Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beeftink
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 22-10-2022
Ik gebruik de Honeywell T6 en de bijbehorende Android app. Ik wil graag over de dag de door de thermostaat gemeten kamertemperaturen (laten we zeggen: elke 10 minuten) in een spreadsheet zetten, maar dan zonder dat ik 24 uur naast de thermostaat ga staan. Kan dat? Ik heb met Residio gebeld (zij zeggen: ja, dat kan), maar hun uitleg heeft me niet verder geholpen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Moet het de waarde van de T6 zijn of kan het ook gewoon door iets anders gemeten zijn?

En moet het kant en klaar of mag DIY ook? En hoeveel wil je aan de software kant doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beeftink
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 22-10-2022
Ik wil een oordeel vellen over mijn isolatie. Ik wil weten hoe, als de ingestelde temperatuur wijzijgt (laten we zeggen: 's ochtends en 's avonds), hoe snel de actuele kamertemperatuur daarachteraan hobbelt. Dus wat ik wil is een lijstje met temperaturen en bijbehorende tijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:39

bonzz.netninja

Niente baffi

Beeftink schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 09:43:
Ik gebruik de Honeywell T6 en de bijbehorende Android app. Ik wil graag over de dag de door de thermostaat gemeten kamertemperaturen (laten we zeggen: elke 10 minuten) in een spreadsheet zetten, maar dan zonder dat ik 24 uur naast de thermostaat ga staan. Kan dat? Ik heb met Residio gebeld (zij zeggen: ja, dat kan), maar hun uitleg heeft me niet verder geholpen.
Kort door de bocht, developper account aanvragen bij honeywell, API regelen, API elke 10 minuten uitlezen en data wegschrijven. Zo doe ik dat iig.

Een leek optie is er helaas niet, maar een en ander kan wel vereenvoudigd worden door bijv. gebruik te maken van software zoals domoticz of hassio.io om de data uit de API te lezen.

Je kan je trouwens afvragen in hoeverre je 'een oordeel' kan vellen over isolatie met die waarde, zonder nulmeting. Daarnaast is het ook vrij relatief allemaal. Wat is goed, wat is niet goed. Zeg het maar.

[ Voor 11% gewijzigd door bonzz.netninja op 03-10-2022 10:25 ]

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Okay, gewoon een eigen sensor mag dus ook. Maar dat was alleen antwoordt op vraag één :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:54

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Wellicht heb je iets aan dit vergelijkbare topic: Temperatuur en luchtvochtigheid in meerdere kamers meten

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDC
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 25-04-2023

BDC

Bij Thermosmart is/was zoiets wel beschikbaar.
Grafiekje in de app met gemeten/ingestelde temp.
Pagina: 1