Action slimme connect heating radiatorknop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-05 17:47
Sinds kort heeft de action een set van 3 slimme radiotorknoppen in de verkoop voor 99,95 euro (ecl verzkst)

Omdat het mij niet duidelijk was hoe de knoppen werken heb ik gebeld met de klantenservice van de action.

Daar kreeg ik uitgelegd dat het out of the box was en dat het via de wifi werkt .

Het lijkt mij op de Tado knoppen, maar ik zie er geen ontvanger erbij net als bij Tado.

N.a.v. het telefoon gesprek heb ik de knoppen maar besteld en benieuwd als ik ze binnen krijg.

Ik weet niet of ik hier de link mag plaatsen, maar bij deze:
https://shop.action.com/n...-heating-set-radiatorknop

De vraag is eigenlijk hoe werken die knoppen? als ik bijv in de woonkamer temperatuur op 20 graden heb staan, en ik heb bijvoorbeeld in de gang waar het altijd kouder is bijvoorbeeld op 21 graden staan, kan?

Er staat het werkt met bijna elke soort radiator, en ja het werkt via wifi , maar communicatie met mijn cv ketel is mij niet geheel duidelijk

[ Voor 22% gewijzigd door ThinkPad op 19-10-2022 13:41 . Reden: Google tracking uit link gehaald ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:56

de Peer

under peer review

Wat is je vraag?
Of is het als tip bedoeld?

[ Voor 46% gewijzigd door de Peer op 17-10-2022 16:35 ]

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17-05 21:16
Ik gok op een Chinese tuya-kloon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
de Peer schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 16:34:
Wat is je vraag?
Of is het als tip bedoeld?
Sorry zal het aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
breew schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 16:35:
Ongetwijfeld

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ImDion
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 02-05 14:04

ImDion

professioneel amateur

breew schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 16:35:
100% :P
ivo1969 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 16:33:
Sinds kort heeft de action een set van 3 slimme radiotorknoppen in de verkoop voor 99,95 euro (ecl verzkst)

Omdat het mij niet duidelijk was hoe de knoppen werken heb ik gebeld met de klantenservice van de action.

Daar kreeg ik uitgelegd dat het out of the box was en dat het via de wifi werkt .

Het lijkt mij op de Tado knoppen, maar ik zie er geen ontvanger erbij net als bij Tado.

N.a.v. het telefoon gesprek heb ik de knoppen maar besteld en benieuwd als ik ze binnen krijg.

Ik weet niet of ik hier de link mag plaatsen, maar bij deze:
https://shop.action.com/n...0YRAOdEAQYASABEgLZGvD_BwE

De vraag is eigenlijk hoe werken die knoppen? als ik bijv in de woonkamer temperatuur op 20 graden heb staan, en ik heb bijvoorbeeld in de gang waar het altijd kouder is bijvoorbeeld op 21 graden staan, kan?

Er staat het werkt met bijna elke soort radiator, en ja het werkt via wifi , maar communicatie met mijn cv ketel is mij niet geheel duidelijk
Zover ik weet communiceren deze knoppen niet met je CV. ze commanderen geen warmte, maar reguleren het. feel free to correct me :)

[ Voor 81% gewijzigd door ImDion op 17-10-2022 16:57 . Reden: extra content! ]

3x proberen dan meten... toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01:54
Ja, aangezien er geen verbinding met je CV bij zit zullen ze in principe gewoon standaard thermostaatkranen zijn. Dus je kunt een temperatuur instellen, en zolang je CV warmte levert zullen ze werken. Als je CV geen warmte levert doen ze niets meer.

Praktisch verwacht ik een semi-slimme variant op dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZdwKbBh9QZvQQg3wNmbkVQ5RFI4=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tMfUypwaC0AU8RXJLdg6bcsh.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ivo1969 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 16:33:
[knip]

De werking is lokaal, dus daar waar geplaatst. Je thermostaat (woonkamer), bepaalt echter of er per lokaal (per slimme radiatorthermostaat), ook wat geregeld kan worden aan temperatuur. Indien je woonkamerthermostaat op 15°C staat ingesteld, dan kan zo'n lokale thermostaat de ruimte (waar geplaatst), niet hoger krijgen dan die 15°C. Je huiskamerthermostaat, die dus je ketel aanstuurt, is leidend voor de te regelen temperatuur.

Zet je de kamerthermostaat op bijv. 25°C, dan zouden de radiatorthermostaten de ruimte wel tot die 21°C kunnen verwarmen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacco91
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-05 21:46
Maar als het Tuya is kan je er als het goed is ook een thermostaat van Tuya aan koppelen en zou het als een Tado moeten werken. In dat geval wordt het een echt "smart" systeem. Maar dan kan je net zo goed een set incl thermostaat kopen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prinzie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-04 11:28
Vraag mij inderdaad ook af hoe dit moet gaan werken. Leuk bedacht, maar hoe communiceren deze knoppen uiteindelijk met je ketel?

Het is in mijn ogen juist de bedoeling dat je kamer afhankelijk kan verwarmen, maar als ik dit zo zie dien je je woonkamer (ruimte waar thermostaat hangt) gewoon op 22-23 graden te hebben om dit te laten werken. Als je woonkamer op zeg 15 graden staat dan wordt het boven in de kamers dus ook niet warmer dan 15 graden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:52

Yucon

*broem*

Prinzie schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 10:36:
Vraag mij inderdaad ook af hoe dit moet gaan werken. Leuk bedacht, maar hoe communiceren deze knoppen uiteindelijk met je ketel?

Het is in mijn ogen juist de bedoeling dat je kamer afhankelijk kan verwarmen, maar als ik dit zo zie dien je je woonkamer (ruimte waar thermostaat hangt) gewoon op 22-23 graden te hebben om dit te laten werken. Als je woonkamer op zeg 15 graden staat dan wordt het boven in de kamers dus ook niet warmer dan 15 graden.
Ik denk dat je het de andere kant uit moet zien. Als je thermostaat in de woonkamer op 21 staat kun je daarmee op de slaapkamers de temperatuur terugschroeven. Of weer omhoog draaien als hij op dat moment daar laag stond.

Als je het geheel smart wil maken zou je een extra wifi device toe moeten voegen om een pulsje naar je ketel te geven. Als je een beetje handig bent is dat niet heel ingewikkeld, maar als je dat niet bent kan het wel lastig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prinzie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-04 11:28
Yucon schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 10:42:
[...]

Ik denk dat je het de andere kant uit moet zien. Als je thermostaat in de woonkamer op 21 staat kun je daarmee op de slaapkamers de temperatuur terugschroeven. Of weer omhoog draaien als hij op dat moment daar laag stond.

Als je het geheel smart wil maken zou je een extra wifi device toe moeten voegen om een pulsje naar je ketel te geven. Als je een beetje handig bent is dat niet heel ingewikkeld, maar als je dat niet bent kan het wel lastig zijn.
Ja, dat is te begrijpen, maar in deze tijd totaal niet energiezuinig. Zo'n smart device moet in mijn ogen juist comfort geven tegen lagere energiekosten. Dus net als Tado: Thermostaat communiceert met ketel, knoppen in andere kamers communiceren weer met thermostaat in woonkamer, waardoor als er een onafhankelijke kamer warm water wilt hebben dat er gewoon een signaal richting mijn ketel gaat en dat er warm water de ruimte in komt.

En dat je zelf een WiFi moduultje kan maken heb je gelijk in, maar ik verwacht dat de Action/LCS met een compleet systeem op de markt komt. En dat is dit in mijn ogen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
Yucon schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 10:42:
[...]

Ik ben met bepaalde dingen handig ja , maar niet op dit gebied

Mij was verteld dat de als de huiskamer thermostaat op 20 staat de andere kamer bijvoorbeeld op 22 graden gezet kan worden, want dat was echt mijn vraag voordat ik ze bestelde.
Nu heb ik de Action gebeld en dat mij voorlichting niet klopte , ik mag bestelling weigeren, terug laten sturen en krijg het bedrag incl de verzendkosten terug.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:52

Yucon

*broem*

Prinzie schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 10:46:
En dat je zelf een WiFi moduultje kan maken heb je gelijk in, maar ik verwacht dat de Action/LCS met een compleet systeem op de markt komt. En dat is dit in mijn ogen niet.
Ik denk dat je verwachting van de action te hoog ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:48

The Zep Man

🏴‍☠️

Je kan dit waarschijnlijk met bijvoorbeeld Home Assistant combineren met iets als:

[OTGW] OpenTherm gateway

[ Voor 4% gewijzigd door The Zep Man op 19-10-2022 07:16 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
ik weet niet of dit de aangewezen plek is om daar iets over te schrijven, maar een hele tijd geleden heb ik eens geexperimenteerd met tuya en HomeAsistant, je moest daarvoor een gratis tuya dev account aanmaken. wat me opviel was dat tuya in ieder geval al servers in de EU heeft hangen ... wat dus betekent dat ze (in theorie) 100% gehouden zijn aan EU wetgeving, En dat jouw data dus op die EU-servers zou moeten blijven en niet naar china gaat. (In Theorie dus: de praktijk zou anders kunnen zijn, de overheid daar is immers nog een stuk strenger dan die in de VS)

Nu over de aparaten van tuya.
zoals je zelf al aangeeft zijn de wifi modules intern en dat beperkt de ontvangst aanzienlijk, bovendien zal zo'n kraan echt dicht bij de muur zitten wat ook conectie-issues kan versterken.
Nu heb ik bij hun lampen al gemwerkt dat ze niet heel erg stabiel zijn als het op modernere wifi standaarden aan komt.

ik heb daarom gekozen om mijn tuya systeem helemaal los te maken van de rest van mijn netwerk (zodat ze elkaar niet storen, en zodat tuya op legacy standaarden kan werken)...
> hiervoor heb ik een extra wifi antenne aan mijn router geknoopt (usb) en die ingesteld op 2.4ghz wifi N met een kanaal breedte van 10 (of is het 20 *iig de laagste setting)
> verder heb ik er voor gekozen om wpa1 te kiezen als encryptie.. want oude hardware oudere technieken...
> als laatste heb ik uiteraard ap-client-isolation ingesteld zodat de verschillende devices elkaar niet kunnen zien, dat is immers niet nodig nu het via de cloud gaat.
>> en heb ik in mijn firewall nog een extra gegel gemaakt die alle paketen tussen die ap en de overige clients in mijn netwerk meteen dropt... (als alternatief voor een vlan).

Sinds die tijd merk ik niets meer van lampen die hun verbinding verliezen of deurbellen die niet meer werken - dit truukje zou vast ook werken voor deze thermo-kranen.

ik had eerst ook veel last van die zogenaamde tuya-issues maar nu lijken ze hiermee helemaal verholpen ... een mooie oplossing is het niet, dat geef ik toe, maar het werkt wel!

als je op deze manier een tuya netwerkje maakt, dan is er met de intergraties in HomeAsistant wel een koppeling te maken naar een slimme Openterm gateway ... of als je dat nog niet hebt, ik had een aan-uit-ketel met 2 draatjes, sluiting is aan, onderbroken is uit... mijn opissing was een or-switch programmeren waarbij een espn module sluiting maakte als 1 van de kranen ON was. maar volgens mij zullen daar gewoon standaard plugins voor zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door i-chat op 19-10-2022 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankiel
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 14-11-2022
Kan je er wel een schema aan vast koppelen, bv 's avond om 20:00 open en om 23:00 weer dicht?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fredderf
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-04 17:01
Ik heb ze besteld en ze zijn binnengekomen: toch met een Zigbee hub. Maar ik wil alles liever op wifi, dus ik stuur ze terug.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jtzyR-T6cPyBn_QeAXl86JyUqo8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4FIj3NYmHd5bfoJzYJBauNLk.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 170% gewijzigd door fredderf op 30-10-2022 08:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bartjes999
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 15-05 21:34
De thermostaat zal niet communiceren met de CV ketel, dit kan eventueel via een ander apparaat (zie een paar berichten terug) of een slimme thermostaat.
Doorgaans plaats je dus in de ruimte waar de CV-thermostaat hangt (meestal je woonkamer) eenvoudige niet-thermostaat knoppen die meestal helemaal open staan.

De slimme thermostaatknoppen geven dan vooral voordeel in andere ruimtes waar lang niet altijd warmtevraag is. Dit kan bijvoorbeeld een kinderkamer zijn (waar ze ook studeren) of een kantoor / hobbyruimte en misschien een badkamer (ik weet niet hoe vochtbestendig de knoppen zijn)
Uiteraard moet de ketel warmte leveren om een ruimte te verwarmen, dat geldt voor elk ander (eenvoudig) type knoppen ook.

Zigbee is een afgeleid protocol van WiFi. Zigbee apparaten maken tevens een 'mesh' netwerk wat beter werkt als WiFi. Het betekent bijvoorbeeld als je knop op zolder slecht bereik heeft en je nog een knop toepast op de 1e etage, deze laatste knop tevens de communicatie naar de zolderknop zal overnemen en je zodoende een grotere afstand tussen zender en ontvanger voor elkaar kan krijgen.
Als je de hub aansluit op je internet router zou je overal ter wereld (en via WiFi) je knoppen kunnen bedienen. Ik snap niet waarom dit een reden is de set terug te sturen ?

[ Voor 28% gewijzigd door bartjes999 op 05-11-2022 12:26 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:05
fredderf schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 19:56:
Ik heb ze besteld en ze zijn binnengekomen: toch met een Zigbee hub. Maar ik wil alles liever op wifi, dus ik stuur ze terug.

[Afbeelding]
Ik zou dit soort dingen nooit op mijn wifi willen hebben, net zoals slimme lampen, deurbellen, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

[Afbeelding]
Ze werken op Zigbee? Dat maakt ze juist interessant voor mij. Alleen vind ik het zonde om ook nog eens te betalen voor een hub (die ik niet gebruik).

Het lijkt erop dat wat Action verkoopt dit model (los) betreft. 'Standaard' Tuya spul, mogelijk elders goedkoper te krijgen. Goedkoopste dat ik tot nu toe ben tegengekomen is die link, voor vijf stuks 32 EUR per stuk.

[edit]
29 EUR per stuk.
~28 EUR per stuk in bulk per vijf.

[ Voor 17% gewijzigd door The Zep Man op 06-11-2022 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x4
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-05 14:51

4x4

remmuz schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 12:37:
[...]

Ik zou dit soort dingen nooit op mijn wifi willen hebben, net zoals slimme lampen, deurbellen, enz.
Werken die dingen ook als je ze op een losse oude router aansluit die geen internetverbinding heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:05
4x4 schreef op zondag 6 november 2022 @ 10:05:
[...]

Werken die dingen ook als je ze op een losse oude router aansluit die geen internetverbinding heeft?
ik denk het niet. Maar ik ben niet zo bekend met dat Tuya spul.
In ieder geval kun je ze dan niet op afstand bedienen tenzij je je telefoon even met dat netwerk verbind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Deze apparaten spreken geen Wi-Fi of IP, dus nee.
remmuz schreef op zondag 6 november 2022 @ 10:45:
ik denk het niet. Maar ik ben niet zo bekend met dat Tuya spul.
Dit specifieke 'Tuya-spul' maakt gebruik van de draadloze netwerkstandaard genaamd Zigbee. Je kan het gebruiken met een officiële hub, maar dan heb je dezelfde beveiligingsproblemen als met andere IP-connected IoT-prul dat door anderen (niet) beheerd wordt. Wat veel tweakers doen is een eigen Zigbee gateway gebruiken, gebaseerd op (up-to-date) open source software. Een voordeel is dat alles kan werken zonder internetverbinding, en dat je geen afhankelijkheid hebt van fabrikanten voor voortdurende ondersteuning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartjes999
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 15-05 21:34
Weet iemand de IP klassering van zo'n knop ?
Ik zou het in de badkamer willen toepassen en dan moet de knop wel tegen vocht kunnen.
Heeft iemand zo'n knop reeds in de badkamer geplaatst ?

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

bartjes999 schreef op woensdag 9 november 2022 @ 22:38:
Weet iemand de IP klassering van zo'n knop ?
Ik zou het in de badkamer willen toepassen en dan moet de knop wel tegen vocht kunnen.
Heeft iemand zo'n knop reeds in de badkamer geplaatst ?
Volgens de omschrijving hier zijn ze IP20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-05 16:49
Dit soort systemen zijn alleen interessant als je er een complete zoneregeling mee kan opbouwen inclusief groepen regelbaar maken voor vloerverwarming of muurverwarming. Honeywell heeft zo'n systeem naar dat is peperduur om te implementeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 09:55
zuma schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 11:03:
Dit soort systemen zijn alleen interessant als je er een complete zoneregeling mee kan opbouwen inclusief groepen regelbaar maken voor vloerverwarming of muurverwarming. Honeywell heeft zo'n systeem naar dat is peperduur om te implementeren.
Ik ga er nu twee gebruiken voor de kinderkamers. Met name als het een strenge winter wordt kan het fijn zijn om toch even iets te verwarmen. Standaard staan de radiatoren op de eerste verdieping dicht, omdat het anders al gauw te warm wordt en onnodig de radiatoren open staan.

Dit combineer ik met Aqara temperatuursensoren en het aansturen van de Google Nest Thermostaat en radiatorknoppen met Home Assistant. Bij een bepaalde temperatuur op de kinderkamers laat ik de temperatuur van de thermostaat wijzigen om te zorgen dat er warmtevraag ontstaat. Dan neem ik even voor lief dat het in de woonkamer dan misschien ook een graadje warmer wordt.

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Team-RiNo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-05 14:57

[Afbeelding]
Op WiFi ga je iets als dit ook niet vinden gok ik gezien het stroomverbruik, alleen met Zigbee is dit mogelijk op 2xAA.

5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:46

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Team-RiNo schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 14:46:
[...]

Op WiFi ga je iets als dit ook niet vinden gok ik gezien het stroomverbruik
Shelly TRV is op basis van wifi :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-05 19:30
Slappyjoez schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 12:09:
[...]

Ik ga er nu twee gebruiken voor de kinderkamers. Met name als het een strenge winter wordt kan het fijn zijn om toch even iets te verwarmen. Standaard staan de radiatoren op de eerste verdieping dicht, omdat het anders al gauw te warm wordt en onnodig de radiatoren open staan.

Dit combineer ik met Aqara temperatuursensoren en het aansturen van de Google Nest Thermostaat en radiatorknoppen met Home Assistant. Bij een bepaalde temperatuur op de kinderkamers laat ik de temperatuur van de thermostaat wijzigen om te zorgen dat er warmtevraag ontstaat. Dan neem ik even voor lief dat het in de woonkamer dan misschien ook een graadje warmer wordt.
Als je dan ook van die knoppen in je woonkamer plaatst, dan kan je die dicht doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

[...]

Meestal niet want het "smart" gedeelte (en soms de phone home functie ;) ) werkt veelal alleen met een app en online portal.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Busters
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 20-09-2023
Vraagje: ik heb nu radiatorknoppen van Max eq3 maar deze kun je goed horen als ze open en dicht gaan .
Zijn deze radiatorknoppen wel een beetje geluidloos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheIbex
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:09
Heeft iemand dit al gekoppeld aan home assistant? Bij voorkeur zonder de bijgeleverde bridge/hub. Dus met zha of mqtt? Ik kan ze op blakadder niet vinden. Of dat iemand weet of het een relabel is van iets is.

Ik heb na de verbouwing 3 nieuwe radiatoren, maar er zitten (nog) geen thermostatische knoppen op. Ik dacht dat die bij de radiatoren zouden zitten. Misschien is dit een handige oplossing.

Interpolis, glashelder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@TheIbex lijkt me een TuYa. Zie bijvoorbeeld:

TuYa TV02-Zigbee en TuYa TS0601.

Als je de bridge van de Action toch niet gaat gebruiken, waarom dan niet direct dit soort knoppen los kopen? Dus niet van de Action, maar Tuya zelf (of Moes of 1 van de honderd andere relabels).
Willekeurig voorbeeldje van Aliexpress: drie zigbee-knoppen voor €81,88, gratis verzending. Dat is toch aantrekkelijker dan €100 betalen bij de Action en met een apparaat zitten dat je toch niet gebruikt? De knoppen van de Action zijn geen scherpe deal als je geen hub nodig hebt.
Busters schreef op zondag 13 november 2022 @ 14:38:
Vraagje: ik heb nu radiatorknoppen van Max eq3 maar deze kun je goed horen als ze open en dicht gaan .
Zijn deze radiatorknoppen wel een beetje geluidloos?
In alle knoppen zit een piepklein motortje dat best veel kracht moet zetten. Daarom maken ze veel toeren terwijl het palletje dat op je thermostaatventiel drukt langzaam beweegt. Ik denk dat dit nooit helemaal geluidloos zal gaan. Zelf heb ik de Moes BRT-100 en die hoor je ook zoemen als hij van positie verandert. In bed lig ik er 40cm vandaan met mijn hoofd, maar we zijn er nog nooit wakker van geworden.

[ Voor 61% gewijzigd door Gizz op 21-11-2022 14:41 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Gizz schreef op maandag 21 november 2022 @ 10:32:
@TheIbex lijkt me een TuYa. Zie bijvoorbeeld:

TuYa TV02-Zigbee en TuYa TS0601.

Als je de bridge van de Action toch niet gaat gebruiken, waarom dan niet direct dit soort knoppen los kopen? Dus niet van de Action, maar Tuya zelf (of Moes of 1 van de honderd andere relabels).
Willekeurig voorbeeldje van Aliexpress: drie zigbee-knoppen voor €81,88, gratis verzending. Dat is toch aantrekkelijker dan €100 betalen bij de Action en met een apparaat zitten dat je toch niet gebruikt? De knoppen van de Action zijn geen scherpe deal als je geen hub nodig hebt.
Zie ook:
The Zep Man in "Action slimme connect heating radiatorknop"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RPGerritsen
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 09-12-2022
Weet iemand welk Tuya apparaat ik kan gebruiken voor het aansturen van de CV ketel (OpenTherm compatible)? Via Home Assistant of Smart living zou je dit apparaat kunnen aansturen als een van de radiator knoppen warme vraagt. Los van die in de woonkamer.

Dan wordt het een oplossing zoals Tado.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geeknerd
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-04 21:59
TheIbex schreef op maandag 21 november 2022 @ 09:53:
Heeft iemand dit al gekoppeld aan home assistant? Bij voorkeur zonder de bijgeleverde bridge/hub. Dus met zha of mqtt? Ik kan ze op blakadder niet vinden. Of dat iemand weet of het een relabel is van iets is.

Ik heb na de verbouwing 3 nieuwe radiatoren, maar er zitten (nog) geen thermostatische knoppen op. Ik dacht dat die bij de radiatoren zouden zitten. Misschien is dit een handige oplossing.
Yep, heb er twee besteld via Ali: https://www.aliexpress.co...ail_item.3.23c6f19cluUmh0

Deze vervangen huidige heimeier thermostaatkranen met standaard afmetingen M30 x 1.5mm : dus zonder hulpstukken te koppelen.

integratie met Home Assistant via ZHA en Conbee 2 stick verliep zonder problemen.

wordt herkend als Zigbee device : TS0601 by _TZE200_hue3yfsn, en quirk : Quirk: zhaquirks.tuya.ts0601_trv.ZonnsmartTV01_ZG

in dashboard geintegreerd met standaard Thermostat card

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annabee1974
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 13-12-2022
Kun je deze knoppen ook zonder hub installeren? Hier hoeft het niet zo 'slim'. Slecht geïsoleerde woonkamer, waardoor de CV 's nachts vaak aanslaat om de temperatuur op 15 graden te houden. In de hal en werkkamer wordt het dan naar verhouding een stuk warmer. Doel is om temperatuur daar lager te hebben dan in de woonkamer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@Annabee1974 ja, je kunt de temperatuur gewoon op de knop zelf instellen. De vraag is wel wat voor meerwaarde dat heeft t.o.v. een reguliere thermostaatknop die goedkoper is én geen batterijen nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bfvde
  • Laatst online: 21-12-2022
Ik heb ook de Action LSC Smart Connect heating set radiatorknop gekocht.
De hub is geïnstalleerd, maar ik krijg geen reactie van de thermostaatknoppen.

Is er iemand die kan aangeven hoe de koppelmodus wordt geactiveerd? Ik denk dat ik zo'n beetje alle mogelijkheden heb geprobeerd, maar zie kennelijk iets over het hoofd.

Bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@bfvde heb je iets aan deze instructies? De stappen onder Pairing dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bfvde
  • Laatst online: 21-12-2022
Dank voor de reactie, maar dit komt overeen met de huidige handleiding.

Punt 7 van bovengenoemde instructies herhaald.
To pair - long-press the main big rotating button. Make sure the thermostat has a good signal from ZigBee coordinator.

De Thermostaat knop blijft AdA aangeven en geeft verder geen enkele reactie. (Als de batterijen erin gaan, gaat hij conform aanwijzing eerst naar INS, dan F2 en na indrukken draaiknop terug naar AdA. Meer niet)

• Vaatdoek82
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 16-05 12:25
geeknerd schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 12:59:
[...]

Yep, heb er twee besteld via Ali: https://www.aliexpress.co...ail_item.3.23c6f19cluUmh0

Deze vervangen huidige heimeier thermostaatkranen met standaard afmetingen M30 x 1.5mm : dus zonder hulpstukken te koppelen.

integratie met Home Assistant via ZHA en Conbee 2 stick verliep zonder problemen.

wordt herkend als Zigbee device : TS0601 by _TZE200_hue3yfsn, en quirk : Quirk: zhaquirks.tuya.ts0601_trv.ZonnsmartTV01_ZG

in dashboard geintegreerd met standaard Thermostat card
Toch mooi dat je dit werkend hebt gekregen want ik meende dat Tuya op een gegeven moment andere chips ging gebruiken zonder local support :P
Lang leven ConBee :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Vaatdoek82 schreef op donderdag 22 december 2022 @ 11:37:
[...]

Toch mooi dat je dit werkend hebt gekregen want ik meende dat Tuya op een gegeven moment andere chips ging gebruiken zonder local support :P
Dat heeft niet met deze zigbee-producten te maken, zigbee is immers altijd local. Waar jij op doelt zijn de producten van Tuya op basis van wifi: daar werden voorheen vaak de ESP8266-chip in gebruikt die je zelf kunnen flashen met andere firmware.

• Vaatdoek82
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 16-05 12:25
Gizz schreef op donderdag 22 december 2022 @ 12:25:
[...]

Dat heeft niet met deze zigbee-producten te maken, zigbee is immers altijd local. Waar jij op doelt zijn de producten van Tuya op basis van wifi: daar werden voorheen vaak de ESP8266-chip in gebruikt die je zelf kunnen flashen met andere firmware.
Dank!! Kan ik met een gerust mijn Zigbee collectie aanvullen :)

• ivo1969
Als starter van dit topic, is mijn een ding nog steeds niet duidelijk.
Communiceert het via zigbee bijv met mijn nefit thermostaat??

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@ivo1969 nee, standaard niet. Deze knoppen kun je aansturen via zigbee, maar zij kunnen niet communiceren met je thermostaat. Om deze knoppen en je thermostaat, twee losse systemen, met elkaar te koppelen zul je iets als Home Assistant moeten gebruiken waarmee je makkelijk van alles aan elkaar kunt koppelen.

Maar deze knoppen met de bijbehorende zigbee-gateway, die kunnen zonder extra hulp niks met je thermostaat.

Wil je wel een kant-en-klaar alles in 1 systeem, dan kom je uit bij systemen zoals Tado.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnBuitink
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10-01-2023
bfvde schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 09:19:
Ik heb ook de Action LSC Smart Connect heating set radiatorknop gekocht.
De hub is geïnstalleerd, maar ik krijg geen reactie van de thermostaatknoppen.

Is er iemand die kan aangeven hoe de koppelmodus wordt geactiveerd? Ik denk dat ik zo'n beetje alle mogelijkheden heb geprobeerd, maar zie kennelijk iets over het hoofd.

Bedankt alvast.
Als je wilt koppelen moet je ze eerst op de verwarming kraan monteren. Dan op de draaiknop tikken. Hij gaat dan even draaien om zich in te stellen. Duurt een minuut. Als dat klaar is houdt je de draaiknop 5 sec in. Dan gaat het Wifi icoon oplichten en kan je koppelen via Zigbee.
Dat gaat razendsnel. Je kan ook een groep maken van alle thermostaten. Dan kan je alles in 1 x instellen qua temperatuur. Ik had ook de Max E3. Die maken idd erg veel herrie. Deze van LSC hoor je niet.
Vertaling naar de app is wel beetje idioot. Manual instellen noemen ze handleiding. Boosting is stimuleren genoemd.
Ik heb er 7in totaal en werken perfect.
Enige nadeel is dat je geen volledig overzicht hebt van alle ruimtes en temperaturen.
In de Smart Home app schijnbaar wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M040
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 08-06-2024
Hallo,
ik heb deze set gekocht en inmiddels op 1 bestaande thermostaatkraan kunnen instaleren. Zowel de App als de Zigbee hub communiceren goed met elkaar. Per kraan kun je een ruimte toewijzen en een programma voor de temperatuur instellen (alle dagen, doordeweeks + weekend gescheiden).

Er zitten diverse adaptors bij voor de aansluiting, maar ik heb verder allemaal Pflieger thermostaatkranen waarbij de nieuwe LSC thermostaatkraan niet over de kunstof fitting (zie foto's) van de Pflieger heen gaat en waarvoor er volgens mij geen passende adaptor is bijgeleverd.

Het lijkt erop dat deze zwarte kunststof fitting te groot is: kan ik daar de hoeken vanaf halen, zodat deze wel gaat passen?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fU7Mct2ijNG8r_bIH-S_aBYkHOc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IWRIpUCke1GleKDp9Errl0SR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y9R7biWpBoWOfviWHw4uF5QsTJ0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MOStCYqY2qiWEG3VllUBRak7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duke Ferret
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-03 19:44
Heeft iemand ontdekt hoe het omhulsel (buitenkant staat PULL en binnenin staat PUSH) kan vastklikken?
Ik heb zelfs met een mesje iets weggesneden zodat het plastic meer veert, maar ze gaan er nog steeds erg makkelijk van af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jospo
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 01-03-2023
Volgens mij kan je die niet echt vastklikken. Alleen schuiven, maar het gaat idd makkelijk los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jospo
Hebben meer mensen soms, wanneer je een radiatorknop opent, je heel kort onderin een rood batterij icoon ziet?(zie bijlage) Hij is denk 1sec in beeld, ik neem aan dat dit niet betekend dat batterijen op zijn toch? Ik heb er namelijk net 2 nieuwe in zitten. Hoor graag of meer mensen dit hebben 🙃Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/43l3B6wSX9oaF29iHI2_z1AkF4Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ak6SLPDcrSi83PFLbEwzMGyn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Voor degenen die de actie bij Action gemist hebben:

34,01 EUR/stuk of 30,59 EUR per stuk per 5, gratis verzending. Ik vond goedkopere, maar daarbij wijkt soms een foto af, waarbij ik twijfel dat het werkelijk dit model betreft. Ook zijn er veel verkopers waar je als klant maar een enkel product per keer mag bestellen, wat onhandig is.

[ Voor 59% gewijzigd door The Zep Man op 28-01-2023 23:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jospo
Goeie, ik heb een set van 3 incl zigbee hub (volgens mij precies dezelfde als bij Action) via onlineretouren, helft vd Action prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borbit
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 04-05 13:58
hardware-lover schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 17:01:
[...]

De werking is lokaal, dus daar waar geplaatst. Je thermostaat (woonkamer), bepaalt echter of er per lokaal (per slimme radiatorthermostaat), ook wat geregeld kan worden aan temperatuur. Indien je woonkamerthermostaat op 15°C staat ingesteld, dan kan zo'n lokale thermostaat de ruimte (waar geplaatst), niet hoger krijgen dan die 15°C. Je huiskamerthermostaat, die dus je ketel aanstuurt, is leidend voor de te regelen temperatuur.

Zet je de kamerthermostaat op bijv. 25°C, dan zouden de radiatorthermostaten de ruimte wel tot die 21°C kunnen verwarmen.
Ik zit laatste tijd naar zoiets te kijken. Vooral zodat de verwarming uit kan als ik van huis ben. En ik uhm alvast aan kan zetten als ik richting huis ga rijden. Mijn huis is zeer slecht geïsoleerd. Dus het die 8+ uur dat ik van huis ben per dag de boel stoken is gewoon zonde.

Als ik nou van die slimme knoppen neem. De thermostaat instel op zeg 20 graden. En alle knoppen op 5 graden instel. Dan doet de ketel zeg maar niks? Dan rij ik naar huis en wil ik enkel de woonkamer verwarmen kan ik via de app enkel die op 17 graden zetten (ik heb hem nooit warmer dan 17). Dan gaat ie enkel die kamer verwarmen als ik het goed zie?

De thermostaat hangt in de keuken die ik enkel stook als ik gasten heb (beetje raar huis, de keuken is groter als de woonkamer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

borbit schreef op zondag 5 november 2023 @ 12:21:
[...]
Als ik nou van die slimme knoppen neem. De thermostaat instel op zeg 20 graden. En alle knoppen op 5 graden instel. Dan doet de ketel zeg maar niks?
Nee, dan gaat je ketel verwarmen en probeert hij warm water te pompen terwijl het nergens heen kan gaan. Dan gaat je ketel in storing en vaak een hels kabaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhaket
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-05 19:12
Het handigste is een ketel die op buitentemperatuur en vraag gedreven stookt. Dan iedere kamer een 'slimme' thermostaat die je bijvoorbeeld via home assistant aanstuurt. Dit is zuinig en comfortabel.

Dit is hoe ik het in mijn huis heb ingesteld ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HanZie82
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-02 17:07
Setje gekocht begin mei 2023. Alle 3 al kapot.
1 in woonkamer, ander op slaapkamer.
Op slaapkamer is eigenlijk alleen maar geweest om temp te checken.
In woonkamer was de eerst al na 2 maanden kapot. Volledig aankoop bedrag terug gekregen want konden geen vervangend product versturen.
Volledige ongebruikte knop op de woonkamer verwarming gezet en wat denk je, 4 maanden later ook gesneuveld. Die van de slaapkamer erop gezet en zelfde verhaal.

Ik gebruik de eigen temp instelling van de knoppen. Maar ze houden het niet lang vol.
Zou dan ook heel erg bedenkingen hebben bij die soort knoppen.

Ik ga nu een beter alternatief zoeken, want nog geen half jaar werken lijkt me beetje onzin.

Ook als je Tuya aan Home Assistant koppelt werkt het wel ok. Maar enige functies die echt werken is de tempratuur instelling.
Ondank de functie aanwezig is kan je via home assistant geen open raam functie of child-lock instellen. (alsook het aan/uit zetten totaal niet werkt)

Nooit meer een Tuya thermostaat voor mij hoor. Hiervoor had ik een aliexpress knop die precies hetzelfde deed.
In dit geval blijkt goedkoop duurkoop. helaas.
Pagina: 1