Piepend geluid Samsung Eco Bubble

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woteun
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-12-2022
Mijn vraag

Sinds enkele maanden maakt mijn wasmachine (uit 2016) een hoog/piepend/zoemend geluid bij lage snelheden, bijvoorbeeld als ik de trommel handmatig ronddraai of als de machine op lage toeren draait. Sneller, zoals bij centrifuge, is geen probleem. Geen bonkend of schrapend geluid. Trommel voelt verder helemaal normaal aan. Was wordt goed schoon. Ik vermoed doorslippen van een versleten v snaar, beetje zoals je dat bij oudere auto's ook weleens hoort. Is dit logisch? Zijn er andere zaken die dit kunnen veroorzaken? Dank voor uw reactie!

Relevante software en hardware die ik gebruik
samsung ww80j6403ew eco bubble

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
calibratie programma doorlopen zonder effect.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:15
Heb je ook gecontroleerd of de lagers niet versleten zijn? Zelf 6 jaar een Samsung Ecobubble 8KG Model WF80F5E5P4W/EN wasmachine gehad en 3x de lagers zelf vervangen. Nu gelukkig een Miele sinds enkele jaren zonder enig probleem. Samsung en witgoed is geen goede combi.

[ Voor 8% gewijzigd door Hari-Bo op 05-10-2022 13:40 ]

Bos Stern Service Mercedes diagnose, coding, navigatie update, ECU/instrumentenpaneel reparatie, sleutel service, km check en Airmatic tuning ook op locatie. Interesse stuur een DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woteun
Geen idee, hoe kan ik dat checken? Ik dacht, er schraapt / knarst niets, dan zal dat wel oke zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:14
Lees dit topic eens door ivm tientallen problemen met eco bubble wasmachines en koop je een nieuwe. Dat heb ik ook gedaan :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Horla schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 13:41:
en koop je een nieuwe. Dat heb ik ook gedaan :'(
Hier ook :)

De naam van deze wasmachine klopt wel, net als: internet bubbel, aandelen bubbel, huizen bubbel, etc. bubbel...

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:30
Achterkant eraf schroeven en kijken of de snaar slipt. Zo ja, wielen schoon- en vet vrij maken en nieuwe snaar regelen. Die zijn 2 tientjes.

Maar als je met de hand het probleem ook hoort is het denk ik niet de snaar.

@Hari-Bo Is dat zo goed te doen dan bij deze wasmachines? Normaal is lagers vervangen best een operatie.

[ Voor 40% gewijzigd door pennywiser op 07-10-2022 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woteun
Dank voor jullie reacties. De trommel lijkt overigens wel stevig in de lagers te zitten, als ik haaks op de richting van de lagers beweeg.

Stel het zijn idd de lagers, kan ik dan gewoon blijven doorwassen tot het echt niet meer gaat? Wat kan er in het ergste geval gebeuren?

Ik heb geen zin om voor 150e oid een monteur te laten komen voor een 6 jaar oude wasmachine van 499e. Helemaal gelijk, goedkoop is weer duurkoop. Had op dat moment even niet meer. Volgende wordt gewoon een dure Miele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:00
woteun schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 18:02:
Dank voor jullie reacties. De trommel lijkt overigens wel stevig in de lagers te zitten, als ik haaks op de richting van de lagers beweeg.

Stel het zijn idd de lagers, kan ik dan gewoon blijven doorwassen tot het echt niet meer gaat? Wat kan er in het ergste geval gebeuren?

Ik heb geen zin om voor 150e oid een monteur te laten komen voor een 6 jaar oude wasmachine van 499e. Helemaal gelijk, goedkoop is weer duurkoop. Had op dat moment even niet meer. Volgende wordt gewoon een dure Miele.
Lijkt mij dat dat geen kwaad kan. Zorg wel dat je een waterstop en lekbak eronder heb staan. Verder koop je bij bijna elke online winkel een wasmachine die de volgende dag bezorgd wordt. De oude nemen ze dan gratis mee. Dus lekker makkelijk. Via marktplaats wil zo'n ecobubbel wel 50 euro opleveren, want vaak zijn ze relatief makkelijk te repareren. Dus erg populair bij opkopers.

En koop nou geen Miele. Je betaald vooral voor veel nieuwe snufjes. Als je samsung van 500 euro het 6 jaar heeft uitgehouden, zou een Miele van 1500 euro het 18 jaar moeten uithouden.
Schoon wassen doet elke machine wel, dus koop gewoon een leuke middelklasse wat aan je minimum eisen voldoet:
https://www.coolblue.nl/tweedekans-product/1910970

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
In het ergste geval slaat de trommel vast terwijl de machine op 1400 toeren centrifugeert. Dan gaat hij heel erg in het rond springen met vrij veel kracht dus het kan je muren beschadigen, of zorgen dat hij los komt van de wateraanvoerslang. Dit gebeurd niet heel vaak maar het kan wel.
Ik ben het met Chris eens. De gemiddelde levensduur van een wasmachine staat momenteel op 6-8 jaar, de levensduur is de laatste jaren behoorlijk teruggelopen, ook bij gerenomeerde merken als bosch/siemens en aeg en ook Miele. Op veel sites waar monteurs advies geven lees je dat een meiel kopen eigenlijk alleen geen gok is als je er 10 jaar garantie bijkoopt, anders loop je nog het risico dat je binenn de 10 jaar een kapotte machien ehbt. daar zijn genoeg voorbeelden van te vinden op nederlandse en engelse sites.
Wasmachines zijn een hobby van me dus ik verdiep me al jaren in de vraag: wat is de beste prijs-kwaliteitsverhouding bij wasmachines. Vroeger adviseerde ik vrijwel altijd Beko. Maar helaas is met het langzaam stijgen van hun prijzen de kwalitiet evenredig gedaald waardoor dat niet echt meer een optie is. Sharp wordt gemaakt door vestel, ook uit turkije net als Beko. Vestel maakt nog wel de degelijke zware machines die beko eerst maakte waarmee sharp nu een interessante optie is. wil je een simpele degelijke machien dan zou je bij mediamarkt de sharp esnfa814bwbbx kunnen nemen, die is even uit voorraad maar meestal bij mediamarkt binnen enkele dagen weer beschikbaar. je kan hem ook op bol.com krijgen bij hun partner handel bij van andel daar is hij iets goedkooper maar dan wordt hij bezorgd tot over de drempel. wil je een iets luxere met stoomfunctie dan is de sharp esnfb814cwabx bij mediamarkt te krijgen vor 429 euro, die is wel op voorraad. Met deze 2 modeleln doe je zeker 6 jaar, waarschijnlijk 8-10 en ze zijn goedkoper dan samsung.
Wil je liever een iets luxer uitziende machine dan kan je ook op bol.com voor de 8kg wasmachine van Chiq gaan. die kost 426 euro momenteel door een kortingsactie op bol.com
dat is ook een mooie machine wordt al langer verkocht in andere landen. doet het zeker ook wel 6-8 jaar. Persoonlijk heb ik een liche voorkeur voro sharp omdat die machines wat minder trillingen geven bibj het centrifugeren, dus minder belasting op de lagers.
Pagina: 1