Hallo allemaal, ik heb een probleem. Mijn energiecontract loop af volgende maand, ik heb een 1-persoons huishouden en sinds een halfjaar een slimme meter. Daarvoor was mijn maandelijks verbruik gemiddeld voor 1 persoon, zuinig zat. Sinds ik die slimme meter heb is dit opeens 550kwh per maand(!!!!). Nu had ik al die tijd een vast contract maar als ik voor deze hoeveelheden moet gaan betalen met de nieuwe tarieven wordt dat niet meer zo grappig. Nu ben ik na wat onderzoek erachter gekomen dat ik een continu actueel vermogen verbruik van ongeveer 500watt, ofwel 0,5kwh. Dit tikt natuurlijk behoorlijk aan als dit 24uur per dag zo is. Bovenop die 500watt komt nog wat ik zelf echt aan het verbruiken ben, komt neer op ongeveer 650watt als mijn tv, lampjes, koelkast etc aantstaan. Ik ben erachter dat zelfs als ik al mijn stoppen uitzet, dus dan heb ik nergens in mijn kleine appartement stroom, er een continu actueel vermogen wordt geleverd van 0,5kwh. Terwijl als je stoppen uitstaan de slimme meter natuurlijk gewoon 0,0000 aan zou moeten geven.
Nu is mijn vraag: Heeft iemand dit ooit eerder gehoord/meegemaakt? Wat kunnen hier oorzaken van zijn, wordt ik dan afgetapt of kan die slimme meter gewoon kapot zijn? Het is precies begonnen toen ik de slimme meter ontving. Contact heb ik al opgenomen met mijn energieleverancier maar die kunnen niks en verwijzen mij door naar netbeheer, maar eerst wilde ik hier informeren.
Alvast bedankt voor het meedenken
Nu is mijn vraag: Heeft iemand dit ooit eerder gehoord/meegemaakt? Wat kunnen hier oorzaken van zijn, wordt ik dan afgetapt of kan die slimme meter gewoon kapot zijn? Het is precies begonnen toen ik de slimme meter ontving. Contact heb ik al opgenomen met mijn energieleverancier maar die kunnen niks en verwijzen mij door naar netbeheer, maar eerst wilde ik hier informeren.
Alvast bedankt voor het meedenken
[ Voor 198% gewijzigd door teacher op 04-10-2022 19:36 ]