Mechanisch toetsenbord met minste drukkracht toets

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggydeen2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-08 20:38
Hoi Tweakers,

Ik heb op dit moment een Corsair K70 MX red. Fijn toetsenbord maar ik merk dat het tijdens het gamen veel kracht in de vingers kost om een knop continue ingedrukt te houden. Nu ben ik op zoek naar een mechanisch toetsenbord waar het wat minder kracht kost om de knop in te drukken. Maar voor zover ik heb gelezen kost het bij bijvoorbeeld de MX speed versie net zoveel kracht om de knop in te drukken maar is de afstand tot activatie iets korter. Ik vraag me af of dit mijn probleem op gaat lossen. De knop hoeft voor mij niet sneller te activeren maar voornamelijk om de kracht die nodig is om de knop te activeren te verminderen.

Wat zou in mijn geval een betere optie zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:20

rdejongjr

Gnome

als het een paar toetsen zijn kun je er mss ieen metalen keykap op drukken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-09 03:36

job

Cherry red switches vragen 45g om in te duwen (actuation force). Voor minder dan 45g moet je opzoek naar een ander merk switches (cherry switches gaan van 45g - 60g). Kaihl en Topre hebben switches die minder kracht nodig hebben, en zo zijn er ongetwijfeld meer merken.

Heb je dit topic al gevonden? Het grote mechanische toetsenborden topic - deel 2

[ Voor 5% gewijzigd door job op 02-10-2022 12:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:01

sapphire

Die-hard pruts0r

Je zou naar een bord met Gateron Ergo clears kunnen kijken. Die zijn 10gr lichter dan Reds en dat lijkt misschien niet veel maar is wel heel duidelijk merkbaar :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggydeen2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-08 20:38
rdejongjr schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 12:37:
als het een paar toetsen zijn kun je er mss ieen metalen keykap op drukken?
Gaat voornamelijk om WSAD. Heb je wat meer info over metalen keykaps? Ik kan er maar weinig over vinden. Is het idee dat de metalen caps zwaarder zijn en dat je daardoor minder kracht nodig hebt om toetsen in te drukken? En weet je een shop waar deze te bestellen zijn?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:20

rdejongjr

Gnome

Idd zwaarder dus minder zelf indrukken.
En shoppen: google, aliexpress en het eerder aangehaalde topic.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:40

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

job schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 12:42:
Cherry red switches vragen 45g om in te duwen (actuation force). Voor minder dan 45g moet je opzoek naar een ander merk switches (cherry switches gaan van 45g - 60g). Kaihl en Topre hebben switches die minder kracht nodig hebben, en zo zijn er ongetwijfeld meer merken.

Heb je dit topic al gevonden? Het grote mechanische toetsenborden topic - deel 2
Dit. Cherry heeft relatief weinig opties, andere vendoren meer. Je gaat niet snel een kant-en-klare toetsenbord vinden met zeer afwijkende (en ja, dat is alles <45g) switches, maar je kunt makkelijk en betrekkelijk goedkoop een hot-swap bord kopen met bijv red switches (Cherry of kloon), die je dan deels (WASD) of geheel kunt vervangen met switches naar keuze.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1