Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smily01
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-05 19:04
Hallo allemaal

Ik ben op zoek naar een nieuwe betaalrekening en ik heb mijn oog laten vallen op 2 verschillende rekeningen. Die van N26 en van de Openbank. Ik heb het Tweakers forum van de 2 verschillende banken bekeken, maar iedereen heeft deze banken voor ernaast. Heeft iemand ze ook als primaire betaalingrekening. Daarmee wil ik zeggen dat je er automatische incasso' s plaatsvinden en dat je er jouw salaris op laat storten boodschappen betaald.... Wat zijn jouw ervaringen met de 2 verschillende banken om ze te gebruiken als primaire betaalrekening?

Alvast bedankt voor jullie ervaringen!

Beste antwoord (via smily01 op 11-10-2022 18:50)

• balken07
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23-05 18:12
smily01 schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 12:34:
Hallo allemaal

Ik ben op zoek naar een nieuwe betaalrekening en ik heb mijn oog laten vallen op 2 verschillende rekeningen. Die van N26 en van de Openbank. Ik heb het Tweakers forum van de 2 verschillende banken bekeken, maar iedereen heeft deze banken voor ernaast. Heeft iemand ze ook als primaire betaalingrekening. Daarmee wil ik zeggen dat je er automatische incasso' s plaatsvinden en dat je er jouw salaris op laat storten boodschappen betaald.... Wat zijn jouw ervaringen met de 2 verschillende banken om ze te gebruiken als primaire betaalrekening?

Openbank is mijn primaire bankrekening. Salaris en alle incasso’s. Grootste voordeel van Openbank (naar mijn mening) is het ontbreken van spookverhalen over totaal bevroren accounts zonder wederhoor. N26 kun je met gratis account alleen chatten in het Engels, terwijl OB gewoon in het Nederlands telefonisch bereikbaar is. De app van N26 is wel veel beter, maar die van OB is met gewenning prima bruikbaar. Ik ben OB gebruiker van het eerste uur en tevreden :)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Heb je ook het overzicht op Het Grote Gratis Bankentopic Deel 2 goed bekeken?
Beiden hebben bv geen iDeal (volgens het overzicht).

[ Voor 23% gewijzigd door Juup op 09-10-2022 12:56 ]

Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smily01
Dat heb ik inderdaad bekeken. Daarnaast neem ik Revolut voor ideal. Ik zoek namelijk ook een betaalrekening waar ik via een desktop computer kan inloggen. Dat heb ik je bij Revolut volgens mij niet

[ Voor 49% gewijzigd door smily01 op 09-10-2022 13:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thlst
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
N26 is niet te openen op dit moment in NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:12
smily01 schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 13:32:
Dat heb ik inderdaad bekeken. Daarnaast neem ik Revolut voor ideal. Ik zoek namelijk ook een betaalrekening waar ik via een desktop computer kan inloggen. Dat heb ik je bij Revolut volgens mij niet
Jawel hoor, gewoon een desktopversie.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• balken07
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23-05 18:12
smily01 schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 12:34:
Hallo allemaal

Openbank is mijn primaire bankrekening. Salaris en alle incasso’s. Grootste voordeel van Openbank (naar mijn mening) is het ontbreken van spookverhalen over totaal bevroren accounts zonder wederhoor. N26 kun je met gratis account alleen chatten in het Engels, terwijl OB gewoon in het Nederlands telefonisch bereikbaar is. De app van N26 is wel veel beter, maar die van OB is met gewenning prima bruikbaar. Ik ben OB gebruiker van het eerste uur en tevreden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smily01
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb uiteindelijk de Openbank uitekozen, omdat die de meeste voordelen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-05 13:35

Ken.

\m/.([oO]).\m/

smily01 schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 18:50:
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb uiteindelijk de Openbank uitekozen, omdat die de meeste voordelen heeft.
Is het niet kunnen betalen met iDeal dan geen enorme dealbreaker voor je als je het als primaire rekening gaat gebruiken?

• Limbomol
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 19-03 19:28
Juup schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 12:55:
Heb je ook het overzicht op Het Grote Gratis Bankentopic Deel 2 goed bekeken?
Beiden hebben bv geen iDeal (volgens het overzicht).
N26 heeft sinds eind augustus 2023 wel de optie iDeal. Bij Openbank werken ze daar nog aan...maw dat komt op een bepaald tijdstip ook enkel alleen in de toekomst. Wanneer dat zal zijn weten ze (nog) niet bij OB.

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Als zelfstandig ondernemer met een eenmanszaak zijnde heb ik heel veel problemen gehad en wat kosten om een Openbank rekening geopend te krijgen. Tijdens het audit process nam een vrouw mijn telefoon over en zonder waarschuwing werden mijn camera's geactiveerd, dit terwijl je in een chat zit om je paspoort in te scannen. Daarna heb ik stom vanuit mijn zakelijke rekening een euro overgemaakt, dit triggerde een vervolg process om dat je een prive rekening moet gebruiken. Daardoor moest ik ineens een BTW uitdraai aanleveren van laatste kwartaal, vervolgens werd dit afgekeurd want het was niet afdoende, hierna een afschrift van belasting inkomsten vorig jaar, daarna een KVK uittreksel van 6-7 euro. Wederom werd dit afgewezen. Toen ik aangaf: Hey, het hoeft niet meer was de rekening binnen een uur geopend (waar men weer niet naar mijn annulering mail had gekeken). Ik had echter geen vertrouwen meer en heb vervolgens via een omslachtige manier moeten opzeggen. Je krijgt een pakket thuis gestuurd waarin je terminatie code zit, dit duurde wederom een week. Pas daarna kon ik de rekening opzeggen.

Het hele process was als stroop bij Openbank. En mede daardoor had ik zoiets van: stel dat er iets mis gaat, ben je de sjaak... Dus laat maar.

Bij N26 werd mijn paspoort met een NFC scan ingelezen, ik moest een foto uploaden en we waren klaar.
Vervolgens heb ik de N26 nergens voor gebruikt want mijn intentie was een deel van mijn buffer elders stallen dan bij mijn zakelijke rekening, bunq gaf 2.40 rente en heeft volledige ideal support en is even snel qua aanmelding. Interface van N26 werkt goed op de telefoon.

[ Voor 6% gewijzigd door init6 op 27-09-2023 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Een oud topic kicken is niet nodig. Discussie over N26 en Openbank mag desgewenst in Het Grote Gratis Bankentopic Deel 2 :)

EV3 LR - 2700 Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.