Itho mechanische afzuiging perilex en RFT

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:58
Ik ben van plan onze oude (bouwjaar 2004) Itho Daalderop mechanische ventilatie unit te vervangen. De huidige werkt nog maar op 1 stand, plus de moderne met gelijkstroommotor zijn een stuk zuiniger.
De huidige is aangesloten d.m.v. perilex aansluiting, alleen met afgeknipte stekker (direct op het net zonder stekker) aan een 3 voudige schakelaar (nouja, 4-voudig...) die in de badkamer zit.
Nu zie ik combinatiepakketten te koop met een unit en een rft zender en een perilex stekker, maar het is mij niet helemaal duidelijk of dat ook samen werkt met die selectie schakelaar.
M.a.w., kan ik zowel de schakelaar in de badkamer gebruiken en de losse draadloze schakelaar (en deze b.v. in de keuken neerhangen).
In de documentatie van Itho is weinig te vinden, en via google kom ik ook niet echt op antwoorden. De meeste mensen sluiten hem aan via een eurostekker uiteindelijk

Vaak bu'j te bang!

Beste antwoord (via -tom-562 op 02-10-2022 19:07)

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:26
Ja dat kan (laatste instelling wint).

Overigens, een ander mogelijk interessant topic voor je: Itho Daalderop ventilatie - wifi control add-on module

[ Voor 8% gewijzigd door Wilke op 02-10-2022 18:18 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Wilke

Overigens, een ander mogelijk interessant topic voor je: Itho Daalderop ventilatie - wifi control add-on module

[ Voor 8% gewijzigd door Wilke op 02-10-2022 18:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
hier heb ik een Stork (Zehnder) box met perilex (3 standen in de keuken) en een RF unit in de badkamer..

de hoogste gekozen ventilatie stand (RF of perilex) wint het..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
Wilke schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 18:18:

Oh dat is interessant 8)
Maar het is mij nu duidelijk. Ik had al zo'n idee. Dan bestel ik een unit met perilex en afstandsbediening 8)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilke
Het is wel even opletten, de bedrading is volgens mij niet hetzelfde meer als bij de hele oude units. Dat resulteert er vooral in dat standen het niet goed doen overigens, niet dat het stuk gaat.

Schemaatje van internet: https://www.ventilatielan...ieland_15670010083326.jpg (de meest linker dus). Aarde midden, neutraal linksboven, de rest is in de praktijk vaak proberen tot het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
Wilke schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 19:55:
Het is wel even opletten, de bedrading is volgens mij niet hetzelfde meer als bij de hele oude units. Dat resulteert er vooral in dat standen het niet goed doen overigens, niet dat het stuk gaat.

Schemaatje van internet: https://www.ventilatielan...ieland_15670010083326.jpg (de meest linker dus). Aarde midden, neutraal linksboven, de rest is in de praktijk vaak proberen tot het werkt.
Grijs is bij mij zwart-wit zag ik. Nouja, en anders wordt het gewoon trial & error :+

Vaak bu'j te bang!

Pagina: 1