Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sankha
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 30-09-2022
Hoi allemaal,

Ik heb regelmatig koude handen (en voeten) tijdens het werken vanuit huis of gamen.
Heeft iemand ervaring met een soort desktop infrarood heater?
Ik las dat de heatbuff niet geweldig was. Tenzij iemand juist goeie ervaringen heeft?

Ik wil met deze energieprijzen de verwarming niet te hoog zetten dus wat gelokaliseerde warmte leek me een slim plan.

Een heel fijn weekend allemaal!

Beste antwoord (via Sankha op 30-09-2022 17:34)

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:50

Boss

+1 Overgewaardeerd

Sankha schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:36:
Fijne reacties tot dusver. Ik had inderdaad al op andere topics gekregen maar die waren wat ouder. Ik vroeg me af wat mensen in deze (dure) gebruiken.

Een infrarood mat op het bureau klinkt goed. Ik zie ook opties die je eronder plakt. Ik denk alleen niet dat dat doorstraalt of wel?
Die je eronder plakt zijn echt specifiek voor je benen. Zal mogelijk ook doorstralen naar je handen aan de bovenkant na een tijdje. Maar ik zou echt voor de handen gaan.

Ik heb deze mat inmiddels aan 3 familieleden laten zien die hem alle drie direct besteld hebben. Kan natuurlijk ook iets vergelijkbaars zijn, het principe werkt echt heel goed. Ik heb de kosten zeker al kunnen terugverdienen doordat ik nu minder hoef te stoken.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boss

Boss

+1 Overgewaardeerd

Ik heb er heel goede ervaringen mee. Heb zelf nu een jaar deze: https://www.infraroodverw...r-zwart-80x40-instel.html. Ik werk nu in een ruimte die ik verwarm tot 16-17 graden. Doordat mijn handen lekker warm blijven gaat dat prima (i.c.m. een warme trui)

Als hij een tijdje aan staat trekt de warmte door het bureau heen ook naar mijn benen. Dit heeft wel wat warmte-schade toegebracht aan een oud bureau, de lak is gaan verkleuren door de warmte.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:35

Tazzios

..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kenackwurst
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 05-06 15:30

Kenackwurst

LiquorSnurf

Geen ervaring met infrarood verwarming.
Behalve dat die alleen warmte geven als ze aan staan, wel lekker, maar minder effectief IMO.

Zelf heb ik dmv een drogerslang de afvoer van warme lucht uit m'n kast richting mijn handen gebracht.
Tijdens het gamen werkt dat prima :P
Met thuiswerken wat minder gezien de pc dan veel minder resources nodig heeft.

Voor het voetenwerk heb ik van die 'kinder'sloffen, heerlijk.

Kwaed weer...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:10

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Kenackwurst schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 13:04:
Behalve dat die alleen warmte geven als ze aan staan, wel lekker, maar minder effectief IMO.
Je moet ze niet zien als verwarming voor de ruimte maar voor verwarming van de persoon die er voor zit.
Het kan dus wel heel 'efficient' voor het doel zijn.

Net als wanneer het buiten ~18 graden is en wind stil maar wel lekker zonnetje op je schijnt is het ook prima uit te houden.

Overigens van dat soort fluffy sloffen is inderdaad een goede eerste stap, als je koude voeten krijgt is het gevoelsmatig ook een stuk minder warm in de ruimte.

[ Voor 19% gewijzigd door DukeBox op 30-09-2022 14:11 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sankha
Fijne reacties tot dusver. Ik had inderdaad al op andere topics gekregen maar die waren wat ouder. Ik vroeg me af wat mensen in deze (dure) gebruiken.

Een infrarood mat op het bureau klinkt goed. Ik zie ook opties die je eronder plakt. Ik denk alleen niet dat dat doorstraalt of wel?

[ Voor 17% gewijzigd door Sankha op 30-09-2022 14:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:31

Standeman

Prutser 1e klasse

Boss schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 13:01:
Ik heb er heel goede ervaringen mee. Heb zelf nu een jaar deze: https://www.infraroodverw...r-zwart-80x40-instel.html. Ik werk nu in een ruimte die ik verwarm tot 16-17 graden. Doordat mijn handen lekker warm blijven gaat dat prima (i.c.m. een warme trui)

Als hij een tijdje aan staat trekt de warmte door het bureau heen ook naar mijn benen. Dit heeft wel wat warmte-schade toegebracht aan een oud bureau, de lak is gaan verkleuren door de warmte.
Overigens een stuk goedkoper op Amazon (25 ipv 69 euro, maar wel iets kleiner)

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Boss

Boss

+1 Overgewaardeerd

Sankha schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:36:

Die je eronder plakt zijn echt specifiek voor je benen. Zal mogelijk ook doorstralen naar je handen aan de bovenkant na een tijdje. Maar ik zou echt voor de handen gaan.

Ik heb deze mat inmiddels aan 3 familieleden laten zien die hem alle drie direct besteld hebben. Kan natuurlijk ook iets vergelijkbaars zijn, het principe werkt echt heel goed. Ik heb de kosten zeker al kunnen terugverdienen doordat ik nu minder hoef te stoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sankha
Boss schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 17:17:
[...]

Dat klinkt ontzettend goed. Zo jammer dat ze niet in stock zijn...Bij bol.com heb je exact hetzelfde product voor 100 euro meer. Dropshippers am I right?

Iemand een idee waar de 80 cm variant in stock is?
Pagina: 1