Kan het emoticon B) worden geschrapt?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Strikt genomen geen bug, maar meer een feature request:

In vrij veel topics worden opsommingen gemaakt, bijvoorbeeld met letters:

A. punt 1
B. punt 2
C. punt 3

Dat werkt prima, maar een B met een ) resulteert in

A) punt 1
B) punt 2
C) punt 3

Eigenlijk heb ik het emoticon B) nooit gebruikt zien worden, maar in een opsomming verschijnt het met enige regelmaat.

Lordy79 in "Prinsjesdag 2022 - Koopkracht herstel??"
desp in "Afhandeling faillissement Welkom Energie"

Kan de combinatie B met een ) ook over de fora worden uitgeschakeld zodat het niet meer verschijnt?

@crisp

Voor onbepaalde tijd ben ik gestopt met reageren op dit forum.

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:44

Pazo

Mroaw?

Ik dacht, of een streepje - er tussen, dus B - ), maar dan krijg je B-) (staat niet in de emoticon lijst? Found a hidden one! :+ )

[ Voor 10% gewijzigd door Pazo op 20-09-2022 15:20 ]

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:50
Geen hoofdletters gebruiken.
a)
b)
c)

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:44

crisp

Devver

Pixelated

Hetzelfde geldt voor 8) maar dan moet het wel een langer lijstje zijn ;)

Wat mij betreft zou het ook de voorkeur hebben om daar eens een andere tekenreeks voor te gaan gebruiken, bijvoorbeeld, maar dat betekent wel dat ook bestaande content daarop aangepast moet worden. Deze smilies zullen inderdaad niet de meestgebruikte zijn, maar toch...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real
  • Niet online
@Pazo en @JukeboxBill

Ik snap dat er andere manieren zijn (die staan ook in mijn TS), maar nu verschijnt B) te pas en te onpas in de topics en dat vind ik persoonlijk afleiden van de inhoud.

@crisp Dat snap ik, maar geldt dus ook 'andersom'. Dwz de lijstje of opsommingen waar de B en ) niet zo bedoelt zijn. Als ik een educated guess die overstijgt dat aantal de bedoelde B) met een grote hoeveelheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pazo

Pazo

Mroaw?

Real schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 15:55:
@Pazo en @JukeboxBill
Ik snap dat er andere manieren zijn (die staan ook in mijn TS), maar nu verschijnt B) te pas en te onpas in de topics en dat vind ik persoonlijk afleiden van de inhoud.
Ik bedoel om
code:
1
B)
om aan te passen naar
code:
1
B-)
, zodat je niet zo snel B) krijgt (maar kennelijk krijg je dan dus B-) ....)

PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real
  • Niet online
Pazo schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 15:57:
[...]
Ik bedoel om
code:
1
B)
om aan te passen naar
code:
1
B-)
, zodat je niet zo snel B) krijgt (maar kennelijk krijg je dan dus B-) ....)
Ah, op die manier. Overigens staat die emoticon wel degelijk genoemd. Namelijk in rij 3 kolom 8.

Maar

:8

bijvoorbeeld niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
  1. daarvoor
  2. hebben we toch
  3. ubb code?

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Dat is dus:

[list=a]
[li]daarvoor[/li]
[li]hebben we toch[/li]
[li]ubb code?[/li]
[/list]

1998 belde, ze willen hun markuptaal terug (BBCode, of het Tweakers-dialect daarvan, genaamd React Markup Language, van MyReact, de forumsoftware waarop dit nog steeds gebaseerd is).

Leuk voor forumtijgers van weleer, maar niet meer van deze tijd.

[ Voor 10% gewijzigd door CodeCaster op 20-09-2022 16:58 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real
  • Niet online
Ja, of de puntjes ipv haakjes die ik gebruikte. Je kunt ook nummeren. Of helemaal niet opsommen.

Maar dat gebeurt dus niet.

De B) is wat mij betreft een Norman door.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt toch gewoon B) doen?

[norml][/norml]-tags gebruiken B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real
  • Niet online
TERW_DAN schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 16:17:

Onze reacties kruisen elkaar maar het kan aardig zijn om het artikel te lezen over de Norman door. Zeker als je zelf in de (software) productontwikkeling zit of anderszins ontwerpt voor anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo

Pazo

Mroaw?

Real schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 16:08:
Overigens staat die emoticon wel degelijk genoemd. Namelijk in rij 3 kolom 8.
Ow haha, ik druk nooit op 'meer' :D

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Is het niet logischer support voor legacy emoticons te verwijderen, en alleen de universele icons te volgen (😀😃😇 etc).

Oude berichten moeten dan nog wel geparst worden op de oude manier.

🌞🍃

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:15

Creesch

bla bla!

CodeCaster schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 16:15:
[...]

Dat is dus:

[list=a]
[li]daarvoor[/li]
[li]hebben we toch[/li]
[li]ubb code?[/li]
[/list]
[/quote]

1998 belde, ze willen hun markuptaal terug (BBCode, of het Tweakers-dialect daarvan, genaamd React Markup Language, van MyReact, de forumsoftware waarop dit nog steeds gebaseerd is).

Leuk voor forumtijgers van weleer, maar niet meer van deze tijd.
Hoezo? Het is vrijwel hetzelfde zoals het in html ook gebeurt en tenzij tweakers helemaal switched naar een wysiwyg editor met geen zicht op de code is het de meest robuuste optie die er is.

Markdown is nog enigzins een wat simpeler alternatief maar daarmee zijn zaken zoals tabellen weer zeer beperkt waarmee sommige forum starter posts die je nu nog vaak ziet niet meer mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Creesch schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 16:37:
[...]

Hoezo? Het is vrijwel hetzelfde zoals het in html ook gebeurt en tenzij tweakers helemaal switched naar een wysiwyg editor met geen zicht op de code is het de meest robuuste optie die er is.

Markdown is nog enigzins een wat simpeler alternatief maar daarmee zijn zaken zoals tabellen weer zeer beperkt waarmee sommige forum starter posts die je nu nog vaak ziet niet meer mogelijk zijn.
Precies, leuk voor mensen die HTML kunnen tikken, en laat dat percentage gebruikers nou elke dag afnemen. Voor de rest van de mensen is het een onleesbaar gedrocht voor een simpel lijstje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Creesch

Creesch

bla bla!

CodeCaster schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 16:40:
[...]

Precies, leuk voor mensen die HTML kunnen tikken, en laat dat percentage gebruikers nou elke dag afnemen. Voor de rest van de mensen is het een onleesbaar gedrocht voor een simpel lijstje.
Mwa, in de editor zitten simpelweg knoppen die overeenkomen met hoe in elke editor je een lijst moet maken. Daarnaast is het niet dusdanig ingewikkeld dat het voor mensen zonder HTML kennis onmogelijk is uit te vogelen.

Het een onleesbaar gedrocht noemen valt bij mij al snel in de categorie "niet willen snappen".

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Moet je wel die knoppen willen gebruiken. Soms zijn mensen A) op mobiel aan het typen waardoor die knoppen minder handig zijn of B) willen ze een lijstje in één zin typen zoals ik nu doe.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Creesch

Creesch

bla bla!

Migrator schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 16:48:
Moet je wel die knoppen willen gebruiken. Soms zijn mensen A) op mobiel aan het typen waardoor die knoppen minder handig zijn of B) willen ze een lijstje in één zin typen zoals ik nu doe.
Ook op mobiel zijn die knoppen (groter dan normaal) aanwezig :) Dat je er even geen zin in hebt snap ik, maar dat maakt het wel een ander issue.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yFINvRYgh9WMBMgkKyP2IDvmICU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l6WaQEgjuKVuRs3LkyJ8MXhj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Creesch schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 16:44:
[...]

Mwa, in de editor zitten simpelweg knoppen die overeenkomen met hoe in elke editor je een lijst moet maken. Daarnaast is het niet dusdanig ingewikkeld dat het voor mensen zonder HTML kennis onmogelijk is uit te vogelen.

Het een onleesbaar gedrocht noemen valt bij mij al snel in de categorie "niet willen snappen".
Je kunt een 20 jaar oude UI en "onleesbare computercodes" en een hel om op de mobiel te tikken schuiven onder "niet willen snappen" of "geen zin hebben", maar dan snap je het probleem dus niet. Verplaats je even in een gemiddelde gebruiker.

Als je op de lijst-knop klikt, wordt er een bak BBCode je post ingefietst, zonder dat duidelijk wordt waar je moet typen. Er is geen syntaxhighlighting, geen autocompletion, geen live preview, een enter plaatst een nieuwe regel in plaats van een nieuw list-item en nog een klik op de knop zorgt voor een lijst in een lijst.

Het is gewoon onbruikbaar, punt.

[ Voor 6% gewijzigd door CodeCaster op 20-09-2022 16:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

@Creesch ja, en dan lekker op je touchscreen de goede plek in de code selecteren telkens, heel gebruiksvriendelijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Real
  • Niet online
Creesch schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 16:44:
[...]
Dat is Dan Norman dus totaal niet met je eens. Bij een deur met een trekknop die je moet duwen kan de ontwerper ook wel verwijzen naar het bordje 'duwen', maar het ontwerp is gewoon verkeerd in dat geval.

Dus zoals @CodeCaster noemt: het gaat om een gemiddelde gebruiker en die typen dus de combinatie van B en ) zonder dat ze doorhebben dat het omgezet wordt in B). Uiteraard kan het dan technisch opgelost worden met onmiddellijke feedback (ik klik overigens zelf vaak op de 'Toon voorbeeld' knop), maar veel mensen doen dat ook niet. En dan krijg je dus opsommingen zoals A), B), C).

Een Eerste Wereld probleem? Zeker. Oplosbaar? Lijkt mij wel, maar ik hoef het dan ook niet uit te voeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Zo vaak komt het ook niet voor toch? Ik kan nog steeds op een hand tellen hoe vaak ik het heb voorgehad en dan heb ik daarna de post ge-edit. Maar ik heb de smiley waarschijnlijk inderdaad 0 keer opzettelijk gebruikt :p

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real
  • Niet online
Marzman schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 17:15:
Zo vaak komt het ook niet voor toch?
In AWM wel. Vandaag al 1x dus. Het hangt er denk ik ook vanaf wat je typt en waar je leest. In het SF heb ik hele epistels lopen invoeren. Ja, je kunt het corrigeren. Doet iedereen dat? Nee. Blijkbaar niet. Heeft iedereen door wat er gebeurt? Waarschijnlijk ook niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Real op 20-09-2022 17:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Creesch

Creesch

bla bla!

CodeCaster schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 16:57:
[...]

Je kunt een 20 jaar oude UI en "onleesbare computercodes" en een hel om op de mobiel te tikken schuiven onder "niet willen snappen" of "geen zin hebben", maar dan snap je het probleem dus niet. Verplaats je even in een gemiddelde gebruiker.

Als je op de lijst-knop klikt, wordt er een bak BBCode je post ingefietst, zonder dat duidelijk wordt waar je moet typen. Er is geen syntaxhighlighting, geen autocompletion, geen live preview, een enter plaatst een nieuwe regel in plaats van een nieuw list-item en nog een klik op de knop zorgt voor een lijst in een lijst.

Tja dan verschillen we van mening over onbruikbaar. Er zijn zeker meer mogelijkheden, live preview ipv die handmatig te moeten doen zou inderdaad best handig zijn.

Maar ik blijf er bij dat je met het merendeel van je argumenten blijft steken op simpelweg niet willen snappen of het bewust aan het aandikken bent.

Maar het is eenvoudig om te draaien.

Bijvoorbeeld, als je een stuk tekst selecteert en vervolgens op een knop klikt zoals je die kent van word zal vervolgens netjes om die tekst de code worden gezet. Dus als je meerdere regels selecteert en op de knop klikt voor lijsten dan hoef je de codes niet eens te snappen om wel de link te leggen dat dit de code is voor een lijst.

Nee, het heeft geen auto completion of syntax highlighting, maar nu vraag je om features van een IDE. Als de gebruiker die je schetst al bb code niet snapt zal gekleurde syntax highlighting dat echt niet duidelijker maken.

En dan kom je uit bij of de feature set verarmen door bijvoorbeeld markdown (enigzins makkelijker te begrijpen) of bbcode weg te halen en een wsyiwyg editor er voor in de plaats te gooien. Iets wat voor heel veel gebruikers ook niet de voorkeur heeft.

Ik ben er een voorstander van om functionaliteit makkelijker en begrijpelijker te maken. Maar, zeker op een technisch forum, niet als het ten koste gaat van functionaliteit. Zeker in dit opzicht blijf ik er bij dat iedereen die langer dan een blauwe maandag blijft hangen zonder al te veel moeite het concept van bbcode kan begrijpen.
Het is geen hogere wiskunde of iets wat je alleen maar kan snappen als je affiniteit hebt met programmeren.
Als je om de blokhaken heen kijkt is het ook nog relatief logisch en leesbaar. Je hebt namelijk een "list" met daarin "li" items en dat staat verassend genoeg voor "list item". Zelfde voor b voor bold, i voor italic, quote voor ... je kan het vast al raden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Creesch

Creesch

bla bla!

Real schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 17:15:
[...]

Dat is Dan Norman dus totaal niet met je eens. Bij een deur met een trekknop die je moet duwen kan de ontwerper ook wel verwijzen naar het bordje 'duwen', maar het ontwerp is gewoon verkeerd in dat geval.

Dus zoals @CodeCaster noemt: het gaat om een gemiddelde gebruiker en die typen dus de combinatie van B en ) zonder dat ze doorhebben dat het omgezet wordt in B). Uiteraard kan het dan technisch opgelost worden met onmiddellijke feedback (ik klik overigens zelf vaak op de 'Toon voorbeeld' knop), maar veel mensen doen dat ook niet. En dan krijg je dus opsommingen zoals A), B), C).

Een Eerste Wereld probleem? Zeker. Oplosbaar? Lijkt mij wel, maar ik hoef het dan ook niet uit te voeren :)
Ik heb een iets hogere pet op van de gemiddelde gebruiker, zeker qua verwachtingen op een forum zoals dit. Zie ook mijn uitleg hierboven, zelfs het concept van een deur heb je ooit moeten leren. Het verschil is dat je toen veel jonger. Het is een leuke vergelijking maar past echt niet 1 op 1 bij deze situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Laatst online: 22:08

ericplan

5180 Wp PV

Iets dergelijks gehad met een startpost van een topic. Een lijst met meerdere kolommen en meerdere rijen. In de kolommen wisselende tekst en soms een lege kolom. De startpost moest regelmatig bijgewerkt worden, dus een rij met kolommen toevoegen. Dat is vrijwel niet te doen. Begrijp best hoe het werkt, maar nu maak ik een screenshot van een Google Sheet, veel simpeler.

A'dam PVOutput

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Op termijn willen we ook naar meer wysiwyg, waardoor dit soort problemen waarschijnlijk ook minder voor zullen komen.

Meanwhile, als iemand een concreet voorstel heeft voor een alternatieve tekenreeks voor B) dan houd ik me aanbevolen :)

Intentionally left blank

• Marzman
  • Niet online

Marzman

B-) B) Ik wou zeggen zet er een streepje tussen voor de neus, maar die is al in gebruik.

Wel appart 8) en 8-) is wel hetzelfde emoticon.

/▌

• Outerspace
  • Laatst online: 02:14

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Marzman schreef op woensdag 21 september 2022 @ 09:07:
B-) B) Ik wou zeggen zet er een streepje tussen voor de neus, maar die is al in gebruik.

Wel appart 8) en 8-) is wel hetzelfde emoticon.
Daar zou je dan
code:
1
8-)
voor kunnen gebruiken, die is blijkbaar dubbel.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

• Real
  • Niet online
Outerspace schreef op woensdag 21 september 2022 @ 09:10:
[...]

Daar zou je dan
code:
1
8-)
voor kunnen gebruiken, die is blijkbaar dubbel.
We have a winner. Dit lijkt mij een uitstekend alternatief.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ja inderdaad; de 8) heeft 8-) als alias, dus daar is geen probleem

Maar B) en B-) zijn 2 verschillende smilies, dus moet er nog een ander alternatief voor B) komen.

[ Voor 42% gewijzigd door crisp op 21-09-2022 09:20 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Het doet me deugd dat er in het huidige wereldklimaat, anno 2022, nog ruimte is ons druk te maken over emoticons B).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Real
  • Niet online
crisp schreef op woensdag 21 september 2022 @ 09:19:

Maar B) en B-) zijn 2 verschillende smilies, dus moet er nog een ander alternatief voor B) komen.
Ah.

Ik gooi er maar wat in, suggesties van anderen uiteraard ook welkom. Het gaat wat mij betreft om onwaarschijnlijke combinaties van tekens die iets van een bril in zich hebben:

%-)

8/)

8|)

• Real
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op woensdag 21 september 2022 @ 09:23:
Het doet me deugd dat er in het huidige wereldklimaat, anno 2022, nog ruimte is ons druk te maken over emoticons B).
Het is weer eens wat anders dan de energierekening inderdaad :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Ik zou het volgende niet gek vinden
8) geeft 8) (zoals huidig)

8-) geeft B-) (alias weg, B-) vrijmaken voor onderstaande)

B-) geeft B)

Of is dat te lastig omdat je dan alle bestaande posts met 8-) en B-) moet veranderen?

Hoewel, dat zou sowieso moeten om alle B) te behouden, toch?

• Marzman
  • Niet online

Marzman

8-) B-) wat is die tweede eigenlijk? een zonnebril smiley die gaapt? Of is het een covid19 emoticon? Is het nodig dat er twee zonnebril smileys zijn?

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

@Marzman de bestandsnaam is shadey.gif, ik vatte het altijd op als zonnebril + stoppelbaardje, die me doet denken aan de Zware Jongens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Laatst online: 21:50
Wat is er mis met het helemaal afschaffen van de grafische emoticons?
Zoals het begon met de toetsenbord tekens was eigenlijk best wel leuk.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaFeliX
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-09 12:50

DaFeliX

Tnet Devver
Ik verplaats 'm naar MF, want het is geen Bug maar een Feature Request

Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:01
B-) is dusdanig lelijk/pixelig, dat ik zou zeggen dat je die er beter uit kan gooien en B) vervangen door B-).

Sowieso, hoe vaak wordt B-) überhaupt gebruikt?

The devil is in the details.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

HTT-Thalan schreef op woensdag 21 september 2022 @ 09:23:
Laten we dan maar het hele forum sluiten op het nieuwssubforum na, want er zijn altijd belangrijker zaken in de wereld?

Ik bedoel: waarom je nog drukmaken over games en videokaarten, weet je niet dat de poolkappen smelten? Dat komt trouwens mede door jouw motor en verbouwingen, dus dergelijke topics ook meteen afschaffen!

[ Voor 22% gewijzigd door CodeCaster op 21-09-2022 13:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoestVrijStaal
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 00:19
Ik zou eerder verwachten dat B-) met B-D gegenereerd wordt, omdat die met mond open lacht.

Dus
code:
1
B-)
door
code:
1
B-D
vervangen, en
code:
1
B)
door
code:
1
B-)

Sowieso mag B-) gerust een upgrade krijgen naar een hogere resolutie, of opnieuw worden gemaakt door :*) met 8) te combineren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:53

Reptile209

- gers -

Migrator schreef op woensdag 21 september 2022 @ 09:44:
[...]

Of is dat te lastig omdat je dan alle bestaande posts met 8-) en B-) moet veranderen?

Hoewel, dat zou sowieso moeten om alle B) te behouden, toch?
Je kan de parser natuurlijk op basis van de datum van de post andere acties laten doen. Alles vóór 1-11-2022 volgens het oude systeem, en alles daarna volgens een nieuw systeem. Lelijke hack? Sure! Maar het werkt wel 8). Maar anders ga je geheid dingen veranderen die niet zo bedoeld waren (bijvoorbeeld een B) tussen norml-tags, of in een code-tag, of in een URL, of... )

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Reptile209 schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 01:11:
[...]

Je kan de parser natuurlijk op basis van de datum van de post andere acties laten doen. Alles vóór 1-11-2022 volgens het oude systeem, en alles daarna volgens een nieuw systeem. Lelijke hack? Sure! Maar het werkt wel 8).
Dat soort dingen wil je absoluut niet zo pertinent in je codebase hebben; dan wordt het net het belastingdienstsysteem ;)
Maar anders ga je geheid dingen veranderen die niet zo bedoeld waren (bijvoorbeeld een B) tussen norml-tags, of in een code-tag, of in een URL, of... )
Daarom moet je ook herparsen; een parser kan rekening houden met dat soort zaken.

Wat je kan doen (en wij in het verleden ook meermaals hebben gedaan) is je parser voorzien van een nieuw versienummer, en alles wat nog een oud versienummer heeft (die sla je op bij je message) automatisch herparsen. In je parser kan je een speciale conversie opnemen op basis van het oude versienummer. Je kan dan langzaam al je messages gaan herparsen, en wanneer dat gedaan is kan de conversie weer weg.

Dat is echter wel relatief veel werk voor het aanpassen van een paar smilies, maar wellicht wel iets wat we in combinatie met andere aanpassingen (of bijvoorbeeld het omzetten naar een wysiwyg-editor) wel mee zouden kunnen nemen :)

Intentionally left blank

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

kamerplant schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 16:36:
Is het niet logischer support voor legacy emoticons te verwijderen, en alleen de universele icons te volgen (😀😃😇 etc).

Oude berichten moeten dan nog wel geparst worden op de oude manier.
Ik vind die legacy emoticons juist wel hun charme hebben.

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:14

Qwerty-273

Meukposter

Alles in pre zetten?
A) Alles
B) Beter
C) Cookie?

oud ja

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RichardG
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 21-09 11:44
Bij dit soort opsommingslijsten gebruik je meestal toch een punt tussen de letter en het haakje?

A.)
B.)
C.)

Dan heb je geen last van emoticons.

[ Voor 14% gewijzigd door RichardG op 03-10-2022 15:50 ]

At the end of each great post, there is a disappointing signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real
  • Niet online
RichardG schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 15:50:
Nee, maar daar gaat het dus ook niet om. Het punt is niet dat er mogelijkheden zijn om te voorkomen dát de B) emoticon verschijnt, maar dat de B) emoticon om de zoveel tijd verschijnt terwijl dat niet de bedoeling was.

Zie bijvoorbeeld de twee voorbeelden van reacties in de TS inclusief een ander alternatief voor opsommingen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Hahn schreef op woensdag 21 september 2022 @ 12:44:
B-) is dusdanig lelijk/pixelig, dat ik zou zeggen dat je die er beter uit kan gooien en B) vervangen door B-).

Sowieso, hoe vaak wordt B-) überhaupt gebruikt?
Ben zelf helemaal voor deze optie :)

Ik heb zelf ook vaak problemen met B) maar ook met 8) trouwens. Lijkt me super als er gewoon een streepje in komt.

Ik vind het ook wel vervelend dat :( niet een gewone negatieve smiley is maar meteen een boze, daarom moet ik altijd :-( gebruiken. Maargoed dat is iets dat op meer weerstand zal stuiten om om te draaien, denk ik.

[ Voor 32% gewijzigd door GekkePrutser op 03-10-2022 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoestVrijStaal
GekkePrutser schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 17:28:
[...]

Ik vind het ook wel vervelend dat :( niet een gewone negatieve smiley is maar meteen een boze, daarom moet ik altijd :-( gebruiken. Maargoed dat is iets dat op meer weerstand zal stuiten om om te draaien, denk ik.
Ik vind dat ook wel een goede. Het is zo over-de-top. Het zal wel "organisch" zo ontstaan zijn. >:( is logischer voor een rood aangelopen boze smiley. Want er is ook >:)

Ik vrees dat daar weer een apart topic voor open moet?

[ Voor 10% gewijzigd door RoestVrijStaal op 03-10-2022 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

RoestVrijStaal schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 21:25:
[...]
Ik vind dat ook wel een goede. Het is zo over-de-top. Het zal wel "organisch" zo ontstaan zijn. >:( is logischer voor een rood aangelopen boze smiley. Want er is ook >:)

Ik vrees dat daar weer een apart topic voor open moet?
Meer topics meer beter

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoestVrijStaal
RichardG schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 15:50:
Bij dit soort opsommingslijsten gebruik je meestal toch een punt tussen de letter en het haakje?

A.)
B.)
C.)

Om eerlijk te zijn heb ik nooit die manier van opsomming voorbij zien komen. Enkel met punt of met rechter parenthesis al dan niet in kleine letters of hoofdletters.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

CodeCaster schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 16:57:

Migrator schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 17:09:
ja, en dan lekker op je touchscreen de goede plek in de code selecteren telkens, heel gebruiksvriendelijk...
Jullie probleem is dat jullie niet willen accepteren dat je voor sommige dingen gewoon eens lekker de Laptop of PC erbij moet pakken i.p.v. zo'n veel te klein onoverzichtelijk scherm met een inferieure invoermethode B)
crisp schreef op woensdag 21 september 2022 @ 08:30:
Op termijn willen we ook naar meer wysiwyg, waardoor dit soort problemen waarschijnlijk ook minder voor zullen komen.
Alsjeblieft niet zeg! :| :/

De meeste fora die zo'n editor hebben zijn een hel om te gebruiken en IMHO mag een website dat Tweakers heet nog best wel wat skillZ vereisen zonder verdere "dumbing down" dat al veel te ver is toegepast de afgelopen jaren! ;(

Zo zie ik nog steeds veel te vaak mensen screenshots posten die gewoon een compleet scherm opvreten i.p.v. dat men netjes een thumbnail versie post met een link naar het origineel of simpelweg de screenshot resized naar een normaal formaat! :F
Vroeger deden de modjes daar nog wat aan, maar tegenwoordig is dat ook al onder het mom van gemak ineens normaal geworden en mogen de gebruikers elkaar daarop wijzen elke keer...
Meanwhile, als iemand een concreet voorstel heeft voor een alternatieve tekenreeks voor B) dan houd ik me aanbevolen :)
Gewoon lekker laten zoals het is en accepteren dat dit het enige juiste antwoord is en zal blijven :
TERW_DAN schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 16:17:

d:)b _O_
Marzman schreef op woensdag 21 september 2022 @ 09:45:
8-) B-) wat is die tweede eigenlijk? een zonnebril smiley die gaapt? Is het nodig dat er twee zonnebril smileys zijn?
Gewoon een combo van 8) en :*) voor het gemak die tevens ook een net wat andere draai aan de uitdrukking geeft :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real
  • Niet online
nero355 schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 20:17:
[...]
Zo zie ik nog steeds veel te vaak mensen screenshots posten die gewoon een compleet scherm opvreten i.p.v. dat men netjes een thumbnail versie post met een link naar het origineel of simpelweg de screenshot resized naar een normaal formaat! :F
Dus wat is een echte oplossing als je dit niet meer wil? Meer modereren werkt uiteraard niet, want dat is symptoombestrijding.
d:)b _O_
En een deur moet zeker een bordje bevatten met 'duwen' erop?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Real schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 22:38:
[...]

Dus wat is een echte oplossing als je dit niet meer wil? Meer modereren werkt uiteraard niet, want dat is symptoombestrijding.
Gewoon het forum automatisch de thumbnails laten doen als je foto's uploadt?

Sterker nog, thumbnails worden wel gemaakt (helaas voor te kleine resoluties vandaag de dag) als je in het fotoboek uploadt, maar als je in de editor zelf een foto uploadt dan gebruikt hij wel de grote versie vreemd genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
nero355 schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 20:17:
Jullie probleem is dat jullie niet willen accepteren dat je voor sommige dingen gewoon eens lekker de Laptop of PC erbij moet pakken i.p.v. zo'n veel te klein onoverzichtelijk scherm met een inferieure invoermethode B)
Geloof me, als ik de desktop computer bij de hand heb dan gebruik ik die natuurlijk. Met een 6" schermpje en een touch invoer werken vind ik ook net zo handig als naar mijn PC kijken door een toiletrol en typen met een potlood in mijn mond.

Ik snap ook niet waarom mensen zo verslingerd zijn aan mobiel als ze thuis op de bank zitten. Ik kan zelf in dezelfde tijd ongeveer 2x zoveel lezen en meer dan 2x zoveel typen op een echte computer. Ik doe ook bijna al mijn IM verkeer vanaf de computer en ik krijg vaak van die reacties van "hoe kan je nou zo snel antwoorden??? :? "

Maar dat is gewoon niet altijd zo. Soms heb je gewoon niet anders, als je onderweg bent.

[ Voor 21% gewijzigd door GekkePrutser op 29-10-2022 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Real schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 22:38:
Dus wat is een echte oplossing als je dit niet meer wil?
Meer modereren werkt uiteraard niet, want dat is symptoombestrijding.
De afbeelding helemaal slopen en een link ervan maken als die te groot is, zoals de lange quotes ook afgekapt worden! :)

En als we toch bezig zijn : Hetzelfde voor te lange CODE blokken a.u.b. !!
En een deur moet zeker een bordje bevatten met 'duwen' erop?
Ik heb niks met die hele discussie, sorry :)
GekkePrutser schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 23:13:
Gewoon het forum automatisch de thumbnails laten doen als je foto's uploadt?
Of post...

Zelfs de verschillende "plaatjesuploadplekken" buiten Tweakers hebben een thumbnail optie, maar die wordt zelden gebruikt! :F
Sterker nog, thumbnails worden wel gemaakt (helaas voor te kleine resoluties vandaag de dag) als je in het fotoboek uploadt, maar als je in de editor zelf een foto uploadt dan gebruikt hij wel de grote versie vreemd genoeg.
Je hebt gewoon een grote thumbnail optie :

Standaard :
Dit moet beter kunnen!

Groot :
Dit moet beter kunnen!

Volledig en scherm vretend, terwijl het forum de boel nog een beetje afkapt :
Dit moet beter kunnen!

Easy peasy! :)
GekkePrutser schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 23:28:
Geloof me, als ik de desktop computer bij de hand heb dan gebruik ik die natuurlijk. Met een 6" schermpje en een touch invoer werken vind ik ook net zo handig als naar mijn PC kijken door een toiletrol en typen met een potlood in mijn mond.

Ik snap ook niet waarom mensen zo verslingerd zijn aan mobiel als ze thuis op de bank zitten. Ik kan zelf in dezelfde tijd ongeveer 2x zoveel lezen en meer dan 2x zoveel typen op een echte computer. Ik doe ook bijna al mijn IM verkeer vanaf de computer en ik krijg vaak van die reacties van "hoe kan je nou zo snel antwoorden??? :? "
Helemaal mee eens! d:)b
Maar dat is gewoon niet altijd zo. Soms heb je gewoon niet anders, als je onderweg bent.
Wacht dan lekker totdat je thuis bent en fatsoenlijk van GoT kan genieten :? :)

Onderweg staar ik gewoon lekker uit het raam of zo... Dat is geen fijne plek voor mijn dagelijkse portie GoT ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Precies, de 'groot' optie is tegenwoordig veel te klein. En gebruikt ook geen 2x scaling voor HiDPI schermen. Je kan duidelijk zien dat deze functie in de tijd van 1024x768 gemaakt is. :)

Wat we nodig hebben is een simpele optie voor 400px breed ofzo.

[ Voor 7% gewijzigd door GekkePrutser op 30-10-2022 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

GekkePrutser schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 00:23:
Precies, de 'groot' optie is tegenwoordig veel te klein. En gebruikt ook geen 2x scaling voor HiDPI schermen. Je kan duidelijk zien dat deze functie in de tijd van 1024x768 gemaakt is. :)

Wat we nodig hebben is een simpele optie voor 400px breed ofzo.
Dat lijkt me meer een browser probleem, want IMHO is het een prima grootte op mijn 1920x1200 scherm en zelfs mijn 13766x768 laptop :)

De laatste optie vreet echter altijd het hele scherm op! :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik stel voor dat @crisp gewoon iets gaat maken zodat er een vraag komt in de trend van het oude Windows..

Weet U zéker dat U B) wilt plaatsen?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

@Will_M
Volgens mij hadden we vroeger zoiets en dat werkte dus totaal niet... :'( :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

nero355 schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 00:30:
@Will_M
Volgens mij hadden we vroeger zoiets en dat werkte dus totaal niet... :'( :+
Weet U het zeker? :( })

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse