Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melvin.P
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 21-04 14:45
Voorgeschiedenis/aanleiding
In topic Exchange Online bij KPN wilde ik een discussie starten over, en hulp vragen bij, het gebruiken van (of juist het stoppen daarmee) van Exchange Online (Microsoft 365) bij KPN. Omdat het topic nu een langdradig, eigenlijk off-topic verhaal geworden is, vraag ik in dit nieuwe topic hulp bij de stap waarbij ik nu vastzit.

We trokken al snel de conclusie dat we beter konden overstappen naar Microsoft 365 zonder KPN ertussen. Ik heb een nieuwe tenant opgezet en met de nodige moeite een nieuwe licentie gekocht. De nieuwe mailbox is actief, maar alles berust nog op het onmicrosoft.com-domein. Ik zou namelijk graag het archief van de gebruiker willen importeren, voordat ik het domein aan de nieuwe tenant koppel. Bijkomstigheid; het domein is inmiddels wel bij een andere registrar ondergebracht.

Vraag over PST importeren in Microsoft 365
Door gebruik van POP heeft de gebruiker een lokaal e-mailarchief in Outlook 2010. Middels de instructie van Microsoft en deze handleiding van een derde ben ik een heel eind met het uploaden en importeren van het PST-bestand. Dat laatste stukje, importeren, gaat helaas steeds mis.

Uploaden lukt, analyseren lukt, en daarna start ik het importeren. Keer op keer staat de voortgang dan voor 2 uur op 0%, en daarna is deze 'voltooid met fouten'. In het rapport staat een unknown error, en de tekst ‘Object reference not set to an instance of an object'. Daaronder staat een hele rits aan informatie over authenticatie en tokens, maar Google helpt me niet verder.

Ik twijfel in eerste instantie vooral aan mezelf, maar weet echt niet wat ik fout doe. Elders kreeg ik nog de tip het naar een andere mailbox te proberen. Ik ben geneigd dat nog te doen. Maar ik krijg door de vele pogingen ook mijn twijfels bij het geüploade PST-bestand.

Heeft iemand de tip?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sniper20
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:41
Ik begrijp dat het om 1 mailbox gaat ? Dan is het toch niet zo lastig. Je connect met Outlook naar de oude tenant. Maakt een PST. Vervolgens verbinding maken met het nieuwe tenant. En een import doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melvin.P
Dat was ik van plan. Althans, dat tweede deel. Met de huidige tenant verbinden is niet relevant, het gaat om een lokaal archief door gebruik van POP.

Maar in het andere topic werd ik geadviseerd de import op deze manier te doen. Omdat het om één gebruiker gaat, raad je mij eigenlijk aan het toch gewoon in Outlook te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:47
@Melvin.P kan je een mod vragen posts uit het andere topic hierheen te verplaatsen.

Wil je best verder proberen te helpen maar ga niet opnieuw beginnen 😜

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sniper20
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:41
Melvin.P schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 17:28:

Maar in het andere topic werd ik geadviseerd de import op deze manier te doen. Omdat het om één gebruiker gaat, raad je mij eigenlijk aan het toch gewoon in Outlook te doen?
Of je het nu binnenhaalt via POP of verbinding hebt met Exchange online, maakt niet veel uit. Zolang je het in Outlook hebt staan kun je exporteren en importen naar PST. Daarvoor heb je de backend van Exchange en Azure niet voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melvin.P
Dat snap ik, ik wilde alleen helder stellen dat ik geen PST meer hoef te maken. Die is er al; het gaat om een lokaal archief door gebruik van POP.

Maar dat je aanraadt het via de client te doen, dat is duidelijk. Ik denk dat ik nog de moeite neem het met een nieuwe mailbox te proberen, en het dan opgeef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVMartin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Vandaag toevallig gedaan. Outlook op een cliënt, verbinden met 365 via imap. Vervolgens in outlook de pst koppelen. Tenslotte de mailtjes slepen uit de pst naar een map in m365/imap account. Na verplaatsen in outlook imap account verwijderd, de pst losgekoppeld en pst bestand lokaal verwijderd. Controles kun je halverwege doen in de webbrowser. Wanneer je alle mail in de pst voor het verplaatsen op ongelezen zet, dan heb je een teller die je kunt vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVMartin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ik begrijp overigens niet waarom een gewone gebruiker pop3 of een pst gebruikt, dat is met m36 5 niet handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melvin.P
Gebruiker had Exchange Online Kiosk via KPN; niet geschikt voor gebruik in Outlook maar dat gebeurde met een omweg toch, namelijk met POP en SMTP. Door het stoppen van Basic Authentication werkt dat niet meer en sindsdien probeer ik hem te helpen het in orde te krijgen. Eerder niet bij betrokken geweest.

In de oude tenant, bij KPN dus, is het nu wel omgezet naar een account dat in Outlook werkt. Het functioneert dus. Maar het lokale archief moet ook de cloud in, en dat probeer ik dus in een nieuwe tenant, buiten KPN. Mijn plan was dat via Outlook te doen maar ik heb mij anders laten adviseren.

Inmiddels loopt er een poging naar een nieuwe gebruiker. Tenzij iemand mij kan vertellen wat ik verkeerd doe is dat mijn laatste poging op deze manier.

[ Voor 21% gewijzigd door Melvin.P op 17-10-2022 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Wil je het naar een archief (mailbox) verplaatsen of naar een folder in de mailbox?

Misschien kun je de csv hier plaatsen, wellicht dat daar een foutje inzit.
Of de exacte error logs die je krijgt hier plaatsen.

Maar zoals ook in je andere topic, handmatig via de Outlook cliënt was in dit geval veel sneller geweest.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melvin.P
Het gaat om een migratie naar de mailbox, niet het archief. Ik kan nog een kopie van de CSV delen, als iemand daar wat aan heeft.

Ik heb een ticket aangemaakt bij Microsoft, ze zouden er gisteren of eergisteren op terugkomen. Niet gebeurd, helaas. Ik ga het via Outlook doen, dit kost te veel tijd. Vanavond help ik de gebruiker met het inbouwen van een SSD, herinstalleren van Windows en uiteindelijk importeren van het PST-bestand uit Outlook 2010.

En dan kan ik eindelijk het domein aan de nieuwe tenant koppelen, in plaats van de KPN-tenant.

Dank allemaal!
Pagina: 1