Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chili
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-05 17:23
Sinds mijn vakantie in augustus ben ik erachter dat mijn telefoon geen verbinding kan maken met 4G netwerken in het buitenland. Zowel in België, Duitsland, Italië, Frankrijk en Zwitserland gebeurt dit niet.
In België en delen van Frankrijk kan ik gelukkig verbinding maken met 3G netwerken, maar in Duitsland en Italië lijkt buiten 4G enkel nog 2G beschikbaar, waardoor diverse apps en bijvoorbeeld navigeren via Google Maps al niet meer werken.

Ik heb met mijn vriendin simkaart + toestel gewisseld, mijn toestel (OnePlus Nord 2 5G) maakt met haar simkaart wél gewoon verbinding met 4G, met mijn simkaart in haar toestel (Samsung Galaxy A8) lukt dat ook niet. M.a.w. het lijkt niet aan het toestel te liggen.

Ik heb nu meerdere keren contact gehad met provider Simyo, zij hebben mij al een nieuwe simkaart gestuurd, mijn simkaart enkele keren gereset, mij diverse keren gevraagd de APN instellingen te resetten/opnieuw in te stellen, maar tot nog toe allemaal zonder resultaat.

De laatste "oplossing" die voorgesteld is door Simyo is het aanpassen van het APN Type van 'default' naar 'default,supl'. Nu heb ik er een beetje een hard hoofd in dat dit het verschil zou kunnen maken, maar wellicht zit er helemaal naast?

Hopelijk weet iemand hier wat de oorzaak zou kunnen zijn :?

Hierbij voor de zekerheid een screenshot van mijn APN instellingen:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/RGFwC0W/Screenshot-2022-09-25-14-07-46-33.jpg

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-05 18:36
Het kan dieper in de netwerk instellingen van jou nummer bij de provider fout zitten, beste is het riedeltje van de helpdesk volgen tot ze er zelf achter komen.

Alternatief is overstappen naar een andere provider.

Je zou ook hier nog even kunnen rondkijken of iemand eenzelfde ervaring had:
[Simyo] Ervaringen & Discussie - Deel 2