<knip> DM staat open
[ Voor 91% gewijzigd door Septillion op 20-10-2022 16:00 ]
[ Voor 91% gewijzigd door Septillion op 20-10-2022 16:00 ]
Hij kan ook gewoon iets anders bij hebben dat gebruik maakt van 2.4 Ghz en stoort. Dat hoeft niet per se een jammer te zijn.Psycho_Mantis schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 14:36:
De de mensen die twijfelen, of het geen toeval is: Ik kan jullie verzekeren dat het beeld enkel wegvalt bij deze bezorger. Andere bezorgdiensten heb ik altijd beelden van. Ook de bezorgbus kan ik uitsluiten, je moet zo'n 50 meter lopen om bij m'n huis te komen. Wat het ook is, iets stoort er heel toevallig bij deze bezorgingen.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Die optie was de afgelopen dagen tegen het zere beenMarzman schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 16:11:
[...]
Hij kan ook gewoon iets anders bij hebben dat gebruik maakt van 2.4 Ghz en stoort. Dat hoeft niet per se een jammer te zijn.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
JammerMAX3400 schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 19:27:
[...]
Die optie was de afgelopen dagen tegen het zere been
/▌
Bij een CE sticker kan het behalve ' Conformité Européenne' ook 'China Export' betekenen.RGAT schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 22:47:
[...]
Moet zeggen dat het AT daar nou niet echt informatie van kwaliteit levert
[...]
Oftewel als je een antenne van 11CM aan je 'zakmodel jammer' hangt of er een CE sticker op plakt is het legaal?
Dat verhaal is al heel vaak debunkedla cucaracha schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 17:00:
[...]
Bij een CE sticker kan het behalve ' Conformité Européenne' ook 'China Export' betekenen.
Dat laatste hoeft trouwens niet persé rommel te zijn, zoals bv destijds de 'Landwind' (Slechte en levensgevaarlijke kopie van de toen al lang niet meer leverbare Opel Fontera)
Onbegrijpelijk dat dat ding ooit een Europese typegoedkeuring heeft gekregen
Ik denk niet dat hier opzet in spel is, bezorgers lopen vaker met draadloze apparaten rond zo ook de handscanner en alles kan erop storen.Psycho_Mantis schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 14:36:
Inmiddels is de bezorger 2 keer langs geweest en de Ring Deurbel is niet meer weggevallen. De switch naar 5 GHz & kanaal 100+ lijkt het opgelost te hebben. Ik heb de deauth attack detector verder nog niet gefinetuned, dus hij piept soms random (elke 15 tot 60 minuten). Maar toevallig bij bezorging ging hij wel piepen, kan toeval zijn, maar misschien ook niet.
Ik heb het ook even laten bezinken en besloten om hier verder geen actie op te ondernemen. De gedachte dat dit een gratis pentest is vindt ik eigenlijk wel een goede gedachte, het daagt je uit om je netwerk te verbeteren.
Maar de bedrade varianten zijn gewoon te duur, voor nu.
De de mensen die twijfelen, of het geen toeval is: Ik kan jullie verzekeren dat het beeld enkel wegvalt bij deze bezorger. Andere bezorgdiensten heb ik altijd beelden van. Ook de bezorgbus kan ik uitsluiten, je moet zo'n 50 meter lopen om bij m'n huis te komen. Wat het ook is, iets stoort er heel toevallig bij deze bezorgingen.
[ Voor 4% gewijzigd door mr_evil08 op 12-11-2022 22:39 ]
WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M
[ Voor 90% gewijzigd door Septillion op 30-09-2023 13:09 ]
Doe gewoon je werk fatsoenlijk dan heeft niemand klachten en word er niet naar je gekeken.Pakketbezorger schreef op donderdag 28 september 2023 @ 19:54:
Ms gewoon de pakketen laten aan komen bij een aflever punt. Ik vindt geen enkele ring deurbel oké. Hebben jullie op je werk tegen jullie baas gezegd hee leuk zet mij drie kwart van mijn werktijd maar op de camera, als ik per ongeluk een potlood fout slijp mag het op tiktok Facebook of eender welk onzinnig kanaal gedeeld worden.
Gewoon een ouderwetse deurbel waarbij je aan de buitenkant van de deur ook hoort dat hij functioneerd. Grote onzin die ringdeurbellen en de reclame ervoor waarbij pakket of andere bezorgdiensten worden gebruikt zou verboden moeten worden!
Misschien gewoon je werk doen en vooral niet pakketten achterlaten in de voortuin...Pakketbezorger schreef op donderdag 28 september 2023 @ 19:54:
Ms gewoon de pakketen laten aan komen bij een aflever punt. Ik vindt geen enkele ring deurbel oké. Hebben jullie op je werk tegen jullie baas gezegd hee leuk zet mij drie kwart van mijn werktijd maar op de camera, als ik per ongeluk een potlood fout slijp mag het op tiktok Facebook of eender welk onzinnig kanaal gedeeld worden.
Gewoon een ouderwetse deurbel waarbij je aan de buitenkant van de deur ook hoort dat hij functioneerd. Grote onzin die ringdeurbellen en de reclame ervoor waarbij pakket of andere bezorgdiensten worden gebruikt zou verboden moeten worden!
https://calvinandhobbes.fandom.com/wiki/Spaceman_Spiff
De pakketkluis link komt op de site, maar de kluizen zijn onvindbaar. Zou post.nl er mee gestopt zijn?Psycho_Mantis schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 07:45:
@HenkEisDS Ik heb een aantal weken gemonitord, maar vond het vrij lastig om bruikbare informatie te verzamelen. Inmiddels lopen er ook al weer andere bezorgers.
De Ring deurbel heb ik uiteindelijk op 5ghz op kanaal 100+ gezet en nooit meer problemen gehad ermee.
Alleen nog problemen met bezorgers die niet snappen hoe je een pakket bezorgd in zo’n pakketkluis aan huis.
een echte jammer 200? voor 30 euro heb je al een jammer met 3 antennes inclusief ingebouwde accu die een paar uur meegaat. Deze blokkeert dan Wifi/gps/2g/3g/4g/5g/belsignaal.Psycho_Mantis schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 07:37:
[...]
Bedrijf A,B,C en D brengen pakketjes. Maar als de vaste bezorger van bedrijf C langs komt gaat de boel op zwart. Alle andere bezorgers veroorzaken geen problemen.
Ik maak dit topic niet omdat dit 1 keer gebeurd is. Dit is zeker al 10 keer gebeurd. Maar heb lang getwijfeld aan de stabiliteit van m'n netwerk tot ik het patroon begon te herkennen.
Maar omdat je verwacht dat een drukke/gehaaste bezorger (die niet eens wacht tot ik open doe) samen met mij het wifi netwerk gaat troubleshooten, kan ik je niet heel erg serieus nemen over de manier van aanpak.
Dit topic kan ook erover gaan of het wel de moeite waard is om hier überhaupt werk van te maken. Dat is wat mij betreft de eerste stap.
En waarom ik een DeAuth aanval vermoed is omdat je dit goedkoop kan uitvoeren met een ESP8266.
Op AliExpress kan je zelfs horloges kopen die actief Deauth pakketjes zenden en zijn lekker goedkoop. Erg makkelijk uit te voeren. Een echte jammer is al snel 200 euro, dus dat is al minder laagdrempelig.
Ik zoek nog een methode dat ik het kan detecteren en loggen.
[...]
Gelukkig staan de wetteksten er ook gewoon bij:
[...]
Ik zie nu dat er een pagina bestaat waar je storingen kan melden bij Agentschap Telecom.
[...]
Dus dat lijkt mij het juiste adres om eens contact op te nemen.
die postpakketten zijn blijkbaar naar je hoofd gestegen? je kan ook ander werk doen he!Pakketbezorger schreef op donderdag 28 september 2023 @ 19:54:
Goede argumenten draag je aan.rodgerz schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 11:29:
[...]
die postpakketten zijn blijkbaar naar je hoofd gestegen? je kan ook ander werk doen he!
XT, 640K ram, 20 MB harddisk, MS-DOS 4.0...
Dat mag je pas vinden als jij het werk zelf een tijdje gedaan hebt, ze werken met onrealistische bezorgtijden.happy killer schreef op donderdag 28 september 2023 @ 20:45:
[...]
Doe gewoon je werk fatsoenlijk dan heeft niemand klachten en word er niet naar je gekeken.
Hmm, elke keer dat ik op m'n werk aankom wordt ik gefilmd. Zowel vvoorkant als achterkant, zowel voor als na de deur. Iedereen die een voet op t terrein zet wordt gefilmd en t zou me niet verbazen als de openbare aangrenzende ruimte meteen wordt mee genomen.Pakketbezorger schreef op donderdag 28 september 2023 @ 19:54:
Euh, nee. Als meerdere bezorgers spullen in mijn voortuin achterlaten en dit dan als 'bezorgd' inscannnen, en het wordt vervolgens gejat moet ik weer in conclaaf met meerdere webwinkels over het feit dat ik niks ontvangen heb. "Ja maar volgens track-and-trace is het bezorgd!". Dan moet ik dus weer dreigen met het feit dat juridisch gezien er zonder handtekening niet bezorgd is en dat ik het alsnog wil ontvangen. Dan willen ze eerst weer een onderzoek laten doen et cetera.T-Forever schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 12:32:
[...]
Dat mag je pas vinden als jij het werk zelf een tijdje gedaan hebt, ze werken met onrealistische bezorgtijden.
Een kop koffie pakken is voor 99% van de bezorgers al teveel tijd verliezen!
En degene die dat wel doen, zijn geen blijvertjes.
[ Voor 12% gewijzigd door Spiff op 29-09-2023 18:17 ]
Stuur dan de pakketjes ook naar waar jij ze wél in ontvangst kunt nemenSpiff schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 18:16:
[...]
Euh, nee. Als meerdere bezorgers spullen in mijn voortuin achterlaten en dit dan als 'bezorgd' inscannnen, en het wordt vervolgens gejat moet ik weer in conclaaf met meerdere webwinkels over het feit dat ik niks ontvangen heb. "Ja maar volgens track-and-trace is het bezorgd!". Dan moet ik dus weer dreigen met het feit dat juridisch gezien er zonder handtekening niet bezorgd is en dat ik het alsnog wil ontvangen. Dan willen ze eerst weer een onderzoek laten doen et cetera.
En zo'n bezorger kan ook een andere baan zoeken hè? Niemand verplicht ze toch?
Edit: Oh, en als ik een camera ga ophangen ga ik mijn voortuin filmen, geen openbaar gebied.
Spullen in de tuin is natuurlijk niet goed. Maar het is wel het gevolg van het systeem dat is opgetuigd, de bezorger belt aan, in de helft van de gevallen is de bewoner niet thuis. Wat kwalijk is, de bezorger moet het pakje naar het afleverpunt brengen en krijgt hier geen geld voor. 10 minuten gewerkt voor helemaal niets. Het is het systeem dat dit onbeheerd bezorgen in de hand werkt, stukloon, niet goed betaald krijgen waar ze recht op hebben, niets krijgen voor pakketten die onbezorgbaar zijn. Dan snap ik best dat die bezorgers die veelbestellers die nooit thuis zijn meer dan zat zijn.Spiff schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 18:16:
[...]
Euh, nee. Als meerdere bezorgers spullen in mijn voortuin achterlaten en dit dan als 'bezorgd' inscannnen, en het wordt vervolgens gejat moet ik weer in conclaaf met meerdere webwinkels over het feit dat ik niks ontvangen heb. "Ja maar volgens track-and-trace is het bezorgd!". Dan moet ik dus weer dreigen met het feit dat juridisch gezien er zonder handtekening niet bezorgd is en dat ik het alsnog wil ontvangen. Dan willen ze eerst weer een onderzoek laten doen et cetera.
En zo'n bezorger kan ook een andere baan zoeken hè? Niemand verplicht ze toch?
Edit: Oh, en als ik een camera ga ophangen ga ik mijn voortuin filmen, geen openbaar gebied.
[ Voor 5% gewijzigd door mr_evil08 op 29-09-2023 20:18 ]
WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M
Ik bestel op mijn huisadres. En als ik zeker weet dat ik niet thuis zal zijn dan pas ik dat in de app (PostNL, DHL) aan naar afleverpunt. Alleen soms krijg ik halverwege de ochtend pas een melding dat ze net na de middag willen bezorgen, en dan kan ik dat niet meer aanpassen. Of ik ben wél op tijd, PostNL zegt dat ze onderweg zijn en dan eind van de dag oh, nee toch niet, het word morgen en dan ben ik wél thuis, maar dan kan ik dus weer naar het pakketpunt. PostNL heeft er een handje van om drie opeenvolgende dagen te melden dat ze onderweg zijn, probeer ik daar rekening mee te houden, om alsnog naar het pakketpunt te moeten. Dan presteren ze het dan ook nog om wel af te leveren bij het pakketpunt maar niet correct te scannen zodat volgens de app het nog steeds onderweg is.T-Forever schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 19:53:
[...]
Stuur dan de pakketjes ook naar waar jij ze wél in ontvangst kunt nemen
aljooge schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 20:14:
[...]
Spullen in de tuin is natuurlijk niet goed. Maar het is wel het gevolg van het systeem dat is opgetuigd, de bezorger belt aan, in de helft van de gevallen is de bewoner niet thuis. Wat kwalijk is, de bezorger moet het pakje naar het afleverpunt brengen en krijgt hier geen geld voor. 10 minuten gewerkt voor helemaal niets. Het is het systeem dat dit onbeheerd bezorgen in de hand werkt, stukloon, niet goed betaald krijgen waar ze recht op hebben, niets krijgen voor pakketten die onbezorgbaar zijn. Dan snap ik best dat die bezorgers die veelbestellers die nooit thuis zijn meer dan zat zijn.
Er bestaat ook nog iets als minimum loon. Die bezorgers krijgen dat bij lange na niet en dat is oneerlijk. Zij werken er ook hard voor. De beloningsconstructie deugt niet. Ze krijgen niet betaald waar ze recht op hebben en het hele bezorgsysteem is geworden tot een keten van schijnondernemers, dubieuze onderaannemers en onder-onder aannemers.Spiff schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 21:11:
[...]
- Sorry maar ik ben geen veelbesteller en ik ben vaak thuis.
- En ík heb dit systeem van beloning niet verzonnen.
- De pakketbezorger heeft deze constructie wél geaccepteerd.
Helemaal met je eens dat het systeem niet klopt, een verkapt dienstverband is, enzovoort.aljooge schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 21:41:
[...]
Er bestaat ook nog iets als minimum loon. Die bezorgers krijgen dat bij lange na niet en dat is oneerlijk. Zij werken er ook hard voor. De beloningsconstructie deugt niet. Ze krijgen niet betaald waar ze recht op hebben en het hele bezorgsysteem is geworden tot een keten van schijnondernemers, dubieuze onderaannemers en onder-onder aannemers.
Ze moeten die misstanden maar eens aanpakken, gewoon normaal uurloon.
[ Voor 8% gewijzigd door killercow op 29-09-2023 22:51 ]
openkat.nl al gezien?
Precies. Dit gedrag is gewoon niet goed te praten. Zeker tegenwoordig is er genoeg ander werk te vinden waar je wél fatsoenlijk voor betaald krijgt.Spiff schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 22:36:
[...]
Helemaal met je eens dat het systeem niet klopt, een verkapt dienstverband is, enzovoort.
Dat ontslaat de bezorger -die willens en wetens een contract met PostNLaangaat- niet van zijn verantwoordelijkheid om op de juiste manier met mijn pakketje om te gaan.
Hallo pannenkoek! Als ik een camera ophang is dat echt niet voor mijn plezier of vanwege eventuele aanvallers die ik verwacht.killercow schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 22:50:
Wat een rare snuiters zijn mensen met zo'n camera zeg.
Ja je mag je eigendommen filmen om ze te bewaken. Een bezorger filmen die iets komt brengen is geen aanvaller, en zou je dus eigenlijk niet mogen filmen. Althans, je zou de beelden niet mogen bewaren want je hebt hier geen grondslag voor. Besef dat je hier iemand filmt die zijn werkt doet, en die ongetwijfeld bij het gros van de ring gebruikers niet netjes een 'pas op hier hangen camera's' bordje tegenkomt.
Een bezorger zou daarnaast in zij volste recht moeten staan om huizen met een camera als niet bestelbaar te bestempelen. Jij hebt het recht om aanvallers te filmen, hij heeft het recht om niet gefilmt te worden voor jouw plezier, want dat is het gemak en plezier.
Dat het gewoon is geworden om iedereen zomaar te filmen wil niet zeggen dat het toegestaan, gewenst of ok is.
Dat er van bezorgers verwacht wordt dat ze niet zeuren is omdat ze gezien worden als functioneel en onderdanig aan de eigen behoeftes ipv als mens.
Dan heb je de bezorger op beeld die een pakje in je tuin heeft gelegd. En dan?Spiff schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 23:22:
[...]
Hallo pannenkoek! Als ik een camera ophang is dat echt niet voor mijn plezier of vanwege eventuele aanvallers die ik verwacht.
Dat is om:
a) Bewijs te hebben indien nodig dat bezorgers pakketten achterlaten in mijn tuin,
b) Om te zien wie deze dan weer daar vandaan jat.
Dit is dus om mijn belangen te verdedigen, welke in het gedrang komen door onder andere sommige bezorgers!
En ik verwacht van bezorgers niet dat ze niet zeuren en ik beschouw ze zeker niet als functioneel of onderdanig, dat maak jij er weer van.
Ik verwacht dat zij de afspraken die zij met bezorgdiensten hebben gemaakt nakomen.
Daarnaast ben ik wel benieuwd naar je (juridische) onderbouwing van je claims over het wel of niet mogenn filmen van wie dan ook op mijn terrein...
En dan wordt het pakje gejat en dan:aljooge schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 23:32:
[...]
Dan heb je de bezorger op beeld die een pakje in je tuin heeft gelegd. En dan?
Volgens mij mag het wel, mits maar vooraf duidelijk is voor de bezoeker van jouw eigen terrein dat er gefilmd wordt. Zie o.a. https://www.autoriteitper...ameras-bij-het-eigen-huisSpiff schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 23:22:
Daarnaast ben ik wel benieuwd naar je (juridische) onderbouwing van je claims over het wel of niet mogenn filmen van wie dan ook op mijn terrein...
Iemand moet dus blijkbaar bewust de keuze moeten kunnen maken om wel of niet gefilmed te worden. Ik vraag me dan ook eigenlijk wel af wat dit dan voor gevolgen heeft voor bijvoorbeeld pakket bezorging. Mag een pakketbezorger bijvoorbeeld wettelijk gezien weigeren ergens te bezorgen omdat er een (deurbel)camera hangt.Heeft u een videodeurbel? Zorg er dan voor dat mensen die bij u willen aanbellen weten dat zij worden gefilmd. Bijvoorbeeld met een sticker. Zodat zij er zelf voor kunnen kiezen om niet aan te bellen als zij liever niet gefilmd willen worden.
[ Voor 6% gewijzigd door Dennism op 30-09-2023 00:00 ]
Ik vraag me wel af of dit een eerlijke vergelijking is, 2x per dag gefilmd worden bij een bij binnenkomst en weggaan op bijvoorbeeld kantoor vind ik ook niet vreemd. Echter wordt zo'n pakketbezorger natuurlijk niet maar 2x per dag gefilmd op deze wijze, maar daarnaast ook nog eens bij het uitvoeren van zijn werk, iets wat normaal lang niet altijd toegestaan is (en normaal al helemaal niet om de kwaliteit van het uitgevoerde werk te beoordelen, waar consumenten schijnbaar gezien bepaalde reacties in dit topic hun camera wel voor gebruiken).DjoeC schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 13:22:
[...]
Hmm, elke keer dat ik op m'n werk aankom wordt ik gefilmd. Zowel vvoorkant als achterkant, zowel voor als na de deur. Iedereen die een voet op t terrein zet wordt gefilmd en t zou me niet verbazen als de openbare aangrenzende ruimte meteen wordt mee genomen.
Ben ik er blij mee? Nee. Snap ik t? Ja.
[ Voor 3% gewijzigd door Dennism op 30-09-2023 00:08 ]
Zeker. Als hij het doet zoals wij willen staat hij binnen 2 weken op de straat zonder werk, terwijl ook die pipo zijn/haar onkosten heeft, huis/appartement moet betalen ... Ik oordeel daar niet te hard over omdat ik de situatie niet ken. De schuld ligt meer bij ons, het moet maar goedkoper en goedkoper. Bezorgen op een afhaalpunt geeft zoveel rust, kan een stukje lopen/fietsen, allemaal prima.Spiff schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 22:36:
[...]
Dat ontslaat de bezorger -die willens en wetens een contract met PostNLaangaat- niet van zijn verantwoordelijkheid om op de juiste manier met mijn pakketje om te gaan.
En daarnaast zou PostNL mij beter kunnen informeren over de status van de bezorging, zij hebben immers kunnen bezuinigen op de bezorgers ;-)
Nee, het online posten van dat soort filmpjes, zonder toestemming van de gefilmde, DAT is wat verboden moet worden. Het is volkomen terecht dat mensen hun oprit willen filmen. Vandalisme, een bewegingsdetector die alvast een bel laat gaan als iemand je oprit op loopt, pakketbezorgers die er een potje van maken, er zijn genoeg redenen te bedenken om je eigen oprit (en soms ook een stukje straat, ook al mag het officieel niet) te willen filmen.Pakketbezorger schreef op donderdag 28 september 2023 @ 19:54:
Wordt je ook gefilmd tijdens het uitvoeren van je werk, continu, van een meter afstand. Of alleen tijdens aankomst en vertrek? Groot verschil.DjoeC schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 13:22:
[...]
Hmm, elke keer dat ik op m'n werk aankom wordt ik gefilmd. Zowel vvoorkant als achterkant, zowel voor als na de deur. Iedereen die een voet op t terrein zet wordt gefilmd en t zou me niet verbazen als de openbare aangrenzende ruimte meteen wordt mee genomen.
Ben ik er blij mee? Nee. Snap ik t? Ja.
EU DNS: 86.54.11.100
/▌
Dat doet ook niet iedereen, heel soms gebeurd dat wel eens. Daar kun je als postbode wel wat mee doen, maar meestal is het dan een filmpje dat de postbode ook iets heel raars aan het doen is ten nadele van de klant (een video van een postbode die een pakket bezorgd daar kijkt niemand naar) dus ik verwacht eigenlijk niet dat die postbodes er veel mee doen.PhilipsFan schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 02:45:
[...]
Maar het is NIET volkomen terecht als iedereen die beelden online zet. Als ik pakketbezorger zou zijn en ik struikel een keer op jouw stoep, of ik heb m'n gulp open staan, dan hoeft de hele wereld dat verder niet te zien toch. Mensen moeten eens fatsoen leren voordat ze iets op internet zetten. DAT is wat er mis is met de maatschappij.
/▌
Paar verschillen:Marzman schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 07:58:
En op het postkantoor hangen geen camera's? Ik denk dat de collega's (en klanten) daar meer gefilmd worden.
En dat mag gewoon zolang je het niet stiekem doet.
Vooral dit inderdaad, een groot probleem is natuurlijk ook gewoon dat vrijwel geen enkele consumenten installatie aan de wettelijke eisen lijkt te voldoen.Bij een bedrijf heb je enige zekerheid dat er proffesioneel met de beelden om wordt gegaan, en zoals eerder genoemd, niet op youtube verschijnt omdat je gulp open staat.
Ook consumenten moeten zich gewoon aan de regels houden. En dan mag je ook prima dit soort zaken filmen (zelfs dat stukje openbare weg, als je als consument kan aantonen dat je daadwerkelijk een zwaarwegend belang hebt en zo min mogelijk van de openbare weg filmt). Dat veel consumenten de boel echter niet op orde hebben en dus de privacy van derden niet correct borgen is wat mij betreft echt wel kwalijk, en ik vind het zeker jammer dat er geen mogelijkheden zijn (lees er is geen prioriteit bij de overheid) dat wat zwaarder aan te pakkenPhilipsFan schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 02:45:
[...]
Nee, het online posten van dat soort filmpjes, zonder toestemming van de gefilmde, DAT is wat verboden moet worden. Het is volkomen terecht dat mensen hun oprit willen filmen. Vandalisme, een bewegingsdetector die alvast een bel laat gaan als iemand je oprit op loopt, pakketbezorgers die er een potje van maken, er zijn genoeg redenen te bedenken om je eigen oprit (en soms ook een stukje straat, ook al mag het officieel niet) te willen filmen.
Maar het is NIET volkomen terecht als iedereen die beelden online zet. Als ik pakketbezorger zou zijn en ik struikel een keer op jouw stoep, of ik heb m'n gulp open staan, dan hoeft de hele wereld dat verder niet te zien toch. Mensen moeten eens fatsoen leren voordat ze iets op internet zetten. DAT is wat er mis is met de maatschappij.
Waar je uit kan halen dat volgende AP een videodeurbel pas mag opnemen / opslaan wanneer er aangebeld wordt, zodat de 3de partij nog een keuze kan maken om weg te lopen en niet aan te bellen en dus niet gefilmd te worden.Heeft u een videodeurbel? Zorg er dan voor dat mensen die bij u willen aanbellen weten dat zij worden gefilmd. Bijvoorbeeld met een sticker. Zodat zij er zelf voor kunnen kiezen om niet aan te bellen als zij liever niet gefilmd willen worden.
[ Voor 22% gewijzigd door Dennism op 30-09-2023 10:41 ]
Meestal niet. Ook voor de pakketbezorger geldt: Hij wordt gefilmd tijdens aankomst en vertrek en niet constant (door dezelfde persoon). Als deurbel eigenaar kan ik verder niet zijn werk zontroleren, wel hoe hij zich tov mijn eigendommen gedraagt.c-nan schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 06:09:
[...]
Wordt je ook gefilmd tijdens het uitvoeren van je werk, continu, van een meter afstand. Of alleen tijdens aankomst en vertrek? Groot verschil.
Waarom maak je dan de vergelijking?DjoeC schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 11:42:
[...]
Meestal niet. Ook voor de pakketbezorger geldt: Hij wordt gefilmd tijdens aankomst en vertrek en niet constant (door dezelfde persoon). Als deurbel eigenaar kan ik verder niet zijn werk zontroleren, wel hoe hij zich tov mijn eigendommen gedraagt.
Opnames maken van de straat is ook niet toegestaan.Dat gezegd hebbend: Verstoren van een wifi signaal is niet legaal, Als je dat doet heb je naar mijn idee wat uit te leggen. Overigens, als ik een (deurbel) camera zou hebben hangen zou deze per definitie storingsvast bedraad zijn met opslag buitenshuis. Goed gedrag van bezoekers interesseert me niet (of wordt beloond) maar slecht gedrag wil ik zoveel mogelijk informatie over hebben.
EU DNS: 86.54.11.100
Ook dat lijkt me geen helemaal eerlijke vergelijking, hij wordt immers niet alleen bij aankomt en bij vertrek gefilmd, maar ook tijdens het uitvoeren van de werkhandelingen (wachten bij de deur, eventuele handtekening / id verificatie en daarna de overdracht van het pakket, pas nadat jij het in de hand hebt is het voor zover ik weet jouw eigendom, tot die tijd niet).DjoeC schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 11:42:
[...]
Meestal niet. Ook voor de pakketbezorger geldt: Hij wordt gefilmd tijdens aankomst en vertrek en niet constant (door dezelfde persoon). Als deurbel eigenaar kan ik verder niet zijn werk zontroleren, wel hoe hij zich tov mijn eigendommen gedraagt.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq