• ditto4076
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16:41
Sando schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 10:59:Ik hoor vaker dat Telnyx gecompliceerd maar interessant is.
Dat is het ook als je er voor het eerst mee te maken krijgt. De gebrekkige support voor nieuwelingen maakt het er niet eenvoudiger op.
Ga ik echter naar de website dan zie ik allemaal complexe toepassingen met AI-agents. Heb je ergens een tutorial gevonden voor een "simpele" setup?
Nee, ik heb mijn use case gewoon met vallen en opstaan uitgevogeld.
Ik gebruik al heel lang CheapConnect (nog toen het een andere naam had) voor inbound zakelijk. Eigenlijk is zonder SIP-client wel fijn, want iedere keer als iemand iets wil dan krijg ik gewoon een voicemail in de email.
Ik gebruik simpelweg alleen mijn Simyo Prepaid mobiel nummer. Dat kostte eenmalig €5 met €7,50 beltegoed. Om het nummer actief te houden, volstaat eens/halfjaar een SMS te versturen voor €0,10 van het beltegoed. Met de €7,50 beltegoed kan ik dus 37,5 jaar vooruit! Dat is dus veel goedkoper dan een CheapConnect vast nummer van €8,95/jaar. Ik heb recent NoPhoneSpam verwijderd, omdat het niet meer ontwikkeld wordt. In plaats daarvan heb ik GrapheneOS DND ingesteld zodat inbound oproepen niet overgaan als ik in het buitenland ben (om hoge kosten te vermijden). Terugbellen doe ik dan met baresip via Telnyx.
Raad je CheapConnect aan als alternatief voor Telnyx omdat een nummer daar duurder is?
Ja. Bij Telnyx is niet alleen het nummer maar zijn ook inbound oproepen duurder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hfmwPw-4AQJa41z5KEdDABTFcGE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qUpxQ0GFWLCfYEGU5joGQQeb.png?f=fotoalbum_large

Ik gebruik baresip (zonder videobellen functie, wat baresip+ wel biedt) omdat ik alleen via PSTN bereikbaar wil zijn voor instituten, bedrijven, etc. die erop staan om zaken telefonisch af te handelen, zoals de fraudedesk van de bank, het alarmnummer van de reisverzekering, etc. Videobellen is daarvoor niet nodig.

[ Voor 8% gewijzigd door ditto4076 op 29-07-2025 13:08 ]

Pagina: 1