk in prijs vrees ik.

Ok reden.
Ik heb een Oppo A74 g5 128gb.
Lang verhaal kort.
Bugs in telefoonapp zorgen er voor dat ik niet kan kiezen wie ik bel met welk nummer zonder het op mn mobiel te doen. (referentie Nokia 6.2 kan dit wel.) Dus de hele handsfree belevenis is volledig weg. Wissel gesprek is onmogelijk. Dus op hangen en terug bellen. Veel verrassingen tijdens rijden wat je afleid terwijl ik juist wil dat ik knopje op stuur en dan , bel die persoon, 1 blik op scherm auto tik beoogde simnummer klaar of neem message whatsapp. Laat agenda zien, speel muziek .
Nabellen blijft caller screen vervaagd aanwezig en bij op nieuw bellen blijft die naam staan en hoor ik geen ringtone alleen als opgenomen word is het audio handsfree.
Nog wat irritaties die ik best wil melden maar verder niet van belang zijn.
Alternatief de Oneplus nord T2 komt uit de zelfde fabriek en support heeft bevestigd dat Oppo en Oneplus hun software os samengevoegd hebben. Ergo ik krijg de zelfde problemen.
Samsung A53? Lange tijd met de 52s mijn favoriete keus.
Als alternatief. Lange software support en goede stabiliteit.
Samsung is wel wat meer bloatware maar voor de rest beukt dit 3-5 de Motorola's 2-3 van de plank.

Omdat ik uit eindelijk dacht zeg 5 jaar dan een nieuwe mobiel doe dan de s21fe net effe sneller en beter dan de midrange a53.
Mij eerste keus nu tijdens de black friday dagen.
Maar iphone, stabiel 5 jaar volledige update's, erg goed repareerbaar bij foutjes als vallen. Overzetten is koekie eitje terwijl android altijd moeilijk doet als t merk niet het zelfde is.

Aardig wat reviews en vergelijkingen gezien tussen de battle of android en ios apple.
Ios apple heeft toch meer fans. Vooringenomenheid van de first buyers? De kijk ik heb de nieuwste 1000 plus euro kostende?

Vraag 1.
Heeft elke provider esim? (iphone heeft maar 1 simslot.)
Vraag2
Als ik esim gebruik werkt dan de fysieke sim ook nog? Gelijk tijdig aan kwa internet (bellen hoeft niet)?
(kan ik die in mn oude mobiel gooien als optie die zal bedrijfs account hebben met email en teams enzo.)
Andere optie dan hotspot.
256gb ivm lokale opslag muziek en series. Plex gestuurd.
Vraag 3
Veel is google drive agenda maps enz in mijn huidige is dit op apple te gebruiken zonder hikups?
Waar moet ik rekening mee houden bij ios overstap?

Vraag4
Is firewire connector net zo sturdie als usb-c met tig keer er in en er uit halen per dag in de auto?
(noodzakelijk voor connectie Android Auto of Apple Carplay.)

Vraag 5 nog andere typische dingen die ik vergeten ben?

[ Voor 4% gewijzigd door copykat op 20-10-2022 14:40 ]

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Beste antwoord (via copykat op 21-10-2022 00:26)

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:57
@copykat klopt, de iPhone ligt in een lade, gebruik die voor wat testen en pielen (werk in software ontwikkeling, inclusief apps), iPad Pro 2016 ligt ernaast, want toen ik de Samsung Note kreeg, met het grotere scherm, pakte ik die amper nog want de telefoon was vaak voldoende met als resultaat lege accu als ik de iPad wilde gebruiken.

Op mijn Samsung S21 Ultra heb ik de zakelijke sim kaart als standaard ingesteld.
Voor privé contacten heb ik de prive sim kaart als standaard ingesteld onder de betreffende contacten.
Resultaat tijdens rijden is altijd automatisch het juiste nummer wat gebruikt wordt bij betreffende contact, of dat het nummer niet uitmaakt dat dan het zakelijke nummer gebruikt wordt.
Ik zit 3 uur per dag achter het stuur, waarvan het merendeel aan de telefoon.
Ik kan ook zeggen vraag elke keer welke sim kaart, maar met mijn belgedrag is het efficiënter om het eenmalig vast te leggen want meeste is toch zakelijk, of maakt het gebruikte nummer niet uit.
Daarnaast dual messenger met Whatsapp en bijbehorende backups werken ook goed.

Heb ook een OnePlus 3 gehad, na 9 maanden Samsung Note 8 genomen en 3 jaar gehad, toen een OnePlus Nord en na 6 maanden toch weer de Samsung S21 Ultra genomen.
Belangrijkste was bluetooth problemen bij OnePlus en alles werkte op de Samsung.

Ik gebruik Android Auto niet dagelijks (mijn auto's zijn altijd met volledig entertainment systeem, navigatie, eigen voice systeem, etc. uitgerust), maar met huurauto's in het buitenland op vakantie ben ik geen problemen tegengekomen, noch met de bekabelde als wireless versie van AA.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Vraag 3: iOS kan prima synchroniseren met je Google agenda, drive, mail etc. Kwestie van instellen en klaar. Wordt al sinds jaar en dag gebruikt op die toestellen en het zijn standaard protocollen die netjes worden ondersteund.

Waar je rekening mee moet houden bij een overstap naar Apple is dat je een iCloud account aan moet maken waar alles aan hangt. Bij Android is dat je Google account waar alles aan gekoppeld zit. Wanneer iOS je prima bevalt is er wel een risico dat je meer fruit op de fruitschaal wilt, omdat het zo prima werkt.

Vraag 4: FireWire is al een poosje buiten gebruik door Apple. Tegenwoordig zit er een Lightning connector op. Naar mijn idee net zo makkelijk als USB-C. Die connector moet in het apparaat klikken. Wanneer het klikje er niet meer is zit de connector waarschijnlijk vol met stof en moet die even met een cocktailprikker leeggehaald worden. Stelt niet zo veel voor maar je moet het wel even weten. Bij USB-C kan je dit net zo goed gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Heb zowel high-end samsung als iPhone en qua workhorse gaat er niets boven een iPhone.
Toch net iets stabieler als in dat apps altijd functioneren zoals ze bedoeld zijn.
Ook makkelijker om maatwerk software op te ondersteunen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• double_V
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-03 14:28
Vraag 1: Bijna alle providers leveren je ook een eSim (KPN, Simyo, T-Mobile, Vodafone)
Vraag 2: Ja, je kan (tenminste bij iPhone) aangeven welke welk nummer is (bijv. zakelijk & privé) en daar ook contacten aan toewijzen. (welke belt met welk nummer etc).
Of als je bedoelt dat je fysieke sim nog functioneert nadat je, voor hetzelfde nummer, een eSim hebt geactiveerd.: Nee, niet zomaar. Gaat om dezelfde aansluiting. Kan alleen met een dualsim (=2 sims voor hetzelfde nummer). Dus je kan een eSim als dualsim aanvragen als je dat wilt.
vraag 3: werkt inderdaad prima
vraag 4: is geen probleem (en idd lightning ipv firewire)
vraag 5: nee lijkt me niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Ik zie zoeken naar een nieuwe telefoon omdat de dialer app van je telefoon niet goed werkt, als je nu eens een andere dialer app probeert? Die zijn gewoon in de app store te vinden. Bijvoorbeeld:
https://play.google.com/s...teffen_b.multisimselector

Verder, dual-sim is meer volwassen in de Android markt dan in de Apple markt, Apple is dat pas gaan ondersteunen sinds ze eSim kennen, maar ondersteunt (nog) geen zaken als dual-messenger, etc. (voor Whatsapp werkt de truc met Whatsapp business wel, maar geen idee of dat het compatible is met je oude whatsapp backup om terug te zetten). Ook van de iPhone 14 in de VS is het SIM kaart slot verdwenen, in de EU is er nog wel ruimte voor 1 fysieke SIM kaart, maar dan moet je zakelijk straks ook eSim krijgen. Laatste dingetje is dat de lightning poort gaan verdwijnen voor USB-C bij Apple gedwongen door EU wetgeving.

Zelf heb ik zowel een Samsung als een iPhone (van de zaak), maar gebruik in de praktijk alleen de Samsung met dual-sim, nummers toegekent aan SIM kaarten, wisselgesprekken in de auto, noem maar op. Vrouwlief gebruikt wel 2 iPhones zakelijk en prive, maar denkt er niet over die samen te voegen in 1 toestel, dat red de batterij niet met haar gebruik, als nu de ene leeg is kan ze door op de andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Topicstarter
swhnld schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 16:06:
Ik zie zoeken naar een nieuwe telefoon omdat de dialer app van je telefoon niet goed werkt, als je nu eens een andere dialer app probeert? Die zijn gewoon in de app store te vinden. Bijvoorbeeld:
https://play.google.com/s...teffen_b.multisimselector
De dailer app zegt de eerste keer.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NAO2NRrbzlm1ohREBYRYGYdt-DY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BZBPWw5WJtk3qtgjmpPFq90o.jpg?f=fotoalbum_large
En dat hun eigen mobiel van Oppo.
Laten resetten , zo'n deep factory reset op nieuw op gebouwd zonder automatische copy old mobiel omdat je dan miscchien dingen mee neemt van ander merk. Eerste keer in de auto meteen de zelfde melding.
Moet regelmatig rebooten omdat er iets niet meer werkt.
Verder, dual-sim is meer volwassen in de Android markt dan in de Apple markt, Apple is dat pas gaan ondersteunen sinds ze eSim kennen, maar ondersteunt (nog) geen zaken als dual-messenger, etc. (voor Whatsapp werkt de truc met Whatsapp business wel, maar geen idee of dat het compatible is met je oude whatsapp backup om terug te zetten). Ook van de iPhone 14 in de VS is het SIM kaart slot verdwenen, in de EU is er nog wel ruimte voor 1 fysieke SIM kaart, maar dan moet je zakelijk straks ook eSim krijgen. Laatste dingetje is dat de lightning poort gaan verdwijnen voor USB-C bij Apple gedwongen door EU wetgeving.

Zelf heb ik zowel een Samsung als een iPhone (van de zaak), maar gebruik in de praktijk alleen de Samsung met dual-sim, nummers toegekent aan SIM kaarten, wisselgesprekken in de auto, noem maar op. Vrouwlief gebruikt wel 2 iPhones zakelijk en prive, maar denkt er niet over die samen te voegen in 1 toestel, dat red de batterij niet met haar gebruik, als nu de ene leeg is kan ze door op de andere.
Kijk dat wil ik ook.
Ik heb dus die Oppo van de zaak. Leek leuk toestel maar mn oude nokia 6.2 deed het wel allemaal , ok traaaaaaagg want de nokia 6.2 was nooit een snelle mobiel. Terug gaan is moeizaam(nokia trok duel sim en dual 4g maar net wel overna gedacht maar besloten als ik die oppo niet werkend krijg voorwaards te gaan.

Die oppo moet eigenlijk in zakelijke modus, voor mail, ik ben nu een andere zo aan het instellen en dan handmatig tweede account ervop zetten en dan testen of deze setup misschien wel werkt.
Moet even geregisteert worden.

Anyway,
Jou samsung doet alles prima?
Vocie control van google assistant bel die en dan kan je of kiezen op je autoscherm in Android Auto modes of hij belt met vooraf ingestelde simkaart?

Ik begrijp uit jou verhaal dat je iphone eigenlijk in de la ligt?

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Topicstarter
double_V schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 15:10:
Vraag 1: Bijna alle providers leveren je ook een eSim (KPN, Simyo, T-Mobile, Vodafone)
Vraag 2: Ja, je kan (tenminste bij iPhone) aangeven welke welk nummer is (bijv. zakelijk & privé) en daar ook contacten aan toewijzen. (welke belt met welk nummer etc).
Kan de Oppo ook maar dat word genegeerd in Auto Adroid modes.
Of als je bedoelt dat je fysieke sim nog functioneert nadat je, voor hetzelfde nummer, een eSim hebt geactiveerd.: Nee, niet zomaar. Gaat om dezelfde aansluiting. Kan alleen met een dualsim (=2 sims voor hetzelfde nummer). Dus je kan een eSim als dualsim aanvragen als je dat wilt.
vraag 3: werkt inderdaad prima
vraag 4: is geen probleem (en idd lightning ipv firewire)
vraag 5: nee lijkt me niet
Esim als dualsim klinkt interresant.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
@copykat klopt, de iPhone ligt in een lade, gebruik die voor wat testen en pielen (werk in software ontwikkeling, inclusief apps), iPad Pro 2016 ligt ernaast, want toen ik de Samsung Note kreeg, met het grotere scherm, pakte ik die amper nog want de telefoon was vaak voldoende met als resultaat lege accu als ik de iPad wilde gebruiken.

Op mijn Samsung S21 Ultra heb ik de zakelijke sim kaart als standaard ingesteld.
Voor privé contacten heb ik de prive sim kaart als standaard ingesteld onder de betreffende contacten.
Resultaat tijdens rijden is altijd automatisch het juiste nummer wat gebruikt wordt bij betreffende contact, of dat het nummer niet uitmaakt dat dan het zakelijke nummer gebruikt wordt.
Ik zit 3 uur per dag achter het stuur, waarvan het merendeel aan de telefoon.
Ik kan ook zeggen vraag elke keer welke sim kaart, maar met mijn belgedrag is het efficiënter om het eenmalig vast te leggen want meeste is toch zakelijk, of maakt het gebruikte nummer niet uit.
Daarnaast dual messenger met Whatsapp en bijbehorende backups werken ook goed.

Heb ook een OnePlus 3 gehad, na 9 maanden Samsung Note 8 genomen en 3 jaar gehad, toen een OnePlus Nord en na 6 maanden toch weer de Samsung S21 Ultra genomen.
Belangrijkste was bluetooth problemen bij OnePlus en alles werkte op de Samsung.

Ik gebruik Android Auto niet dagelijks (mijn auto's zijn altijd met volledig entertainment systeem, navigatie, eigen voice systeem, etc. uitgerust), maar met huurauto's in het buitenland op vakantie ben ik geen problemen tegengekomen, noch met de bekabelde als wireless versie van AA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Topicstarter
@swhnld
Thanks klinkt vrij probleemloos.
Je kan vermoedelijk gelukkig 99% vd bloatware die Samsung er in zet uitschakelen.
Samsungs 3x versie update en 4 jaar of was 5? Security update is niet ver verwijderd van ios of Apple's Iphone.
Samsung s21 fe 256gb en een Apple Iphone 12 256gb zijn ongeveer gelijk in prijs.
Dus dat is geen decider.

Wat is de reden van de keuze? Niet de Iphone gebruiken.
Puur de androids tuning mogelijkheden? (ik begreep dat je software test/schrijft)

Of omdat iphone heeft allerlei functions die je alleen gebruiken kan als je een abbo hebt?
(ik heb geen enkele Apple device, geen mac laptop, tablet of macpc dus die het is vollledig synced met al je macs functionality heb ik niks aan.)

De samsung klinkt aantrekkelijk omdat android bekend is, apps en bediening zijn herkenbaar.
Samsung is betrouwbaar en sterk.
Maar veel iphone gebruikers zeggen "ik wil nooit meer terug" dus ik probeer nu ik geld technisch investeer in een hardware waar dus nu ook Iphone inpast, uit te vinden wat nu de "magic" is aan Iphone.
Veiligheid voor malware?
Repareerbaarheid?
Langzamere afschrijving?
Effectievere bediening?

Edit.
Tijd voor de slaapmodes. 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
@copykat Samsung is nu 4 versie upgrades en minimaal 5 jaar security updates.

Toen ik aan de dual-sim begon was dat alleen mogelijk op Android, iOS ondersteunde het gewoon niet.
Ik weet niet hoe volwassen dual-sim is op iOS . Je zou die vraag hier kunnen stellen:
[iOS 16] - Ervaringen & Discussie
Als dat antwoord positief is kun je een iPhone serieus overwegen, is dat negatief valt het af als optie want is de belangrijkste functie in een telefoon voor jou.
Ik ken alleen de dual sim op Android, en met name in OneUI werkt het heel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Topicstarter
swhnld schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 04:32:
@copykat Samsung is nu 4 versie upgrades en minimaal 5 jaar security updates.
Ah ok nog beter! dat laat eigenlijk alle overige android-kandidaten achter in het stof :)
Heb een hekel aan mobieltjes overzetten dus doe de "buy high use long policy".
Toen ik aan de dual-sim begon was dat alleen mogelijk op Android, iOS ondersteunde het gewoon niet.
Ik weet niet hoe volwassen dual-sim is op iOS . Je zou die vraag hier kunnen stellen:
[iOS 16] - Ervaringen & Discussie
Net gedaan en hier naar toe gelinkt voor achtergrond info.
zakelijke sim kan wel Esim maar mn prive sim niet.(niet ondersteund.)
Nog iets wat misschien een "hobbel" word. Misschien wil mn bedrijf niet Esim toelaten, zou niet weten waarom niet op technische voorwaarden maar dat is vaak niet eens een reden.
Als dat antwoord positief is kun je een iPhone serieus overwegen, is dat negatief valt het af als optie want is de belangrijkste functie in een telefoon voor jou.
niet persee belangrijkste functie, maar wel een functie die veel inpact heeft in mn auto als het niet goed werkt ;) Ik zoek een mobiel die probleemloos omgaat met multi accounts en multi agenda's. Als ik een quick button kan maken die werk op stil zet in privetijd is het genoeg en anders druk ik weg of neem ik op naar gelang mn zin en tijd en vice versa dus ben niet heel strikt gescheiden in wanneer ik welke "aan" heb wanneer.
Ik ken alleen de dual sim op Android, en met name in OneUI werkt het heel goed.
Nou ik leun al vrij sterk naar koop een goede Samsung en ben er klaar mee. :+
( ik vroeg een Samsung als zakenmobiel maar dat lag wat gevoelig in de clash der electronica giganten maar Chinees mag wel blijkbaar...... 8)7 .)

Bedankt voor al je antwoorden en adviezen. lost veel vragen op. d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
copykat schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 10:16:
[...]
Net gedaan en hier naar toe gelinkt voor achtergrond info.
zakelijke sim kan wel Esim maar mn prive sim niet.(niet ondersteund.)
Nog iets wat misschien een "hobbel" word. Misschien wil mn bedrijf niet Esim toelaten, zou niet weten waarom niet op technische voorwaarden maar dat is vaak niet eens een reden.
Ja, met eSim moet je bijvoorbeeld een eigen account bij de provider hebben waar de eSim aan gekoppeld is en activeren in het toestel via de app van de provider, althans zo werkt KPN bij mijn weten. Dus de IT support van de werkgever moet dat stukje wel uit handen durven geven aan al hun gebruikers, want een schaap over de dam....

Er zijn inderdaad mensen anti bepaalde merken om wat voor reden dan ook, en mensen enorm fan van bepaalde merken. Zelf raakte ik overtuigd van het kunnen van Samsung toen ik het Tweakers evenement mocht bezoeken voor de lancering van de Note 8. Ervoor kende ik alleen nare ervaringen met hun budget J toestellen van mensen. Die Note 8 heb ik vervolgens ook gekocht en Samsung is echt niet perfect, maar wel stabiel en heel erg ook op de zakelijke markt gericht met functies. Na 3 jaar heb ik het toestel overgedaan naar iemand die er nog steeds blij mee is.
Je zou trouwens een chat kunnen starten met Samsung support over hun modellen, wat je nu hebt, wat tegenvalt, hun advies en bevestiging vragen, soms krijg je dan een hele leuke kortingscode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Topicstarter
Zo wat vergelijkingen gekeken, beetje gekeken kwa prijzen reviews gezien en dit zijn mn huidige ideeën
Android ? dan Samsung 21fe 256Gb
Prima toestel 4 en 5 jaar ondersteuning werkt vrijwel zeker samen met mn dualsim systeem.
bedrag niet onoverkomelijk als je iets boven de 100euro/jaar afschrijving gaat zitten (van uit gaande dat weg doen 0 euro waarde is.) (snapdragon 880 is beter dan de nieuwe Exynos 2200 volgens sommige reviewers.)

iPhone?
tempting vanwege de zeer goed werkende software: alles is op elkaar afgestemd en oudjes lopen nog steeds goed. afschrijving is lager. (dus in de toekomst een nieuwe kopen is iets terug krijgen voor je andere via MP V&A.)
vergelijkbare iPhone is wel 100 duurder. (i12 256gb 770 of i13 256gb 870.)
reviews zeggen S21fe/S22 vs iPhone 12/13? beide toppers persoonlijke voorkeuren maken het verschil.
deze gast vergelijkt zijn overstap toevallig ook samsung naar iPhone
Tweak ik veel ik mn mobiel? neeuh.
ik zet het op, connect alle 2FA en apps log ins, organiseer de verbindingen met auto enz.
maak mn homescreen en subscreen op en maak folders met appgroeps en dan moet het werken, ook na een update. weinig he leuk nieuwe app kijken wat het is gedrag.
Dit schreeuwt blijkbaar koop iPhone.
of deze
allemaal redelijk nuchtere opmerkingen.
Nadeel Esim, Youfone ondersteund dit niet en mn zakelijke abbo heb ik wel inzicht in mn factuur via app dus blijkbaar "controle" maar of ik Esim kan aanvragen? vermoed van wel maar weet ik niet zeker.

Aangezien dit een "dubbele"jump is van midrange gekregen toestellen tot zelf gekochte 219 euro toestellen naar 700 euro toestellen en misschien ook switch in OS.
moet ik nog de "nadelen" zien te "indexen" van iPhone's die van Android weet ik ondertussen wel. ;-)
oja refurbisched is einde ips68 dus eh geen garantie dat het inderdaad 1 meter waterdicht is.

welke "nadelen" heeft overstappen naar eco system van IOS?
googles agenda en drive en en zo schijnen probleemloos over te zetten te zijn en te gebruiken op een iPhone.
Meeste Apps die ik gebruik zijn in Apple store.
windows en Apple? heb geen andere Apple producten namelijk.

keuze is nu 60% safe(bekend) en dus Samsung s21fe, 40% misschien toch overstappen? iPhone 12/13 256Gb. Duurder maar minder afschrijving. stabiel en langdurige ondersteuning.

keuzes. keuzes :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Topicstarter
Update,

Het is de Samsung s21fe 256gb geworden.
Net binnen, hoesje ook.
Mooi hoesje ben benieuwd of die magneetplaat voldoende sterk is op mijn magneet houder.
Achterkant is doorzichtig dus als je en witte hebt zie dat er doorheen.
Ik heb de grafite dus ziet er het zelfde uit als op de foto.

Reden keuze s21fe.
1 vond 656 euro wel een goede prijs. Duur genoeg ook. (s22 had weinig meer waarde voor mij.)
2 kans dat dualsim en Android Auto op de Samsung werkt zonder problemen was vrij groot volgens @swhnld
3 Esim was een probleempje.(en iPhone is 1sim en 1Esim.)

Van t weekend maar eens rustig alles over zetten.
Al die mobiel gekoppelde financiële apps en 2fa en zo overzetten is altijd meer werk dan je verwacht.
Mooi formaat, zelfde breedte als de oppo maar iets minder hoog.

Indien ik een tijdje er mee gewerkt heb zal ik nog 1 keer posten als eind conclusie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Topicstarter
hmm Samsung heeft aparte manier van je in de war brengen.
sms op twee sims ontvangen? (uiteindelijk die
je moet blijkbaar de samsung versie gebruiken.
en bixbi moet ik ook (nog) uit schakelen. en alle samsung apps op een hoop gooien.
is er ergens een lijstje met onnodige samsung apps die ik kan deleten?
zoek me nog t schompus naar allerlei keuzes die er gevraagd word.

Die bloatware is wel een dingetje van Samsung
Dan heeft oneplus en oppo het beter voor elkaar. maar ja die hebben weer dualsim problemen en andere poep in hun OS die niet werkt.

zoek een website waar je goed kan zien wat je allemaal kan killen deleten of stoppen bij installatie.

eerst maar eens alles organiseren.

Zo het meeste is gedaan alleen die samsung pass krijg ik niet uitgeschakeld om google te gebruiken.
kan ik die syncen met google? @swhnld

Kan in ieder geval werken.
morgen maar even Auto Adriod installeren en koppelen aan mn auto en oortje.
meeste 2FA apps overgezet.

puntje van kritiek op Samsung, (wisten we eigenlijk al) dat gepush om hun spul te gebruiken is echt minder te noemen. weinig uitleg ook met wat het inhoud. je moet maar ja zeggen anders kan je niet door.
Goed wel de samsung account aangemaakt en gekopppeld en andere dingen.
eerst maar even wennen aan de OS. :*)

[ Voor 32% gewijzigd door copykat op 30-10-2022 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
@copykat ik gebruik geen Samsung Pass en heb los Google Wallet geïnstalleerd voor Google Pay.
Pagina: 1