Kosten dakopbouw en aanpassing voorgevel?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-04 15:44
We zijn (als eerste in de wijk met ons type woning) van plan om onze voorgevel recht omhoog door te trekken. Ik heb al twee keer overleg gehad met de stadsbouwmeester. Die heeft wat aanwijzingen gegeven. Voordat ik een dure tekening en constructieberekening ga laten maken ben ik op zoek naar een richtprijs. Ik doe ook navraag bij een aantal aannemers maar ik ben bang dat die richtprijzen in de praktijk hoger uitvallen. Ik vroeg me daarom af of er tweakers zijn die een soortgelijke verbouwing hebben gedaan en hier een richtprijs voor kunnen geven. Onze hoop is dat dit voor +/- 45k inc. btw, casco kan. Wordt het sowieso meer dan 60k inc. btw casco, dan staken we dit proces.

Goed om te weten:
  • Dak eerste verdieping is een betonplaat.
  • Het wordt een houten constructie.
  • Stenen worden steenstrips.
  • Binnenafwerking doe ik voor een groot deel zelf.
  • We moeten de gevel een aantal cm naar voren laten komen van de stadsbouwmeester ivm de aansluiting rechterburen.
  • We moeten een stenen gevel creëren van de stadsbouwmeester en mogen de boel niet verhogen met meer plaatmateriaal.
Hieronder zie je de originele situatie en een in Photoshop gecreëerde situatie na verbouwing.

Huidige situatie
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D1JqQettiyDWgcxQUVkoUibyUuA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JvngxUbOdMwYItR0WEh9BpVs.jpg?f=fotoalbum_large

Aangepaste situatie
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cRsCldXUBiAC_9ps6YkD0E0koYU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f6V2lg3fpgQLayFdsHGc8t2F.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Nou ja, ik weet dat het gokken is (en vaak niet adviseerbaar) maar: https://www.google.com/se...=opbouw+verdieping+kosten

Ik kom daar dus prijzen tegen die beginnen bij 900 en uitlopen tot richting de 2500 per vierkante meter. Gezien de enorme tekorten aan materialen en arbeid, zou het me niets verbazen als de aannemers hoge(re) prijzen durven vragen en dan is het geen heel lastige opgave om bij de hoogste prijs uit te komen op maximaal 18 vierkante meter die je kan laten zetten.

Gezien het feit dat je ook een muur lijkt te delen met de buren, kan ik me voorstellen dat daar ook wat interessant werk / ideeen in zit bij bepaalde aannemers of tekeningen want in essentie wordt een gedeelte van hun buitenmuur nou ineens jouw binnenmuur. Ga ervanuit dat e.e.a. ook al met de buren besproken is en erf-technisch geen belemmeringen oplevert in de toekomst?

/edit: als ik Opbouw realiseren -> brainstormtopic zo een beetje lees, daar komt ook een "specifiekere" opbouw maar wordt al gerekend met meer dan een ton (eerder dit jaar). Ook andere topics (enkele jaren oud) spreken snel van 40K als ondergrens. Advies: laat maar wat aannemers een richtprijs uitbrengen...

[ Voor 15% gewijzigd door MAX3400 op 29-09-2022 21:36 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• michielvz
Bedankt voor je reactie. Ik had al gegoogeld inderdaad maar vind het lastig om dat op waarde te schatten. In het topic waar je naar verwijst wordt uitgegaan van een zeer grote dakopbouw. Bij ons zal het gaan om +/- 5,5 breed, 3,5 diep en 2,70 hoog. Hij zal net onder de nok van het dak uitkomen. Aan de andere kant van het huis zal je dus niets van de opbouw kunnen zien.

[ Voor 19% gewijzigd door michielvz op 29-09-2022 21:45 ]

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Ik durf wel te stellen dat je voor 45k incl btw het niet redt.m

Je moet een constructie berekening laten maken , architect mogelijk laten tekenen , maar vooral: nieuwe gevel , dak, vloeren , kozijnen etc. Bedoel je met casco dat je alle elektra, water etc zelf aanpast ? En ook de binnenwanden evt zelf ? Dan zou het alleen om de buitenschil gaan.

• michielvz
Tekenen, constructie berekening en vergunningaanvraag kost 1750,- totaal. Ja, alleen de schil.

[ Voor 12% gewijzigd door michielvz op 29-09-2022 22:52 ]