Mini LED monitoren beschikbaarheid

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LarsV
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:30
Ik ben al een tijdje het internet aan het afspeuren naar een mini LED monitor die in staat is om HDR-beelden goed weer te geven (DisplayHDR 1000). Op dit moment kan ik maar één monitor vinden die voldoet aan al mijn eisen, maar die monitor is, ondanks dat die in 2019 is aangekondigd, nog niet op de markt gekomen. Dit zijn de eisen die ik graag terug wil zien in de mini LED monitor:

- 27/28 inch
- 4k (3840x2160)
- Minimaal 144Hz
- DisplayHDR 1000
- G-SYNC Ultimate

Weet iemand of er op dit moment een monitor op de markt is, of binnenkort uitkomt, die aan deze eisen voldoet? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zuvio
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-06 00:01
Zo uit mijn hoofd niet, maar alle monitor info, huidig en toekomstig, kun je terugvinden op DisplayNinja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zandduin
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 23-06 21:05
De Cooler Master Tempest GP27U zou deze maand uit moeten komen.
Binnenkort komt er een officiële bekendmaking met de volledige specs. Het is naar mijn weten nog onduidelijk of hij ook G-SYNC Ultimate krijgt
Zie de comments van CM-Ryan in deze post.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:44

Umbrah

The Incredible MapMan

Heb je nog wensen aan het aantal FALD-zones? Miniled =/= microled, en kent dus dimming zones. Is de 1000nit een wens, of puur een goede HDR ervaring, in dat geval is een true black HDR scherm zoals een QD-OLED iets?

Vergeet niet dat miniLED nog steeds LCD is, met LCD pixel responstijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LarsV
Umbrah schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 18:25:
Heb je nog wensen aan het aantal FALD-zones? Miniled =/= microled, en kent dus dimming zones. Is de 1000nit een wens, of puur een goede HDR ervaring, in dat geval is een true black HDR scherm zoals een QD-OLED iets?

Vergeet niet dat miniLED nog steeds LCD is, met LCD pixel responstijden.
Puur een goede HDR-ervaring is meer mijn wens. Van zo'n beetje alle 27/28 inch 4k monitoren die ik op Tweakers tegenkom lees ik dat de HDR-ervaring niet zo best is. Mini-LED zou wel die goede ervaring moeten bieden. De keuze valt voor mij op Mini-LED omdat OLED/QD-OLED monitoren naar mijn mening nog wel erg duur zijn en meestal gaat het formaat dan naar 32inch en dat vind ik te groot voor op mijn bureau. Ook werk ik vanuit huis op mijn monitor en dan zit je weer met mogelijke burn-in als ik zou kiezen voor een OLED/QD-OLED monitor (?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LarsV
zandduin schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 18:20:
De Cooler Master Tempest GP27U zou deze maand uit moeten komen.
Binnenkort komt er een officiële bekendmaking met de volledige specs. Het is naar mijn weten nog onduidelijk of hij ook G-SYNC Ultimate krijgt
Zie de comments van CM-Ryan in deze post.
Bedankt ik ga deze in de gaten houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LarsV
Nu een paar maanden verder is de Cooler Master Tempest GP27U alweer een tijdje uit maar de prijs van €999,- vind ik die te duur.

Het enige alternatief die ik nu zie is de KTC m27p20 pro maar die is alleen beschikbaar bij een webshop waar ik zelf nog geen ervaring mee heb: Geekmaxi.com. Deze monitor is vergelijkbaar met die van Cooler Master voor een 'betere' prijs van €759,-. Heeft iemand ervaring met deze webshop? Ik twijfel namelijk nog om zo'n groot bedrag op een voor mij onbekende website uit te geven.

Of weet iemand misschien een ander alternatief mini led scherm die nu beschikbaar is?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/reWOQO32wrS9CQXkSniXiXq400I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QyApTNDMRShN9HtEEqSfHiOt.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
LarsV schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 14:59:
Nu een paar maanden verder is de Cooler Master Tempest GP27U alweer een tijdje uit maar de prijs van €999,- vind ik die te duur.

Het enige alternatief die ik nu zie is de KTC m27p20 pro maar die is alleen beschikbaar bij een webshop waar ik zelf nog geen ervaring mee heb: Geekmaxi.com. Deze monitor is vergelijkbaar met die van Cooler Master voor een 'betere' prijs van €759,-. Heeft iemand ervaring met deze webshop? Ik twijfel namelijk nog om zo'n groot bedrag op een voor mij onbekende website uit te geven.

Of weet iemand misschien een ander alternatief mini led scherm die nu beschikbaar is?

[Afbeelding]
Mini-LED monitoren zijn niet echt interessant met hun huidige prijsstellingen, ze worden op vrijwel alle vlakken door OLEDs weggevaagd (behalve op inbranden en piekhelderheid). 4K op slechts 27/28" vind ik ook wel pittig trouwens, maar dat is een kwestie van voorkeur. De Cooler Master Tempest GP27U heeft ook moeite met contrast (zwart is grijzig) en met 576 dimming zones slechts acceptable local dimming. Dat zie je ook wel weer nadelig terug in de rtings review bij de (zwarte) uniformiteit. Het blijft een LCD in de basis.

Geekmaxi zit in Hongkong en verscheept de boel meestal vanuit China. Bij die 759 euro mag je dus nog 21% BTW optellen en wat importheffingen. Reken dus op 950 euro. Mogelijk shippen ze wel vanuit de EU, maar alsnog geven ze aan dat al hun prijzen excl BTW zijn.. beetje vaag allemaal. Daarrnaast is garantie en retourneren (stel je hebt 3 dode pixels) een ramp. Niet doen dus.

Ik snap persoonlijk niet waarom een dergelijke monitor richting de 1000 euro gaat, dat zou eerder de helft mogen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GromuhlDjun
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-06 12:27
LarsV schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 14:59:
Je wilde gsync toch? Dan zou ik de coolermaster zowiezo links laten liggen. Die heeft ernstige flikkerproblemen op lagere hz/fps met local dimming (alsof je naar een 50hz crt tv zit te kijken van dichtbij). Dit heeft coolermaster nog steeds niet kunnen verhelpen helaas.
Alleen als je netjes stabiel op de 160hz blijft, valt het nog te doen, maar ook dan is het zichtbaar (voor mij). Dus óf géén gsync, óf geen full array local dimming = geen hdr, en dan kun je net zo goed een goedkope 4k ips monitor kopen.
Voor mij was het zo storend dat ik m terug heb gestuurd.

Zonder recensies zou ik niet zoveel geld aan een monitor uitgeven. Zeker niet aan een onbekend merk op een onbekende webshop.

[ Voor 11% gewijzigd door GromuhlDjun op 02-05-2023 19:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-06 21:56
Niks mis met Geekmaxi trouwens, die zijn erg coulant met terug sturen en geeft 2 jaar garantie. Daarnaast hebben ze warenhuizen in Europa dus kan je het daarheen sturen mocht het niet bevallen. Reageren ook snel op de chat en zijn erg vriendelijk.

Ik zelf ga binnenkort voor het kleine broertje en die komt er op Reddit goed vanaf. Daar is ook sinds kort een nieuwe firmware voor die de problemen hebben verholpen (VRR en local dimming) en is een VA paneel ipv IPS.

Ook heeft Red Magic sinds kort een Mini LED monitor met 1000+ zones welke dit jaar nog in Europa beschikbaar komt en heeft Innocn aangegeven zijn paradepaardje 32m2v in Europa uit te brengen binnen de aankomende maanden.

Ik zou zeggen, kijk rond op Reddit, veel ervaringen en die zijn altijd beter dan die YouTube reviews.

[ Voor 26% gewijzigd door kwdtje op 02-05-2023 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GromuhlDjun
Ik zou juist oppassen met Reddit én die youtube reviews en meer vertrouwen op bronnen als Rtings.com (hoewel je wel alles goed moet lezen en niet enkel op de eindcijfers af moet gaan).
Op Reddit zijn inderdaad goede ervaringen te vinden, maar wel begraven onder troep van mensen die zaken niet goed doortesten en/of onwaarheden verkondigen.

@kwdtje Heb je het over de coolermaster monitoren? Want de vrr flikker in combinatie met fald is nog niet verholpen. Ook niet met de nieuwste firmware.
Als je daar niet gevoelig voor bent, is het natuurlijk geen probleem

Maar ik zou hier niet blij van worden (links GP27U, rechts Samsung neo G8):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b_71etpVS9G_KvbHYcr8w5gPGx4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PMiDQTkURG3BH8qMJ5qwlQbZ.jpg?f=fotoalbum_large
n.b. de neo G7 heeft ook problemen met flikkering op lage helderheid.

Het is nogal een wespenest die monitoren met een fald met voldoende zones. Extreem duur (asus), problemen met flikkerend beeld (coolermaster), problemen met kwaliteit (samsung), geen/nauwelijks recensies (AOC).
Vandaar dat ik liever goede recensies afwacht.

[ Voor 48% gewijzigd door GromuhlDjun op 03-05-2023 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
Nee ik bedoelde niet de CoolerMaster. Daar blijf ik ook ver vandaan :-)

Rtings kijk ik ook graag naar, die testen binnenkort de innocn 27 inch versie. Komt helaas niet naar Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LarsV
Bedankt voor de reacties. Ik lees inderdaad veel negatieve ervaringen m.b.t. de monitor van CoolerMaster. Daar blijf ik vanaf.

Ik denk dat het nog even een kwestie van geduld is voordat een geschikte mini led monitor tegen een schappelijke prijs te koop is. Ik ga die van Red Magic in de gaten houden en ik zie ook dat Acer met een nieuwe monitor komt in Q2 2023: de XV275K P3. Dus beter nog even wachten in plaats van nu een monitor kopen voor veel geld of genoegen nemen met een monitor met minder goede specs. Anders krijg ik achteraf waarschijnlijk spijt! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GromuhlDjun
Ik ben ook nog op de uitkijk naar een goede fald monitor. Ik heb ervan mogen proeven met de GP27U van coolermaster. Op het moment dat er geen flikkering was, was het beeld fantastisch in vergelijking met led monitoren zonder fald. Zelfs met maar 576 dimming zones vond ik het heel mooi hdr beeld zolang je recht achter het scherm zat.
Als het niet de flikkering issue had, was ik extreem tevreden geweest. De net iets minder goede weergave t.o.v. oled had ik voor lief genomen versus de stress over inbranden van een oled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-06 21:34

The Chosen One

Zie signature!

kwdtje schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 12:46:
Nee ik bedoelde niet de CoolerMaster. Daar blijf ik ook ver vandaan :-)

Rtings kijk ik ook graag naar, die testen binnenkort de innocn 27 inch versie. Komt helaas niet naar Europa.
Innocn geeft bij mij aan via Twitter dat de Innocn 32M2V eind juni naar Europe/NL moet komen. Dus ik weet niet of de 27" dan ook (nog) komt?

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
Ik had gelezen op reddit dat ze aangaven dat de 27 niet naar Europa komt. Ben ook benieuwd naar de 32 en het prijskaartje haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LarsV
Helaas komt de Acer XV275KP3 niet naar Nederland. Weer eentje die van de al magere lijst afgestreept kan worden. :'( Ik hou de ontwikkelingen van andere mini led schermen in de gaten maar mocht iemand erachter komen dat een 27/28 inch model (met HDR 1000) in Nederland te koop komt (Naast die van Coolermaster) dan hoor ik het graag!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z5XuD6WcbAzIqHrSZ1iXByNYfww=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/IJERvIX6X8wxl45PmP2lheLd.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwdtje
Ik kon niet meer wachten en heb de M27t20 besteld. Gisteren binnen gekomen en al even kunnen spelen. Ik moet zeggen, het ziet er echt goed uit. Ik kom zelf van OLED (tv beneden) maar dit benaderd het wel heel erg. Zwart ziet er met local dimming echt zwart uit.

Ik heb een stukje Dead Space gespeeld en dat zag er echt goed uit. Ik ga hem voornamelijk gebruiken voor werk en PS5.

Normaliter ben ik echt allergisch voor black smear / slechte kijkhoeken maar heb daar bij deze monitor gelukkig geen last van nog.

Moet nog wel de nieuwste firmware er op zetten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AgwhoK-LTBBJHPLWcsmYfK9KmZk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oLkTeMl14Ua7ySpTEe6gd1bY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnnL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 20-06 17:16
kwdtje schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 23:19:
Ik kon niet meer wachten en heb de M27t20 besteld. Gisteren binnen gekomen en al even kunnen spelen. Ik moet zeggen, het ziet er echt goed uit. Ik kom zelf van OLED (tv beneden) maar dit benaderd het wel heel erg.
Klinkt goed. Ik heb pas een LG IPS scherm gekocht waar ik niet aan kan wennen door lelijke blauwe gloed in de hoeken. Heb ook een OLED in de huiskamer, dus ben wat verwend qua referentiekader... Zijn er nog andere verschillen die je opvallen ten opzichte van je OLED tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:47
Ik zie net dat de cooler master 100 euro in prijs gedaald is. Neem aan dat de ergste kinderziektes nu wel uit zijn?

uitvoering: Cooler Master Tempest GP27U Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Degrader
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
stylezzz schreef op maandag 5 juni 2023 @ 20:34:
Ik zie net dat de cooler master 100 euro in prijs gedaald is. Neem aan dat de ergste kinderziektes nu wel uit zijn?

Als Megekko een monitor afprijst én met gratis verzending, dan is het volgens mij een geretourneerd exemplaar. Ik heb dit zelf ook al eens meegemaakt, Megekko verkoopt monitors die netjes teruggestuurd zijn als nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:47
Degrader schreef op maandag 5 juni 2023 @ 22:04:
[...]

Als Megekko een monitor afprijst én met gratis verzending, dan is het volgens mij een geretourneerd exemplaar. Ik heb dit zelf ook al eens meegemaakt, Megekko verkoopt monitors die netjes teruggestuurd zijn als nieuw.
Ze hebben 444 verschillende monitoren als direct leverbaar staan met gratis verzending. Geloof je het zelf? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LarsV
stylezzz schreef op maandag 5 juni 2023 @ 20:34:

Mooie ontwikkeling. Hopelijk zet de prijsdaling nog even door!

Ik kan niet vinden of de laatste firmware (v1.3.1) de bugs met flickering hebben verholpen. Weet iemand anders of de voornaamste problemen inmiddels verholpen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
RonnnL schreef op maandag 5 juni 2023 @ 20:24:
[...]

Klinkt goed. Ik heb pas een LG IPS scherm gekocht waar ik niet aan kan wennen door lelijke blauwe gloed in de hoeken. Heb ook een OLED in de huiskamer, dus ben wat verwend qua referentiekader... Zijn er nog andere verschillen die je opvallen ten opzichte van je OLED tv?
Eerlijk gezegd valt het me echt alles mee tov OLED. Ik mis wel VRR en de coating is niet glossy, wat wel een beetje verschil maakt. Maar ik speel nu Diablo 4 op de ps5 en dat is super vloeiend, met mooie kleuren en goede zwartwaardes. Daarnaast bijna geen last van Bloom.

Usb-c is een mooie toevoeging en ik kan er verder lekker op werken met mn MacBook.

Wat wel jammer is dat je de kleuren met local dimming niet kan aanpassen in het OSD.

En voor de relatief zachte prijs tov OLED/ andere mini LED monitoren neem ik dat voor lief.

[ Voor 21% gewijzigd door kwdtje op 06-06-2023 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnnL
kwdtje schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 13:41:
[...]
Eerlijk gezegd valt het me echt alles mee tov OLED. Ik mis wel VRR en de coating is niet glossy, wat wel een beetje verschil maakt. Maar ik speel nu Diablo 4 op de ps5 en dat is super vloeiend, met mooie kleuren en goede zwartwaardes. Daarnaast bijna geen last van Bloom.
OK, ik ben overtuigd en heb een exemplaar besteld. Prijs valt me (zeker t.o.v. OLED) alleszins mee. Ben benieuwd hoe het me gaat bevallen t.o.v. de LG UltraGear 27GP850P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
Wel aan te raden om de firmware te updaten en local dimming op auto zetten!

Ik hoop dat hij ook jou bevalt!

[ Voor 17% gewijzigd door kwdtje op 06-06-2023 16:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonnnL
kwdtje schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 16:38:
Wel aan te raden om de firmware te updaten en local dimming op auto zetten!
Ik hoop dat hij ook jou bevalt!
Ik heb vandaag de M27t20 binnengekregen. Zojuist de nieuwe firmware geïnstalleerd. Tot dusver ben ik enthousiast! Local dimming werkt goed. En waar ik bij het vorige scherm (LG UltraGear 27GP850P-B) direct last had van vermoeide ogen lijkt dit beeld een heel stuk rustiger, hoewel de afmetingen (kom van een 22 inch) wel even wennen zijn. Besteld bij Geekmaxi. De doos zag er overigens wel behoorlijk gehavend uit, en volgens mij is de monitor ook al een keer uit de doos geweest, maar aangezien ik zelf een ander scherm retourneer kan ik daar moeilijk over zeuren...

Ik heb nog even getwijfeld over een OLED scherm, maar gezien prijs, inbrandgevaar en de 'text fringing' problemen waar ik over lees denk ik dat ik een goede keuze gemaakt heb. Dank voor de tip dus!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LarsV
Ik heb afgelopen dinsdag de KTC M27P20 Pro binnengekregen. Ook besteld via Geekmaxi. Ik was eerst wat sceptisch over deze webshop maar @kwdtje wist mij te overtuigen dat het wel goed zit :). Tot nu toe heel tevreden met het scherm! Ik heb de spellen Apex Legends, Cyberpunk en Rainbow Six Siege getest op 4K met high/ultra settings, HDR en 160 hertz en dat ziet er echt top uit! Mijn videokaart (3080ti) wordt daarmee wel flink aan het werk gezet en samen met het scherm wordt het geheel behoorlijk warm . Helpt ook niet echt dat ik op zolder zit waar de temperaturen de laatste dagen al heel warm zijn :P

Ik heb nog geen gevallen van flickering gezien. Verder gebruik ik het scherm om op te werken en dan zie ik bij witte achtergronden wel een lichte grijze gloed aan de onderkant. Eens kijken of ik dat nog weg kan krijgen. Ik heb verder nog geen firmware update gedaan.

De monitor kwam binnen in een behoorlijk grote doos met alleen rechtsboven wat beschadiging maar verder niet. De monitor staat te koop voor €699,- en met discountcode GkQhsHyH ging daar nog 5% vanaf naar €665,-. Die prijs vind ik een stuk aantrekkelijker dan de 'premium' prijs van het vergelijkbare scherm van Cooler Master die op dit moment voor €899,- te koop staat. 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/psSL74k0Skt1n-CeyMfLMUNoILk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/iTJ4TnFBpUfNQzUNW4KEF6WJ.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qCgPKfAp5XZKZql8C7eZG35DRmk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tqZPvbd6GNl1L0lZCTx7aB3Y.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
Fijn om te lezen! Ik hoop dat er in de nabije toekomst een 32 inch model komt, met meer zones in de EU. Ik heb gelezen dat de 32 inch van Innocn ook niet meer in de EU verschijnt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-06 21:34

The Chosen One

Zie signature!

kwdtje schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 10:58:
Fijn om te lezen! Ik hoop dat er in de nabije toekomst een 32 inch model komt, met meer zones in de EU. Ik heb gelezen dat de 32 inch van Innocn ook niet meer in de EU verschijnt :(
Ze voldoen als het goed is waarschijnlijk niet aan de (nieuwe) energie richtlijnen. Mogelijk kunnen ze nog een eco/standaard mode lager maken en dan de "normale" modus als OC er in zetten.

ASRock PG32UMF is ook nog een optie maar verdere details nog onbekend.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-06 20:21

star-saber

Ryzen

LarsV schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 09:35:
Ik heb afgelopen dinsdag de KTC M27P20 Pro binnengekregen. Ook besteld via Geekmaxi. Ik was eerst wat sceptisch over deze webshop maar @kwdtje wist mij te overtuigen dat het wel goed zit :). Tot nu toe heel tevreden met het scherm! Ik heb de spellen Apex Legends, Cyberpunk en Rainbow Six Siege getest op 4K met high/ultra settings, HDR en 160 hertz en dat ziet er echt top uit! Mijn videokaart (3080ti) wordt daarmee wel flink aan het werk gezet en samen met het scherm wordt het geheel behoorlijk warm . Helpt ook niet echt dat ik op zolder zit waar de temperaturen de laatste dagen al heel warm zijn :P

Ik heb nog geen gevallen van flickering gezien. Verder gebruik ik het scherm om op te werken en dan zie ik bij witte achtergronden wel een lichte grijze gloed aan de onderkant. Eens kijken of ik dat nog weg kan krijgen. Ik heb verder nog geen firmware update gedaan.

De monitor kwam binnen in een behoorlijk grote doos met alleen rechtsboven wat beschadiging maar verder niet. De monitor staat te koop voor €699,- en met discountcode GkQhsHyH ging daar nog 5% vanaf naar €665,-. Die prijs vind ik een stuk aantrekkelijker dan de 'premium' prijs van het vergelijkbare scherm van Cooler Master die op dit moment voor €899,- te koop staat. 8)7

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hoe zit het met de G-sync implementatie ?
Ergens gelezen dat die tot 144 Hz gaat en 160hz alleen in windows desktop beschikbaar is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LarsV
@star-saber Ik ben net terug van vakantie en zal dat binnenkort even testen na een firmware update. Dan gaat het scherm waarschijnlijk wel naar 160hz in combinatie met G-sync. Nu werkt dat inderdaad nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cirolf
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 04-06 15:40
LarsV schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 15:02:
@star-saber Ik ben net terug van vakantie en zal dat binnenkort even testen na een firmware update. Dan gaat het scherm waarschijnlijk wel naar 160hz in combinatie met G-sync. Nu werkt dat inderdaad nog niet.
Hoe bevalt de firmware update intussen? Ik zie dat de monitor intussen gezakt is naar 699 euro dus komt nu wel echt interessant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-06 20:21

star-saber

Ryzen

ik ben inmiddels voorzien van een Oled monitor Asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LarsV
Cirolf schreef op zondag 16 juli 2023 @ 11:58:
[...]

Hoe bevalt de firmware update intussen? Ik zie dat de monitor intussen gezakt is naar 699 euro dus komt nu wel echt interessant :)
De nieuwste firmware versie 2.0.3. stond er blijkbaar al op. Als ik G-sync inschakel dan gaat het scherm max tot 144 hertz. Zelf gebruik ik geen G-sync ingame en dan pakt die wel 160 hertz.

Als ik eerlijk ben merk ik niet echt verschil tussen 144 hertz en 160 hertz. Verder ben ik dik tevreden met dit scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cirolf
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 04-06 15:40
LarsV schreef op maandag 17 juli 2023 @ 16:59:
[...]

De nieuwste firmware versie 2.0.3. stond er blijkbaar al op. Als ik G-sync inschakel dan gaat het scherm max tot 144 hertz. Zelf gebruik ik geen G-sync ingame en dan pakt die wel 160 hertz.

Als ik eerlijk ben merk ik niet echt verschil tussen 144 hertz en 160 hertz. Verder ben ik dik tevreden met dit scherm.
Ik zag in de change log dat de laatste firmware versie vooral ook local dimming in combinatie met gsync/freesync toelaat (net als de cooler master monitor). Is dat iets wat je gebruikt? Waarschijnlijk ook niet bedenk ik me net als je geen gsync gebruikt :D

Zou je hem opnieuw kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LarsV
De settings waar ik nu mee speel zijn Local Dimming High, HDR auto, en V-sync ingame. Dat ziet er echt super mooi uit. Ik ben ook van 60 naar 160 hertz gegaan en dat is ook een wereld van verschil. Ik merk niet dat de v-sync zorgt voor extra input lag. Alles loopt heel soepel.

Ik zou de monitor zo opnieuw kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aryyra
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 23-06 20:49
Ik zie nu dat ie 449 is. Is het nog steeds een aanrader? Wel de 1440p versie

Edit: Heb de gok genomen en ben zeer tevreden.

[ Voor 39% gewijzigd door aryyra op 03-08-2023 15:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vachan
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
Ik kijk erg uit naar dit scherm van LG https://www.lg.com/us/monitors/lg-27gr95um-gaming-monitor
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lLFVyjcFyqx0J6MezJ5vchCsz-8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/knDAUmK3mztVS0XMF2Qt5P12.webp?f=user_large

Hij is blijkbaar al uit in de VS en blijkbaar ook met 500 dollar korting. Denk dat hij bij de Nederlandse introductie rustig 1100-1200 euro gaat kosten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cslaughter
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-05 13:14
Vachan schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 22:10:
Ik kijk erg uit naar dit scherm van LG https://www.lg.com/us/monitors/lg-27gr95um-gaming-monitor
[Afbeelding]

Hij is blijkbaar al uit in de VS en blijkbaar ook met 500 dollar korting. Denk dat hij bij de Nederlandse introductie rustig 1100-1200 euro gaat kosten.....
Interessante monitor alleen lijken er wat problemen te zijn afgaande op de reacties/reviews. Ook nog wel aardig aan de prijs naar mijn mening.
Pagina: 1