Advies reparateur watergekoelde pc omgeving Nijmegen gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 280 views

Vraag

• Poppema93
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 15-02-2023
Goedemiddag,

Mijn vriend heeft watergekoelde, custom pc van een paar jaar oud. Sinds een aantal dagen maakt de waterpomp veel geluid en na het bijvullen van het water, blijkt dat er water lekt uit het koelelement van de videokaart.

Heeft er iemand misschien tips voor een winkel/ reparateur in de omgeving van Nijmegen die zoiets kan repareren en niet meteen de hoofdprijs vraagt?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Groeten, poppema93

Alle reacties

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:19

heuveltje

KoelkastFilosoof

Ik denk niet dat je een winkel gaat vinden die hier zijn vingers aan wil branden.
Te veel risico op beschadigingen van hardware waar zij dan opeens verantwoordelijk voor zijn.

-Ik zou zeggen gooi eens op V&A of iemand je wil helpen.
-kijk eens rond in [Ervaringen] Deel 3 - Waterkoeling en onderdelen/setjes of iemand daar tips heeft.

Probeer zelf eens te klooien, Het is niet meteen hogere wiskunde. grote kans dat
-Er rubbers uitgedroogd/gescheurd zijn, die moet je dan vervangen.
-Er zit een barst in het waterblok, dat is soms op te lossen met wat epoxy hars.
-Slangen zijn poreus/uitgelubberd. vervangen, en soms kom je er al mee weg om de laatste paar cm af te knippen.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik mis eigen inzet en uitzoekwerk. Je mag alles vragen op het forum mits je maar aangeeft wat je zelf gevonden hebt en wat er onduidelijk is. Zie ook Huisregels.

Dicht bij gebrek aan eigen inzet. Het staat je natuurlijk vrij een nieuw topic te openen. Let daarbij op bovenstaande.

[ Voor 16% gewijzigd door br00ky op 21-09-2022 13:23 ]

Dit topic is gesloten.