Denman schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 15:11:
Man.... ik ben 42 en heb het "hypen" al een tijdje afgezworen. Ook Preorderen deed ik nooit aan.
Bij de PS VR2 maak ik me schuldig aan beide
Ik zit nog wel enorm in dubio over de aanschaf van een stuurtje + playseat. Ik heb GT Sport best veel gespeeld, maar nooit echt "hooked" geweest als in dat ik er een passie voor had. Maar ik heb nu GT7 wel in de aanbieding alvast gekocht omdat ik vermoed dat dat echt een meesterlijke ervaring gaat worden op de PS VR2. Ik weet zeker dat een stuur meerwaarde heeft in de immersie, maar met een Playseat er bij komt er dan nog eens zo'n 530 Euro bij als ik van een T300 RS GT uit ga. Of iets minder als ik voor een G29 ga, maar dat is (volgens mij) ook een wat minder stuurtje.
Ik kan ook afwachten hoe ik GT7 vind in VR, en dan bepalen wat ik doe. Met wel het risico dat de prijzen gaan stijgen i.v.m. mogelijk grotere vraag.
Hoe staan jullie hierin?
Ten eerste is het goed om te lezen dat het gelukt is, ik kan me herinneren dat ik wellicht ietsje drammerig was over op die knop drukken een paar pagina's terug.
Maar idem 40+ hier dus de eerste keer dat ik iemand virtual reality hoorde uitspreken was dat met een Limburgs accent, op een kleuren tv waar mijn MSX ook op aangesloten was. Nemesis, Metal Gear, Ancient Ys, zou dat ooit kunnen in VR dacht ik misschien.
Het heeft even geduurd. Die MSX zal me destijds al m'n jaarsalarissen tot dan toe en 1x Sinterklaas hebben gekost, ik zie daarom nu het er eindelijk is geen reden om opeens op de centen te gaan beknibbelen. Een T300 of Logitech stuur kan je ook eerst aan een tafel of bureau monteren, zonder voor de buis te zitten. Bevalt dat dan koop je de rest vanzelf wel.
Immersion is alles en mag wat kosten maar hoeft niet duur te zijn. Zelf heb ik een paar jaar terug voor Ace Combat VR, álle drie de missies jazeker, een plastic Hotas 4 voor 70 of 80 euro gekocht en voorop de armleuningen van zo'n bekende Ikea leunstoel geschroeft. Flightstick rechts, throttle links precies in het verlengde van de armleuningen en dan zit je toch echt een stuk beter in die straaljager. Ik heb hem alweer afgestoft, en Bandai Namco geinformeerd. Geen P-mode meer, alles in VR.
Wat racen betreft, ik denk eerst een stuur en daarna pas VR, of alles tegelijk nu het kan. Maar niet beginnen met VR en een controller als je echt voor GT gaat. Direct goed gaan zitten met een stuur echt in je handen, waarom zou je anders de extra beleving opzoeken?