Graag zou ik gebruik maken van jullie expertise. In lees al een tijdje mee omdat ik me aan het oriënteren ben op een full-electric warmtepomp oplossing. De offerte die ik tot nu toe heb ontvangen ziet er goed uit maar lijkt te weinig vermogen te (gaan) leveren. Daarom zou ik graag jullie input willen vragen.
Ik heb een offerte liggen voor een Vaillant (aroTHERM split 35/5 AS), maar zit niet vast aan een merk. Ik wil graag full-electric
:strip_exif()/f/image/CvRTMwAuFYK3WOqFb3hMOtN5.jpg?f=fotoalbum_large)
Foto 2: Locatie van de (potentiële) binnen installatie / boiler (Hoogte 100 cm uit de wand = 170 cm)
:strip_exif()/f/image/Jx3StULTvldo5zhCBo7k7Kmt.jpg?f=fotoalbum_large)
Foto 3: Locatie van de (potentiële) binnen installatie / boiler (Hoogte 100 cm uit de wand = 170 cm)
:strip_exif()/f/image/G9CUdejg4p4ShbioKaJNPHsY.jpg?f=fotoalbum_large)
Foto 4: Foto zijgevel waar de installatie zou kunnen komen te staan.
:strip_exif()/f/image/ge2Ewom6I95MuKzZd858tQWz.jpg?f=fotoalbum_large)
Foto 5: Dak van de bijkeuken waarop de installatie zou kunnen komen te staan. (Vloer is beton) Dit is het dak wat je op foto 4 ziet onder de slaapkamerraam links en badkamerraam.
Basis gegevens:
- Type Woning: Twee onder een kap woning, geleverd in 2018.
- Historisch gasverbruik: 1300 m³/jaar (gemiddelde over 2018 - 2022)
- Situatie: 2 Volwassenen, 3 (kleine) kids.
Afgiftesysteem:
BG:- 60 m² vloerverwarming, slangen 15 cm HoH, 5 groepen, 5 daarvan staan altijd open, slang lengtes tussen de 84,5 en 90,9 meter. (foto 1)
- 3 radiatoren, totale afgifte bij 40 graden Y kW, waterinhoud in totaal Z liter (test met 45 graden loopt nog)
- Kamer 1; 27,1 m3, (+/- 1500 watt nodig) – huidige radiator: L=1100, H=600, T=11
- Kamer 2: 20,1 m3, (+/- 1100 watt nodig) – huidige radiator: L=800, H=600, T=11
- Kamer 3: 38,8 m3, (+/- 2100 watt nodig) – huidige radiator: L=1600, H=600, T=11
- Aanvoer is 20mm
- Geen, mogelijk later nog.
SWW:
- De boiler kan op de zolder komen te staan (foto 2)
- 300 liter(?); 3/4x per week bad (kids), 6/8x per week douche ((3/4x) per volwassene)
- Geen DWTW aanwezig
Warmtepompvoorkeur:
L/W; stil, domotica-integratie, DIY/tweakersvriendelijk, milieuvriendelijk, verkrijgbaarheid, zuinig, goedkoop, design.Ik heb een offerte liggen voor een Vaillant (aroTHERM split 35/5 AS), maar zit niet vast aan een merk. Ik wil graag full-electric
Wie gaat het installeren?
Goede vraag, ik zou graag zelf (een deel van) de installatie plaatsen. Ik wil het graag voor eind Sept 2023 geregeld / geïnstalleerd hebben.Aanvullingen
Zonnepaneel installatie aanwezig en kan / zal worden uitgebreid om extra vermogen van de WP op te vangen. Als het technisch kan zou ik ook graag koelen in de zomer. (geen harde eis)Foto’s
Foto 1: De verdeler van de vloerverwarming op de BG:strip_exif()/f/image/CvRTMwAuFYK3WOqFb3hMOtN5.jpg?f=fotoalbum_large)
Foto 2: Locatie van de (potentiële) binnen installatie / boiler (Hoogte 100 cm uit de wand = 170 cm)
:strip_exif()/f/image/Jx3StULTvldo5zhCBo7k7Kmt.jpg?f=fotoalbum_large)
Foto 3: Locatie van de (potentiële) binnen installatie / boiler (Hoogte 100 cm uit de wand = 170 cm)
:strip_exif()/f/image/G9CUdejg4p4ShbioKaJNPHsY.jpg?f=fotoalbum_large)
Foto 4: Foto zijgevel waar de installatie zou kunnen komen te staan.
:strip_exif()/f/image/ge2Ewom6I95MuKzZd858tQWz.jpg?f=fotoalbum_large)
Foto 5: Dak van de bijkeuken waarop de installatie zou kunnen komen te staan. (Vloer is beton) Dit is het dak wat je op foto 4 ziet onder de slaapkamerraam links en badkamerraam.
:strip_exif()/f/image/fZ0wFxoAZYyoNpT6lifRhMcO.jpg?f=fotoalbum_large)