Ondanks dat er heel wat over opladen van auto's is geschreven en veel over zonnepanelen en TLV, kan ik het nog steeds niet helemaal duidelijk krijgen. Mocht dit niet in de juiste groep staan, is het verzoek om dit dan te verplaatsen.
De situatie:
Sinds maart van dit jaar hebben we zonnepanelen liggen met een opbrengst (geschat) van 8MWh op jaarbasis.
Ons verbruik is geschat (op basis van vorig jaar) op 6MWh per jaar.
Dat betekend dat we 2MWh overhouden en dat zal €0,09 per KWh opleveren.
We hebben sinds kort een volledig elektrische auto van 50KW
Gevoelsmatig zeg ik dat we de auto (en natuurlijk de wasmachine, droger etc) kunnen opladen/gebruiken als de zon schijnt, maar maakt dit wat uit dan want we hebben toch over?
Het tarief van thuis laden is op dit moment €0,42 per KWh terwijl de openbare laadpaal in de straat €038 per KWh kost.
De 2 vragen die ik heb:
1 - Maakt het wat uit of ik MET of ZONDER zonneschijn laadt? (ik zou het niet anders kunnen omschrijven)
2 - Gezien het verschil in tarief, is de vraag of ik dan niet beter de auto op een openbare laadpaal kan laden dan die ik thuis hebt?
De situatie:
Sinds maart van dit jaar hebben we zonnepanelen liggen met een opbrengst (geschat) van 8MWh op jaarbasis.
Ons verbruik is geschat (op basis van vorig jaar) op 6MWh per jaar.
Dat betekend dat we 2MWh overhouden en dat zal €0,09 per KWh opleveren.
We hebben sinds kort een volledig elektrische auto van 50KW
Gevoelsmatig zeg ik dat we de auto (en natuurlijk de wasmachine, droger etc) kunnen opladen/gebruiken als de zon schijnt, maar maakt dit wat uit dan want we hebben toch over?
Het tarief van thuis laden is op dit moment €0,42 per KWh terwijl de openbare laadpaal in de straat €038 per KWh kost.
De 2 vragen die ik heb:
1 - Maakt het wat uit of ik MET of ZONDER zonneschijn laadt? (ik zou het niet anders kunnen omschrijven)
2 - Gezien het verschil in tarief, is de vraag of ik dan niet beter de auto op een openbare laadpaal kan laden dan die ik thuis hebt?