Wij hebben een boerderij uit 1824, onnodig om te zeggen dat we “al” van het gas af zijn. De cv. draait op diesel en gelukkig is diesel tegenwoordig bijna gratis.
De boerderij is te oud om voldoende dicht te maken om een warmtepomp rendabel te krijgen (diverse aanbieders gevraagd). Momenteel verwarmen we de woonkamer met een speksteenkachel maar de rest van het huis blijft erg koud. De vraag is nou “wat te doen met de cv?”
Mijn idee was een dikke trui, maar ik kan de vrouw niet overtuigen.
Alternatieven;
Elektrische cv?
Houtvergasser?
Plaatselijke infraroodverwarming?
Elektrische convector kacheltjes?
Toch maar diesel?
Installateurs vertellen me vanalles over de afzonderlijke opties maar kunnen niet buiten hun niche adviseren (elektrische cv vs hout cv).
Is er iemand die ervaringsdeskundige is?
Er komt hr++ glas, dakisolatie en zonnepanelen. Binnenmuur isolatie is al aanwezig.
Mvg,
Roy
De boerderij is te oud om voldoende dicht te maken om een warmtepomp rendabel te krijgen (diverse aanbieders gevraagd). Momenteel verwarmen we de woonkamer met een speksteenkachel maar de rest van het huis blijft erg koud. De vraag is nou “wat te doen met de cv?”
Mijn idee was een dikke trui, maar ik kan de vrouw niet overtuigen.
Alternatieven;
Elektrische cv?
Houtvergasser?
Plaatselijke infraroodverwarming?
Elektrische convector kacheltjes?
Toch maar diesel?
Installateurs vertellen me vanalles over de afzonderlijke opties maar kunnen niet buiten hun niche adviseren (elektrische cv vs hout cv).
Is er iemand die ervaringsdeskundige is?
Er komt hr++ glas, dakisolatie en zonnepanelen. Binnenmuur isolatie is al aanwezig.
Mvg,
Roy
:fill(white):strip_exif()/f/image/79cHkIspuidfNKC8CKSEzohm.png?f=user_large)