Toon posts:

LG OLED55C1 of Philips 55OLED856

Pagina: 1
Acties:

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:37

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Mag ik hier misschien de vraag stellen welke tv beter en verstandiger is om te nemen als je wil gaan gamen met een Playstation 5 op je nieuwe OLED tv? Ik ben voor mijn collega aan het mee kijken en loop er zelf ook even op vast, maar hij wil vanavond waarschijnlijk al de knoop gaan doorhakken. Daarom lijkt mij het misschien wel handig om wat advies te vragen op dit forum als dit hier mag.

Hij twijfel tussen:De LG heeft geen HDR+, maar Philips wel en deze kan hij voor €1050 krijgen.
Maar tot hoever is dit belangrijk? :)

Avast bedankt d:)b

" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.”

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 23:40

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

G_Dragon schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 10:39:
Mag ik hier misschien de vraag stellen welke tv beter en verstandiger is om te nemen als je wil gaan gamen met een Playstation 5 op je nieuwe OLED tv? Ik ben voor mijn collega aan het mee kijken en loop er zelf ook even op vast, maar hij wil vanavond waarschijnlijk al de knoop gaan doorhakken. Daarom lijkt mij het misschien wel handig om wat advies te vragen op dit forum als dit hier mag.

Hij twijfel tussen:De LG heeft geen HDR+, maar Philips wel.
Maar tot hoever is dit belangrijk? :)

Avast bedankt d:)b
Voor gaming is LG superieur.

Maar hoe kritisch ben, en ga je het merken?, Philips heeft weer ambilight en kan qua immersion wel leuk zijn als je daarvan houd. LG staat er om bekend om minder lag input te hebben tegenover andere OLED merken.

[Voor 10% gewijzigd door Xqlus1ve op 20-09-2022 10:55]

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Trouwens voor het prijs verschil kan je bijna zelf Hue sync setje aanschaffen voor je LG tv trouwens :p

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:57

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
FeaR schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 11:12:
[...]

Dit valt onder Koopadvies, posts afgesplitst vanuit [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Oke dank je wel! Sorry dat ik hem in het verkeerde topic had gepost :D

[Voor 12% gewijzigd door G_Dragon op 20-09-2022 11:13]

" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.”

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Xqlus1ve schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 10:48:
[...]

Voor gaming is LG superieur.

Maar hoe kritisch ben, en ga je het merken?, Philips heeft weer ambilight en kan qua immersion wel leuk zijn als je daarvan houd. LG staat er om bekend om minder lag input te hebben tegenover andere OLED merken.
Ja dat is een goede vraag, daarover twijfelen wij namelijk ook of je echt verschil tussen beide tv gaat zien/merken. Wat ik vergeten was om te vermelden en nu er wel even bij heb gezet is dat hij die Philips voor €1050 kan krijgen.

[Voor 4% gewijzigd door G_Dragon op 20-09-2022 11:34]

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Ik weet het niet helemaal zeker maar volgens mij is de software (WebOS) ook een soepelere en fijnere beleving als die van Philips, heb in het verleden al een en ander aan commentaar gelezen dat de SOC en software vaak aan de trage kant is. Maar dit is mogelijk heel erg model afhankelijk.

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-03 21:52
Een spelcomputer is een duidelijk signaal om voor LG te gaan. Je moet wel even inventariseren of er signalen zijn om voor de Philips te gaan. Als je bijvoorbeeld Ambilight wil, dan moet je alsnog de Philips kopen, het is echt niet zo dat die Philips opeens een slechte TV zou zijn voor een spelcomputer. Een ander argument voor Philips is als je Android wilt.

Velen verkiezen evenwel WebOS boven Android en de betere spelfuncties die LG geven, maken de LG's de ideale TV voor de spelfanaat.

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

dmantione schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 11:45:
Een spelcomputer is een duidelijk signaal om voor LG te gaan. Je moet wel even inventariseren of er signalen zijn om voor de Philips te gaan. Als je bijvoorbeeld Ambilight wil, dan moet je alsnog de Philips kopen, het is echt niet zo dat die Philips opeens een slechte TV zou zijn voor een spelcomputer. Een ander argument voor Philips is als je Android wilt.

Velen verkiezen evenwel WebOS boven Android en de betere spelfuncties die LG geven, maken de LG's de ideale TV voor de spelfanaat.
Philips is niet 100% benodigd nu Signify ook ledstrips heeft die werken met een hue sync box, pc of mac. Mogelijk een duurdere optie maar de LG is wel een stuk goedkoper, misschien met onderhandelingen nog meer ;)

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:40
Xqlus1ve schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 12:02:
[...]

Philips is niet 100% benodigd nu Signify ook ledstrips heeft die werken met een hue sync box, pc of mac. Mogelijk een duurdere optie maar de LG is wel een stuk goedkoper, misschien met onderhandelingen nog meer ;)
Kost je bijna € 400 :')

Zit je ook nog met een extra apparaat en 2 extra stekkers. Ik zou dat niet echt als goed alternatief voor ambilight in de TV willen bestempelen.

LG OLED C7 | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Xbox Series X |

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:57

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Hulleman schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 13:04:
[...]

Zit je ook nog met een extra apparaat en 2 extra stekkers. Ik zou dat niet echt als goed alternatief voor ambilight in de TV willen bestempelen.
Een extra apparaat wat geen 4K op 120 Hz kan doen door HDMI 2.0b. Oftewel een bottleneck tussen de PlayStation 5 en de te kopen TV. Nu is het aanbod 4K 120 Hz games niet aanzienlijk maar ik zou nu toch niet investeren in een HDMI 2.0 device in je HDMI 2.1 keten.

[Voor 7% gewijzigd door FeaR op 20-09-2022 13:36]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Xqlus1ve schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 12:02:
[...]

Ik heb zelf thuis gewoon ledjes van de Action achter tv en ingesteld op een kleur.
Dat bewegend beeld lijkt mij juist druk en storend, maar ik vraag het nu niet voor mezelf.

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Hulleman schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 13:04:
[...]

Dat is jouw mening, mijn mening is dat ik liever een LG met hue lampen heb dan een Philips, ik stel enkel de opties voor.

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Iedereen bedankt voor de reacties en tips! d:)b
Ik kreeg gisteravond een appje dat mijn collega de LG heeft besteld.

@FeaR Mag van mij een slotje op omdat er een keus is gemaakt :*)

[Voor 28% gewijzigd door G_Dragon op 21-09-2022 08:41]

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:36
Wat is de kwaliteit van Philips tegenwoordig? Lijkt me ook een interessante vraag.
Er was een tijd dat vooral de voedingen van de LCD-tv’s geregeld kapot gingen.

Als dat nog net zo is dan zou dat ook een argument voor LG zijn.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee