Om mijn energieverbruik wat beter in kaart te brengen wil ik voor verschillende apparaten een smart stekker gaan plaatsen om verbruik te meten en als bijkomstigheid ook schakelen.
Eigenschappen:
- Wifi (mag 2.4G zijn)
- aan/uit schakelen
- verbruiksmeter
- >2500W
- lokale API (geen cloud) liefst JSON
Ik heb al verschillende dingen van HomeWizard in huis (P1, 1P kWh en 3P kWh meters) met een lokale JSON API, waar ik zeer tevreden over ben.
Mijn eerste idee was dan ook om smart stekkers van HomeWizard te kopen.
Maar deze zijn momenteel uitverkocht, en terwijl ik aan het wachten ben, ben ik ook wat meer aan het rond-googlen.
Er is meer op de markt dan HomeWizard. Met een snelle google search vindt ik al snel de volgende zaken:
Bijv.
- Shelly Plug S
- SilverGear
- WOOX
- Antela?
Probleem dat ik heb, is dat HomeWizard de API netjes beschrijft op hun website, maar ik van al die andere producten geen idee heb hoe de API in elkaar steekt. Iets wat ik wel graag wil weten voordat ik iets koop.
Daarnaast is stabiliteit en kwaliteit wel belangrijk.
Zijn er mensen die een van deze producten hebben en iets kan zeggen over de kwaliteit en de API?
Eigenschappen:
- Wifi (mag 2.4G zijn)
- aan/uit schakelen
- verbruiksmeter
- >2500W
- lokale API (geen cloud) liefst JSON
Ik heb al verschillende dingen van HomeWizard in huis (P1, 1P kWh en 3P kWh meters) met een lokale JSON API, waar ik zeer tevreden over ben.
Mijn eerste idee was dan ook om smart stekkers van HomeWizard te kopen.
Maar deze zijn momenteel uitverkocht, en terwijl ik aan het wachten ben, ben ik ook wat meer aan het rond-googlen.
Er is meer op de markt dan HomeWizard. Met een snelle google search vindt ik al snel de volgende zaken:
Bijv.
- Shelly Plug S
- SilverGear
- WOOX
- Antela?
Probleem dat ik heb, is dat HomeWizard de API netjes beschrijft op hun website, maar ik van al die andere producten geen idee heb hoe de API in elkaar steekt. Iets wat ik wel graag wil weten voordat ik iets koop.
Daarnaast is stabiliteit en kwaliteit wel belangrijk.
Zijn er mensen die een van deze producten hebben en iets kan zeggen over de kwaliteit en de API?
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt