Dubbele boete in Duitsland op nagenoeg hetzelfde tijdstip

Pagina: 1
Acties:

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik heb 2 boetes uit Duitsland binnen. Ik dacht dat ik ergens 80 mocht rijden, maar dat bleek 60 te zijn.

Boete bedragen vallen in Duitsland gelukkig mee. Ik had de 1e boete al klaar gezet in de bank app, maar 2 dagen later kreeg ik er nog 1. Beide boetes hebben precies dezelfde datum en tijdstip (wel iets andere locatie als goed is).

Ik heb mijn twijfels of ik beide boetes moet betalen (omdat ik dit 1 overtreding vind), maar voor het bedrag vind ik het ook weer niet de moeite waard om in het Duits per post bezwaar te gaan maken. Volgens mij is er geen online mogelijkheid. Alhoewel ik wel een vraag per email heb gestuurd, waarop ik waarschijnlijk niet meer op tijd een reactie ontvang.

Is dit gewoon toegestaan om 2 boetes uit te schrijven welke plaats vinden in dezelfde minuut?

[ Voor 1% gewijzigd door Taro op 23-09-2022 16:52 ]

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-12-2023
xileS schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 11:37:.

Is dit gewoon toegestaan om 2 boetes uit te schrijven welke plaats vinden in dezelfde minuut?
Ik heb het idee dat je dan twee keer gestraft wordt voor één overtreding. En dat mag niet. Er is in Nederland wel eens een uitspraak over geweest. Kan hem zo gauw niet vinden.

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:22
kraanwagen schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 12:10:
[...]

Ik heb het idee dat je dan twee keer gestraft wordt voor één overtreding. En dat mag niet. Er is in Nederland wel eens een uitspraak over geweest. Kan hem zo gauw niet vinden.
Ne bis in idem heet dat.

@xileS ik denk, gezien de locatie anders is, dat het lastig wordt, zie ook Twee keer geflitst, hoe bezwaar aanmaken?

• xileS
  • Niet online
kraanwagen schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 12:10:
[...]

Dat was precies mijn idee, maarja het gaat "maar" om een bedrag van €50 en €30. Hoogste zal ik moeten betalen en om voor €30 Duitse brieven heen en weer te gaan sturen, vind ik weer teveel moeite en zonde van de postzegels xD. Dat ik niet gewoon makkelijk online even een bezwaar kan maken ofzo, vind ik ook niet echt van deze tijd.

• xileS
  • Niet online
FitTiv schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 15:21:
[...]

Ne bis in idem heet dat.

@xileS ik denk, gezien de locatie anders is, dat het lastig wordt, zie ook Twee keer geflitst, hoe bezwaar aanmaken?
Ik weet even niet hoe de locatie op papier staat, maar ik kan mij wel iets van herinneren dat ik 2x rode flitsen zag. Ik was nog in de schrik van de eerste rode flits, geen idee wat het was. Er reed een politie aardig lang naast mij, dacht misschien even dat ik aangehouden werd ofzo ;p. En om de hoek dus weer een rode flits (ik had geen idee dat het max 60 was). Naar mijn gevoel zat er wel 2 minuten tussen, dat op de boetes allebei exact hetzelfde tijd heeft verbaasd mij weer wel (misschien dat tijd niet sync stond ofzo).

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

@xileS Ik heb je berichten uit het andere topic even hierheen verplaatst tbv een eigen topic.

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Je zegt niet de moeite te willen nemen om bezwaar te maken. Dan is het betalen en is de zaak afgerond. ;) Geen tijd meer aan besteden, zonde van de moeite.

[ Voor 94% gewijzigd door TBTL op 23-09-2022 17:08 ]

• xileS
  • Niet online
TBTL schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 17:02:
Je zegt niet de moeite te willen nemen om bezwaar te maken. Dan is het betalen en is de zaak afgerond. ;) Geen tijd meer aan besteden, zonde van de moeite.
Dat was idd wat ik van plan was. Ik betaal alvast de 50E en als ik geen mail meer krijg voordat termijn van de 2e boete verloopt, betaal ik de 2e ook.

Als ik de 2e niet betaal, denk ik dat er onnodige aanmaningen en extra kosten gaan komen.. Zag dat er ook nog een tel nr op staat, dus misschien dat een belletje wagen nog de moeite is.

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Wat is het verschil in tijd en afstand tussen de 2 lokaties?

[ Voor 9% gewijzigd door jack zomer op 23-09-2022 18:27 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

• xileS
  • Niet online
jack zomer schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 17:58:
Wat is het verschil in tijd en afstand tussen de 2 lokaties?
"Amsinckstraße LiMa 56 Rtg. Centrum" en "Elbbrücke linke Seite" in Hamburg staat er in de bekeuringen.

• xileS
  • Niet online
Vandaag was ik van plan de 2e boete te betalen, totdat ik in mijn PostNL app zag dat ik weer een brief uit Duitsland had met dezelfde kenmerk als de 30e boete.
Sehr geehrter Herr x ,

das gegen Sie wegen der Handlung am 16.08.2022 um 00:41 Uhr in Hamburg, Amsinckstraße LiMa 56 Rtg. Centrum als Führer des PKW XXX 00-XXX-0 eingeleitete Ordnungswidrigkeitenverfahren wird gemäß § 46 des Gesetzes über Ordnungswidrigkeiten in Verbindung mit § 170 der Strafprozeßordnung eingestellt.
Dus een post in het Duits ontvangen ipv een reactie op mijn mail. Zo te lezen, hoef ik de 2e boete niet te betalen :).
Pagina: 1