Marktplaats verkoop is bezorgd, koper zegt van niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maytje
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 28-02 09:23
Edit: Pakket is terecht! Wat er gebeurd is vind je hier.

Hi allen,

Ik heb eergisteren een item van €90 verkocht via Marktplaats. De koper gaf aan dit te willen laten verzenden. Via Marktplaats heb ik een betaalverzoek verstuurd + PostNL standaard verzenden aangeklikt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ISY_jv5w2lVwY1x-NpfpNrjt974=/x800/filters:strip_exif()/f/image/eNVlVlLxcpgpaoSUHPDLZ54t.png?f=fotoalbum_large

Er was hier geen optie om het aangetekend te versturen. Achteraf gezien had ik dit beter kunnen doen nadat ik verschillende topics hier heb gelezen. Daarnaast heb ik in het gesprek niet vermeld dat de risico voor de koper is. Ik heb geen gebruik gemaakt van de Kopersbescherming van Marktplaats en dus het geld gelijk ontvangen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FF2zqEjFqtzIO3C5X7AnPchEUkE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/USWfCy0mcCcl4i43uOUZGu0d.png?f=fotoalbum_large
Dit stond dus uit

In het Marktplaats gesprek kwam er steeds een update wat de status van het pakket was. Uiteindelijk stond hier ook aangegeven dat het pakekt geleverd is:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SCWE7HoE5Nqx5unwivKVVuwfH4I=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/5Yuh4JBRCtR8BSBufqBT4bYL.png?f=user_large

Op de PostNL site staat er dat er het beste even 2 dagen gewacht kan worden omdat een pakket alsnog geleverd kan worden. Maar nu vraag ik mij af wat ik kan doen als de koper blijft zeggen dat hij niks heeft ontvangen.

In de toekomst zal ik in ieder geval vermelden dat de risico voor de koper is + items aangetekend laten versturen.

TL;DR
  • Item van €90 verkocht via Marktplaats
  • Verzendlabel aangemaakt via Marktplaats chat
  • PostNL T&T geeft aan dat het bezorgd is
  • Koper geeft aan niks te hebben ontvangen
Wat kan/moet ik nu doen als verkoper?

[ Voor 3% gewijzigd door maytje op 20-10-2022 18:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Ligt helemaal aan de toon van de verkoper. In de basis ontvangen = ontvangen. Je hebt geen reden om aan te nemen dat dit niet klopt.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• jagroep
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:48
https://www.postnl.nl/kla...t/niets-ontvangen/pakket/

Na twee dagen contact opnemen via de chat. Dit is iets wat de verzender dient te doen. Postnl start dan een onderzoek.
Overigens is het pakket meestal bij de buren afgeleverd...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
1) Gentle reminder dat er op het SF of andere fora op het internet aan de ontvangende kant meestal veel kabaal wordt gemaakt over het uitblijven van ontvangst. Je ziet in jouw TS een andere kant van het verhaal.

2) Bij consumentenkoop op afstand draagt de verkoper het verzendrisico. Sommige beroepsmatige verkopers zijn ook op dit soort platforms actief, maar uit je verhaal maak ik op dat je als particulier (dus niet beroepsmatig) hebt verkocht. Corrigeer als het anders zit.

3) Bij particuliere verkoop kun je twee kanten op redeneren:

a) de koper vroeg aan jou in een aparte overeenkomst om het pakket te versturen nadat jullie zijn overeengekomen om het pakket bij jou thuis af te leveren

b) de koper vroeg tijdens de onderhandelingen aan jou (dus vóór de verbintenis is ontstaan) om het pakket als onderdeel van de koopovereenkomst te versturen en jij draagt daarom het risico op verlies of schade omdat jullie zijn overeengekomen dat de aflevering bij de koper moest plaatsvinden

Zie art. 6:41 aanhef en onder a BW:
Indien geen plaats voor de nakoming is bepaald, moet de aflevering van een verschuldigde zaak geschieden:

a. in geval van een individueel bepaalde zaak: ter plaatse waar zij zich bij het ontstaan van de verbintenis bevond;
In relatie tot art. 7:9 lid 2 BW en art. 7:10 lid 1 BW.

Zie ook deze weblog en lees ook vooral alle commentaren onderaan.

Wat betreft track en trace codes of notificaties van aflevering: deze twee kantonrechters vonden een track en trace code onvoldoende bewijs om van aflevering te kunnen spreken bij bezorging van een koop:

https://deeplink.rechtspr...d=ECLI:NL:RBMNE:2019:4491
https://deeplink.rechtspr...d=ECLI:NL:RBOVE:2021:2676
maytje schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 23:09:
De koper gaf aan dit te willen laten verzenden.
De vraag is dus: waar moest de zaak worden afgeleverd en heeft de koper je los daarvan gevraagd om te verzenden na aflevering (scenario a hierboven) of is het complex aan feiten zo dat jullie aflevering bij de koper overeen zijn gekomen?

Een advertentie waarin je aanbiedt om te verzenden kan relevant zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• martinr
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-04 21:37
PostNL doet tegenwoordig geen briefje meer in de bus als ze niet konden afleveren, en rijd daarna direct door naar een afhaalpunt (alhoewel ik soms twijfel of ze soms niet in ene keer langs het afhaalpunt gaan en niet eens hebben aangebeld).

Bij de track&trace staat ook een afleveradres vermeld, is dat dan hetzelfde adres waar je het aan hebt gestuurd, of staat daar soms een afhaalpunt vermeld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maytje
Real schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 07:25:
1) Gentle reminder dat er op het SF of andere fora op het internet aan de ontvangende kant meestal veel kabaal wordt gemaakt over het uitblijven van ontvangst. Je ziet in jouw TS een andere kant van het verhaal.

2) Bij consumentenkoop op afstand draagt de verkoper het verzendrisico. Sommige beroepsmatige verkopers zijn ook op dit soort platforms actief, maar uit je verhaal maak ik op dat je als particulier (dus niet beroepsmatig) hebt verkocht. Corrigeer als het anders zit.

3) Bij particuliere verkoop kun je twee kanten op redeneren:

a) de koper vroeg aan jou in een aparte overeenkomst om het pakket te versturen nadat jullie zijn overeengekomen om het pakket bij jou thuis af te leveren

b) de koper vroeg tijdens de onderhandelingen aan jou (dus vóór de verbintenis is ontstaan) om het pakket als onderdeel van de koopovereenkomst te versturen en jij draagt daarom het risico op verlies of schade omdat jullie zijn overeengekomen dat de aflevering bij de koper moest plaatsvinden

Zie art. 6:41 aanhef en onder a BW:

[...]

In relatie tot art. 7:9 lid 2 BW en art. 7:10 lid 1 BW.

Zie ook deze weblog en lees ook vooral alle commentaren onderaan.

Wat betreft track en trace codes of notificaties van aflevering: deze twee kantonrechters vonden een track en trace code onvoldoende bewijs om van aflevering te kunnen spreken bij bezorging van een koop:

https://deeplink.rechtspr...d=ECLI:NL:RBMNE:2019:4491
https://deeplink.rechtspr...d=ECLI:NL:RBOVE:2021:2676

[...]

De vraag is dus: waar moest de zaak worden afgeleverd en heeft de koper je los daarvan gevraagd om te verzenden na aflevering (scenario a hierboven) of is het complex aan feiten zo dat jullie aflevering bij de koper overeen zijn gekomen?

Een advertentie waarin je aanbiedt om te verzenden kan relevant zijn.
toon volledige bericht
Hi Real,

Dankjewel voor je gedetaileerde reactie! Ik vind het moeilijk om dit te beslissen. Het lijkt meer op scenario B denk ik? Ik heb hier een screenshot van de chat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C5Vw_Iya-cktBomWRd3eYhmUahs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/svBt8p9MTlGM3qmpUz0oxeh5.png?f=fotoalbum_large

In mijn advertentie stond wel alleen "Levering: Ophalen" en geen verzenden. Ik had eigenlijk ook liever gewild dat dit werd opgehaald namelijk. Hierboven zie je dat ik vraag of hij het wilde laten opsturen omdat ik de advertentie nogmaals had gepost en ik uiteindelijk twee chatjes had van de persoon. In de eerste chat vroeg hij of ik het namelijk kon opsturen. Vandaar dat ik dit in de 2e chat vroeg of dit zo was.

In de beschrijving van mijn advertentie zelf heb ik alleen het desbetreffende product omschreven en dat het weg mag voor €90.

Dus om het samen te vatten, ik heb in de advertentie "ophalen" bij levering gezet. De koper vroeg daarna of het opgestuurd kon worden en daarna heb ik dus gebruik gemaakt van de betaal + pakket functie in Marktplaats aangezien de koper om een betaling via Marktplaats vroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maytje
martinr schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 07:31:
PostNL doet tegenwoordig geen briefje meer in de bus als ze niet konden afleveren, en rijd daarna direct door naar een afhaalpunt (alhoewel ik soms twijfel of ze soms niet in ene keer langs het afhaalpunt gaan en niet eens hebben aangebeld).

Bij de track&trace staat ook een afleveradres vermeld, is dat dan hetzelfde adres waar je het aan hebt gestuurd, of staat daar soms een afhaalpunt vermeld ?
Verzendlabel is via Marktplaats aangemaakt nadat het betaalverzoek afgerond werd. Ik kon tijdens het aanmaken van het betaalverzoek het adres van de koper niet invullen omdat dit door de koper gedaan dient te worden na betaling. Dus de koper heeft zelf een adres ingevuld waar hij het bezorgd wilt hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Los van het juridische aspect redeneer ik meestal vanuit hoe ik mij als andere partij zou voelen. Als je de ontvanger gelooft dan kan je eens nadenken over wat je zelf van de verkoper zou verwachten. Misschien kan je afspreken om nog een tijd te wachten en wat actiever te zijn met het zoeken van het pakket. Of je kan voorstellen om het verlies te delen.

Als je de ontvanger niet gelooft dan kan je voet bij stuk houden en niets terugbetalen. Verwacht je dan wel aan een negatieve beoordeling.

En voor volgende keer: maak afspraken over het risico van het verzenden. Bij duurdere items spreek ik meestal af dat het risico bij de ontvanger ligt. Ik wil wel mee moeite doen om de vervoerder aan te spreken bij verlies maar als daar niets uitkomt dan is het duidelijk wie de kosten draagt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12:58
Hoewel ik denk dat TS met enkel 'afhalen' in de advertentie genoeg gedekt is, moet ik wel zeggen dat ik het verzenden van een relatief duur item in een Zalando doos nu niet echt heel verstandig vind, ik zou daar liever een merkloze doos gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinr
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-04 21:37
maytje schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 09:38:
[...]

Verzendlabel is via Marktplaats aangemaakt nadat het betaalverzoek afgerond werd. Ik kon tijdens het aanmaken van het betaalverzoek het adres van de koper niet invullen omdat dit door de koper gedaan dient te worden na betaling. Dus de koper heeft zelf een adres ingevuld waar hij het bezorgd wilt hebben.
Wat ik bedoel is, als ik (op de website van postnl, de app heb ik nog nooit gebruikt) kijk bij een pakket wat aan mij was gestuurd, wat de status "afgeleverd" heeft omdat het bij een afhaalpunt was afgegeven:

Bezorgadres
[Het adres van het afhaalpunt]

Oorspronkelijk bezorgadres
[Mijn eigen adres]

Als je iets dergelijk er bij ziet staan weet je op welk adres het pakket daadwerkelijk zou zijn afgeleverd (dus bij geadresseerd, of bij afhaalpunt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maytje
Admiral Freebee schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 09:39:
Los van het juridische aspect redeneer ik meestal vanuit hoe ik mij als andere partij zou voelen. Als je de ontvanger gelooft dan kan je eens nadenken over wat je zelf van de verkoper zou verwachten. Misschien kan je afspreken om nog een tijd te wachten en wat actiever te zijn met het zoeken van het pakket. Of je kan voorstellen om het verlies te delen.

Als je de ontvanger niet gelooft dan kan je voet bij stuk houden en niets terugbetalen. Verwacht je dan wel aan een negatieve beoordeling.

En voor volgende keer: maak afspraken over het risico van het verzenden. Bij duurdere items spreek ik meestal af dat het risico bij de ontvanger ligt. Ik wil wel mee moeite doen om de vervoerder aan te spreken bij verlies maar als daar niets uitkomt dan is het duidelijk wie de kosten draagt.
Dat weet ik nu ook voor de volgende keer. Ik zal het inderdaad voor de volgende keer zeker duidelijk vermelden in de advertentie zelf en in het gesprek. Hier heb ik zeker van geleerd. Ik heb de koper inmiddels laten weten dat ik graag een bericht ontvang als hij nog steeds niks heeft ontvangen. Dan zal ik dit namelijk bij PostNL aangeven. (Op de site staat contact opnemen na 2 bezorgdagen). Daarnaast heb ik gevraagd of de koper vanavond of morgen nogmaals bij de buren langs kon gaan om te naar het pakket te vragen.

Ik wil de koper natuurlijk op goed vertrouwen geloven en als dit zo is het verlies te delen. Ik voelde mij er gisteren zo slecht over dat ik eigenlijk het geld al wilde terug geven :-( Maar las daarna weer op forums (o.a. hier) dat er heel veel mensen zo via MP scammen.

Ik heb naar mijn mening netjes gecommuniceerd en gehandeld naar de koper toe. Maar als ik alle juridische teksten lees was dat niet genoeg en had ik er voor moeten zorgen dat ik zelf geen risico zou lopen door te zeggen dat de risico voor de koper is.

Wat betreft de negatieve beoordeling. Het systeem van Marktplaats zit zo in elkaar dat als ik geen beoordeling terug geef, de beoordeling van de koper ook niet op mijn profiel wordt getoond. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maytje
martinr schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 09:52:
[...]

Wat ik bedoel is, als ik (op de website van postnl, de app heb ik nog nooit gebruikt) kijk bij een pakket wat aan mij was gestuurd, wat de status "afgeleverd" heeft omdat het bij een afhaalpunt was afgegeven:

Bezorgadres
[Het adres van het afhaalpunt]

Oorspronkelijk bezorgadres
[Mijn eigen adres]

Als je iets dergelijk er bij ziet staan weet je op welk adres het pakket daadwerkelijk zou zijn afgeleverd (dus bij geadresseerd, of bij afhaalpunt)
Ah, ik heb het even nagekeken. Ik kan alleen het volgende zien:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Inpcp95ef4ONgpAj6Sa-y_K5x9s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VCu6IaHQwb6lmRONa8HOV8ZJ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rMD445DoO2aluwmjJtAF6rZBvAQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/R4teHYQN3uzgGfoRKzQGODaZ.png?f=fotoalbum_large

Bij bezorgadres staat er het adres van de koper.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:35
Hoe lang is het account van de koper al actief?

En heb je het adres al eens door google streetview gehaald om te kijken wat de situatie is, of het duidelijk te vinden is, of een of ander verstopt hofje.

Mogen we trouwens ook vragen om wat voor artikel het gaat, want ik vind de verkoop ook wel heel snel gaan, zonder vragen o.i.d. over het product, maar meteen door koper de optie voor betalen via marktplaats voorgesteld.
is het een gewild oplichters product?

*Ik moest trouwens wel lachen om jou "Moët" in de screenshot, heeft de telefoon een veel gebruikt woord voorgesteld? :p

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheIbex
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:11
Ik heb onlangs hetzelfde meegemaakt. Pakket kwam enkele dagen later toch tevoorschijn. Dit heeft denk ik iets van een week geduurd. Stond ook keurig in dat het pakket bezorgd was, koper had niks ontvangen.

Wacht nog heel even af, is mijn advies. Misschien nog even contact opnemen als verzender met PostNL. Jij bent in dit geval hun klant. Mogelijk ligt het ergens op een depot. Nu al delen in het verlies/terugstorten lijkt me iets te vroeg.

Interpolis, glashelder!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AnalistMan
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 16:03
Idem herkenbaar, ook PostNL. Pakket stond op afgeleverd, niks in de brievenbus + was de hele dag thuis. Vervolgens een aantal dagen later zat het pakket in de brievenbus gepropt (half kapot). Ik zou het nog een dag of twee afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maytje
MaD_co schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 10:14:
Hoe lang is het account van de koper al actief?

En heb je het adres al eens door google streetview gehaald om te kijken wat de situatie is, of het duidelijk te vinden is, of een of ander verstopt hofje.

Mogen we trouwens ook vragen om wat voor artikel het gaat, want ik vind de verkoop ook wel heel snel gaan, zonder vragen o.i.d. over het product, maar meteen door koper de optie voor betalen via marktplaats voorgesteld.
is het een gewild oplichters product?

*Ik moest trouwens wel lachen om jou "Moët" in de screenshot, heeft de telefoon een veel gebruikt woord voorgesteld? :p
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g0vXQifpDVvRLKqPNHOA8GzFiUw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uFxuXgN0KQ3rdzeAxXWW2BiI.png?f=fotoalbum_large

Ik heb het al door Google Maps gehaald, het is een appartementen complex met een voordeur met 11 brievenbussen. Het ligt aan een rustige eenrichtingsweg aan de gracht. Het lijkt mij geen complexe doolhof in ieder geval.

Ja dat mag hoor, het is de Waterdrop Smart Cap. Je hebt hier niet veel advertenties van op Marktplaats. Ik denk wanneer je dit item graag wilt, je al onderzoek hebt gedaan naar wat het is, kan en waarom je het wilt. Ik ga ervan uit dat dit geen gewild oplichtersproduct is? Aangezien ik het idee heb dat Waterdrop nog niet zo heel bekend is in Nederland.

Haha ik heb volgens mij ooit Moët toegevoegd aan mijn woordenboek en sindsdien vervangt hij "moet" met 'Moët'. Ik was te lui om het weg te halen en vond het eigenlijk wel grappig XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maytje
TheIbex schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 10:15:
Ik heb onlangs hetzelfde meegemaakt. Pakket kwam enkele dagen later toch tevoorschijn. Dit heeft denk ik iets van een week geduurd. Stond ook keurig in dat het pakket bezorgd was, koper had niks ontvangen.

Wacht nog heel even af, is mijn advies. Misschien nog even contact opnemen als verzender met PostNL. Jij bent in dit geval hun klant. Mogelijk ligt het ergens op een depot. Nu al delen in het verlies/terugstorten lijkt me iets te vroeg.
AnalistMan schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 10:19:
Idem herkenbaar, ook PostNL. Pakket stond op afgeleverd, niks in de brievenbus + was de hele dag thuis. Vervolgens een aantal dagen later zat het pakket in de brievenbus gepropt (half kapot). Ik zou het nog een dag of twee afwachten.
Dank voor het advies! Ik ben nu minder ongerust and zal het even afwachten!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:37
Ja ik zou sowieso een paar dagen afwachten, heb dat ook wel eens gehad. Pakketbezorgers zijn veel te druk, en soms werd een pakket ook een dag of 2 na het aankomen in de app pas bezorgd. Of ergens zonder briefje in een blauwe kliko gedonderd, ook heel fijn.. Dus het kan ook de moeite zijn om nog even rond het huis te zoeken.

Heel vroeger hadden mn ouders ook een bordspel op marktplaats gekocht, is toen wel 'bezorgd' maar toen niks gezien, omdat het om ene laag bedrag ging nooit herrie om gemaakt. Bleek dat de bezorger het onder de bbq had verstopt in de tuin, daar kwamen we pas achter toen we een half jaar later gingen barbecuen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-04 12:52
heeft postnl het pakket niet gewoon in de centrale hal gedumpt en dan getekend? dit doen ze bij mij heel vaak namelijk en heeft dus iedereen er toegang tot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickko
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-04 12:35
Zelf de laatste tijd ook best vaak een "Bezorgd" bevestiging gehad terwijl het pas daadwerkelijk een dag later wordt bezorgt. DHL adviseert bijvoorbeeld ook om nog 1 a 2 dagen te wachten en dan pas contact op te nemen.

Intel Core I7 10700K i.s.m. NZXT Kraken X53, 32GB 2666mhz, Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition, Asus ROG STRIX B460-F GAMING, OCZ Fatal1ty 1000W, NZXT H510 Black

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:09
maytje schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 10:33:
[...]

Ja dat mag hoor, het is de Waterdrop Smart Cap. Je hebt hier niet veel advertenties van op Marktplaats. Ik denk wanneer je dit item graag wilt, je al onderzoek hebt gedaan naar wat het is, kan en waarom je het wilt. Ik ga ervan uit dat dit geen gewild oplichtersproduct is? Aangezien ik het idee heb dat Waterdrop nog niet zo heel bekend is in Nederland.
Volgens mij is het met Waterdrop niet heel erg oplichtersproducten nee.
Maar wat ik persoonlijk wel vreemd vind is dat het de Lucy Smart Cap voor 9 EUR meer nieuw te koop is (en dan zonder verzendkosten wordt verstuurd, wel iets langer wachten doordat Waterdrop vanuit Oostenrijk komt). En dat de koper zonder af te dingen hem gelijk wilt kopen.

(Ik heb zelf ook een Lucy Smart Cap namelijk).

Hoop dat het pakketje snel boven water komt (pun intented).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:41
Vervelend dat het pakketje weg is.
Als je bij iedere advertentie vermeld dat verzenden mogelijk is maar dat de koper het risico draagt heb je dit dan juridisch voor jezelf voldoende afgedekt?

Ik verkoop ook weleens wat via marktplaats maar zou het erg vervelend vinden als een duur product opeens niet bezorgd is. (of iemand die zegt dat hij het niet ontvangen heeft)
Als ze dan zekerheid willen dan moeten ze het maar ophalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:36
maytje schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 10:33:
[...]

[Afbeelding]

Ik heb het al door Google Maps gehaald, het is een appartementen complex met een voordeur met 11 brievenbussen. Het ligt aan een rustige eenrichtingsweg aan de gracht. Het lijkt mij geen complexe doolhof in ieder geval.

Haha ik heb volgens mij ooit Moët toegevoegd aan mijn woordenboek en sindsdien vervangt hij "moet" met 'Moët'. Ik was te lui om het weg te halen en vond het eigenlijk wel grappig XD
Gezien de chat, het product en het account lijkt me de kans klein dat het een poging tot oplichting is. Even het postNL onderzoek afwachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:30
SCIxX schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 17:20:
[...]

Gezien de chat, het product en het account lijkt me de kans klein dat het een poging tot oplichting is. Even het postNL onderzoek afwachten!
Yep, denk er hetzelfde over. Hoevaak hier wel niet pakketjes bij buren verderop worden bezorgd zonder briefje..Straatapp melding en dan hop, "ja hoor hebben wij".. Dus ik hoop dat de ontvanger ook bij andere buren aanbelt. Hopelijk zijn het eerlijke mensen (voor jullie beide) als deze wel daadwerkelijk bezorgd is in het pand. :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• maytje
Update: Koper geeft aan het te hebben ontvangen!
Hai ik heb postnl gebeld ben er achter gekomen dat ze het bij nummer 154 hebben gezet
Heb me pakket ontvangen
Zal wel even vragen of hij zijn eigen huisnummer verkeerd heeft ingevuld of niet, want er staat wel 154 in de T&T.

*O* Dank allen voor jullie reacties! Heb hier veel van mogen leren. _/-\o_

Edit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BJm7nNtV4wfPGrx2SeasTYfpSrg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/SHnyNRcLMkz1BKRERKxwpVB3.png?f=fotoalbum_large

Volgens mij is er iets fout gegaan tijdens het invullen van het huisnummer :F (Dit moest de koper zelf doen tijdens de chat binnen Marktplaats) Naja ik ben in ieder geval blij dat het terecht is!

[ Voor 60% gewijzigd door maytje op 20-10-2022 18:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maytje
Ryur schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 16:58:
[...]

Volgens mij is het met Waterdrop niet heel erg oplichtersproducten nee.
Maar wat ik persoonlijk wel vreemd vind is dat het de Lucy Smart Cap voor 9 EUR meer nieuw te koop is (en dan zonder verzendkosten wordt verstuurd, wel iets langer wachten doordat Waterdrop vanuit Oostenrijk komt). En dat de koper zonder af te dingen hem gelijk wilt kopen.

(Ik heb zelf ook een Lucy Smart Cap namelijk).

Hoop dat het pakketje snel boven water komt (pun intented).
Oh ik had dit er niet bij vermeld, maar er zit ook een nieuwe transparante fles bij van 600ML t.w.v. €27,90 :) Dus vandaar. Als je het nieuw zou kopen dan zou het €126,90 kosten. Love the pun though. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maytje
thespeed schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 17:12:
Vervelend dat het pakketje weg is.
Als je bij iedere advertentie vermeld dat verzenden mogelijk is maar dat de koper het risico draagt heb je dit dan juridisch voor jezelf voldoende afgedekt?

Ik verkoop ook weleens wat via marktplaats maar zou het erg vervelend vinden als een duur product opeens niet bezorgd is. (of iemand die zegt dat hij het niet ontvangen heeft)
Als ze dan zekerheid willen dan moeten ze het maar ophalen ;)
Wat ik hier dus van heb geleerd is dat ik de volgende keer op Marktplaats tijdens een verkoop het volgende moet doen:
  • Zet in de advertentie "Levering op: Ophalen" (indien het een duur product is)
  • Zet in de advertentie "Indien de koper dit wilt laten verzenden dan ligt de risico bij de koper"
  • Vermeld nogmaals in de chat dat je het kan verzenden maar dat dit op eigen risico is
  • Communiceer duidelijk hoe de koper het verzonden wilt hebben (aangetekend of niet)
Dit scheelt voor de volgende keer namelijk een hoop stress :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:23

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

En om discussie te voorkomen kan je ook altijd afspreken een pickup point te gebruiken. Als het dan niet aankomt weet je dat je dan tenminste niet door de koper genaaid wordt.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 08:28
maytje schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 18:06:
Volgens mij is er iets fout gegaan tijdens het invullen van het huisnummer :F (Dit moest de koper zelf doen tijdens de chat binnen Marktplaats) Naja ik ben in ieder geval blij dat het terecht is!
Vreemd dat de persoon op het "foute" huisnummer het pakket dan gewoon aanneemt. In het verleden heb ik ook wel eens eens vaker bezorger aan de deur gehad die een pakketje had waar mijn adres op stond, maar dan wel met een vreemde naam er op. Deze weiger ik dan ook gewoon met de mededeling persoon woont niet op dit adres.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evil_lemon
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 16:31
targaryanwolf schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 13:26:
[...]

Vreemd dat de persoon op het "foute" huisnummer het pakket dan gewoon aanneemt. In het verleden heb ik ook wel eens eens vaker bezorger aan de deur gehad die een pakketje had waar mijn adres op stond, maar dan wel met een vreemde naam er op. Deze weiger ik dan ook gewoon met de mededeling persoon woont niet op dit adres.
Hier gooit de helft van de bezorgers het pakket nog net niet de hal in zodra de deur ver genoeg open is, dus die tijd heb je niet altijd. Ik heb ooit een prullenbak twee straten verderop mogen bezorgen, omdat de DHL bezorger het pakket gewoon voor de deur had gemikt, aangebeld en weggelopen. Het adres wat erop stond was voor iemand die dus op een hele andere plek woont. Alsnog is het netjes om wat moeite te doen als je een pakketje krijgt wat niet voor jou is, en te proberen het bij degene te krijgen waar het eigenlijk voor is, maar dat is geen verplichting of zo. De koper had ook gewoon even beter kunnen checken bij het invullen van zijn adres voor het verzandlabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

evil_lemon schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 13:38:
[...]

Hier gooit de helft van de bezorgers het pakket nog net niet de hal in zodra de deur ver genoeg open is
Ze wachten echt niet altijd tot de deur open is, hoor. :+ Zodra ze iemand binnen zien willen ze het pakket ook nog wel voor de deur zetten, aanbellen en direct weglopen.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:12
targaryanwolf schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 13:26:
[...]

En wat als je er te laat achter komt? Heb ik ook wel eens gehad. Verwacht een pakketje uit China maar kreeg uiteindelijk van totaal iemand anders een pakketje. Kwam ik pas achter toen de bezorger als weg was. Na 4 dagen heeft ze bezorger hem weer opgehaald en ging hij terug naar een pakketpunt in Italië 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
bwerg schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 08:39:
[...]

Ze wachten echt niet altijd tot de deur open is, hoor. :+ Zodra ze iemand binnen zien willen ze het pakket ook nog wel voor de deur zetten, aanbellen en direct weglopen.
Hier ook constant last van verkopers die aanbellen en meteen weglopen of het pakket meteen achter de bloembak mikken. Precies de reden waarom ik een paar weken terug een Eufy deurbel heb geïnstalleerd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RADW
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 15-04 10:40
Laatst ook gehad. Ik heb de bezorger van PostNL aangesproken. Hij vertelde dat er iets niet goed gaat bij de meldingen in de PostNL app. Hij liet mij zien dat hij altijd een huisnummer moet invoeren als hij het pakket bij buren aflevert. Ik zag alleen 'het pakket is bezorgd' in de app en niet dat het pakket bij de buren is afgeleverd.

Dus dat is heel erg onhandig. Je weet dan niet dat en bij welke buren het pakket ligt.

Hier moet PostNL echt snel iets aan doen. De bezorger baalt hier ook van, want hij krijgt vaak de schuld

[ Voor 6% gewijzigd door RADW op 25-10-2022 16:39 ]

Pagina: 1