Afgelopen lente heb ik vloerverwarming laten leggen in de woonkamer/keuken, en alle radiatoren behalve 1 (studeerkamer) laten verwijderen.
Nu het koud genoeg begint te worden ben ik begonnen met het opstoken van de vloerverwarming ivm de PVC vloer. Hiervoor zet ik de kamerthermostaat op 20 graden, en schroef ik de thermostaatknop op de verdeler elke dag 5 graden hoger (beginnende bij 20 graden). De pomp (grundfos upm3 auto) heb ik op constant pressure-auto adapt staan.
Ik heb nu echter het probleem dat mijn ketel (Atag) steeds de error "Aanvoer stijgt te snel,
Delta T te groot, retour > aanvoer" heeft, waardoor er niet veel gebeurd. Zo is mijn woonkamer nu maar 18 graden, en is ook de radiator op de studeerkamer koud (ik hoor het water er wel doorheen gaan).
Ik heb al wat geprobeerd te spelen met de pompsnelheid (medium, low, en autodapt), maar het heeft niet geholpen zover ik zie. De CV staat op 40 graden ingesteld.
De druk van de ketel is ook nog gewoon goed.
Heeft iemand hier tips voor me?
De onderaannemer reageerde trouwens met dit bericht:
Nu het koud genoeg begint te worden ben ik begonnen met het opstoken van de vloerverwarming ivm de PVC vloer. Hiervoor zet ik de kamerthermostaat op 20 graden, en schroef ik de thermostaatknop op de verdeler elke dag 5 graden hoger (beginnende bij 20 graden). De pomp (grundfos upm3 auto) heb ik op constant pressure-auto adapt staan.
Ik heb nu echter het probleem dat mijn ketel (Atag) steeds de error "Aanvoer stijgt te snel,
Delta T te groot, retour > aanvoer" heeft, waardoor er niet veel gebeurd. Zo is mijn woonkamer nu maar 18 graden, en is ook de radiator op de studeerkamer koud (ik hoor het water er wel doorheen gaan).
Ik heb al wat geprobeerd te spelen met de pompsnelheid (medium, low, en autodapt), maar het heeft niet geholpen zover ik zie. De CV staat op 40 graden ingesteld.
De druk van de ketel is ook nog gewoon goed.
Heeft iemand hier tips voor me?
De onderaannemer reageerde trouwens met dit bericht:
Lees ik hieruit dat de foutcode weggaat zodra de vloerthermostaat rond de 40 graden komt ofzo?De aanvoer temperatuur van je ketel stijgt te snel.
Dat betekend dat je veel warmte vraag van de ketel en de thermostaat kranen (nagenoeg) dicht heb staan.
Zodoende kan de ketel niet genoeg circuleren om zijn warmte kwijt te kunnen.
Dus ik weet niet wat je met een opstookprotocol bedoel?
Maar als ik het zo beoordeel ligt het daaraan.
Ik zou de kraan op de verdeler gewoon open zetten en de thermostaat lager (beginnen op 18 gr) en dan dagelijks 1 graad hoger tot 23 gr.

:strip_exif()/f/image/efejfQLzWevcCZk71AP5oO43.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bHN374atgwE3tjj4dhKeA8Lf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/p40TbRTSE9XLQhf9EXoFvPGV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/U1O3cr0XTZnkhpaVGq95wysy.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/W7Wnhq8WHEtiyhjp25D1XUar.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0CZ3a7VFgOKvmR4T237tjNjG.jpg?f=fotoalbum_large)