Windows 10 repairtool voor corrupte drive

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• verbatim
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-01-2024
Ik heb een corrupte drive met Windows 10 die ik wil proberen te fixen. De drive is een WD 1 TB en is nog geen jaar oud. Ik heb al wat verschillende prograrmma;s van Hirensbootcd gebruikt en op dit moment probeer ik het met Recuva. Maar zoals ik het nu kan zien schrijft het met de extentie CDF-MS file. Ik weet alleen niet als het klaar is met recoveren hoe ik die data weer terug kan zetten naar een harde schijf.

Mijn vraag is dan ook of iemand ervaring heeft met Recuva of dat iemand weet wat een goed programma is om Windows 10 te recoveren. Het liefst freeware.

Alle reacties

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:48

nelizmastr

Goed wies kapot

Data recovery is een miljoenenbusiness, echt goede tools die dieper gaan dan een oppervlaktescan (zoals recuva en photorec) zullen daarom geld kosten.

Is de schijf daadwerkelijk kaduuk of heb je alleen Windows gesloopt? In geval van het laatste is het een idee de schijf aan een andere computer te hangen, de data eraf te halen en dan Windows opnieuw te installeren.

I reject your reality and substitute my own

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:18
Ik neem aan dat het om een beschadigde Windows installatie gaat en niet om corrupte/beschadige disk?
Zijn de bestanden op de schijf wel zichtbaar als je via Hiren’s BootCD PE bent opgestart?
Zou ja, dan zou ik de benodigde gegevens backuppen en met een nieuwe Windows installatie beginnen op een andere disk.
Of beter meteen een SSD nemen voor Windows als je dat nog niet had?

Hier nog wat over hoe Recuva te gebruiken:
Externe harde schijf niet veilig verwijdert, data weg!
meneer william schreef op zondag 1 mei 2016 @ 15:27:
Oke het is gelukt ik heb met Recuva alle bestanden terug kunnen halen.
Als je wil weten hoe ik dit gedaan heb zie deze superuser post.
Hiermee kan je geen corrupte Windows installatie repareren, alleen bestanden recoveren
Recuva maakt zelf geen CDF-MS bestanden? ,ik denk dat die bestanden een gevolg zijn van de Windows corruptie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhanToM__
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-04 15:45
Ik heb reeds ervaring met Recuva en echt veel heeft het me tot op heden niet geholpen.

R-Studio daarentegen heeft me altijd geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-05 17:14
Kan je dat niet herstellen met Diskpart zelf van Windows?

En is er een backup van de Externe schijf?

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!