voor een beperkt budget betere game prestaties
mijn zoon van 13 speelt games op een oude Dell PC met een i5 4570 en een RX580. Vanwege de videokaart heb ik de standaard voeding vervangen voor een betere. Ik weet zo niet het type. kom ik op terug.
De vraag is wat de bottleneck is. Is dat de CPU of de GPU. Ik ga zelf uit van de CPU omdat dit inmiddels een oudje is.
Wat is je budget?
Er is 250 euro gespaard. In eerste instantie ga ik er van uit dat er een CPU + MoBo + geheugen aangeschaft dient te worden. Tweedehands is geen probleem. Ik type dit vanaf een laptop met een Ryzen 7 5700U en dat ding gaat als een malle. AMD is dus een goede kandidaat. Voor 50 euro is een ryzen 1600 te krijgen.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Lichte voorkeur voor AMD. Intel is echter een uitstekend alternatief
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
games die gespeeld worden: Star Wars Battlefront 2, minecraft, warthunder, ARK
ik kom op het volgende:
+ 50 euro voor de CPU.
is dit de moeite waard, of kan mijn zoon het geld beter in andere hardware investeren?
mijn zoon van 13 speelt games op een oude Dell PC met een i5 4570 en een RX580. Vanwege de videokaart heb ik de standaard voeding vervangen voor een betere. Ik weet zo niet het type. kom ik op terug.
De vraag is wat de bottleneck is. Is dat de CPU of de GPU. Ik ga zelf uit van de CPU omdat dit inmiddels een oudje is.
Wat is je budget?
Er is 250 euro gespaard. In eerste instantie ga ik er van uit dat er een CPU + MoBo + geheugen aangeschaft dient te worden. Tweedehands is geen probleem. Ik type dit vanaf een laptop met een Ryzen 7 5700U en dat ding gaat als een malle. AMD is dus een goede kandidaat. Voor 50 euro is een ryzen 1600 te krijgen.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Lichte voorkeur voor AMD. Intel is echter een uitstekend alternatief
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
games die gespeeld worden: Star Wars Battlefront 2, minecraft, warthunder, ARK
ik kom op het volgende:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 1600 (14nm) Tray | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte B450M S2H V2 | € 75,- | € 75,- |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 62,90 | € 62,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 137,90 | ||
+ 50 euro voor de CPU.
is dit de moeite waard, of kan mijn zoon het geld beter in andere hardware investeren?