Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 767041

Topicstarter
Instagram gaat ook leeftijd van Europese gebruikers controleren

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gk36lcr_sm13klxCzJ8ke6TCCME=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7kwKDisCY8xvwnbx5wei4Q87.jpg?f=fotoalbum_large

Instagram gaat sommige gebruikers in de Europese Unie binnenkort vragen om hun leeftijd te verifiëren. De app kan onder andere op basis van een video-selfie inschatten hoe oud iemand is.

Het is niet de bedoeling om een copyrighted artikel integraal of grotendeels over te nemen. Citeren mag, maar beperkt.

https://www.rtlnieuws.nl/...-check-selfie-verificatie

[ Voor 55% gewijzigd door NMH op 15-10-2022 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Erg schattig dat ze dat via de camera zo willen doen. 't Zal waarschijnlijk binnen notime mogelijk zijn om dat via een deepfake met een app oid te bypassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 767041

Topicstarter
Lanfear89 schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 18:59:
Erg schattig dat ze dat via de camera zo willen doen. 't Zal waarschijnlijk binnen notime mogelijk zijn om dat via een deepfake met een app oid te bypassen.
nee niet alleen via de camera, bekijk de foto even :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:38
Wat is nu de insteek van dit topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

eric.1 schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 21:08:
Wat is nu de insteek van dit topic?
Ik neem aan dat iemand er blij mee is dat instagram dit eindelijk doet en zo de jonge kinderen beschermt tegen te kwalijke invloeden hiervan?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:02

Sebazzz

3dp

Ik vraag mij wel af of ze om je identiteitsbewijs mogen vragen.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-06 17:56

BLACKfm

o_O

YakuzA schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 21:26:
[...]

Ik neem aan dat iemand er blij mee is dat instagram dit eindelijk doet en zo de jonge kinderen beschermt tegen te kwalijke invloeden hiervan?
Ah ja, het goede er van inzien, bescherm de tere kinderzieltjes. En als nevenschade vervolgens een hele database aanmaken met gedetailleerde gezichtskenmerken van elke gebruiker die in twijfel getrokken wordt (wat waarschijnlijk iedereen zal zijn uiteindelijk).

Ik verwacht geen systeem zoals bij het kopen van alcohol in Nederland dat als je maar oud genoeg lijkt, de controle niet meer hoeft. De 'Stille genieters'* op de socials hebben natuurlijk geen content om door te filteren, dus die komen ook een keer aan de beurt, totdat je geen account meer kunt aanmaken zonder die 'leeftijdscheck'.

Want als de leeftijd nou echt zo belangrijk zou zijn zouden er toch heel wat 'kindfleuncers' van die socials af moeten, maarja 'Account beheerd door de ouders'. Als dat de loophole is gaat dit ook niet werken.

En hey, als je straks een scan heb van het gezicht, kun je die weer mooi verwerken in de Metaverse.... hmmmmm the plot thickens >:)

*( Waarbij ik dan niet doel op stille genieters van kinderen op instagram, maar mensen die in het algemeen enkel een account hebben voor het kijken van wat er op instagram staat en zelf geen content plaatsen)

[ Voor 8% gewijzigd door BLACKfm op 15-10-2022 22:07 ]

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

BLACKfm schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 22:05:
[...]
Ah ja, het goede er van inzien, bescherm de tere kinderzieltjes. En als nevenschade vervolgens een hele database aanmaken met gedetailleerde gezichtskenmerken van elke gebruiker die in twijfel getrokken wordt (wat waarschijnlijk iedereen zal zijn uiteindelijk).
Net alsof die ene foto van een tronie uitmaakt tussen die 2 miljoen foto’s van diezelfde tronie die mensen al op hun eigen instagram zetten? ;)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-06 17:56

BLACKfm

o_O

Een scan van je gezicht geheel volgens de wensen van instagram is wat anders dan een duckface met 20 lagen filters er overheen.

3 opties, je gezicht scannen, het iemand anders vragen (die wss ook geverifieerd moet zijn), of gewoon je hele hebben en houwen in de vorm van een ID kaart aan instagram geven.

Ik zou persoonlijk voor het laatste gaan en gewoon een fotoshop van de kaart maken. Gezien alle online ID checks die ik al voorbij heb zien komen zullen ze geen genoegen nemen met een geblurde ID kaart waar alleen je geboortedatum op staat.

Datahoarders die niks met dit soort gegevens te maken zouden mogen hebben balanceren op een dun lijntje, en alle goedpraterij voor het beschermen van de kinderen is leuk voor de bühne, maar daar is het ze echt niet om te doen.

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:35
Een reden te meer om dit soort bagger te mijden als de pest.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Modbreak:We zijn een discussie forum, dus zien we ook graag een specifieke discussie stelling bij een nieuwsbericht. Wat maakt dit nieuws discussie waardig, zijn er punten voor of tegen dit soort ontwikkelingen, wat zijn de achtergronden hierbij? Zie ook ons beleid: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid#topicopenen

Aangezien de discussiestelling ontbreekt gaat dit topic op slot.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.