Ik vind 5 bij één werkgever al veel ja. Want hoeveel komen we dan op uit als je de andere werkgever er ook bij optellen? En ja ik als het verhaal dat het ook maar bij één werkgever zou hebben plaatsgevonden, mag ik daar sceptisch over zijn? Dat toevallig ze weten dat precies bij die ene werkgever die er publiekelijk over klaagt, het de enige locatie is waar het plaatsvindt. Ik geloof er niet in.bszz schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 10:19:
[...]
Vind je dat echt bijzonder veel? Tuurlijk vind ik dat je in het algemeen beter kunt werken dan van een uitkering leven maar wat ik vooral vind is dat dit stukje helemaal niets zegt over de motieven van betrokkenen en dat er vooral een hoop info ontbreekt. En 5 is echt bijzonder weinig, en slechts 1 werkgever helemaal! Wellicht heeft deze werkgever ze geholpen een woning te krijgen door tijdelijk in dienst te nemen of wellicht speelt er iets heel anders. En de suggestie dat die 5 liever lui dan moe zijn is wel erg kort door de bocht.
Voordat een asielzoeker een verblijfsvergunning heeft, is werken aan beperkingen en regelgeving verbonden. Als een asielzoeker een verblijfsvergunning heeft is er zover mij bekend niks wat diegene zou verbieden te werken.bovengemiddeld schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 12:36:
[...]
Ik geloof niet dat dit enkel komt omdat de Asielzoekers het wel mooi vinden om met een bijstand thuis te gaan zitten. Je moet die mensen gewoon zo snel mogelijk aan het werk krijgen (wat nu vaak niet eens mag).
En als diegene een stuk rijker hier zijn in de bijstand als dat ze met werk waren in land van herkomst, dan kan ik me voorstellen dat dat best een rol speelt om het "wel goed" te vinden in de bijstand.