beste tweakers.
ik ben druk aan het rekenen.
ik vroeg me af, of jullie me kunnen helpen met omrekenen richting warmtepomp.
ik gebruik nu 3 jaar om en nabij 1000m2 gas afgerond naar boven. om ons 75m2 appartementje
warm te houden en van warm water te voorzien.
op dit moment gebruik ik nog radiators.
wij gaan ombouwen naar vloerverwarming.
dit zou 10 tot 20% moeten schelen aan gas.
hoog vs laag temp verwarming.
dan kom ik op 900 + gas gaat eruit voor koken.
laten we zeggen 850 over.
warm water voor 2 volwassene en 2 kleine kinderen. ik las ergens 100 kuub per persoon.
kom ik op 650.
kan iemand mij vertellen. wat voor vermogen ik dan nodig zou moeten hebben voor all electric warmtepomp. en off mij beredeneringen kloppen
ik heb reeds de remeha som gedaan 3.5
maar dat is een fabrikant. ik hoop eigenlijk dat er een tweaker is die dieper in deze stof zit.
en mij van een onderbouwde rekensom kan voorzien. wat voor vermogen ik nodig zou hebben
ps: ik weet dat met de huidige prijs plafond het niet direct rendabel is. maar ik denk dat gasvrij de toekomst is. en in tegenstelling tot ons kabinet wil ik wel vooruit regeren.
mocht er overigens nog een profesional op tweakers zitten die intresse heeft in een wp aansluiting klus omgeving rotterdam prive berichtje mag altijd
m.v.g
Michiel hopend op wijsheden en tips !
ik ben druk aan het rekenen.
ik vroeg me af, of jullie me kunnen helpen met omrekenen richting warmtepomp.
ik gebruik nu 3 jaar om en nabij 1000m2 gas afgerond naar boven. om ons 75m2 appartementje
warm te houden en van warm water te voorzien.
op dit moment gebruik ik nog radiators.
wij gaan ombouwen naar vloerverwarming.
dit zou 10 tot 20% moeten schelen aan gas.
hoog vs laag temp verwarming.
dan kom ik op 900 + gas gaat eruit voor koken.
laten we zeggen 850 over.
warm water voor 2 volwassene en 2 kleine kinderen. ik las ergens 100 kuub per persoon.
kom ik op 650.
kan iemand mij vertellen. wat voor vermogen ik dan nodig zou moeten hebben voor all electric warmtepomp. en off mij beredeneringen kloppen
ik heb reeds de remeha som gedaan 3.5
maar dat is een fabrikant. ik hoop eigenlijk dat er een tweaker is die dieper in deze stof zit.
en mij van een onderbouwde rekensom kan voorzien. wat voor vermogen ik nodig zou hebben
ps: ik weet dat met de huidige prijs plafond het niet direct rendabel is. maar ik denk dat gasvrij de toekomst is. en in tegenstelling tot ons kabinet wil ik wel vooruit regeren.
mocht er overigens nog een profesional op tweakers zitten die intresse heeft in een wp aansluiting klus omgeving rotterdam prive berichtje mag altijd
m.v.g
Michiel hopend op wijsheden en tips !