Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rozenbottel
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-05 18:46
Als ik naar het buitenland ga, heb ik vaak geen mobiel bereik, en al helemaal geen mobiel internet. Dit heb ik bijvoorbeeld meegemaakt in Duitsland, Polen en Noorwegen. Andere toeristen en lokale mensen hebben wel internet op plekken waar ik geen bereik heb. Vaak heb ik alleen bereik in grote steden. Natuurlijk heb ik wel internetten in het buitenland in mijn bundel zitten en ook roaming aanstaan.

Nu vroeg ik me af of dit aan mijn provider ligt of aan mijn telefoon. Ik heb budget mobiel, en hiervoor had ik Ben. Bij beide providers had ik dit probleem.

Ik heb een Galaxy S6, android 7.0.

Als ik in het buitenland in instellingen naar 'mobiele netwerken' ga, en ik probeer een netwerk te zoeken, dan geeft hij geen resultaten waar ik uit kan kiezen. Er blijft zo'n wieltje ronddraaien. Ik probeerde het nu (in Nederland) even om netwerken te zoeken, en na 10 minuten twijfelen bood hij mij het KPN netwerk aan (waar budget mobiel op draait).

Zou het kunnen dat mijn telefoon niet alle netwerken kan herkennen? Of zou het kunnen dat mijn provider de dure netwerken met goede dekking blokkeert? Moet ik een betere telefoon hebben of een betere provider?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23:56
Je kunt dit heel makkelijk testen door je Sim in een ander toestel te testen. Dan sluit je al of de simkaart uit of het toestel.

Mocht het probleem in een ander toestel blijven bestaan, dan zal het of aan je simkaart liggen of aan een instelling en moet je daar verder in zoeken al dan niet via je provider.

Mocht het probleem opgelost zijn, dan ligt het aan je telefoon.

Hoe oud is je simkaart? Wellicht kun je via je provider een nieuwe vragen of hem laten resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Zou het kunnen zijn dat jouw telefoon misschien eens een factory-reset moet krijgen? Want tenzij je de afgelopen "weken of maanden"half Europa doorreist en van provider bent gewisseld, denk ik dat in de smartphone zit.

Ja, een SIM-swap kan werken maar ik vermoed dat je telefoon / APN's / etc mogelijk meer ruzie met elkaar hebben dan iets anders.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rozenbottel
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-05 18:46
Hmm, ik heb de telefoon hier op vraag en aanbod gekocht een jaar of zes geleden, de verkoper had m neem ik aan al een factory reset gegeven, en ben toen vrij snel daarna naar polen gegaan, waar mn internet het niet deed. Kan me even niet herinneren of de lokale simkaart die ik daar toen maar heb gekocht het toen wel deed, ik dacht het ook niet. Maar inderdaad mn "nieuwe" sim van een jaar of twee oud deed het ook alleen af en toe toen ik door Duitsland en Denemarken naar halverwege Noorwegen reed. Ik vergat steeds mn probleem als ik weer terug in Nederland was, dus een maand geleden liep ik weer in parijs zonder internet. Nu ga ik deze maand naar Vietnam, daar heb je sowieso een lokale simkaart nodig, maar ben nu bang dat die het ook niet doet in mijn telefoon. En wil graag zeker weten of het aan mijn telefoon ligt, want als het aan mijn provider ligt dan is het misschien ook slim, voor de zekerheid om voor ik naar vietnam ga nog even snel over te stappen, ook al koop ik daar nog een lokale sim.

Kunnen telefoons en APN's ruzie hebben? Ik zie wel dit soort handleidingen op internet: https://www.t-mobile.nl/t...net/handmatig-instellen/1 Maar weet eerlijk gezegd niet zo goed wat ik daaruit moet concluderen.

(Stomme is ook dat ik niet echt dicht bij het buitenland woon dus even testen wordt m niet.)

[ Voor 9% gewijzigd door rozenbottel op 05-10-2022 23:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:14
Ik weet niet hoe het bij jou zit. Ik zat voorheen bij Vodafone en nooit problemen. Nu bij KPN in Duitsland vaak problemen met 4G. Dan zit ik op automatisch op o2 netwerk en dan moet ik het weer handmatig op Telekom of Vodafone zetten anders blijf ik een E houden of 4G zonder of traag internet. Telefoon ligt het bij mij niet aan iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-06 13:33

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Zit al jaren bij Vodafone en eigenlijk nooit problemen ondervonden. Azië, Duitsland, België, Oostenrijk etc. En met verschillende toestellen uiteraard over de jaren. Note 3 en 4, S7 edge, OnePlus 6t en 8t.

Azië zou ik wel een andere lokale sim nemen inderdaad of een travel hotspot.

Laat ik nou een collega gehad hebben die ook een S6 had en die had al problemen in Duitsland en België met volgens mij ook KPN.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johnnygo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:15
rozenbottel schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 23:16:
Hmm, ik heb de telefoon hier op vraag en aanbod gekocht een jaar of zes geleden,
Kan het niet zijn dat dit een import telefoon is die niet alle frequenties ondersteunt die in Europa gebruikt worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:38
Samenvattend, je hebt een Samsung S6 telefoon en zit op dit moment bij Budget mobiel en hebt geen internet op vakantie in Europese landen. Ik neem aan dat 4G wel aan staat en ook werkt in Nederland?

Wat meld Budgetmobiel als je hun hulp vraagt op dit onderwerp? Heb je met hun de instellingen van je internetverbinding al nagelopen?
https://www.budgetthuis.nl/mobiel/klantenservice

Op je vraag betere telefoon of andere provider, er zijn wel degelijk verschillen in dekking in de verschillende contracten, en ook in de volgorde van wie er als eerste af gegooid wordt bij een volle mast.
Of de dekking van budget mobiel een probleem is, lees dit topic eens door, en als je antwoord er niet in voor komt stel daar de vraag naar de ervaring van de mensen die daar ook klant zijn:
[Budget Mobiel] Ervaringen & Discussie

En of het aan het toestel ligt, wissel met iemand eens van sim kaart tijdens vakantie, dus zijn of haar sim kaart in jou toestel, en jou sim kaart in hun toestel, en kijk of het dan wel of niet werkt. Werkt jou toestel ook niet met de sim kaart van iemand anders er in, dan is het toestel een probleem.

Werkt jou sim kaart ook niet in het toestel van een ander, dan heb je een probleem bij budgetmobiel. Er staat dan iets geblokkeerd of fout, maar dat zullen zij moeten verhelpen.

[ Voor 55% gewijzigd door swhnld op 14-10-2022 14:32 ]

Pagina: 1