En hou je er dan rekening mee dat de politie niet zomaar een bedrijf of overheidsinstantie is, maar een organisatie dat juist democratisch rechten heeft gekregen om op wetsovertredingen te kunnen handhaven?Nimac91 schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 00:03:
[...]
ik heb alles op prive staan juist omdat ik niet wil dat werkgevers, overheid instanties of spam diensten mijn gegevens of foto online zoeken.
De situatie die je wilde had je al. Jij kreeg als eigenaar de boete. In principe is het dan al aan jou om te zorgen dat je weet wie er op welk moment achter het stuur zat.
Nu is me nog een ding niet duidelijk: wat heb je aan de politie geschreven? Want het vragen om de foto is vragen om bewijs. En als je dan bijvoorbeeld een omstandigheid noemt waarop de politie kan opmaken dat jij kennelijk twijfelt of die boete wel voor jou is of voor iemand anders, dan kun je ook bewijs verwachten dat ze aantonen dat jij het volgens de politie op de foto bent en er voor de politie geen twijfel is waarom jij de boete ontvangt. En zelfs al heb je daar niets over geschreven, dan kan het bijvoorbeeld zijn dat de politie maar liever voldoende bewijs levert omdat er al te veel overtreders waren die vervolgens stellen dat het geen bewijs is dat ze het zijn en er toevallig een joyrider of dief even met de auto was gaan rijden.
Het doel van de politie is niet om big brother te spelen, maar om te handhaven en voldoende bewijs te leveren.
[ Voor 15% gewijzigd door kodak op 13-10-2022 00:40 ]